![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Vermits dit niet mag, waarom dan ook geen praktijkverbod op andere geweldspelletjes?
![]() |
#62 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik ben allesinds tegen een verbod op spelletjes, films, etc, wel ben ik voor een leeftijdsgrens. Langs de andere kant lijkt het me wel logisch dat er een grens wordt gelegd tussen een spel waar je iedereen moet vermoorden (bv een spel als manhunt), of alleen een minderheidsgroep, mensen van een bepaald geloof, ras, etc (bv: kill the jews)
![]() |
![]() |
#63 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Willem de Spreker : 17 september 2004 om 17:51. |
|
![]() |
![]() |
#64 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#65 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Daarin speel je namelijk een psychopatische geallieerde Rus, Amerikaan of Brit die onschuldige voorbijgangers, zijnde zwaarbewapende Fritzen, naar de eeuwige lebensraumvelden schiet. Gewéldige games!
![]() |
#66 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Maar eigenlijk een miskoop, eerste level was vrij leuk (en eerste level = demo) maar daarna ging het snel bergaf.
I'm still standing, better than I ever did, Looking like a true survivor, feeling like a little kid. __________________ But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay, I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet. |
|
![]() |
![]() |
#67 | |
Minister
|
![]() Citaat:
I'm still standing, better than I ever did, Looking like a true survivor, feeling like a little kid. __________________ But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay, I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet. |
|
![]() |
![]() |
#68 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#69 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#70 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Bv: Een geschiedkundig oorlogspel waar je als Romein een Afrikaans leger moet gaan overwinnen is geen probleem, in gta zou het echter niet passen.
![]() |
![]() |
#71 | |
Minister
|
![]() Citaat:
[size=1]edit : Om alle misverstanden te vermijden : nee, dat vind ik NIET, dat was sarcasme.[/size]
I'm still standing, better than I ever did, Looking like a true survivor, feeling like a little kid. __________________ But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay, I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet. Laatst gewijzigd door Tzuvar Raemborr : 17 september 2004 om 23:16. |
|
![]() |
![]() |
#72 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Zoals ik al zei: men vindt het veel erger als een kind overreden wordt dan een volwassen persoon ...
![]() |
![]() |
#73 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
#74 |
Minister
|
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#75 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#76 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#77 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een game is niet meer dan dat : een game, no matter hoe gewelddadig een game kan zijn, het blijft iets virtueel dat geen realiteit is, hoe realitisch de graphics ook uitgewerkt mogen zijn. Dat een gewelddadige game invloed kan uitoefenen op een normaal persoon is een ronduit belachelijk vergezocht idee. Dit geldt ook voor films. Een normaal persoon, een ieder dus zonder enige sociale & psychische disfuncties, kan moeiteloos het onderscheid maken tussen realiteit en fictie, dus kan dan ook onmogelijk beïnvloed geraken opdat hij in het dagelijks leven tot geweld zou overgaan. En in het geval van een gestoorde persoon waarbij een "trigger" voldoende kan zijn om tot een criminele daad over te gaan (het gaat hier om grote uitzonderingsgevallen) wel, zelfs al had hij nooit een gewelddadig videospel gespeeld of dergelijke gewelddadige films gezien, dan had gewoon iets anders voor de "trigger" gezorgd, om het even wat. Het gaat hier immers om een disfunctionerende persoon. Om hiermee maar te zeggen hoe achterlijk dit voorstel is van het Blok, hetgeen ik echt niet had verwacht van de partij die ik trouw zweer. Maar goed, het is niet omdat ik een hardcore Blokker ben, dat ik daarom niet zou toegeven wanneer ik van mening ben dat deze partij iets fundamenteel dom gedaan heeft dat ze ongelijk hebben. Hierin ben ik eerlijk. Het gebeurd uiterst zelden dat ik iets negatief over m'n geliefkoosde partij zeg, maar dit geknoei rond computerspelletjes is niet anders dan als lomp te beschouwen en op geen enkele manier goed te praten. Het feit dat ik verzot ben op pc-games en films van hoe gewelddadiger hoe liever heeft hier niets mee te maken in m'n oordeel. Zelfs al hield ik niet van dergelijke games en films, dan nog zou ik een idem dito mening en houding aannemen omtrent deze kwestie. Hun voorstel komt voor mij zelfs zo belachelijk over dat ik soms denk : "menen ze dat wel werkelijk of zou het hier eerder om een publiciteitsstunt gaan om wat extra aandacht te trekken ?" In politiek wordt immers nu eenmaal ook politieke spelletjes gespeeld, dat hoort erbij en is onvermijdelijk en dit gaat op voor iedere partij, niet enkel het Blok. |
|
![]() |
![]() |
#78 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is dan ook compleet waanzinnig dat het linkse politiek correcte systeem juist dit principe volledig andersom toepast : allochtonen voorrang boven alles, en eigen bevolking pas op de allerlaatste plaats (als die er al is, zoniet tampis zoals ze dat in het Frans zeggen). |
|
![]() |
![]() |
#79 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Daarentegen, gelijk welke blanke die iets verkeerd doet waarbij het slachtoffer een allochtoon is wordt onmiddellijk in verband gebracht met racisme en daardoor zwaarder bestraft, soms zelfs niet in verhouding met het gepleegde feit. Hiermee geeft het linkie-winkie beleid een duidelijk signaal naar de bevolking toe dat het allochtonen bevoorrecht op eigen volk. Dit feit kan dan ook niet anders dan enig misnoeging en verzuring logischer wijze teweegbrengen bij de lokale bevolking als vorm van enig protest dat niet door Links gehoord of opgemerkt wil worden en daarmee het probleem enkel maar kan vergroten na verloop van tijd. |
|
![]() |
![]() |
#80 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een videospel waar de held in het verhaal een SS-er die zoveel mogelijk Juden moet kapotmaken, daarom niet persé met decoromgevingen in de tijd van 1939-45, maar eventueel in een omgeving van nu geplaatst wordt alsof het om een oorlog ging die in deze tijd, anno 2004, plaatsvond moet evenzeer kunnen als computerspel als een historisch gebaseerde strategisch pc-game van romeinen tegen Afrikanen. Het gaat hier immers om niet meer dan een virtueel spel, iets dat enkel op je eigen pc afspeelt en waarbij niemand in de realiteit daadwerkelijk gewond kan geraken, dus daarom herhaal ik m'n vraag : waarom kan enkel een geschiedkundig oorlogsspel voor jou Eternity door de beugel ? Wat zijn je argumenten hiervoor ? Het gaat hier immers om virtuele games Eternity, niet om realiteitsgebeurtenissen. Zo kan dit voor me perfect ook in omgekeerde richting : een game waar de anti-Nazi held zoveel mogelijk Nazi's kan afmaken met zeer realistische graphics alsof je werkelijk Nazi-Duitsers aan het bekampen bent en onder de zode legt. Waarom niet ? T'is een game en niet meer dan dat. Bevalt een bepaald game je niet, dan speel je het toch gewoon niet ? Vandaar vind ik dat er ook geen taboe moet zijn rond virtuele sexspelletjes, zelfs al zijn ze heel vrouwonvriendelijk, het blijft in essentie immers niet meer dan een doodgewoon pc-game waarbij niemand daadwerkelijk slachtoffer is, het is iets virtueel dat beleefd wordt enkel door de gamer zelf. Uiteraard kan omtrent sexgames wel een bepaalde minimumleeftijd gevraagd worden bij het kopen van dergelijke games. (en nee Eternity, in het geval je het mocht denken, sexgames zijn niets voor mij, hetgeen niet wil zeggen dat ik het daarom omwille van m'n smaak het zou afkeuren). Laatst gewijzigd door Sunshine : 22 september 2004 om 23:10. |
|
![]() |