![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
Bekijk resultaten enquête: Uw voornaamste reden tot atheïsme is... | |||
geen bewijs voor het bestaan god. |
![]() ![]() ![]() |
17 | 40,48% |
niet gelovig opgevoed. |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Vertrouwen kwijt in religie door oorlog, pedofilie... |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
het lijkt een sprookje. |
![]() ![]() ![]() |
3 | 7,14% |
door wetenschap is god overbodig. |
![]() ![]() ![]() |
13 | 30,95% |
andere. |
![]() ![]() ![]() |
9 | 21,43% |
Aantal stemmers: 42. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Laat mij iets zien dat zeldzaam is en ik zal geloven dat er meer is. Niet veel, maar toch wel iets. Citaat:
Bvb er staat op dit moment een blonde jongedame op Leicester Square. Ik heb geen enkele reden om aan te nemen dat ze bestaat maar gezien ze volledig irrelevant is voor mij, kan ik haar hypothetische bestaan negeren. Ze heeft wel lekkere décolleté, misschien is het Aphrodite wel ... De big bang is geen bewijs tegen god, enkel voor zijn impotentie.
Argumentvormen uit deze link zijn uit den boze. de historische figuur Jezus Christus Laatst gewijzigd door Effect : 25 juni 2014 om 07:44. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Banneling
|
![]() Het concept God voldoet niet aan de geldende en tot nu niet weerlegde natuurwetten.
Ergo hij bestaat niet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Quantum theorie voldeed in het annus mirabilus ook niet aan de geldende en niet weerlegde natuurwetten.
Argumentvormen uit deze link zijn uit den boze. de historische figuur Jezus Christus Laatst gewijzigd door Effect : 25 juni 2014 om 09:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De natuurwetten maken god irrelevant, maar zijn geen bewijs tegen hem. In dat opzicht is de huidige conclusie "er is geen bewijs voor god maar als hij bestaat is hij onbelangrijk". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb "andere" gestemd, hoewel verschillende opties mogelijk waren. Maar de voornaamste reden is dat "geloof in god" in niks een nuttige werkhypothese is die mij helpt om resultaten te boeken en dingen te begrijpen die ik anders niet had kunnen boeken of begrijpen ; eerder zelfs in tegendeel.
Het antwoord is van dezelfde aard als "waarom geloof jij niet in Harrie Christus'" atoomwezentjes ? Het antwoord (behalve als je Harrie Christus bent natuurlijk ![]()
![]() |
#70 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
"het wezen dat de natuurwetten heeft gemaakt voldoet niet aan de natuurwetten." Een paradox dus, de uitvinder van de computer hoeft daarom niet zelf te voldoen aan de vereisten van een computer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door AVV.VVK : 25 juni 2014 om 20:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Er is een zeer simpele truk om godsdiensten te ontmaskeren : ten minste van de drie grootste godsdiensten (islam, christendom, jodendom), zijn er twee die NIET waar zijn, omdat ze simpelweg elkaar tegenspreken. Dat wil zeggen dat er op deze wereld TEN MINSTE miljaren mensen rondlopen die geloven in leugens. En dan kom de klap op de vuurpijl : het ene geloof dat zogezegd wel correct is : Welk is het ? En, geef me bewijzen. Nog niets gezien. Dus, conclusie : they are all fucking bullshit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Deze vetgedrukte tekst is wel voor 99% subjectief. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Allemaal een kruisje slaan op de 100 meter. Blijkbaar sloeg Usain Bolt het hardst zijn kruisje in 2012 en Churandy Martina nét hard genoeg om maar 6e te worden. De sukkel, had-ie maar harder moeten bidden en een beter kruisje moeten slaan. ![]()
![]() |
![]() |
#77 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Volgens mij is hij nog bezig. En, moet hij niet toekijken op deze wereld ondertussen ? Ik wil zijn job niet hebben. Secundo, als hij het heelal heeft uitgevonden, waarom "zei" hij dan tegen zijn volgeligen dat de aarde het centrum is van "iets", en dat de zon rond ons draait ? Waarom dergelijke zever vertellen, als hij verdomme goed weet hoe alles in elkaar zit ? Laatst gewijzigd door Niko457 : 25 juni 2014 om 21:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |