Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 september 2004, 21:27   #61
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
[/center]

Als je wat wil leuteren, is het forumonderdeel Koetjes & Kalfjes daar wellicht de meest aangewezen plaats voor.
U begrijpt het niet... Maar daarom bent U nog geen kalf...

Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2004, 21:40   #62
*M@g!C*
Burger

*M@g!C*'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar *M@g!C*
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bloxbuster
misschien wel , misschien niet , meer racisme is een internationaal probleem
en hier lopen reeds 1 miljoen racisten en hier moet ook hard worden opgetreden, weg met burgerrechten voor blokkers, zware straffen, verbieden van de partij zoals in Nederland wat al lang moest gebeurd zijn.
Nu zitten we met de miserie en moeten we hardere middelen nemen !
Zeer verstandige post! Jij zou een goed premier zijn, of beter nog, Bush en Kerry zijn niets tegen jou en je superieure ideeën.
Even serieus nu: indien je van mening bent dat iedere Blok kiezer een racist is, hoe voel je jezelf tijdens de verkiezingsuitslagen? Aangezien er blijkbaar alsmaar meer racisten bijkomen? Je vergist blijkbaar een racist met een verstandig iemand? Achja vergissen is menselijk .

Mvg,

M@gic!
Oud 15 september 2004, 22:09   #63
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alvader
Gewoon schandalig. ...Je mag zeggen dat ...je VB dom en achterlijk vindt, dat je niet praat met VTM-kijkers omdat het randdebielen zijn, maar zeggen dat je niet van Negers houdt is plotseling een vorm van discriminatie.

Als deze vrouw nu vindt dat Frans grondgebied in blanke handen dient over te gaan wat is daar mis mee, er zijn ook mensen die hun oldtimer liever verkopen aan een echte liefhebber dan aan een opkoper van antiek. So what ? Je verkoopt uiteindelijk toch nog altijd aan wie je wil.

Zou Raf indien hij een huis bezat en te koop aanbood de koop nog graag laten doorgaan wanneer het VB de koper is, of Voorpost. Ik denk het niet.
er is echter wel een belangrijk verschil. je kiest nog altijd zelf op welke partij je stemt, en naar welke zender je kijkt. ik heb mijn huidskleur echter niet kunnen kiezen, jij wel?

daar zit het verschil, een daarmee dat discriminatie op basis van ras onrechtvaardig is, terwijl alle blokkers of vtm-kiezers uitmaken voor randdebielen dit niet is.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2004, 22:10   #64
groen rechts
Schepen

groen rechts's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CommonSense
Prachtig toch dat veroordelen van rascisme?

Betekent dat dan dat de Noord-Afrikaanse gemeenschap, samen met de Chinese, mag opgesloten worden???

Rascistischer gemeenschappen zijn nog moeilijk te vinden...
Naast rascisme hebben ze ook nog zo hun ideekes over vrouwen en hun plaats in de maatschappij.

Ze zijn zo lief, meneer.

"De herder was zo beneveld dat hij de wolven beschermde ipv de schapen".
mooi gezegd
groen rechts is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2004, 22:12   #65
groen rechts
Schepen

groen rechts's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
er is echter wel een belangrijk verschil. je kiest nog altijd zelf op welke partij je stemt, en naar welke zender je kijkt. ik heb mijn huidskleur echter niet kunnen kiezen, jij wel?

daar zit het verschil, een daarmee dat discriminatie op basis van ras onrechtvaardig is, terwijl alle blokkers of vtm-kiezers uitmaken voor randdebielen dit niet is.
discrimineren van n godsdienst is ook strafbaar........;en daar kies je voor, of niet?
groen rechts is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2004, 23:01   #66
doornroosje
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Onzin! Deze vrouw maakte zich zeer duidelijk schuldig aan racisme en werd daar terecht voor gestraft.
ALs ze gezegd heeft dat ze niet verkoopt aan allochtonen en aan een ander wel,dan is ze wel heel dom geweest.
Wat nog niet wegneemt dat zij haar huis uit vrije wil verkoopt aan wie ze wil.
doornroosje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2004, 23:32   #67
de Vexille
Parlementsvoorzitter

de Vexille's schermafbeelding

Standaard

Tja, da's nu het gevolg van de antirascismewetgeving...
Je mag gerust rascist zijn en weigeren te verhuren, te verkopen of anderzijds zaken te doen met allochtonen, andersgelovigen, holebi's etc....
Perfect legaal, geen speld tussen te krijgen trouwens...

Je mag alleen niet meer zéggen waarom je weigert.

Effect ?????
Partijen die nooit één rascistische uitspraak doen (in de technische zin van het woord), maar opkomen onder de slogan "wij weten wat u denkt" (nudge nudge, wink wink, know what I mean...)
Oud 15 september 2004, 23:38   #68
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
en hier moet ook hard worden opgetreden, weg met burgerrechten voor blokkers, zware straffen, verbieden van de partij zoals in Nederland wat al lang moest gebeurd zijn.
Tiens tiens... wie heeft er blokkers nodig als de blokbusters al een nazi lookalike regime nastreven ?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2004, 04:33   #69
Tzuvar Raemborr
Minister

Tzuvar Raemborr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doornroosje
ALs ze gezegd heeft dat ze niet verkoopt aan allochtonen en aan een ander wel,dan is ze wel heel dom geweest.
Wat nog niet wegneemt dat zij haar huis uit vrije wil verkoopt aan wie ze wil.
Het artikel maakt gewag van de uitspraak "mensen zoals hij". Op zich hoeft dat helemaal niet racistisch te zijn, misschien was het behalve een allochtoon ook een stinkende onverzorgde neo-hippie.

Ik vroeg indirect of er eigenlijk méér bewijzen waren dan dat, tot nu toe heb ik niks anders gezien dan commentaren als "zot extreem rechts wijf".
But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay,
I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet.
Tzuvar Raemborr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2004, 07:31   #70
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker
Tiens tiens... wie heeft er blokkers nodig als de blokbusters al een nazi lookalike regime nastreven ?
Oud 16 september 2004, 07:35   #71
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Waarom mag een patroon een Vlaams Blokker wel buiten gooien, en zeggen dat het is omdat hij uit een verkeerde partij stamt? (geen discriminatie????????)
Waarom mag een vakbond Vlaams Blokker buiten gooien??? (geen discriminatie????????)

Ze worden zo zot als een achterdeur de wettenbakkers.
Zo kweekt men rasisten!
Met zulke wetgeving zulen de NIET rasisten wel verdoken rasisten worden!!
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2004, 08:12   #72
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Je had zeker niet door dat Jazeker eigenlijk uithaalde naar de Blokbusters, Fernand?

Dat buitengooien terwille van een politieke overtuiging zit mij ook dwars, laat dat duidelijk zijn.
Zeker als je weet dat anderen dan weer net binnen geraken met een lidkaart die hun politieke overtuiging weerspiegelt...
Oud 16 september 2004, 10:03   #73
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Je had zeker niet door dat Jazeker eigenlijk uithaalde naar de Blokbusters, Fernand?

Dat buitengooien terwille van een politieke overtuiging zit mij ook dwars, laat dat duidelijk zijn.
Zeker als je weet dat anderen dan weer net binnen geraken met een lidkaart die hun politieke overtuiging weerspiegelt...
Toch, maar ik wilde een vergeten zaak nog eens onder de aandacht brengen. Anders wordt er nooit meer aandacht aan geschonken. En na wat tijd, zal het dan terug pertinent ontkent worden, vanwege de corecten! (is dat nu een scheldnaam? of niet )
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2004, 17:17   #74
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lees de openingspost.
Dat bedoel ik niet Rafke. Niet iedereen is zo dom als dat wicht hé. Dus wanneer ze een ander vragen waarom ze het niet meer wil verkopen kun je alles verzinnen wat je maar wil. Als men de reden gewoon zegt...tja dan is het niet moeilijk nee.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2004, 17:46   #75
Attiladehun
Banneling

Standaard

Toch eigenaardig trouwens, dat zo ne 'kansloze', 'ontwortelde' en 'achtergestelde' motherfucker nu ineens wel in staat is om een stuk grond te kopen... Daar moet je toch behoorlijk wat geld voor hebben, dacht ik? Of had hij ne goeie dag met de drugsverkoop?8)
Attiladehun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2004, 18:00   #76
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
15/09 Française veroordeeld wegens racisme
Een Franse vrouw die geweigerd had om een man om zijn etnische afkomst een stuk land te verkopen, is dinsdag wegens racisme veroordeeld tot tienduizend euro boete en vier maanden voorwaardelijke gevangenisstraf.

De 56-jarige Sylviane Sarret bood vorig jaar juli via een makelaar een stuk land te koop aan in Voiron in het oosten van Frankrijk. Toen Hamid Brahmia, een 31-jarige Fransman van Algerijnse afkomst, belangstelling toonde, weigerde zij het aan hem te verkopen. "Het is uitgesloten dat ik het verkoop aan mensen zoals hij", had zij volgens de makelaar gezegd.

De straf was hoger dan de eis. Sarret werd ook veroordeeld tot betaling van 2.000 euro schadevergoeding aan Brahmia en diens vrouw. 8)

Prachtige trend , harde aanpak van racisten
Het enigste strafbaar feit dat er gepleegd werd, is deze uitspraak:

"Het is uitgesloten dat ik het verkoop aan mensen zoals hij"

Jij mag als eigenaar kiezen aan wie je verkoopt, en aan welke prijs. Feit blijft wel dat er onder de allochtonen heel wat "immo-toeristen" zitten. Mensen die huizen afschuimen die ze niet kunnen betalen, de huurders/eigenaars in hun privacy storen, en uiteindelijk een belachelijk laag bod doen.
Oud 16 september 2004, 18:11   #77
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Attiladehun
Toch eigenaardig trouwens, dat zo ne 'kansloze', 'ontwortelde' en 'achtergestelde' motherfucker nu ineens wel in staat is om een stuk grond te kopen... Daar moet je toch behoorlijk wat geld voor hebben, dacht ik? Of had hij ne goeie dag met de drugsverkoop?8)
Is in jouw enge denkwereld iedere allochtoon een "'kansloze', 'ontwortelde' en 'achtergestelde' motherfucker"? Wat een verwrongen beeld heb jij toch van de wereld...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2004, 18:16   #78
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
Dat bedoel ik niet Rafke. Niet iedereen is zo dom als dat wicht hé. Dus wanneer ze een ander vragen waarom ze het niet meer wil verkopen kun je alles verzinnen wat je maar wil. Als men de reden gewoon zegt...tja dan is het niet moeilijk nee.
Dus daar heb je je antwoord. Het recht bestraft geen gedachten die niet conform de wet zijn, alleen de gedragingen die een uiting zijn van die gedachten. Anders gezegd: je mag racist zijn, maar je mag daar niet naar handelen.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2004, 18:24   #79
Attiladehun
Banneling

Standaard

Citaat:
Is in jouw enge denkwereld iedere allochtoon een "'kansloze', 'ontwortelde' en 'achtergestelde' motherfucker"? Wat een verwrongen beeld heb jij toch van de wereld...
µ

Je hebt het natuurlijk weer niet begrepen, Rafke; in die termen wordt door volk als jij en de jouwen over veel allochtonen gesproken. Ik denk dat heel wat allochtonen (vooral Marokki's) het hier helemaal niet zo slecht hebben. Maar motherfuckers zijn het wel zo goed als allemaal...8)
Oud 16 september 2004, 18:26   #80
Attiladehun
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus daar heb je je antwoord. Het recht bestraft geen gedachten die niet conform de wet zijn, alleen de gedragingen die een uiting zijn van die gedachten. Anders gezegd: je mag racist zijn, maar je mag daar niet naar handelen.
Dus jij bent dan toch ook tegen het Gents arrest. Want dat veroordeelt ook geen gedragingen, maar gedachten; kan ook moeilijk want het VB handelt immers niet racistisch.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be