![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
Bekijk resultaten enquête: Welke godsdienst zou weg moeten? | |||
Katholicisme |
![]() ![]() ![]() |
1 | 2,00% |
Protestantisme |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Andere Christelijke stromingen |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Elke vorm van Christendom |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Islam |
![]() ![]() ![]() |
22 | 44,00% |
Andere godsdienst |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Atheïsme |
![]() ![]() ![]() |
3 | 6,00% |
Elke vorm van godsdienst |
![]() ![]() ![]() |
24 | 48,00% |
Aantal stemmers: 50. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Nee, dat hebben de auteurs van het N.T. gedaan.
Laatst gewijzigd door Aton : 23 juni 2014 om 19:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
1) god verandert dus regelmatig van mening? misschien is er een extra nieuw testament? (XNT) 2) waarom staat het oude testament nog in de bijbel als het onbelangrijk is. Voorts hebben christenen de kruistochten, heksenverbrandingen, jodenvervolgingen en andere ongein op hun konto. Ze zijn zeker niet heiliger dan islamieten. Wat een islamiet kan, kan een christen ook. Beide boeken zijn even walgelijk. Maar goed het doet ook de vraag rijzen: 3) de bijbel is dus deels ongeldig. Hoe bepaal ik welke verzen in de afgelopen 2000 jaar ook zijn afgeschaft door god? 4) Volgens uw interpretatie is het ten hoogste voor 30% woord van god en voor 70% wc-papier. Wie zijt gij om te bepalen in hoeverre de bijbel het woord van god is?
Argumentvormen uit deze link zijn uit den boze. de historische figuur Jezus Christus Laatst gewijzigd door Effect : 23 juni 2014 om 19:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik ben ook geïnteresseerd in uw stelling dat Jezus dé zoon was. Hebt ge daar enig tastbaar bewijs voor dat niet uit de bijbel komt?
Argumentvormen uit deze link zijn uit den boze. de historische figuur Jezus Christus Laatst gewijzigd door Effect : 23 juni 2014 om 19:29. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Je kan als parlementslid perfect beslissingen nemen op basis van je christelijke overtuiging. Helaas zijn er zo geen politici in Vlaanderen. Jij lijkt een soort van dictatuur na te streven waarin religie verboden is, waarbij zelfs historisch erfgoed verminkt wordt in ware Ansar Dine-stijl. En dat probeer jij dan te verkopen als het 'algemeen belang'? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
"zalig zij die geloven zonder te zien" Ik kan geen direct bewijzen gebruiken, wel de vele verwijzingen waaruit het bestaan van mijn God duidelijk wordt. Zo ben ik over volgende dingen helemaal zeker dat ze niet allemaal waar zijn , maar minstens één. -wonderen die J deed in zijn leven -mariaverschijningen -medische mirakels De verrijzenis van J geloof ik natuurlijk volledig, anders zou ik geen Christen zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() 34 Denk niet dat ik gekomen ben om op aarde vrede te brengen. Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard. 35 Want ik kom een wig drijven tussen een man en zijn vader, tussen een dochter en haar moeder en tussen een schoondochter en haar schoonmoeder; 36 de vijanden van de mensen zijn hun eigen huisgenoten! 37 Wie meer van zijn vader of moeder houdt dan van mij, is mij niet waard, en wie meer houdt van zijn zoon of dochter dan van mij, is mij niet waard.
Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Zeloot Citaat:
http://www.jpost.com/Opinion/Op-Ed-C...nds-punishment |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door quercus : 23 juni 2014 om 21:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Mee eens !!
Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Septuagint Sommige Aramese woorden zijn ofwel verkeerd vertaald of helemaal niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Miauw! : 23 juni 2014 om 22:09. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik hoop dat u in staat bent dat te kunnen weten. Hij had zo'n grote impact op de geschiedenis dat Hij wel moet bestaan. Zoals we zeker weten dat de Romeinse keizers hebben bestaan. Wat u nu zegt klinkt dus echt wel belachelijk |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Problemen mee?
U bent vrij alles aan te nemen. Ik laat uw linkse brein maar gewoon links werken zonder dat ik daar commentaar op geef. Zolang u maar uw gedachtegoed kunt staven... Dan verwacht u ook dat u dit doet bij mij. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
1) niet geloven dat god bestaat 2) geloven dat god niet bestaat Een atheist gaat voor optie 1). Gij gaat uit dat ik van optie 2) uitga, maar dat is net zo dom als geloven in god. Ik geloof geen van beide. Er is geen bewijs voor of tegen, daarom is het onmogelijk een uitspraak te doen. God, of hij bestaat of niet, verandert niets aan de manier waarop ik de realiteit waarneem. Ik kan er dus vanuit gaan dat hij niet bestaat. Bewezen is dat echt niet. Evenmin is het bewezen dat er geen vampiers of elfjes bestaan maar ik negeer de vraag als niet relevant. Vampier-atheisten zullen pas publiek opstaan wanneer twilight-fans politieke partijen stichten en proberen via subsidies het geloof in vampiers op te leggen. Zolang er belastinggeld naar de kerkfabrieken gaat, zijn er atheisten nodig in België. Citaat:
Citaat:
Ik ben vrij tevreden dat beslissingen niet meer op basis van de bijbel genomen worden. Dat boek is de slechtst mogelijke leiddraad voor ethische beslissingen. Religieus erfgoed mag wat mij betreft verkocht worden aan de hoogste bieder. Als het daadwerkelijk zo belangrijk is, zullen er genoeg groepen zijn die geld inzamelen om het religieus patrimonium in stand te houden. Daar heeft de overheid echter niets mee te maken. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |||
Minister-President
|
![]() Ik verkoop gebakken lucht. Zalig zij die geloven zonder te zien.
Goedgelovig zijn is dus een christelijke deugd? Praktisch gezien is het dom. Citaat:
Citaat:
- Jezus was een goede goochelaar. Gekoppeld met chinees fluisteren - hallucinaties - placebo-effect --- niet te vergeten, Vele medische mirakels gebeuren door goede chirurgen en medicijnen. Dat beetje bidden krijgt dan alle krediet. Verwerpelijk om de mensen te ontkennen die al het werk hebben gedaan. Hoe vernederend moet het zijn om als chirurg te horen dat uw patiënt god dankt. De verrijzenis van Jezus ... ik wil meer dan geloof. Geloof is voor kinderen en zwakzinnigen. Met geloof heb ik mijn diploma niet gehaald. Met geloof kan ik geen klanten helpen. De werkelijkheid verlangt weten gebaseerd op tastbaar bewijs. Ik woon ondertussen al twee jaar op mezelf. Nog altijd liggen er op 6 december pakjes onder de schoorsteen. Iemand houdt heel veel van me. Danku sinterklaasje? Citaat:
Dat de bijbel de enige bron voor Jezus is, is zonder meer problematisch. Een historisch figuur als Julius Caesar of Alexander de Grote heeft veel meer en vooral betrouwbare bronnen. Jezus heeft niet op water gelopen. Hij is niet uit een maagd geboren, hij is niet uit de dood teruggekeerd. Hij was niet de zoon van god en hij heeft geen mirakels verricht. Als hij al bestaan heeft was hij een interessante leraar met enkele vernieuwende ideeën. Zonder afdoend bewijs heb ik geen enkele reden om die onzin te geloven. Als god wil dat ik in Jezus geloof, moet hij mij meer geven. Hij weet dat ik te intelligent ben om nog in sprookjes te geloven. Het is dus bijzonder grappig dat hij weigert aannemelijk bewijs te leveren, maar wel een universum schept waarin hij zelf compleet irrelevant is.
Argumentvormen uit deze link zijn uit den boze. de historische figuur Jezus Christus Laatst gewijzigd door Effect : 24 juni 2014 om 07:49. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Dat heeft hij niet gezegd, hij heeft gezegd dat een democratie aar godsdienst gebannen wordt onder mom van algemeen belang een dictatuur is. Dat wil nog niet zeggen dat hij enkel het tegenoverstaande wil! Denk na voor te vlug een antwoord geeft! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |