Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

Discussietools
Oud 20 juni 2014, 21:57   #61
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Nu, als het echt niet anders gaat is een klassieke tripartite een valabel alternatief...
Hebben ze er goesting in om met 14 zeteltjes het 5e wiel aan de wagen te zijn?
Hoeveel zou er over blijven van de 10 miljard belastingverlaging die ze voorop stelden?
Gaan ze mee het vermogenkadaster invoeren? Zie dat de goesting maar geen indigestie wordt.
Oud 20 juni 2014, 21:58   #62
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
We geloven u. Ik heb mijn spaarboekje alvast leeggemaakt en het geld in een kous onder de matras gestopt. Mijn spaarcenten zullen de communistische dieven van de Ø-VLD niet krijgen.
De metaalglanslak van mijn nieuwe wagen is meer waard dan de inhoud van uw kous, fonne.
Another Jack is offline  
Oud 20 juni 2014, 21:59   #63
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Hebben ze er goesting in om met 14 zeteltjes het 5e wiel aan de wagen te zijn?
Hoeveel zou er over blijven van de 10 miljard belastingverlaging die ze voorop stelden?
Gaan ze mee het vermogenkadaster invoeren? Zie dat de goesting maar geen indigestie wordt.
Dat zullen we dan wel zien.
Another Jack is offline  
Oud 20 juni 2014, 22:43   #64
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SMI94 Bekijk bericht
Haha, hoe lachwekkend gaat dit eigenlijk nog worden!

Wat ist? Leg ik de vinger op de wonde? Nogmaals: als je een hele campagne voert op het wij-of-zij-principe, moet je achteraf niet verwonderd zijn dat 'zij' jou niet in de regering willen! Wat begrijpen mensen als jij daar nu eigenlijk niet aan zeg? Een kind uit het eerste leerjaar snapt die logica zelfs! Maar niet marietje en querci! Nee, te moeilijk blijkbaar!

Wat mijn persoonlijke standpunten zijn, of voor wie ik stem, heeft daar geen éne reet mee te maken.
Was Di Rupo dan aan zet?
Jakko is offline  
Oud 21 juni 2014, 07:04   #65
schietboog
Minister

schietboog's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nu, als het echt niet anders gaat is een klassieke tripartite een valabel alternatief...
Dat geloof ik graag.
De geschiedenis heeft bewezen dat geen enkele partij zo bereid is haar idealen op te geven in ruil voor een paar postjes dan de O-VLD.
Maar ik ben er wel zeker van dat ze zich zullen houden aan de beloofde €10 miljard, alleen zullen het nieuwe belastingen zijn ipv. besparingen.

Gwendolyn is alvast "sorry" aan het oefenen voor de spiegel.
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)
schietboog is offline  
Oud 21 juni 2014, 07:38   #66
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schietboog Bekijk bericht
Dat geloof ik graag.
De geschiedenis heeft bewezen dat geen enkele partij zo bereid is haar idealen op te geven in ruil voor een paar postjes dan de O-VLD.
Maar ik ben er wel zeker van dat ze zich zullen houden aan de beloofde €10 miljard, alleen zullen het nieuwe belastingen zijn ipv. besparingen.

Gwendolyn is alvast "sorry" aan het oefenen voor de spiegel.
Iedereen zal wel iets inoefenen tegen dan.
Ik kijk vooral uit naar de speech van de gebuisde informateur.
Another Jack is offline  
Oud 21 juni 2014, 07:48   #67
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als informateur kan je moeilijk buizen, he. Het zou willen zeggen dat je geen informatie had ?

Een formateur kan buizen, door niet te slagen in zijn opzet om een regering te vormen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 21 juni 2014 om 07:49.
patrickve is offline  
Oud 21 juni 2014, 07:51   #68
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Alles staat klaar, fonne.
Eerst de clown de tijd gunnen om zijn spullen bij mekaar te zoeken.
Welke clown binnen uw partij bedoelt ge Jack ? Jean Jacques of De Croo junior ?
stuyckp is offline  
Oud 21 juni 2014, 07:52   #69
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
De metaalglanslak van mijn nieuwe wagen is meer waard dan de inhoud van uw kous, fonne.
Ik durf het zwaar te betwijfelen.
stuyckp is offline  
Oud 21 juni 2014, 07:52   #70
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat zullen we dan wel zien.
Wat we vooral niet zullen zien is een open vld die een liberaal beleid voert.
stuyckp is offline  
Oud 21 juni 2014, 07:56   #71
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Haha, hoe lachwekkend gaat dit eigenlijk nog worden!

Wat ist? Leg ik de vinger op de wonde? Nogmaals: als je een hele campagne voert op het wij-of-zij-principe, moet je achteraf niet verwonderd zijn dat 'zij' jou niet in de regering willen! Wat begrijpen mensen als jij daar nu eigenlijk niet aan zeg? Een kind uit het eerste leerjaar snapt die logica zelfs! Maar niet marietje en querci! Nee, te moeilijk blijkbaar!

Wat mijn persoonlijke standpunten zijn, of voor wie ik stem, heeft daar geen éne reet mee te maken.
PS en N-VA zijn mekaars tegenpolen en voeren al een strijd van VOOR de verkiezingen. Partijen die mekaars tegenpolen zijn, die gaan geen pogingen ondernemen om een coalitie te vormen. Dat is de logica zelve. De campagne was daar alleen een gevolg van. Di Rupo durfde de handschoen zelfs niet opnemen tijdens de campagne waarmee hij de facto bevestigde dat we leven in 2 democratieën.
stuyckp is offline  
Oud 21 juni 2014, 08:11   #72
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Op welke fouten kon je BDW betrappen tot nu toe?

Trouwens, mislukken is hier héél relatief. Het leven van den belgique nog even verlengen is één zaak, zodra het op prostitutie begint te lijken, dan kan dat beter worden overgelaten aan partijen met méér goesting én een pak méér ervaring daaromtrent.
Oud 21 juni 2014, 08:19   #73
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko Bekijk bericht
Was Di Rupo dan aan zet?
Ja, Di Rupo was aan zet.
Di Rupo werd door BDW uit de besprekingen gehouden op federaal vlak, maar was zelf informateur en nu formateur op de Waalse en Brussel niveau.
Di Rupo wist dat BDW CDH nodig heeft om hem uit de coalitie te houden, hierdoor kom hij dus bepalen om CDH onder druk te zetten om de federale onderhandelingen van BDW te doen mislukken.

Maar Di Rupo kan ook geen federale coalitie vormen zonder CD&V en BDW zal vanuit het Vlaamse niveau CD&V onder druk zetten om Di Rupo te doen mislukken.
Het zal voor sommige misschien raar klinken, maar het is de Christelijke politieke familie die nu juist duidelijk maakt dat Belgie niet meer in zijn geheel kan bestuurd worden.

Deze politieke familie kiest in de gewesten voor coalitiepartners die op federaal niveau elkaars vijanden zijn.
Jantje is offline  
Oud 21 juni 2014, 08:30   #74
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Laat Di Rupo dit land maar de afgrond in regeren. Ik heb het al gezegd en ik blijf het zeggen: alvorens er fundamentele veranderingen mogelijk zijn is er een lange en diepgaande crisis nodig in België en vooral in Vlaanderen: mensen moeten zonder inkomen vallen, de sz moet onbetaalbaar worden, het overgrote deel van de bedrijven moeten hun deuren sluiten. Griekse toestanden hebben we nodig. Enkel dan zullen de Vlamingen hun ogen openen en hun kar keren. Waarschijnlijk is het dan al veel te laat maar helaas is dat de enige weg.
Hypochonder is offline  
Oud 21 juni 2014, 08:30   #75
SMI94
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
PS en N-VA zijn mekaars tegenpolen en voeren al een strijd van VOOR de verkiezingen. Partijen die mekaars tegenpolen zijn, die gaan geen pogingen ondernemen om een coalitie te vormen. Dat is de logica zelve. De campagne was daar alleen een gevolg van. Di Rupo durfde de handschoen zelfs niet opnemen tijdens de campagne waarmee hij de facto bevestigde dat we leven in 2 democratieën.
Die mens weet misschien gewoon waar zijn prioriteiten liggen. Niemand die in Wallonië woont kan op N-Va stemmen, en niemand die in Vlaanderen woont op de PS. Dus wat is de meerwaarde dan om je handschoen op te nemen tegen een partij die geen rechtstreekse tegenstander is? In elk bedrijf noemen ze zoiets een non value added activity, niet toevallig afgekort als NVA(a). Als de N-Va zich meer bezig gehouden had met zijn rechtstreekse tegenstanders, hadden ze misschien wat meer kiezers van traditionele partijen kunnen afsnoepen in plaats van de electoraal gezien te verwaarlozen extreem rechtse zijde leeg te zuigen.
SMI94 is offline  
Oud 21 juni 2014, 08:34   #76
HRobin
Minister

HRobin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die mens weet misschien gewoon waar zijn prioriteiten liggen. Niemand die in Wallonië woont kan op N-Va stemmen, en niemand die in Vlaanderen woont op de PS. Dus wat is de meerwaarde dan om je handschoen op te nemen tegen een partij die geen rechtstreekse tegenstander is? In elk bedrijf noemen ze zoiets een non value added activity, niet toevallig afgekort als NVA(a). Als de N-Va zich meer bezig gehouden had met zijn rechtstreekse tegenstanders, hadden ze misschien wat meer kiezers van traditionele partijen kunnen afsnoepen in plaats van de electoraal gezien te verwaarlozen extreem rechtse zijde leeg te zuigen.
Als we er dan toch niet op kunnen/mogen stemmen, dan moeten ze ook niet op federaal niveau mee de lakens willen uitdelen

Anders gezegd: ofwel (terug) één federale kieskring ofwel doet België het maar zonder federale regering.
HRobin is offline  
Oud 21 juni 2014, 08:43   #77
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die mens weet misschien gewoon waar zijn prioriteiten liggen. Niemand die in Wallonië woont kan op N-Va stemmen, en niemand die in Vlaanderen woont op de PS. Dus wat is de meerwaarde dan om je handschoen op te nemen tegen een partij die geen rechtstreekse tegenstander is?
Dat is lekker makkelijk. 'Ze' kunnen niet voor ons stemmen, dus hoeven we ons als partij die de leiding nam ook helemaal niet te verantwoorden tegenover 'hen'.
Wacht tot ze in Europa dit trucje gaan beheersen.
Oud 21 juni 2014, 09:06   #78
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat we vooral niet zullen zien is een open vld die een liberaal beleid voert.
Misschien moeten we ook in een conservatieve fractie gaan zitten...
Another Jack is offline  
Oud 21 juni 2014, 09:08   #79
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Welke clown binnen uw partij bedoelt ge Jack ? Jean Jacques of De Croo junior ?
Zoals ik zei, de clown die zijn spullen mag inpakken.
Another Jack is offline  
Oud 21 juni 2014, 09:11   #80
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 Bekijk bericht
Mijn voorspelling: CDH zegt NON en bart dient zijn ontslag in als informateur. Vervolgens stelt Flipke Rupette voor als informateur en gaat voor een tri parti, bye bye nva in dit onland veranderd er toch nooit geen kl*te!
.. ik hoop het samen met u ..

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
4x10E6 is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be