Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 juni 2014, 10:49   #61
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulrik Bekijk bericht
In theorie, de veroordeling en benoeming van racisme is in de praktijk grotendeels afhankelijk van het profiel van de dader.
Het incident dateert al van vorige week donderdag, men wist toen al waar de dader moest gezocht worden, mocht het om een Vlaamse jongen gaan dan hadden weekendedities van kranten en nieuwsbulletins hier grootschalig mee uitgepakt.
En wellicht zou iemand er ook in geslaagd zijn een grootvader met een 'zwart' verleden op te graven, een zatte nonkel die ooit op een VB-lijst stond, een verre nicht die getrouwd is met iemand die ook al eens naar het Vlaams Nationaal Zangfeest durft te gaan, of een slechte vriend die af en toe naar black metal luistert.

We mogen 'onze' professionals van de Vierde Macht echt niet onderschatten. Hoe die hun werk serieus nemen, zeg!

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 12 juni 2014 om 10:51.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2014, 11:03   #62
metten
Parlementslid

metten's schermafbeelding

Standaard

Volgens het Parket van Turnhout: “het motief van de ruzie is te zoeken in de familiale sfeer”.

http://www.gva.be/regio-kempen/mol/d...spoorloos.aspx
In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991.
metten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2014, 11:53   #63
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door metten Bekijk bericht
Volgens het Parket van Turnhout: “het motief van de ruzie is te zoeken in de familiale sfeer”.

http://www.gva.be/regio-kempen/mol/d...spoorloos.aspx
"""Volgens de vriendin kon haar broer niet verkroppen dat ze een relatie heeft met een jongen van Turkse afkomst. Omdat hij haar zus liever gekoppeld zag aan een Marokkaan""""
Dus als 't racistisch is (of is het 'iets hebben tegen Marokkanen door een Turk geen racisme ?) maar 't blijft in de familie dan plakt men er het etiket 'familiaal' op ?
Oud 12 juni 2014, 12:51   #64
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
"""Volgens de vriendin kon haar broer niet verkroppen dat ze een relatie heeft met een jongen van Turkse afkomst. Omdat hij haar zus liever gekoppeld zag aan een Marokkaan""""
Dus als 't racistisch is (of is het 'iets hebben tegen Marokkanen door een Turk geen racisme ?) maar 't blijft in de familie dan plakt men er het etiket 'familiaal' op ?
Interessant.

Als het slachtoffer een witte vlaming was geweest was het dus ook "familiaal", en als het slachtoffer een Marokkaan was geweest die door een witte vlaming half vermoord werd omdat die met zijn zus te doen had..... jawel! ik heb het begrepen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2014, 14:28   #65
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Een turk word half-dood geklopt, omdat hij een Turk is, maar nergens wordt het R-woord gebruikt. Ra-ra hoe komt dat?

http://www.gva.be/regio-kempen/mol/j...-vriendin.aspx

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...p-school.dhtml
ik vind dat sossen, vakbonden en gans die incest bende van de sociale sector zich racistisch gedraagdt tegenover mensen die geld verdienen en werken. Want als ik als ik uitleg en steun ga vragen om een sociale woning, subsidie te krijgen voor een of ander sociaal voordeel, of stookoliefondssteun vraag, wordt ik gediscrimineerd.

Ik ben voor subsidies, iedereen gelijk voor de wet, en voor lasten en belastingen zo laag mogelijk en zo gelijk mogelijk.

Laatst gewijzigd door brother paul : 12 juni 2014 om 14:28.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2014, 15:23   #66
Ulrik
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
In plaats van “racisme” moeten we dus voortaan spreken over “problemen die moeten gezocht worden in de familiale sfeer”?
Ulrik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2014, 17:03   #67
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! Bekijk bericht
Als zou blijken dat het motief antisemitisme was, is het wel "van algemeen belang".
Ik zie nog steeds niet waarom. Een jongen die in mekaar geklopt wordt wegens racisme wordt blijkbaar anders geinterpreteerd dan een joods musem dat wegens antisemitisme wordt aangevallen. Alleen de grootteorde verschilt. Voor mij is antisemitisme en Marokkaanse haat jegens een Turk van hetzelfde slag.
Geen van beiden, indien benaderd vanuit deze individuele gevallen, dienen het algemeen belang als het centrum er in tussenkomt.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2014, 18:58   #68
Klojo eerste klas

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulrik Bekijk bericht
In plaats van “racisme” moeten we dus voortaan spreken over “problemen die moeten gezocht worden in de familiale sfeer”?
Als de dader allochtoon is, ja..... Wat het slachtoffer is speelt geen rol
('k zie zjust dat ik vergeten ben de link te geven naar de oorsprong van dat 'familiale', maar ik vind 't niet meer terug, dju toch . Als ik het me nog goed herinner was het hier ergens op 't forum dat iemand berichtte dat het een 'familiale kwestie' was)
Oud 12 juni 2014, 19:29   #69
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Uiteindelijk, als je de nodige berichten hier leest, en de nodige artikelen in de pers kan men niet anders dan tot het besluit komen dat het vooral Marokkanen zijn die de boel verpesten!
Maar als iemand dan vraagt: willen jullie nu nog meer of minder Marokkanen dan breekt de hel los bij onze linkse hypocriete zeikerds!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2014, 20:22   #70
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Ik begrijp nu ineens waarom die mensen daar allemaal plots een t-shirt "ik ben een marokkaan" droegen op straat.
Waarschijnlijk uit schrik dat iemand hen de schedel zou inslaan.
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  Bj49844IIAAI8k1.jpg large.jpg‎
Bekeken: 99
Grootte:  143,1 KB
ID: 94483  

Oud 12 juni 2014, 20:32   #71
Karel Martel B

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Hier, hoogstwaarschijnlijk moet dit ook in de "familiale sfeer" geplaatst worden:

Citaat:
Une femme a été délibérément écrasée par une voiture après un différend avec son conducteur et ses passagers, dimanche matin �* Schaerbeek.

...

Une femme et son compagnon étaient sortis en discothèque, où ils ont eu un différend avec un groupe de personnes. On ignore le motif de l’altercation.

Le couple a ensuite quitté les lieux et est monté �* bord d’un taxi pour rejoindre son domicile schaerbeekois. Leur taxi a toutefois été suivi en voiture par les personnes avec lesquelles ils avaient eu un différend dans la boîte de nuit. Arrivée devant son habitation située Grande Rue au Bois, la femme a été délibérément prise pour cible par ses poursuivants, qui lui ont foncé dessus avec leur véhicule, immatriculé en France. Les agresseurs ont ensuite pris la fuite.
http://www.lesoir.be/568708/article/...ref=obinsource
Oud 12 juni 2014, 20:48   #72
Miauw!
Europees Commissaris

Miauw!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Ik zie nog steeds niet waarom. Een jongen die in mekaar geklopt wordt wegens racisme wordt blijkbaar anders geinterpreteerd dan een joods musem dat wegens antisemitisme wordt aangevallen. Alleen de grootteorde verschilt. Voor mij is antisemitisme en Marokkaanse haat jegens een Turk van hetzelfde slag.
Geen van beiden, indien benaderd vanuit deze individuele gevallen, dienen het algemeen belang als het centrum er in tussenkomt.
Voor mij ook, maar hier wordt het ene nu eenmaal als "erger" beschouwd dan het andere.

Laatst gewijzigd door Miauw! : 12 juni 2014 om 20:49.
Miauw! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2014, 21:31   #73
Vigilant
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Uiteindelijk, als je de nodige berichten hier leest, en de nodige artikelen in de pers kan men niet anders dan tot het besluit komen dat het vooral Marokkanen zijn die de boel verpesten!
Maar als iemand dan vraagt: willen jullie nu nog meer of minder Marokkanen dan breekt de hel los bij onze linkse hypocriete zeikerds!
Nu ze zien hoe de zaken evolueren in Irak en wetende dat er 100den nouveaux Belgskes die rangen gaan vervoegen om het Groot Kalifaat te stichten, worden ze misschien eindelijk eens wakker.
Vigilant is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be