Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes... > Sport
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Sport Van voetbal tot worstelen.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 juni 2014, 09:38   #61
Miauw!
Europees Commissaris

Miauw!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door skaldis Bekijk bericht
Bij ons in de straat heeft er iemand zijn gevel vol leeuwenvlaggen gehangen. :] Doorgeflipt van al de driekleuren.
Amai, dat heeft zelfs onze NVA-burgemeester (die in onze straat woont) niet gedaan! Die heeft nochtans over zijn deur een Belgische vlag hangen en een eindje verder een oranje vlag!
Miauw! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2014, 09:40   #62
frank1234
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rub1615 Bekijk bericht

Nu het WK bezig is hangen er ontzettend veel Belgische vlaggen in het straatbeeld. Meer dan ooit denk ik. In vrijwel iedere straat is er wel een vlag te vinden.

Leuk om te zien dat er toch nog een Belgisch gevoel lijkt te bestaan.

Dit moet wel pijn doen voor Vlaams-nationalisten.
heb ik nva gestemd ? ja
ben ik vlaams nationalist ? misschien
zie ik graag voetbal ? niet echt

maar zondag ga ik wel uitgedost in de belgische kleuren naar de voetbal kijken. waarom ?

omdat iedere reden om te feesten goed is
frank1234 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2014, 09:41   #63
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik dicht ze ook niet al te veel kansen toe. Hun grootste zwakte is het feit dat ze geen goeie trainer hebben. Wilmots zet gewoon 11 spelers op het veld en zegt dat het collectieve belangrijk is, maar veel tactisch genie moet je daar niet gaan zoeken. Ze moeten dus rekenen op wat flitsen van de flankspelers, want die zijn wereldklasse en op wat mirakels van Courtois.

Wilmots geen goede trainer? Hoe komt u daar nu bij. De man maakt dat de Duivels zich kwalificeren voor het WK, is zelf een goede voetballer geweest, hij nam eertijds zelf ook deel aan het WK als speler van de nationale ploeg, hij was hulptrainer bij de RD, kortom, de man kent de klappen van de zweep. U denkt toch niet dat Dick Advokaat het beter zou hebben gedaan? Of Georges Leekens?

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 17 juni 2014 om 09:43.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2014, 10:01   #64
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Wilmots geen goede trainer? Hoe komt u daar nu bij. De man maakt dat de Duivels zich kwalificeren voor het WK, is zelf een goede voetballer geweest, hij nam eertijds zelf ook deel aan het WK als speler van de nationale ploeg, hij was hulptrainer bij de RD, kortom, de man kent de klappen van de zweep. U denkt toch niet dat Dick Advokaat het beter zou hebben gedaan? Of Georges Leekens?
De kwalificatie van de Rode Duivels heeft weinig met Wilmots te zien, eerder met de zwakte van de groep en individuele klasse van bepaalde spelers zoals Courtois tegen Servie, Lukaku tegen Kroatie en Debruyne.

En het is niet omdat je een goede voetballer geweest bent dat je ook een goeie trainer bent. Diego Maradona was de beste speler van zijn generatie, maar als trainer is het een dikke nul, dat heeft hij met verve bewezen bij Argentinie. Verder ben ik ervan overtuigd dat Dick Advokaat wel degelijk meer uit deze groep kan halen. Leekens uiteraard niet, maar dat is dan ook een trainer voor degradatieploegen in onze pintjesliga, net zoals Wilmots dat eigenlijk ook is. Getuige zijn mislukte passage bij staartploeg Sint Truiden.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 17 juni 2014 om 10:04.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2014, 10:05   #65
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door skaldis Bekijk bericht
Bij ons in de straat heeft er iemand zijn gevel vol leeuwenvlaggen gehangen. :] Doorgeflipt van al de driekleuren.
Heb dat fenomeen hier ook al gezien. Wel grappig
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2014, 10:09   #66
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Geloof je echt dat het nog bon ton is om hautain-minachtend te staan tegenover amusement?
Spel, sport, onderdelen van cultuur in het algemeen, zijn valabele economische producten en diensten die heel wat meer toegevoegde waarde creëren dan een pak andere zaken.
Bon ton is het in elk geval niet, maar de kudde vergeet ondertussen wel wat de echte problemen zijn. Het plebs word dom gehouden, en ondertussen kunnen de politiekers doen wat ze willen. Bovendien worden bepaalde spel en sport kulturen wel door de strot gejaagd, willen of niet. je kan het vergelijken met het jaarlijks weerkerende carnaval in Rio.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2014, 10:14   #67
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Zeg dat maar tegen de mensen die ginder in de favela's wonen. Maar idd, de marketing machine draait vollenbak.

Maar enfin, laat de mensen er maar van genieten, maar ik (persoonlijk) vind voetbal marginaal, en voel het aan alsof het WK echt door uw strot wordt geduwd (ik voel me haast schuldig geen voetbalfan te zijn).
Ik moet je daarin 100% gelijk geven. Ik herinner me nog de tijd dat programma's als de Zevende Dag begonnen met het nieuws van de voorbije week. Nu komt dat steevast op de 2e plaats en begint men met sportuitslagen (meestal voetbal). De media heeft hier een grote verantwoordelijkheid.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2014, 10:17   #68
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Een toemaatje: u weet het misschien al. De vereniging 'Vlaanderen vlagt' houdt ermee op.
...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Euh, Vlaanderen Vlagt is er al een hele tijd mee gestopt. Een nieuwe vereniging zag het licht, nl. "Vlaanderen kleurt".
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HRobin Bekijk bericht
Vreemd, want de VZW "Vlaanderen Vlagt" werd ontbonden kort na het overlijden van Ivan Mertens ( november 2010 ).
Het heeft geen fluit belang, want ik zag in Buggenhout vorige maand nog drie of vier van die gasten met een dubbele Leeuwenvlag, op een koers van de Ronde van b.; en één zo'n vlag in Knokke, op een andere rit van diezelfde ronde van dit jaar.
En op tv heb ik ze ook gezien in de Hel van het Noorden van dit jaar. Ik bedoel wel degelijk ook hier die dubbele vlaggen. Toen was het niet aan de aankomst in de vélodroom, maar ergens op een kasseistrook.

Maar ter ieders informatie:
de vzw Vlaanderen vlagt is ontbonden en vervangen door twee zaken:
- de vzw Vlaanderen Kleurt die zich bezig houdt met de verkoop van vlaggen en andere kleine zaken
- de feitelijke vereniging "Vlaanderen vlagt verder", die aanvaard is als een satelliet-vereniging van de Vlaamse VolksBeweging.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2014, 10:27   #69
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik erken, als flamingant, dat dit niet leuk is.
Maar het is lang niet zo erg, dat het pijn zou doen.
Mijn buurman heeft zo'n vlag uithangen. Nochtans enkele weken terug vertelde hij me dat hij nva ging stemmen. Ik weet natuurlijk dat hij een voetbalgek is; en ondertussen weet ik ook dat zijn vrouw hem die vlag cadeau deed omdat ze gratis of bijna gratis bij een roddelboekje verkrijgbaar was.

Mijn besluit: het is geen b. gevoel; het is een voetbal-feest-gevoel.

.
Hier in de buurt ergens is ook zo een dorpskern met aan bijna elk huis een BE vlag. Aan één huis hangt vlak naast de BE ook een Vlaamse vlag (met zwarte klauwen). Een paar huizen verder hing een Vlaamse vlag (ook zw klauwen) van een formaat zo groot dat ik het nog niet veel gezien heb.

Ik zal zelf niet snel met belgische symbolen heulen, maar zoals je zegt ik denk dat sommige de politieke betekenis hiervan nogal overschatten.
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2014, 10:30   #70
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

De zatlappen krijgen een vlag per bak Jupiller, Belgie is gered.
Oud 17 juni 2014, 10:36   #71
Profiteureersteklas
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Onze "jongens" gaan dus winnen.
Een bende zwarte geïmporteerde macho's
De WK voetbalgekte.
Mij niet gelaten maar ik doe niet mee.
Laat de simpele mensen zich maar zat zuipen aan hun jupiler rioolwater.

Ik hoop maar één ding en dat is dat ze deze avond op hun bek gaan en uitgejouwd zullen worden.
Het is misschien leedvermaak maar ik zal er dan ook eens ferm mee lachen.
Profiteureersteklas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2014, 10:37   #72
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Wat mij wel opviel is het grote aantal huizen met twee nationale vlaggen. De Belgische gecombineerd met een Nederlandse, Griekse, Italiaanse enz.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2014, 10:37   #73
Profiteureersteklas
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Bon ton is het in elk geval niet, maar de kudde vergeet ondertussen wel wat de echte problemen zijn. Het plebs word dom gehouden, en ondertussen kunnen de politiekers doen wat ze willen. Bovendien worden bepaalde spel en sport kulturen wel door de strot gejaagd, willen of niet. je kan het vergelijken met het jaarlijks weerkerende carnaval in Rio.
Ook mijn mening!!!
Profiteureersteklas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2014, 10:42   #74
skx7
Vreemdeling

Standaard

vlaemsch nationalistisch stemmen en meeheulen in de rode duivels gekte is teken van lage intelligentie en overvloed aan hypocrisie.
skx7 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2014, 10:48   #75
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Wat mij wel opviel is het grote aantal huizen met twee nationale vlaggen. De Belgische gecombineerd met een Nederlandse, Griekse, Italiaanse enz.
Zij hebben doorgaan dan ook een groter natiegevoel dan wij.
Oud 17 juni 2014, 10:52   #76
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteureersteklas Bekijk bericht
Een bende zwarte geïmporteerde macho's
De WK voetbalgekte.
Mij niet gelaten maar ik doe niet mee.

Ik hoop maar één ding en dat is dat ze deze avond op hun bek gaan en uitgejouwd zullen worden.
Het is misschien leedvermaak maar ik zal er dan ook eens ferm mee lachen.

Voor mij hoeven ze niet te verliezen, maar als het tóch zo is zal ik er zeker geen depressie van opdoen. Ik ben in ieder geval niet zinnens op de sofa te zitten op en neer hossen zoals Pol en Xavier uit De Kampioenen. Ik ga op het normale uur even de TV opzetten om het nieuws van 19.00 uur te bekijken en daarna zit ik rustig te lezen.
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2014, 10:56   #77
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht

Voor mij hoeven ze niet te verliezen, maar als het tóch zo is zal ik er zeker geen depressie van opdoen. Ik ben in ieder geval niet zinnens op de sofa te zitten op en neer hossen zoals Pol en Xavier uit De Kampioenen. Ik ga op het normale uur even de TV opzetten om het nieuws van 19.00 uur te bekijken en daarna zit ik rustig te lezen.
Kinderen willen de voetbal jammer genoeg zien.
Ik leg een pakje droge koekjes op de salontafel zodat de rode duivelfans een knabbeltje hebben, een potje nootjes voor degenen die voor Algerije supporteren en een reuzegrote schaal met twee kilo snoep allerhande voor degenen die voor 0-0 juichen...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2014, 10:58   #78
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Allemaal zwart-geel-/rode vlaggen maar als belgië vanavond verliest, gaan er toch veel "belgische" supporters van de winnende ploeg op straat komen...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2014, 11:05   #79
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door skx7 Bekijk bericht
vlaemsch nationalistisch stemmen en meeheulen in de rode duivels gekte is teken van lage intelligentie en overvloed aan hypocrisie.
Weet je wat ook een teken van lage intelligentie is? Het verschil niet snappen tussen de staat Belgie en het land Belgie en daardoor niet snappen dat de Rode Duivels en het Vlaams nationalisme dat veel N-VA stemmers aanhangen niks met elkaar te maken hebben en het ene absoluut het andere niet uitsluit. En omdat u het graag persoonlijk speelt zal ik er maar meteen bij vertellen dat ik niet meega in de Rode Duivels mania.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2014, 11:14   #80
Rahowa
Europees Commissaris

Rahowa's schermafbeelding

Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteureersteklas Bekijk bericht
Eindelijk iemand met smaak,als bierliefhebber zal je mij nooit betrappen met een jupiler.Mijn schoonvader werkte jaren als vertegenwoordiger voor interbrew en had het altijd over "merriezeik"wanneer hij over jupiler sprak.
Rahowa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be