Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 mei 2014, 09:41   #61
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Syndrome Bekijk bericht
Ik stel voor dat je in de toekomst de pers volgt , 10 moordenaressen per jaar is al veel en gebeurt er al een kindermoord door postnatale depressie dan vliegen ze wel in een gesticht .
Voor de rest worden zware bendes opgepakt die effectief moeten gaan zitten , geen enkelband dus , 99% mannen .
Ik weet nog steeds niet of ik uit respect mijn hoofd moet buigen wegens geniale trolling, of moet beven bij zoveel blindheid, onwetendheid en naïviteit.
Oud 7 mei 2014, 13:27   #62
Tashunka
Gouverneur

Tashunka's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik stel voor dat je in de toekomst de pers volgt , 10 moordenaressen per jaar is al veel en gebeurt er al een kindermoord door postnatale depressie dan vliegen ze wel in een gesticht .
Voor de rest worden zware bendes opgepakt die effectief moeten gaan zitten , geen enkelband dus , 99% mannen .
Ik stel voor dat U zich eerst wat verdiept in de materie van detentie en strafuitvoering in België. U weet overduidelijk niet over wat U praat.
Tashunka is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2014, 16:43   #63
The Syndrome
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Ik weet nog steeds niet of ik uit respect mijn hoofd moet buigen wegens geniale trolling, of moet beven bij zoveel blindheid, onwetendheid en naïviteit.
Ik lees dagelijks 2 kranten , alle assissenprocessen , zeker de Vlaamse worden erin besproken .
Als ik mij niet vergis heb ik afgelopen jaar iets over een 100 mannen wat gelezen en over 1 vrouw , die aziatische die haar minnaar doodstak en daarna zelfmoord pleegde .
Zo'n 10 jaar geleden pleegden in Zelzate 2 vrouwen een kindermoord , een babymoord uit postnatale depressie en een vrouw die haar zoontje vermoordde uit depressie na een scheiding .
Beiden werden onmiddellijk geplaatst in het plaatselijk gesticht , er is nooit een proces van gekomen omdat ze handelden in een vlaag van waanzin .
Denk je dat ze dat met een man gaan doen die zijn baby doodslaat .
Dagelijks lees ik dat er mannen gevat en veroordeeld worden voor criminele feiten , kom eens af met een vrouw , hooguit één per maand ga je vinden tegen honderden mannen van wie dan nog 90% een enkelband krijgen .
Die cijfers kloppen niet , ze zijn overdreven voor vrouwen en mannen .

Laatst gewijzigd door The Syndrome : 7 mei 2014 om 16:44.
The Syndrome is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2014, 16:58   #64
The Syndrome
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tashunka Bekijk bericht
Ik stel voor dat U zich eerst wat verdiept in de materie van detentie en strafuitvoering in België. U weet overduidelijk niet over wat U praat.
Quote eens een paar krantenartikels voor vrouwen die effectief zitten van de laatste paar jaar voor moord of een ander misdrijf .
Je zult er vinden maar ze zijn op één hand te tellen .
Oud 7 mei 2014, 17:02   #65
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik lees dagelijks 2 kranten , alle assissenprocessen , zeker de Vlaamse worden erin besproken .
Als ik mij niet vergis heb ik afgelopen jaar iets over een 100 mannen wat gelezen en over 1 vrouw , die aziatische die haar minnaar doodstak en daarna zelfmoord pleegde .
Zo'n 10 jaar geleden pleegden in Zelzate 2 vrouwen een kindermoord , een babymoord uit postnatale depressie en een vrouw die haar zoontje vermoordde uit depressie na een scheiding .
Beiden werden onmiddellijk geplaatst in het plaatselijk gesticht , er is nooit een proces van gekomen omdat ze handelden in een vlaag van waanzin .
Denk je dat ze dat met een man gaan doen die zijn baby doodslaat .
Dagelijks lees ik dat er mannen gevat en veroordeeld worden voor criminele feiten , kom eens af met een vrouw , hooguit één per maand ga je vinden tegen honderden mannen van wie dan nog 90% een enkelband krijgen .
Die cijfers kloppen niet , ze zijn overdreven voor vrouwen en mannen .
Waaw, jij leest de Assisenzaken waarover in de pers wordt gepraat. En dat zijn dan de enige zaken die er bestaan...

Je weet toch dat er in 2012 22 veroordelingen zijn geweest van vrouwen voor moord en doodslag?
En jij weet toch dat er naast een Hof van Assisen, ook zoiets als een Correctionel rechtbank bestaat, waar zeer weinig zaken in de pers verschijnen, maar die wel duizenden gevangenisstraffen per jaar uitspreekt, ook voor vrouwen?
Oud 7 mei 2014, 18:10   #66
The Syndrome
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Waaw, jij leest de Assisenzaken waarover in de pers wordt gepraat. En dat zijn dan de enige zaken die er bestaan...

Je weet toch dat er in 2012 22 veroordelingen zijn geweest van vrouwen voor moord en doodslag?
En jij weet toch dat er naast een Hof van Assisen, ook zoiets als een Correctionel rechtbank bestaat, waar zeer weinig zaken in de pers verschijnen, maar die wel duizenden gevangenisstraffen per jaar uitspreekt, ook voor vrouwen?
Ik had het over moord , een tiental gevallen per jaar .
Gezien je toch over exacte cijfers blijkt te beschikken , hoeveel van die 22 hebben een proces gekregen , hoeveel zijn meteen naar een gesticht verwezen , hoeveel effectief hebben ze gezamenlijk gekregen .
Nog geen 5 van wat je opnoemt heeft in den bak gezeten dat krijgt dan gemiddeld 5 jaar , 1,5 uit te zitten , we komen dus op een totaal aantal gedetineerden van 5+2,5=7,5 vrouwelijke gedetineerden die binnenzitten voor moord en doodslag .
Oud 7 mei 2014, 18:37   #67
The Syndrome
Parlementsvoorzitter

Standaard

Een greep uit de weinige assisenprocessen tegen vrouwen uit 2012 , chiroleidster vermoord baby 5 jaar met uitstel.
Het was moord , geen doodslag .
Een bejaarde 79-jarige vrouw moest in 2008 voor assisen verschijnen wegens moord op haar man die haar jarenlang terroriseerde , vrijspraak .
Dan hadden we nog het assisenproces tegen die vrouw die kinderen met zuur overgoot in 2014 , 30 jaar .
Het assisenproces tegen die Aziatische die haar minnaar doodstak 2014 , pleegde zelfmoord .
Een schizofrene Afrikaanse vrouw die haar kind doodstak een aantal jaar geleden in Brussel , pleegde zelfmoord .
De Waalse vrouw die in 2007 haar 5 kinderen vermoordde , kreeg levenslang
Een Waalse vrouw die afgelopen week haar 2 kinderen vermoorde .
Er zitten nu dus aan 3 vrouwen binnen voor moord , stel dat ik er dan nog 7 over het hoofd heb gezien , we komen aan 10.
5 erbij voor doodslag 5 voor gewapende overval 5 zware inbreeksters en een 10 hardnekkige dealsters en we komen aan 35 stuks .

Laatst gewijzigd door The Syndrome : 7 mei 2014 om 19:07.
The Syndrome is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2014, 19:10   #68
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik had het over moord , een tiental gevallen per jaar .
Gezien je toch over exacte cijfers blijkt te beschikken , hoeveel van die 22 hebben een proces gekregen , hoeveel zijn meteen naar een gesticht verwezen , hoeveel effectief hebben ze gezamenlijk gekregen .
Nog geen 5 van wat je opnoemt heeft in den bak gezeten dat krijgt dan gemiddeld 5 jaar , 1,5 uit te zitten , we komen dus op een totaal aantal gedetineerden van 5+2,5=7,5 vrouwelijke gedetineerden die binnenzitten voor moord en doodslag .

Ik hoop écht dat jij een troll bent...
Oud 7 mei 2014, 19:47   #69
The Syndrome
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:

Ik hoop écht dat jij een troll bent...
Niet antwoorden op een vraag is de discussie vermijden .
Je was zeker van je stuk , 22 gevallen van moord en doodslag door vrouwen in 2012 .
Waar komt dat vandaan , hoevelen zijn naar de psychiatrie gebracht en hoeveel jaar effectief hebben de anderen samen gekregen .
Oud 7 mei 2014, 20:03   #70
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niet antwoorden op een vraag is de discussie vermijden .
Je was zeker van je stuk , 22 gevallen van moord en doodslag door vrouwen in 2012 .
Waar komt dat vandaan , hoevelen zijn naar de psychiatrie gebracht en hoeveel jaar effectief hebben de anderen samen gekregen .
Ik doe zoals jij, ik zeg zomaar iets zonder enige bron of bewijs, en ik zeg dat het niet klopt, nèh!
Oud 7 mei 2014, 20:18   #71
The Syndrome
Parlementsvoorzitter

Standaard

Een Maldegemse vrouw die een babymoord pleegde in 2005 kreeg 20 jaar en is wellicht alweer buiten .
Een Roeselaarse vrouw die haar kind doodstak verschijnt wellicht in 2015 voor assisen , voor de rest zie ik niets .
Oud 8 mei 2014, 13:34   #72
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Reken er ook een paar duizend psychiatrische patienten bij, dan ook enkele duizenden mensen in voorarrest.
Geïnterneerden zijn geen gevangenen.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2014, 17:34   #73
The Syndrome
Parlementsvoorzitter

Standaard

De zaak wordt steeds gekker .
Afhankelijk van de bron worden jaarlijks 1.000-3.000 verkrachtingen gepleegd .
Volgens de officiele cijfers zijn ongeveer 1.500 gevangen zedendelinquenten .
Volgens De Morgen wordt slechts 4 procent van de verkrachters ed gevat , volgens de vrouwenraad eindigt slechts 1% in de gevangenis .
Het gaat dus om 100-300 personen , rekening houdende met het feit dat er velen meerdere plegen , pedofielen ,serieverkrachters ,
kunnen we dit aantal minstens halveren 50-150 personen .
Dat krijgt dan pakweg 4 jaar /3 , er zitten dus een 70-200 zedendelinquenten binnen .
Logica .
Oud 8 mei 2014, 17:52   #74
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Een deel ervan wordt wel opgenomen in de statistieken, hoor, namelijk degenen die in de gevangenis zitten (zo'n duizend dus).
Oud 8 mei 2014, 18:18   #75
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Nochtans, de geïnterneerden die bij mij op de cel - en bij uitbreiding in de vleugel en de andere gevangenissen - zaten/zitten werden en worden nog steeds op dezelfde manier behandeld als de andere gevangenen.

Dus ja, er bestaat een theoretisch verschil - want ze zijn niet tot gevangenisstraf veroordeeld, maar in de praktijk zijn het gewoon gevangenen zoals de anderen.
Oud 9 mei 2014, 18:39   #76
The Syndrome
Parlementsvoorzitter

Standaard

Kan het nog crimineler , er gebeuren jaarlijks 80.000 inbraken en pogingen tot in Belgie .
Zogezegd .
Wat wel klopt , amper 25% wordt opgelost , 98% van de daders blijft onbestraft = werkstraf .
De 2% die bestraft wordt krijgt gemiddeld 15 maand = enkelband .
Er kunnen dus hoogstens enkele tientallen inbrekers in de Belgische gevangenissen zitten .
Hoe komen ze dan aan 12.000 gevangenen .
Oud 9 mei 2014, 19:16   #77
The Syndrome
Parlementsvoorzitter

Standaard

Liegt het hof van assisen .
Assisenprocessen komen steeds in de pers , in Vlaanderen zo'n 15-20 per jaar , de bevolking van Brussel en Wallonië is minder maar er is meer criminaliteit , we komen dus aan 30-40 assisenprocessen per jaar .
Soms zijn er meerdere daders , we komen aan 50 stuks , dat krijgt gemiddeld 20 jaar / 3 = 7 jaar .
We komen dus aan 350 stuks dat binnenzit voor moord , roofmoord , huurmoord en doodslag .
Volgens de pers en politiek zijn het er meer dan 1.000
En ook doodslag of slagen en verwondingen met de dood tot gevolg is meestal assisen , een simpele uit Maldegem snokte een oud vrouwtje een handtas uit de hand , ze viel en overleed .
Betrokkene wist dat niet , werd opgepakt , de politie zei , beken na een aantal inbraken nu ook eens dat overvalleke en ge moogt naar huis gaan .
De simpele bekende , waarna de politie zei , er is slecht nieuws , het slachtoffer is overleden .
Waarop de simpele voor het assisen 5 jaar kreeg .
En het was zelfs geen doodslag , het was slagen en verwondingen met de dood tot gevolg .
Oud 10 mei 2014, 11:23   #78
The Syndrome
Parlementsvoorzitter

Standaard

Het proces van de maand , iemand wordt schuldig bevonden aan moord op zijn moeder , 5 jaar - 22 maand uitstel = 38 maand /3 = 13 maanden zitten .
Hoe komen ze aan 12.000 gevangenen .
Oud 10 mei 2014, 14:12   #79
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Een internationale stelregel: hoe meer gevangenissen je bouwt, hoe meer gevangenen er zijn. In de USA zijn er meer dan een miljoen gedetineerden voor 300 miljoen inwoners, in België 12.000 voor 11 miljoen mensen. België moet dringend stoppen met de geldverslindende en waanzinnige 'Amerikaanse' politiek en overigens niet wetenschappelijk onderbouwd dat meer gevangenisplaatsen de maatschappij veiliger zou maken. Het tegendeel is waar !

In een ideale wereld denk ik dat er in ons land maar 3.000 �* 5.000 gevangenen mogen zijn opgesloten, maar ik 'begrijp' dat je daar niet mee scoort in onze huidige populistische politiek als je zulks voorstelt. De tendens lijkt hier 'meer meer meer' te zijn, iets waar 'rechts' dan ook gretig op inspeelt. Die groepen stellen ons gevangeniswezen voor als een 'Club Med', een resort waar het aangenaam en gratis toeven is. De realiteit is echter totaal verschillend. Dat hebben enkele magistraten die zich enige maanden geleden een weekend in de nieuwe gevangenis van Beveren hebben laten opsluiten aan den lijve mogen ondervinden !

Het doel van gevangenisstraf schiet zichzelf ook in België volledig voorbij. De meeste gedetineerden komen niet beter uit de bak of hebben zich bezonnen. Er wordt te weinig aangepaste hulp, begeleiding en therapie gegeven om hun terugkeer naar de maatschappij voor te bereiden. Na vrijlating worden ze meestal compleet aan hun lot overgelaten. Delinquenten en lichte tot matige criminelen die geen risico op vluchtgedrag vertonen, geen direct gevaar voor hun omgeving vormen, weinig kans op recidive hebben en schuldbesef hebben, zouden ze toch wel vrij moeten laten. Uiteraard kan intensieve begeleiding of therapie worden opgelegd voor een bepaalde termijn evenals opvolging door enkelband of een alternatief 'trackingsysteem'. De technologie daarvoor bestaat al.

Nog schrijnender is het gegeven dat er nog steeds honderden tot meer dan duizend ontoerekeningsvatbare 'plegers' (dus ook psychiatrische patiënten) in onze cellen en onaangepaste afdelingen zitten weg te rotten (sorry als ik me hier zo plastisch in uitdruk) zonder enige vorm van aangepaste begeleiding of perspectief. Hiervoor is ons land terecht al meermaals veroordeeld door mensenrechtenorganisaties en het Europees Hof voor de Rechten van de Mens. Een echte schandvlek !
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2014, 15:53   #80
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Nochtans, de geïnterneerden die bij mij op de cel - en bij uitbreiding in de vleugel en de andere gevangenissen - zaten/zitten werden en worden nog steeds op dezelfde manier behandeld als de andere gevangenen.

Dus ja, er bestaat een theoretisch verschil - want ze zijn niet tot gevangenisstraf veroordeeld, maar in de praktijk zijn het gewoon gevangenen zoals de anderen.
Juist. In de praktijk worden de geïnterneerden die worden gecolloqueerd in een gevangenis op dezelfde manier behandeld als de gedetineerden.

Dit geldt ook voor wie al meerdere jaren opgesloten zit in een arresthuis, waar je op papier enkel in voorarrest kan zitten, en dus zit te wachten op een uitspraak (veroordeling of vrijspraak), maar waar je ondertussen wel enkele jaren van je leven kwijtspeelt.

Laatst gewijzigd door Rudy : 10 mei 2014 om 15:53.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be