![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014 |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een zak patatten kost in 2010, zeg maar, 10 Euro. Ik verdien 1000 Euro en Charles-Antoine verdient 10 000 Euro. Ik kan dus 100 zakken patatten kopen, en Charles-Antoine kan 1 000 zakken patatten kopen. De index stijgt over 5 jaar, met 10% zeg maar. Dat wil zeggen dat een zak patatten nu 11 Euro kost (de index is de gemiddelde prijsstijging van consumptiegoederen waartoe ik die patatten reken). Als mijn loon dus met 10% stijgt in 2015, verdien ik nu 1 100 Euro en Charles-Antoine, 11 000 Euro. Ik heb dus "100 Euro meer" en die smeerlap heeft "1000 Euro meer", he. Maar ik kan nu met mijn 1 100 Euro, ... 100 zakken patatten kopen, en Charles Antoine kan, met zijn 11 000 Euro... 1000 zakken patatten kopen. Dus: in 2010 kon ik 100 zakken patatten kopen, en in 2015 ook ; en Charles-Antoine kon in 2010 1000 zakken patatten kopen, en in 2015 ... ook.
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Hoe kunt ge nu zo <<tuut censuur >> zijn !
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 20 mei 2014 om 09:56. |
|
![]() |
![]() |
#63 | |||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De index is een brede korf van producten als graadmeter voor ALLE producten die verhandeld worden op de binnenlandse markt. Sommige producten volgen de totale korf vrij goed en andere wijken daarvan af. Anders hoefden ze maar één product in de korf te steken hé. Citaat:
Omdat de kasseilegger niet in de index voorkomt, verhoogt deze zijn prijzen niet, of wat? Citaat:
Citaat:
Als die eerste 3000 tomaten kan kopen en die tweede 12000, dan moet dat aantal hetzelfde zijn na de indexaanpassing. Citaat:
Ook op kleuterwijze. Het verschil tussen de werknemers in jouw voorbeeld is in absolute cijfers €4500. Akkoord? Nu verdubbelen de prijzen en als gevolg eveneens de lonen. Het verschil is in absolute cijfers nu eveneens verdubbeld, dus €9000. Kan deze veelverdiener nu méér kopen als daarvoor? Als je JA antwoordt, dan houdt het op. |
|||||
![]() |
![]() |
#64 |
Minister-President
|
![]() Als een hooggeschoolde die geen werk vindt volgens zijn opleiding, toch dan maar beneden zijn niveau gaat werken, staat dat niet mis op zijn CV. Het bewijst dat die persoon werkervaring wil opdoen . Je leert in elke job iets bij.
Toen twee van mijn kinderen afgestudeerd waren als ingenieur was er in die periode een overschot en vonden ze dus geen werk. Doppen staat niet in ons woordenboek en dus gingen ze alle twee werken in de Quick!! Soms heb ik mij wel kwaadgemaakt tov de VDAB omdat men voor veel vacatures mensen vroeg die werkloos waren en dus die mensen, die niet op de kap van anderen leefden, uitsloot. Uiteindelijk heeft het hen geen windeieren gelegd !! |
![]() |