Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 mei 2014, 15:03   #61
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Ik zou niet weten waarom ze geen schijn van kans maakt. Een "algemeen belang" zie ik immers niet. Tomorrowland is een privé-initiatief dat ten goede komt aan wie er (vet) voor betaalt en voor betaald wordt.
Net zoals Werchter of Pukkelpop, de Gentse Feesten, 10 days off, of zowat elke Chiro/Scouts fuif. Net zoals de luchthaven van Zaventem, Oostende, Charleroi en Antwerpen. Net zoals de berg luidruchtige burenfeestjes doorheen het hele land van zodra er wat potstampers bezig zijn of van zodra de zon schijnt. Net zoals massa's activiteiten die op de één of andere manier wel overlast veroorzaken.

Wellicht beter dat al die festivals verdwijnen lijkt me, samen met al die andere activiteiten. België is toch sowieso al een gigantisch tehuis aan het worden.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2014, 15:07   #62
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Net zoals Werchter of Pukkelpop, de Gentse Feesten, 10 days off, of zowat elke Chiro/Scouts fuif. Net zoals de luchthaven van Zaventem, Oostende, Charleroi en Antwerpen. Net zoals de berg luidruchtige burenfeestjes doorheen het hele land van zodra er wat potstampers bezig zijn of van zodra de zon schijnt. Net zoals massa's activiteiten die op de één of andere manier wel overlast veroorzaken.

Wellicht beter dat al die festivals verdwijnen lijkt me, samen met al die andere activiteiten. België is toch sowieso al een gigantisch tehuis aan het worden.
Cnudde bepleit dan ook helemaal niet het opdoeken van Tomorrowland. Zie Reyers Laat van gisteren.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2014, 15:09   #63
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ondernemerke Bekijk bericht
De overlast : ik begrijp die zeven mensen wel. Waarschijnlijk ettelijke honderden maar uiteindelijk slechts zeven die hun mond durven open doen. Een gratis inkomkaart is dan een belachelijk gebaar. Geef die mensen een VIP arrangement in een exotisch land en geen enkele buurtbewoner zal nog klagen. Maar dat is te duur en de organisatie weet toch dat ze tienduizenden pillen slikkende zombies achter hun hebben. En daar zullen er wel enkelen tussen zitten die beginnen te flippen en te dreigen. Ik vraag me af hoeveel TML eigenlijk aan drugsopbrengsten in het laatje brengt. Maar ik ben voorstander van een TML : alle verslaafden en gepeupel op een groot plein. Dan kunnen ze elders geen kwaad verrichten. En wie weet is er ooit een zot die daar op het plein zelf iets gaat aanrichten. Dan heeft TML België pas echt op de wereldkaart gezet

Als je de achtergrond (ID&T, Manu en Michiel Beers, Nederlanders) wat kent en dan vooral hun financieel denken dan is het wat anders. Ik weet -uit heel goede bron, zwart op wit- dat er nog altijd openstaande facturen van editie 2012 zijn. Terwijl ze dan wel voor 2014 bestellingen plaatsen en beginnen te dreigen en blaffen omdat deze bestellingen geweigerd worden.

TML is een mega evenement dat veel Belgische bedrijven veel geld kost. Geld in ruil voor wat reclame. En het maakt van de DJ's wereldsterren. Voor de organisatie -de twee broers- telt maar een ding : zoveel mogelijk geld opbrengen en versluizen. Zij worden (zijn) er al schatrijk mee geworden. Veel Belgische bedrijven beginnen echter af te haken. De Nederlandse jongens zijn duidelijk niet van het niveau van een Schuermans.
Lol
Oud 22 mei 2014, 15:12   #64
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Cnudde bepleit dan ook helemaal niet het opdoeken van Tomorrowland. Zie Reyers Laat van gisteren.
Dat was anders wel hun eerste eis, met een ondergeschikte eis die de facto op hetzelfde neerkomt.

Mij niet gelaten verder; 't is wat de bekrompen petits Belges verdienen op het einde van de rit.
Oud 22 mei 2014, 15:38   #65
Tashunka
Gouverneur

Tashunka's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Waar anders dan in een recreatiedomein met voldoende omvang?

Weekje voor en een weekje na. En de zware vrachtwagens, ge zit daar tussen de A12 en E19, ik denk dat een vrachtwagen meer of minder niet het punt is.

De Schorre is een recreatiedomein, geen natuurgebied waar de koornwolf verstopt zit.

Allemaal boven het tafel.

Ik zou niet liever zien dat het 365 dagen per jaar een Vlaams Ibiza is, een toeristenval waar miljoenen euro's naartoestromen.

Leuke uitleg om te zeggen dat U niet van technodance/trance houd.
En denk maar eens na over het recente dingetje waarbij het parket van Veurne in het blootje gezet werd.
Euh de schorre is voor 8,5 ha natuurgebied, of er een wolf zit of niet is niet relevant. Natuurgebied is natuurgebied.

Een stoet vrachtwagens op de A12 of E19 is nog iets anders dan een stoet voor uw deur.

Boven tafel??? Toen het uitlekte bij de pers. Ik vraag me af wat u zou denken als uw buur een vergunning zou krijgen voor iets waar U het niet mee eens bent en de ambtenaar of gemeenteraad in kwestie een diner of een weekend heeft betaald gekregen. U schreeuwt volgens mij moord en brand.
Mijn muzikale voorkeur is niet relevant, net zoals de muzikale voorkeur van de buren in se niet relevant is. In ieder geval maak je mij niet blij met gratis tickets, als ik ze ooit zou krijgen mag je ze hebben.

Zoals gezegd ik doe daar geen uitspraak over, maar het is wel een recht van de buren daar over te klagen en daarover een procedure aan te spannen.
Tashunka is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2014, 15:50   #66
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik pleit niet voor afschaffing van festivals. Ik stel enkel vast dat zakdoekgroot België een terrein wordt waar alles moet kunnen (innovatie), waar iedereen welkom wordt geheten, met de glimlach, maar waar binnenkort iedere gedomicilieerde met wat centen toch wat betere oorden opzoekt.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2014, 15:54   #67
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:

Voor al die feesten zou er een sluitingsuur moeten komen zodat mensen niet gewoon een nacht zonder slaap moeten draaien. Als dat het feit is, is het probleem grotendeels opgelost.

Ik heb geen problemen met festivals, mensen mogen feesten en zich amuseren. Als ze dat doen met respect voor de buurtbewoners, why not. En als TL sluit op een bepaald uur zoals beschreven in de milieuvergunning, dan is dat toch OK ?

Echter heel veel van die festivals draaien gewoon volle petrol de boxen open tot 6h sochtends. En dat moet stoppen. En het moet ook geen weken duren...een paar dagen maximaal is voldoende.

Als je protesteert tegen een festival dat sluit om 12h is het een beetje azijnpissen ja.....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2014, 16:01   #68
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Ik pleit niet voor afschaffing van festivals. Ik stel enkel vast dat zakdoekgroot België een terrein wordt waar alles moet kunnen (innovatie), waar iedereen welkom wordt geheten, met de glimlach, maar waar binnenkort iedere gedomicilieerde met wat centen toch wat betere oorden opzoekt.
Dus wat zeg je concreet meer dan NIMBY?
Oud 22 mei 2014, 16:08   #69
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Voor al die feesten zou er een sluitingsuur moeten komen zodat mensen niet gewoon een nacht zonder slaap moeten draaien. Als dat het feit is, is het probleem grotendeels opgelost.

Ik heb geen problemen met festivals, mensen mogen feesten en zich amuseren. Als ze dat doen met respect voor de buurtbewoners, why not. En als TL sluit op een bepaald uur zoals beschreven in de milieuvergunning, dan is dat toch OK ?

Echter heel veel van die festivals draaien gewoon volle petrol de boxen open tot 6h sochtends. En dat moet stoppen. En het moet ook geen weken duren...een paar dagen maximaal is voldoende.

Als je protesteert tegen een festival dat sluit om 12h is het een beetje azijnpissen ja.....
Dat is het dan ook Azijnpisserij
Oud 22 mei 2014, 17:11   #70
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Het is maar hoe je het bekijkt

welke objectief, zinnige reden is er nu eigenlijk om festivals, van wleke aard ook, tot 3-4u 's morgens te laten doorlopen? begin dan toch gewoon vroeger, stop om 0.00u en ge kunt perfect hetzelfde programma aanbieden
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2014, 20:19   #71
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tashunka Bekijk bericht
Euh de schorre is voor 8,5 ha natuurgebied, of er een wolf zit of niet is niet relevant. Natuurgebied is natuurgebied.
Daar waar het festival plaatsvind is het geen natuurgebied, maar recreatiegebied.
Eneuh, hier hebt U een korenwolf.

Citaat:
Een stoet vrachtwagens op de A12 of E19 is nog iets anders dan een stoet voor uw deur.
Klopt, maar U kent blijkbaar de omgeving niet.

Citaat:
Boven tafel??? Toen het uitlekte bij de pers.
Wat is er uitgelekt? het enige de pers melde was dat er vergunningen afgeleverd waren en dat bepaalde delen van de niet verborgen afspraken met een scheef oog als omkoperij bekeken kunnen worden.
Citaat:
Ik vraag me af wat u zou denken als uw buur een vergunning zou krijgen voor iets waar U het niet mee eens bent en de ambtenaar of gemeenteraad in kwestie een diner of een weekend heeft betaald gekregen. U schreeuwt volgens mij moord en brand.
De wettelijke geplogenheden ivm vergunningen allerlei zijn duidelijk.

Citaat:
Mijn muzikale voorkeur is niet relevant, net zoals de muzikale voorkeur van de buren in se niet relevant is. In ieder geval maak je mij niet blij met gratis tickets, als ik ze ooit zou krijgen mag je ze hebben.
Je kan ze beter verkopen.
Citaat:
Zoals gezegd ik doe daar geen uitspraak over, maar het is wel een recht van de buren daar over te klagen en daarover een procedure aan te spannen.
Het VS systeem. Aanklagen tot het jackpot is.
Oud 22 mei 2014, 21:49   #72
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolderik De Zeuvende Bekijk bericht
Gij zet zelve nooit of te nimmer utgewest tot 's meurgens vroege? Trouwes, den sfeer is enders, e. 8 uren 's avonds is nie 't zelfde as kot in den nacht... 's Nechts, doa zen... da's geweun magie, zenne.
Zuid-Afrikaans ? Suomi ? Reto-Romaans ?
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2014, 10:23   #73
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Eisen dat een festival als dit sluit om 12u = een doodvonnis voor het festival.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2014, 10:37   #74
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
De milieuvergunning stipuleert zoiets nu al, ik hoop dat je dat realiseert. Dus eigenlijk willen Cnudde en co gewoon dat me de wet toepast ?

Ik ken de zaak niet goed genoeg om verdere uitspraken hier over te doen. Maar als Sfax mij meldt dat TL sluit om 1 of 12h, dan geloof ik dat ook, dus what's the issue ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2014, 11:22   #75
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Op vrijdag én zaterdag gaat het tot 1 uur s'nachts,en s'zondags stopt het om middernacht..

Dat was verleden jaar ook al zo,dus uw stelling klopt niet gezien het succes zij hebben.....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2014, 11:24   #76
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Op vrijdag én zaterdag gaat het tot 1 uur s'nachts,en s'zondags stopt het om middernacht..

Dat was verleden jaar ook al zo,dus uw stelling klopt niet gezien het succes zij hebben.....
1u is geen 12u wat Cnudde eist..

Weet U wat 1u minder drank verkopen kost aan omzet?
En weet U wat het gevolg is van 1u vroeger stoppen? Ze gaan verder feesten op plaatsen buiten het festival terrein. Oeps daar hebben ze niet aan gedacht zeker?

Laatst gewijzigd door giserke : 23 mei 2014 om 11:26.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2014, 12:14   #77
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”
Maori is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2014, 12:27   #78
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:

En weet U wat het gevolg is van 1u vroeger stoppen? Ze gaan verder feesten op plaatsen buiten het festival terrein. Oeps daar hebben ze niet aan gedacht zeker?
Dat 1h extra maakt amper verschil uit; zeker niet naar het einde van de dag toe.

Wat Cnudde eist was een verbod of, in ondergeschikt belang, de toepassing van geluidsregels die ervoor zouden zorgen dat er slechts enkele uren (een uur of 3-4 als ik me goed herinner) muziek zou kunnen zijn. D�*t maakt het festival onwerkbaar.
Oud 23 mei 2014, 12:28   #79
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Datzelfde gegeven gaat ook op voor rock Werchter....
daar klaagt men echter niet....

Bent u bekend met de situatie ginds...

Wel mijn beste,het grootste kampeerterrein bevind zich niet eens in de directe buurt van de schorre zélf...

Maar wél in de buurgemeente Reet waar de inwoners niet klagen dat het feestje daar s'nachts verder gezet wordt....

Net zoals de mensen in haacht niet staan te klagen over de feestjes die s'nachts doorgaan op de kampeerterreinen die op hun grondgebied gelegen zijn...

En ik kan het weten daar zowel in Reet als in Haacht familie heb wonen pal tegenover die kampeerterreinen....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2014, 12:33   #80
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Datzelfde gegeven gaat ook op voor rock Werchter....
daar klaagt men echter niet....

Bent u bekend met de situatie ginds...

Wel mijn beste,het grootste kampeerterrein bevind zich niet eens in de directe buurt van de schorre zélf...

Maar wél in de buurgemeente Reet waar de inwoners niet klagen dat het feestje daar s'nachts verder gezet wordt....

Net zoals de mensen in haacht niet staan te klagen over de feestjes die s'nachts doorgaan op de kampeerterreinen die op hun grondgebied gelegen zijn...

En ik kan het weten daar zowel in Reet als in Haacht familie heb wonen pal tegenover die kampeerterreinen....
Ik vind Reet een vuil woord. Welke gemeente noemt er nu Reet?
Aarselaar anyone?
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”
Maori is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be