Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

Discussietools
Oud 28 mei 2014, 19:34   #61
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Ja ?
Hoe ?
De N-VA beschikt als grote partij over een smak geld en veel parlementair personeel. Oppositie voeren wordt dan wel een stuk gemakkelijker.
quercus is offline  
Oud 28 mei 2014, 19:35   #62
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
De N-VA beschikt als grote partij over een smak geld en veel parlementair personeel. Oppositie voeren wordt dan wel een stuk gemakkelijker.
Ach kom nou.
Wees niet zo naief.
stuyckp is offline  
Oud 28 mei 2014, 19:40   #63
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
.. u bedoelt wellicht gelijkenis .. afijn ik wou niet denigrerend overkomen .. heb ik u nu gekwetst ?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Eigenlijk ben jij het probleem. Misschien heb je wel knekels, pardon knekels .. krekels in uw broek. Doet het pijn ?
.. Verkeerde thread Pé .. kan gebeuren ..

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 28 mei 2014 om 19:41.
4x10E6 is offline  
Oud 28 mei 2014, 19:43   #64
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
.. dat moet u mij toch eens verduidelijk .. geld en personeel maken het makkelijker om oppositie te voeren .. bent u vertrouwd met de afkorting vb ?

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
4x10E6 is offline  
Oud 28 mei 2014, 19:45   #65
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
.. Verkeerde thread Pé .. kan gebeuren ..
Ja, en wat is dan de boodschap 4x10E-6
stuyckp is offline  
Oud 28 mei 2014, 20:27   #66
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Onze gefrustreerde separatisten denken alleen maar aan zichzelf en als om hun doelstellingen te bereiken de economie kapot moet en de bevolking verarmt geven ze daar geen zier om.
Nog een geluk dat de blauwe VOKA de macht binnen de NVA heeft overgenomen zodat het niet lang zal duren alvorens die gefrustreerde egoïsten de partij zullen verlaten om een nieuw VB op te richten.
Een partij is maar een middel om een doel te bereiken.
Ik als VB-er vind dat de partij zich tegen de volgende verkiezingen moet ontbinden om de N-VA nog te versterken .
Als de N-VA niet mag meedoen, moeten ze filibusteren tot in het oneindige , zelfs voor beslissingen waar ze het in principe redelijk eens over zijn.
Het regime moet weten dat ze de Vlaams nationalisten niet zomaar opzij kan zetten.
Alles wat ze kunnen vertragen , moeten ze vertragen, tot de rest er zot van wordt.

Laatst gewijzigd door Pericles : 28 mei 2014 om 20:30.
Pericles is offline  
Oud 28 mei 2014, 20:36   #67
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik las dit in De Standaard van vandaag:

Boeiende tijden in 't vooruitzicht: ofwel keihard regeren, ofwel keiharde oppositie.

.
Dit is inderdaad te doen in het parlement, maar ook buiten het parlement maatschappelijk blijven druk zetten, via petities, betogingen, blokkades...

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline  
Oud 28 mei 2014, 20:38   #68
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Een tripartite heeft in Vlaanderen ook maar twee zetels op overschot, er mag dus niets gebeuren in 6 jaar, er mag niemand ziek worden, niemand afwezig zijn tijdens de stemmingen, anders hebben ze het vlaggen. We hebben dit gezien tijdens de commissiezitting over de familienamen. De CD&V'er was aan het bellen in de gang en er was gestemd

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline  
Oud 28 mei 2014, 20:39   #69
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Dit is inderdaad te doen in het parlement, maar ook buiten het parlement maatschappelijk blijven druk zetten, via petities, betogingen, blokkades...
Alle sabotage die mogelijk is.
Vanaf nu ben ik N-VA-er .
Zot moeten ze worden.
Pericles is offline  
Oud 28 mei 2014, 20:52   #70
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Alle sabotage die mogelijk is.
Zot moeten ze worden.
Welkom.
stuyckp is offline  
Oud 28 mei 2014, 20:54   #71
Another Jack
Banneling

Standaard

Er is niets oneerbaars aan oppositie voeren...
Another Jack is offline  
Oud 28 mei 2014, 21:08   #72
toccata
Europees Commissaris

toccata's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Er is niets oneerbaars aan oppositie voeren...
²
Vanuit de oppositie kan je zelfs veel verwezenlijken, als je het fatsoenlijk doet.

Citaat:
.. dat moet u mij toch eens verduidelijk .. geld en personeel maken het makkelijker om oppositie te voeren .. bent u vertrouwd met de afkorting vb ?
Het VB didn't care. Zowat al hun politiek personeel zat erbij voor spek en bonen, geld te scheppen op de kap van hun kiezers. Ik schat de N-VA'ers veel hoger in. Als ze in de oppositie belanden zullen ze waarschijnlijk met zwaard en vuur de regering bestrijden, zoals hun goed recht is. Bij VB zat -niet enkel bij wijze van spreken- een bende idioten, bij de N-VA zit een bende hardwerkend en vaak ook competente mensen. Beide situaties zijn onvergelijkbaar.

Een sterke oppositie is nodig. Zowel langs links als rechts. Het houdt de meerderheid eerlijk en zorgt voor maatschappelijk debat. Ik hoop wel dat whoever in de oppositie beland eerlijk en constructief oppositie voert.

Laatst gewijzigd door toccata : 28 mei 2014 om 21:09.
toccata is offline  
Oud 28 mei 2014, 21:13   #73
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Max gaat zo te zien al zandzakjes installeren

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline  
Oud 28 mei 2014, 21:19   #74
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De N-Va zal u eeuwig dankbaar zijn.
Of toch zolang ze nog bestaat.
Oud 28 mei 2014, 21:28   #75
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik als VB-er vind dat de partij zich tegen de volgende verkiezingen moet ontbinden om de N-VA nog te versterken .
Als de N-VA niet mag meedoen, moeten ze filibusteren tot in het oneindige , zelfs voor beslissingen waar ze het in principe redelijk eens over zijn.
Het regime moet weten dat ze de Vlaams nationalisten niet zomaar opzij kan zetten.
Alles wat ze kunnen vertragen , moeten ze vertragen, tot de rest er zot van wordt.
De Wever zelf lijkt sceptisch ten aanzien van uw plannetjes

Oud 29 mei 2014, 00:32   #76
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Ik weet niet waarom, maar in Reyers Laat ging het kort over filibusteren, en toonden ze een kort fragmentje van Dedecker die over Thailand aan het praten is.

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline  
Oud 29 mei 2014, 01:21   #77
Glenneke
Provinciaal Statenlid

Glenneke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het VB didn't care. Zowat al hun politiek personeel zat erbij voor spek en bonen, geld te scheppen op de kap van hun kiezers. Ik schat de N-VA'ers veel hoger in. Als ze in de oppositie belanden zullen ze waarschijnlijk met zwaard en vuur de regering bestrijden, zoals hun goed recht is. Bij VB zat -niet enkel bij wijze van spreken- een bende idioten, bij de N-VA zit een bende hardwerkend en vaak ook competente mensen. Beide situaties zijn onvergelijkbaar.
Hier ben ik het niet volledig mee eens, volgend voorbeeld toont aan dat oppositie voeren het VB wel degelijk kon schelen
Citaat:

Laeremans is het parlementslid dat de situatie in Brussel en Vlaams Brabant zowat het best kent en vriend en vijand is het erover eens dat hij de oppositie tegen bijvoorbeeld de splitsing van BHV zowat op zijn eentje vanuit de Senaat voerde. Of zoals het Nieuwsblad schreef (9 mei 2014) ‘Altijd een van de meer gematigde en beslagen VB'ers geweest. Maar hij stelt wel ieders geduld op de proef als hij weer eens een tussenkomst van anderhalf uur houdt’.
bron: http://www.doorbraak.be/nl/nieuws/mi...mingen-brussel

Laatst gewijzigd door Glenneke : 29 mei 2014 om 01:22.
Glenneke is offline  
Oud 29 mei 2014, 04:13   #78
killimandjaro
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toccata Bekijk bericht
²
Vanuit de oppositie kan je zelfs veel verwezenlijken, als je het fatsoenlijk doet.

Een sterke oppositie is nodig. Zowel langs links als rechts. Het houdt de meerderheid eerlijk en zorgt voor maatschappelijk debat. Ik hoop wel dat whoever in de oppositie beland eerlijk en constructief oppositie voert.
Ik vond Annemans bijlange geen idioot.Kwestie van oppositie voeren kunnen er van Annemans nog veel een leske leren.
killimandjaro is offline  
Oud 29 mei 2014, 06:42   #79
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
gewoon filibusteren op elk vlak wanneer ze in de oppositie arriveren. Dan gaat de regering en het land wel vanzelf kapot
1)"kapot laten gaan" kan niet de bedoeling zijn van een verantwoordelijke politieke partij.Dergelijke zaken kunnen in vertrouwen aan de "klassieke partijen" overgelaten worden.De Griekse collega's kunnen hen tot lering strekken.

2)Voor negativisme kan de kiezer zich wenden tot een paar andere partijen.

3)"Staatshervormingen" zijn niet puur communautair.
kelt is offline  
Oud 29 mei 2014, 06:52   #80
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
2
marie daenen is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be