![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014 |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mijn partner, die eet "halal" enfin, geen moslim he. Maar enkel gevogelte en vis. Voor ik het zelf door heb durf ik daar wel eens een hapje van in mijn mond steken, of een snoepje met dierlijke vetten eet ik ook al eens. Sowieso, ik ben ervan overtuigd dat we met dierenleed beter consequent omgaan. Wat als een Halal+ label betere dierengaranties verzekerd dan een meritus label? Nadruk op de plus bij halal. Er is zo'n slachthuis in Nederland en die beesten hebben echt buitenruimte, moeder en kind worden niet gescheiden, geen enkel beest ziet de slacht aankomen of weet dat het haar staat te wachten, ... Het is niet enkel ritueel slachten, we zijn gewoon compleet ons respect met de dieren verloren. En als je ziet waarvoor halal eigenlijk werkelijk staat, is dat zo luguber nog niet als het gepraktiseerd wordt. Moslims zouden dus inderdaad beter erkennen dat halal lang niet meer halal is, maar ook opteren voor Halal+ labels. Dialoog is mogelijk, ik ben er echt zeker van. Ga zoiets niet bespreken met jongeren op straat, maar trek eens naar een imam. Elektrisch verdoven is naar mijn mening ook halal, want het dier lijdt geen fysieke schade en het kan nog steeds doodbloeden... Halal is dikwijls niet halal, en dat moet erkend worden... |
|
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
halal zijn 7de eeuwse voedselvoorschriften die eisen dat een moslim de dieren slacht of de waren verhandelt, geen niet-moslim. Indien niet-moslims in de voedselkring aanwezig zijn moeten zij door een moslim worden gecontroleerd. Bij het slachten moeten de dieren kop richting Mekka staan en moet er een allah snackbar prevelgebed worden afgerammeld, waarna het dier nog levend en spartelend volledig moet leegbloeden. D�*t is halal. heeft niks met kwaliteit e.d. te maken. (Alhoewel sommigen dit wel zo door moslims uitgelegd krijgen, zelfs de betere kwaliteit van vlees komt ter sprake.... allemaal leuk natuurlijk om de niet-moslims toch ook maar halalvlees te laten eten). Wat die halal+ labels betreft: om dieren op biologische manier te kweken hoeft men geen halal label te hebben: noem het dan "biologische kweek". Dat men de kalveren bij de koe laat, geeft vast lekker kalfvlees. Ik neem aan dat je dat niet bedoelt, maar dat je op de moeder-kind band speelt alvorens ze beiden onverdoofd gekeeld worden waarna ze gezellig samen levend en bij bewustzijn mogen leegbloeden?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
#63 |
Europees Commissaris
|
![]() Halal voedsel gewoon bij wet verbieden. Kan perfect.
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo) Laatst gewijzigd door Lukkas : 2 mei 2014 om 10:37. |
![]() |
![]() |
#64 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het NVA is niet de enige partij die voorstellen deed. Er zijn partijen waarvan zelfs parlementairen ter plaatse gingen protesteren en die al veel langer en actiever deze zaken bestrijden. De NVA verkozene in Molenbeek werd door mij op zijn afwezigheid bij dit gebeuren in zijn gemeente aangesproken en zijn reactie was; ' dat men deze materie met de nodige voorzichtigheid moest benaderen..." ![]() Bespaar mij de heiligverklaring van de NVA in deze. Buiten de nodige lippendienst (zelfs op het moment van het gedane voorstel waren er afwijkende stemmen binnen het NVA, dat zie je bij het VB niet) doet ze toch niets...
CLAESSENS Joris ![]() Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter ![]() Bron: de koran. |
|
![]() |
![]() |
#65 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Misschien moeten we toch de open vraag een keer doen? Wat moslims en joden van religieus slachten vinden. Media waar wacht u op? In feite is zo'n elektrische schok perfect "harmless". Dier is direct KO (meestal lol) en als ge het de keel niet zou oversnijden zou het rechtstaan zonder schade. Maar overkijk de rest van de beesten dan ook niet. De aanbevolen hoeveelheid is 125 gram per dag, geen kilo. Waar is de consequentie naartoe? ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of heb jij weet van halal boerderijen waar die dieren op die manier worden gekweekt? Wat dat niet samen mogen doodbloeden en 't mes niet mogen zien betreft, wordt in praktijk ook niet toegepast, ga anders een kijken bij dat offerfeest op die slachtvloeren.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() Laatst gewijzigd door SDX : 2 mei 2014 om 23:31. |
|
![]() |
![]() |
#67 |
Banneling
|
![]() Ik ben een flexiër die neigt naar het veganisme. Ik ben soms vel over been, maar tegenwoordig kom ik beetje meer in mijn vel. Ik vast regelmatig, 48h enkel water om vergiftigingen te voorkomen. Gezien mijn levensovertuigingen....
Mijn partner, die eet "halal" enfin, geen moslim he. Maar enkel gevogelte en vis. Voor ik het zelf door heb durf ik daar wel eens een hapje van in mijn mond steken, of een snoepje met dierlijke vetten eet ik ook al eens. In een ander topic was je een arbeider, die wachtte op een contract, maar geen profiteur. Reed je regelmatig met een aantal vrienden naar N.L. om wiet te kopen. Ik vrees dat jouw levensovertuigingen in de categorie "linki, winki, flower,power werkschuw" vallen. En dat die categorie raar bekeken wordt in een ploeg arbeiders. Misschien heeft dat wachten op een contract daar iets mee te maken? |
![]() |
![]() |
#68 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#69 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#70 |
Banneling
|
![]() Oeps, sorry, dit gedeelte was een "quote" van Peche.
"Ik ben een flexiër die neigt naar het veganisme. Ik ben soms vel over been, maar tegenwoordig kom ik beetje meer in mijn vel. Ik vast regelmatig, 48h enkel water om vergiftigingen te voorkomen. Gezien mijn levensovertuigingen.... Mijn partner, die eet "halal" enfin, geen moslim he. Maar enkel gevogelte en vis. Voor ik het zelf door heb durf ik daar wel eens een hapje van in mijn mond steken, of een snoepje met dierlijke vetten eet ik ook al eens." |
![]() |
![]() |
#71 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Die vinden mekaar en ga na het werk nog eentje smoren voor ze naar huis gaan ![]() En gezellig dat dat is... |
|
![]() |
![]() |
#72 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wanneer dat halal slachten niet meer volgens regels kan gebeuren, omdat het aan de lopende band gebeurd, moeten we het verbieden. Basta, ik ga daarmee akkoord. Tegelijk wil ik op ander dierenleed wijzen, maar weigeren we het te zien? |
|
![]() |
![]() |
#73 |
Banneling
|
![]() In de beschutte werkplaats waarschijnlijk wel. Maar een vastende, wietsmorende kraanbestuurder wil ik niet in mn ploeg. Dit om te vermijden dat ik na het werk langs de spoedgevallen of de wenende weduwe moet gaan.
|
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor de rest kan je een geweldig stukje zagen. Vooruit, kroon jezelf nog maar eens tot keizer. ![]() |
|
![]() |
![]() |
#75 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Volgende week gaan we een stuk dennenboom kappen voor een digiridoo te maken terwijl we de rest van het bos niet proberen afbranden met onzen bbq ![]() |
|
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is de visie van zowat alle bruggepensioneerden. Ik kan ze geen ongelijk geven, op individueel vlak. Maar mochten ze zo niet kunnen graaien in de portemonnee van de jeugdige werkende belastingbetalers, ze zouden wel anders piepen. Ik kan je alvast één voorbeeld geven (maar niet als bruggepensioneerde, wel als ambtenaar die met pensioen ging op het vroegst mogelijke moment): schoofie zelf. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#77 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#78 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er zijn grenzen tot wat men wil doen voor 11 tot 14 euro. Als het dan toch ergens daartussen ligt, wil ik mij perfect aanbieden voor een wep+ baantje. Ze kunnen u niet ontslagen, minimale werkinzet is de vereiste. Ja, mannen dat jaar en dag met hun gat achterover hebben gehangen worden beloond. En zij die jaar en dag de bleinen op hun poten hebben gewerkt moeten mor voor hetzelfde loon blijven zwoegen? Ik zal het eens kort zeggen vlaamse realist, waar was het er voor mij toen ik het ze nodig had??? Van't kotteke naar de muur... Ambetaneren waarvoor ik jaar en dag loon heb afgegeven weigerde zelfs informatie te geven... Ja, less is more he Vlaamse Laatst gewijzigd door Peche : 3 mei 2014 om 15:46. |
|
![]() |
![]() |
#79 |
Vreemdeling
|
![]() Beste dierenvrienden. Graag had ik nog een laatste maal het thema onverdoofd ritueel slachten aangehaald, waarvan ik de auteur ben. Lees aub nogmaals het startartikel op blz. 1 om alweer mee te zijn. In 2010 hebben 2 volksvertegenwoordigers in het federaal parlement een wetsvoorstel ingediend ter onvoorwaardelijke verplichting tot verdoofd ritueel slachten : Anke Van dermeersch (VB) en Flor Van Noppen (NVA). Deze voorstellen zijn nooit gestemd geweest. Het is niet mijn bedoeling om hier stemadviezen te geven, dierenvrienden kunnen best de programma’s van de politieke partijen, die kieslijsten hebben ingediend, erop nalezen en zelf hun conclusies trekken. Vergeet ook de kleine partijen, zonder volksvertegenwoordiging, hierbij niet! Zo bevestigde de Piratenpartij mij per e-mail dat ook zij een verplichting tot verdoofd ritueel slachten gunstig gezind zijn. Andere gaven geen (BUB en ROSSEM) of onduidelijke (PvdA) reacties over dit thema. Het is echter wél mijn bedoeling om de lezers-dierenvrienden te wijzen op de noodzaak om dit thema blijvend aan te kaarten bij alle politici binnen hun kieskring van alle politieke partijen die niet onvoorwaardelijk achter dit principe staan (dus alle partijen behalve NVA, VB en Piratenpartij). Schrijf jullie lokale volksvertegenwoordigers alsook zelfs burgemeester en schepenen hiervoor aan, ook dezen die niet aan jullie ideologische verwachtingen voldoen. Hoe meer reacties ze krijgen, des te groter de druk die ze voelen en ook de kans dat zij bij hun partijbesturen beginnen te lobbyen om dergelijke wetsvoorstellen erdoor te krijgen. Ook na 25/05/2014, tot de finish. Groetjes en een fijn weekeinde toegewenst.
|
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De sossen kunnen misschien meedoen n�* deze verkiezingen, dan kunnen ze hun kazak draaien tegen de volgende gemeenteraadsverkiezingen.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |