Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

Discussietools
Oud 27 april 2014, 08:26   #61
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Vond je écht niet meer dan twee nogal ver gezochte "beloften"?
Voor u is het dus geen probleem dat de zogezegd enige vlaamsminnende partij loze beloftes doet ?
Henri1 is offline  
Oud 27 april 2014, 08:27   #62
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht

Dit belachelijke zinnetje heb ik al meermaals gehoord maar niemand die kan uitleggen waarom de PS als ze niet in de regering zou zitten om confederalisme zal schreeuwen.
Niemand die dat jou kan uitleggen?
Hewel als het land normaal gaat beginnen te draaien en alle PS-dictaten gaan opgeheven worden; dan is het gedaan met het liedje van de franstaligen mogen niet verarmen, maar de Vlamingen wel; dan zal ook de francofonie zijn steentje moeten bijbrengen aan de opbouw van een eerlijk België en dan is het gedaan met het PS profitariaat.
Hoe gaan ze dan hun kiezerspubliek onderhouden als ze zelf moeten instaan voor het gros van hun uitgaven en niet meer constant de factuur kunnen doorsturen naar Vlaanderen?
Misschien dat de andere partijen, die dan aan het bewind zijn in de francofonie eindelijk aan de franstaligen gaan uitleggen dat Vlaanderen geen mister cash is en dat voor wat hoort wat.
Wat zullen ze dan smeken om nog baas, niet meer over heel België, maar enkel bij hen te mogen blijven om niet volledig van de kaart geveegd te worden.
Maar troost je, het zal niet voor morgen zijn en waarschijnlijk ook niet voor later, want de machtsbasis van de PS is niet zijn arme kiezers maar het grootkapitaal dat zich stinkend verrijkt heeft aan de PS-sinterklaas-politiek en dat nog zo vlug niet zijn schijtende ezel zal opgeven.
marie daenen is offline  
Oud 27 april 2014, 08:27   #63
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nyquist Bekijk bericht
Er is wel degelijk een Vlaamse energiemaatschappij opgericht, enkel is het mandaat daarvan uitgehold door de andere partijen.

De N-VA maakt op dit moment minder dan 1/4 e van de Vlaamse regering uit. Als je wil dat ze hun programma meer volledig kunnen uitvoeren, wel dan ben je uitgenodigd om er op te stemmen voor de volgende legislatuur.
Die energiemij zoals jij het noemt houdt zich alleen bezig met het isoleren van Vlaamse overheidsgebouwen, een weliswaar nuttige bezigheid, maar dat was initieel zeker niet de bedoeling van de NVA.

Als je in een regering stapt zonder zelfs het paradepaardje uit je verkiezingsbeloften in casu de hospitalisatieverzekering te verwezelijken dan vraag ik me werkelijk af wat je daar zit te doen.

Na studie door de Vlaamse regering is effectief gebleken dat deze verzekering onbetaalbaar is.
Dus oftewel had de NVA haar huiswerk slecht gemaakt en zijn ze op basis van natte vingerwerk naar de kiezer getrokken oftewel wisten ze wel degelijk dat hun belofte onmogelijk te realiseren viel en hebben ze de kiezer moedwillig belogen.

Laatst gewijzigd door speurneus : 27 april 2014 om 08:29.
speurneus is offline  
Oud 27 april 2014, 08:28   #64
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Voor u is het dus geen probleem dat de zogezegd enige vlaamsminnende partij loze beloftes doet ?
Gaan we eens de loze beloftes van de andere partijen opsommen?
Hypochonder is offline  
Oud 27 april 2014, 08:32   #65
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Dit is pas echt belachelijk.
Het federalisme was een Vlaamse eis en zeker geen Franstalige.
Gezien de Vlamingen iets wilden waar de Franstaligen niet achter stonden hebben de Vlamingen daar een erg hoge prijs voor moeten betalen, iets waar de Vlamen met open ogen ingelopen zijn.
Vergeet niet dat de Franstaligen als het op onderhandelen aankomt heel wat beter zijn dan de verdeelde Vlamingen.
Men is altijd beter als men de Frans-Belgische maffia van het grootkapitaal achter zich heeft staan.
Het geld vloeit altijd terug naar de rijken; dat is de wet die maakt dat alles vierkant draait, niet alleen in België, alhoewel België er een schoolvoorbeeld van is, maar overal over de hele wereld.
marie daenen is offline  
Oud 27 april 2014, 08:34   #66
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die energiemij zoals jij het noemt houdt zich alleen bezig met het isoleren van Vlaamse overheidsgebouwen, een weliswaar nuttige bezigheid, maar daarover was in het NVA verkiezingsprogramma niets van terug te vinden.

Als je in een regering stapt zonder zelfs het paradepaardje uit je verkiezingsbeloften in casu de hospitalisatieverzekering te verwezelijken dan vraag ik me werkelijk af wat je daar zit te doen.

Na studie door de Vlaamse regering is effectief gebleken dat deze verzekering onbetaalbaar is.
Dus oftewel had de NVA haar huiswerk slecht gemaakt en zijn ze op basis van natte vingerwerk naar de kiezer getrokken oftewel wisten ze wel degelijk dat hun belofte onmogelijk te realiseren viel en hebben ze de kiezer moedwillig belogen.
De VNA profiteert maximaal van de vetpotten van het land. Ze doet maar net als de andere partijen.

Electrawinds was zo'n voorbeeld. De voorzitter van Electrawinds was een NVA-er die dan weer connecties had met een vast lid van het dagelijks partijbestuur van de NVA en samen deden deze twee heren beroep op Van de Lanotte. Kortom, wanneer het om centen gaat is de NVA helemaal niet vies van de Sp.a. .

Alleen, de NVA-er bakte er niets van en liet Electrawinds naar de vaantjes gaan. Bende hypocrieten heel die NVA.
Het Oosten is offline  
Oud 27 april 2014, 08:35   #67
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als dat allemaal zo simpel is waarom geef jij dan geen verklaring?
Spijtig dat anderen al geantwoord hebben, want ik vond het wel amusant.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 27 april 2014, 08:35   #68
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Niemand die dat jou kan uitleggen?
Hewel als het land normaal gaat beginnen te draaien en alle PS-dictaten gaan opgeheven worden; dan is het gedaan met het liedje van de franstaligen mogen niet verarmen, maar de Vlamingen wel; dan zal ook de francofonie zijn steentje moeten bijbrengen aan de opbouw van een eerlijk België en dan is het gedaan met het PS profitariaat.
Hoe gaan ze dan hun kiezerspubliek onderhouden als ze zelf moeten instaan voor het gros van hun uitgaven en niet meer constant de factuur kunnen doorsturen naar Vlaanderen?
Misschien dat de andere partijen, die dan aan het bewind zijn in de francofonie eindelijk aan de franstaligen gaan uitleggen dat Vlaanderen geen mister cash is en dat voor wat hoort wat.
Wat zullen ze dan smeken om nog baas, niet meer over heel België, maar enkel bij hen te mogen blijven om niet volledig van de kaart geveegd te worden.
Maar troost je, het zal niet voor morgen zijn en waarschijnlijk ook niet voor later, want de machtsbasis van de PS is niet zijn arme kiezers maar het grootkapitaal dat zich stinkend verrijkt heeft aan de PS-sinterklaas-politiek en dat nog zo vlug niet zijn schijtende ezel zal opgeven.
Een klein vraagje Marieke over je betoog dat trouwens helemaal geen antwoord op mijn vraag is.

Hoe ga je de grondwet die nodig is om de transfertpolitiek te wijzigen ooit gestemd krijgen zonder de sossen?
speurneus is offline  
Oud 27 april 2014, 08:38   #69
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Nogmaals. Waar maak je je eigenlijk zorgen over wetend dat er alles, �*lles aan zal gedaan worden om de separatisten te vermijden/kortwieken?

Vergeet ondertussen toch maar niet dat jouw geliefde Belgique het resultaat is van.......Franstalig separatisme.
En dat de zesde staatshervorming totaal gestoeld is op het plan B van de francofonie, die de mogelijke splitsing van het land totaal volgens de francophone Eisen wil regelen.
Dus de separatischtische partijen van dit land zitten wel degelijk in de federale regering; voor hen mag Vlaanderen als melkkoe blijven en anders zullen ze ze eerst in versneld tempo leegmelken en dan weggooien dat karkas.
Waarom denk u dat EDR voortdurend zegt dat alles goed gaat? Zijn snode plannetjes werken inderdaad als gesmeerd.
Zijn grootste leugen is natuurlijk dat hij gezegd heeft dat hij ook de premier van de Vlamingen is, iets waarvan hij weet dat hij dat pertinent niet is en ook niet de minste ambitie heeft om het ook maar te worden.
Vlamingen, quantité négligeable voor hem.
Imposteur!
marie daenen is offline  
Oud 27 april 2014, 08:38   #70
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Antwoord me dan eindelijk eens op de vraag waarom N-VA, samen met de andere Vlaamse partijen, mij en jou en mijn en jouw kinderen achter onze rug om voor 14 miljard bij de banken garant heeft gesteld voor geld dat de privé ontvangen en opgebruikt heeft en waar je nooit nog één eurocent van zal terugzien.

Waar zit hier je oer Vlaams principe?
Ik zal het nog simplistischer moeten uitleggen dan ik tot op heden al moeten doen heb:
liever 14 miljard kwijtspelen om die systeembanken te redden, dan 28 miljard kwijtspelen en zelfs geen systeembanken meer te hebben.

Citaat:
Wel akkoord dat er één ding mankeerde: er moesten topbankiers voor de rechtbanken gesleurd worden, en veroordeeld tot lange gevangenisstraffen.

Het ergste is nog dat jullie zitten te pronken met een begroting in evenwicht omdat jullie en luister nu even goed, dit samen met de 2 andere regeringspartijen geflikt hebben.

Wist je dat niet? Dan ben je niet zo slim.
Wist je dat wel? Dan hebben jullie een dubbele agenda.
We hebben iets geflikt, tesamen met andere partijen.
Zijn we dan toch geen 'caractériels' zoals De Klucht ons verwenste ?

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 27 april 2014, 08:39   #71
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN

Eduard Khil's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een klein vraagje Marieke over je betoog dat trouwens helemaal geen antwoord op mijn vraag is.

Hoe ga je de grondwet die nodig is om de transfertpolitiek te wijzigen ooit gestemd krijgen zonder de sossen?
transfers, en dus de bevoegdheden die ze veroorzaken, worden niet met de grondwet geregeld
Eduard Khil is offline  
Oud 27 april 2014, 08:40   #72
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
It takes two to tango.

Zolang de Belgiumminnende partijen hun beloften houden is er toch niets aan de hand in je geliefde apenland?
Oud 27 april 2014, 08:42   #73
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je weet best dat dat die budgetaire voorwaarden niet in in hun verkiezingsprogramma stonden.
Het feit dat het Vlaams budget ontoereikend zou zijn kon de NVA, als ze ten minste haar huiswerk ten gronde had gemaakt, weten voordat ze haar haar kiezers met deze loze verkiezingsbeloften bij de neus nam.
Jij noemt dit goed bestuur wel ik noem dit je reinste kiezersbedrog.

Waarschijnlijk zullen de beloften tot vermindering van de lasten op arbeid,directe belastingvermindering,,verhoging van de pensioenen,....... waarmee NVA naar de kiezer trekt,wegens gebrek aan federale middelen dan ook wel op de schroothoop belanden.
Je liegt.
De budgetaire voorwaarde zit trouwens overal in bij ons; tot in het diepste van onze genen.
Van budgetaire wantoestanden hebben wij schrik, zoals een wiskundige schrik heeft van een formule waarin een vierkantswortel van een negatief getal mogelijks kan voorkomen.

.

De schoofzak is offline  
Oud 27 april 2014, 08:43   #74
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
De Wever zal zelf premier van Vlaanderen willen worden.
Hij zal zeker ook federaal willen regeren.
Hiervoor, zal hij zo nodig het premierschap aan een andere partij gunnen.
Natuurlijk wil BDW federaal mee besturen, want waar worden de zwaarste beslissingen genomen voor Vlaanderen? Waar is het dat Vlaanderen aan de ketting wordt gehouden?
Ben je nu echt zo dom om te denken dat BDW dat niet weet, of als hij het wel weet het vrijwillig gaat negeren.
EDR en C° hebben met de zesde staatshervorming Vlaanderen zo sterk ingekapseld in la Belgique dat voor Vlaanderen er buiten besparingen (ofwel moeten ze beginnen om schulden te maken zoals de francofonie ons zo goed voorgedaan heeft) niets anders overblijft.
Kom dan hier AUB geen lompe praat vertellen.
Vlaanderen weet dat ook.
marie daenen is offline  
Oud 27 april 2014, 08:44   #75
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Men is altijd beter als men de Frans-Belgische maffia van het grootkapitaal achter zich heeft staan.
Het geld vloeit altijd terug naar de rijken; dat is de wet die maakt dat alles vierkant draait, niet alleen in België, alhoewel België er een schoolvoorbeeld van is, maar overal over de hele wereld.
Wat heb nij tegen rijke mensen zeg?
Geloof jij nu echt dat je rijk kan worden zonder veel risico's te nemen en zonder keihard te werken?
speurneus is offline  
Oud 27 april 2014, 08:44   #76
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En toen volgde zoals altijd de grote stilte....
Sebiet ne sjot tegen uw kloten !

Ik heb nog een paar andere levens te leven hé manneke.
Hier mogen wel verontschuldigingen op komen.

.

De schoofzak is offline  
Oud 27 april 2014, 08:52   #77
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Je liegt.
De budgetaire voorwaarde zit trouwens overal in bij ons; tot in het diepste van onze genen.
Van budgetaire wantoestanden hebben wij schrik, zoals een wiskundige schrik heeft van een formule waarin een vierkantswortel van een negatief getal mogelijks kan voorkomen.

.
Bla bla bla

NVA wist maar al te best dat er geen geld zou zijn om hun verkiezingsbelofte waar te maken.
Dus is NVA de grote leugenaar die de kiezer loze beloften voorschotelde.
Moet ik hieruit misschjen besluiten dat verkiezingsbedrog in de genen van de NVA zit.?
speurneus is offline  
Oud 27 april 2014, 08:59   #78
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
transfers, en dus de bevoegdheden die ze veroorzaken, worden niet met de grondwet geregeld
Wat stel je dan voor om de transferten tussen regio's zonder staatshervorming aan banden te leggen?
speurneus is offline  
Oud 27 april 2014, 09:00   #79
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is een feit dat een separatistische partij niks te zoeken heeft in een federale regering.
Doen ze dit toch is het alleen maar om de boel te saboteren.
Nog een geluk dat ze op federaal vlak maar een kleine 20% zullen hebben zodat de coalitiepartners hen met veel plezier zullen kortwieken.
Ik vraag me af waar ze geschikt personeel gaan vinden om hun ministeriele kabinetten te bevolken of moet VOKA hen daar ook bij het handje houden.
N-VA is financieel gezien een 'rijke' partij door haar omvang, die zullen geen probleem hebben om volk in dienst te nemen. Wat me tot een andere bedenking brengt : gisteren heb ik hier in de bus de folder van n-va gekregen met daarop o.a. ook de lijsten. Het valt me op dat er nogal wat kabinetards van n-va op plaatsen gezet zijn die in principe op voorhand zeker zijn, of de klassieke truuk van de eerste opvolger.
Meest markante naam die ik zag is de duizendpoot Andries Gryfroy die op de derde plaats voor het vlaams parlement staat. Dat is een kabinetard van Bourgeois, die per sé zijn benoeming moest krijgen voor het vlaams energiebedrijf (dat overigens nog niets presteerde...), zaakvoerder van Erboko (zijn eigen consultancy bureau voor energie audits) , nog wat poen schept in de provincieraad en nu dus door de partij bedankt zal worden met een parlementszitje voor vijf jaar. Leuk ook hoe in zijn beschrijving men vergeten te melden is dat hij kabinetard is bij minister Heert.
Ze gaan idd veel nieuw volk moeten aanwerven als de huidige excellenties hun kabinetsvolk 'bedanken' met zitjes in het parlement. Klinkt nogal CVP-achtig nietwaar ?
Pandareus is offline  
Oud 27 april 2014, 09:05   #80
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
En dat komt hier iemand zeggen die bij hoog en bij laag beweert dat het volledig kazakkendraaien van de klassieke Vlaamse partijen maar een paar toegevingen zijn voor het goed van België en voor het goed van Vlaanderen, terwijl ze niets maar dan ook niets van al hun beloftens gerealiseerd hebben en zelfs regelrecht het omgekeerde, tot groot onheil van Vlaanderen hebben uitgevoerd.
Dan verschoont men die regelrechte overloop met dat niemand 100% van zijn beloftens kan nakomen.

En nu komt u poeslief vragen of het feit dat NVa een paar beloftens niet is nagekomen, terwijl u ook heel goed weet dat ze, na de breuk met het kartel en na de aframmeling voor Vlaanderen in de zesde staatshervorming tegen overmacht moesten aanknokken; nu komt mijnheer heel poeslief vragen of ons dat niet stoort dat NVa zo gezegd zijn woord niet houdt.

Kontenlikker.
marie daenen is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be