Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 juni 2014, 10:34   #61
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! Bekijk bericht
Kinderverkrachters moeten we anders niet "importeren", die hebben we zélf genoeg. En rituele slachters waren hier ook al lang aanwezig voor de eerste moslims hier kwamen.
Ik lees in uw commentaar alweer een " weg met ons" mentaliteit, u vergeet wel dat verkrachting hier strafbaar is en in veel andere landen niet, waaronder nogal wat moslimlanden, waar een tijdelijk huwelijk, of huwelijk met een kind je alle recht op verkrachting geven.
Dus ja, we importeren die mentaliteit ook.
Wat gelukkig niet betekent dat iedere moslim een verkrachter is,jammer genoeg vallen moslims met een aanvaardbare mentaliteit tegenover vrouwen nauwelijks op, maar menige vrouw kan wel getuigen dat te vaak de mentaliteit tegenover vrouwen mijlenver staat van gelijkheid man en vrouw.
Dat los je niet op met uw " weg met ons" mentaliteit, misschien moet u daar toch eens echt over nadenken.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2014, 10:39   #62
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is niet racistisch, en hadden ze dat ergens op een bord op een "neutrale" plaats gezet, had men dit terecht kunnen rangschikken onder "vrijheid van meningsuiting". Dat ze er echter bewust voor kiezen om deze leuzen op een moskee te kladden, en dat ze hiervoor zelfs bereid zijn een straf wegens vandalisme te riskeren, getuigt toch wel van de haat die achter deze boodschap zit.
Zoals ik elders al zei: mochten moslims zoiets op een kerk of synagoge kladden, Vlaanderen en dit forum zouden op stelten staan. En terecht.
Op een synagoge misschien wel.
Op een kerk? Daar trekken ze zich niets meer van aan. Voor alles moet men tegenwoordig op eieren lopen, maar de kerk mag uitgemaakt, verguisd en gekleineerd worden.
't Is triestig!
Oud 16 juni 2014, 15:35   #63
Holger Danske
Burger

Standaard

Bij gebrek aan prooi, beginnen de racistenjagers nu elkaar op te peuzelen.

KVS beëindigt samenwerking met De Morgen na racisitische column
Holger Danske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2014, 16:41   #64
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Holger Danske Bekijk bericht

nu, om eerlijk te zijn, die "grappige" foto van Obama vond ik zeer racistisch! Maar ja, wie ben ik nietwaar.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2014, 19:06   #65
Ulrik
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Holger Danske Bekijk bericht

Zouden ze elkaar straks ook fysiek en gewelddadig te lijf gaan zoals radicale moslims?
Een strijd om het ware politiek correcte geloof als het ware.
Ulrik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2014, 20:48   #66
Miauw!
Europees Commissaris

Miauw!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
nu, om eerlijk te zijn, die "grappige" foto van Obama vond ik zeer racistisch! Maar ja, wie ben ik nietwaar.

In de context van de "grap" was dat al veel minder racistisch, maar het was sowieso een héle flauwe grap.
Miauw! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2014, 13:38   #67
Holger Danske
Burger

Standaard

Geen Stijl: Oranje-hype is enorm racistisch
Holger Danske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2014, 13:49   #68
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In de context van de "grap" was dat al veel minder racistisch, maar het was sowieso een héle flauwe grap.
wat is er grappig aan?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 18 juni 2014, 11:40   #69
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard Vandalisme vs racisme

Citaat:
nu, volgens mij mag je nooit op iemand anders zijn gevel gaan tekenen, schilderen, graffiti spuiten etc. Maar blijkbaar is de ene gevel toch de andere niet. De Winter zijn gevel wordt bijna als schoolbord gebruikt en daarover hoorden we nooit iets, laat staan dat daar racistische dingen op staan.
Dit is vandalisme.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2014, 15:08   #70
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:

Ik vond het ook heel laag bij de grond, maar anderzijds... zet het aan tot haat?
Ik dacht het niet. Geweld? ook niet.
Is het discriminerend?
Wat bedoelt men eigenmlijk met 'discriminatie'? Ik ben er nog niet uit.
Als een caricaturist Louis Tobbak als een bulldog afbeeldt, is dat dan discriminerend?
Maar blijkbaar als men een aap ten tonele voert, dan wordt een rode kaart getrokken. Belachelijk. Ik merk het trouwens ook in mijn omgeving. Ik ben fier om te zeggen dat mijn stamboom uit niets anders dan 'apen' bestaan. Ik voel mijzelf ook 'aap'; al mijn handelingen zijn bepaald door niets anders dan miljoenen jaren aap generaties. Mijn omgeving voelt zich heel ongemakkelijk als ik mij als aap beschouw. Dat heb je nu eenmaal door die katholieke godsdienst.

Laatst gewijzigd door kwantum : 22 juni 2014 om 15:10.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2014, 15:54   #71
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht
Ik vond het ook heel laag bij de grond, maar anderzijds... zet het aan tot haat?
Is het discriminerend?
Als een caricaturist Louis Tobbak als een bulldog afbeeldt, is dat dan discriminerend?
Maar blijkbaar als men een aap ten tonele voert, dan wordt een rode kaart getrokken. Belachelijk. Ik merk het trouwens ook in mijn omgeving. Ik ben fier om te zeggen dat mijn stamboom uit niets anders dan 'apen' bestaan. Ik voel mijzelf ook 'aap'; al mijn handelingen zijn bepaald door niets anders dan miljoenen jaren aap generaties. Mijn omgeving voelt zich heel ongemakkelijk als ik mij als aap beschouw. Dat heb je nu eenmaal door die katholieke godsdienst.
Uiteraard heeft U overschot van gelijk. We zijn nu eenmaal allen een apensoort. Maar om negers (zeg ik het goed zo?) als apen af te beelden, dat vind ik er dus wel over. Zeker omdat al een journalist is veroordeeld omdat hij de zussen Williams ooit als "bosapen" bestempelde (verwijzend naar hun ontzettende kracht, dus als compliment bedoeld). Indien een rood bastion als DM dan zulke karikaturen afbeeldt, dan vind ik dat zeker racistisch. Ik geloof dat men Brezjnev ook als beer afbeeldde of zoiets, maar daarin zit dan weer een verwijzing naar de Russische beer.

Neen, een halfbloed zoals Barack Hussein als aap afbeelden.... dat mag niet hoor.

Oud 22 juni 2014, 16:01   #72
Vigilant
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:

Daar is niets grappigs aan. Het is vulgair racisme. Indien het VB of de N-VA zich aan zoiets zou gewaagd hebben, zou de hel losgebarsten zijn. Nu de racisten van De Morgen de daders zijn, moet het allemaal weggerelativeerd worden als een onschuldig grapje. En dan is het uitgerekend die krant die met hoog geheven vingertje de Vlamingen dagdagelijks voor racisten uitscheldt ...
Vigilant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2014, 16:51   #73
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is het discriminerend?
Wie de term 'zwarte/bruine' aap niet (her)kent als racistisch scheldwoord voor donkerhuidigen zou toch dringend eens wat literatuur over racisme moeten doornemen...
Oud 23 juni 2014, 12:33   #74
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
Wie de term 'zwarte/bruine' aap niet (her)kent als racistisch scheldwoord voor donkerhuidigen zou toch dringend eens wat literatuur over racisme moeten doornemen...
Nogmaals, ik denk dat het storm in een glas water is. Als ik als zwarte zou worden vergeleken met een aap, dan zou ik daar eigenlijk alleen maar bevestigend om lachen. Inderdaad ben ik een aap. (U ook trouwens).

Waarom vindt u aap zijn zo discriminerend? Zijn apen (als diersoort in tegensteling to mensensoort...) dan zo dom? Ik ken wel een pak mensen die dommer zijn dan apen, weet u.

Laatst gewijzigd door kwantum : 23 juni 2014 om 12:35.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2014, 12:36   #75
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vigilant Bekijk bericht
Daar is niets grappigs aan. Het is vulgair racisme. Indien het VB of de N-VA zich aan zoiets zou gewaagd hebben, zou de hel losgebarsten zijn. Nu de racisten van De Morgen de daders zijn, moet het allemaal weggerelativeerd worden als een onschuldig grapje. En dan is het uitgerekend die krant die met hoog geheven vingertje de Vlamingen dagdagelijks voor racisten uitscheldt ...
In Nederland ontstond een jaartje geleden grote ophef omdat iemand van de verkeerde partij (PVV van Wilders) het toch wel had aangedurfd om een NEDERLANDS SPREEKWOORD even te moderniseren.

In plaats van te zeggen: "en toen kwam de aap uit de mouw" verwaardigde die mens zich toch wel om naar Erdogan te verwijzen als "en toen kwam de islamitische aap uit mouw"....
https://www.youtube.com/watch?v=JvczXH82vcE&feature=kp

Wat een schande!

Laatst gewijzigd door circe : 23 juni 2014 om 12:42.
Oud 23 juni 2014, 15:39   #76
Klojo eerste klas

Standaard

Citaat:
Nogmaals, ik denk dat het storm in een glas water is. Als ik als zwarte zou worden vergeleken met een aap, dan zou ik daar eigenlijk alleen maar bevestigend om lachen. Inderdaad ben ik een aap. (U ook trouwens).

Waarom vindt u aap zijn zo discriminerend? Zijn apen (als diersoort in tegensteling to mensensoort...) dan zo dom? Ik ken wel een pak mensen die dommer zijn dan apen, weet u.
Meer valt op jouw post niet te antwoorden.... Of toch misschien dit : wij zijn geen apen, wij zijn zelfs niet geëvolueerd uit apen. De aap en de mens zijn geëvolueerd uit dezelfde voorouder.
Oud 23 juni 2014, 18:55   #77
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ik lees in uw commentaar alweer een " weg met ons" mentaliteit, u vergeet wel dat verkrachting hier strafbaar is en in veel andere landen niet, waaronder nogal wat moslimlanden, waar een tijdelijk huwelijk, of huwelijk met een kind je alle recht op verkrachting geven.
Dus ja, we importeren die mentaliteit ook.
Wat gelukkig niet betekent dat iedere moslim een verkrachter is,jammer genoeg vallen moslims met een aanvaardbare mentaliteit tegenover vrouwen nauwelijks op, maar menige vrouw kan wel getuigen dat te vaak de mentaliteit tegenover vrouwen mijlenver staat van gelijkheid man en vrouw.
Dat los je niet op met uw " weg met ons" mentaliteit, misschien moet u daar toch eens echt over nadenken.
Juist Alice. Er wordt een mentaliteit geïmporteerd.
Voor mijn part beleeft iedere burger de levensbeschouwing die hij of zij wilt. Ik hoef niet in Christus of welke profeet ook te geloven. Vrijzinnigheid is nu eenmaal pluralistisch.
Maar inderdaad. De reputatie is er nu eenmaal. Wat honderden jaren geleden het rollenpatroon m/v was binnen de christelijke bevolking en ondertussen weggecijferd, is nog steeds te opvallend bij moslims.
Het vreemde, wat mij steeds en steeds verbaast, is dat er toch van die westerse meiden bestaan die zich willen onderwerpen. Er moet met en tussen vrouwen worden gepraat.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2014, 19:13   #78
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
Meer valt op jouw post niet te antwoorden.... Of toch misschien dit : wij zijn geen apen, wij zijn zelfs niet geëvolueerd uit apen. De aap en de mens zijn geëvolueerd uit dezelfde voorouder.
en die voorouder.... was een OLIFANT! is het niet o wonderbaarlijke klojo?

Oud 23 juni 2014, 20:52   #79
Klojo eerste klas

Standaard

Citaat:
en die voorouder.... was een OLIFANT! is het niet o wonderbaarlijke klojo?
Voila, en het was dan nog een roze op de koop toe....én nog altijd niet uitgestorven...
(niet dat de Wiki alwetend is, maar toch.... http://nl.wikipedia.org/wiki/Evolutie_van_de_mens )

Laatst gewijzigd door Klojo eerste klas : 23 juni 2014 om 20:53.
Klojo eerste klas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2014, 08:09   #80
JBM
Staatssecretaris

Standaard

Die apen vind ik er ook over en totaal niet grappig. Dia andere vind ik dan wel weer leuk eigenlijk: "first black president of the USA, starts selling weed".
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be