Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 juni 2014, 10:23   #61
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
OK.
Indertijd had hij me dus overtuigd van het feit dat ALLE bamboes wereldwijd potdood zouden zijn. Wat dus niet het geval was.

Maar bon, mijn vraag was dus hoe ik mijn fundering kon beschermen tegen de bamboe van mijn wetovertredende buurman;

Door in het geniep (als ze beiden gaan werken zijn) in de scheuten die van onder mijn eigendom komen, kwistig roundup te injecteren, zodat dié scheuten alvast niet meer verder zullen woekeren.
Ik héb hem toestemming gevraagd, maar geen antwoord gekregen.

Als ik ooit nog iets nodig heb ga ik erbij voegen: als ik geen antwoord ontvang, neem ik aan dat je bevestigend antwoordt.
Stom dat ik daar niet eerder heb aan gedacht.
roundup werkt via de bladeren. roundup op wortelscheuten gieten zal dus weinig zin hebben.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2014, 10:26   #62
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Spuiten is een slecht idee, en verspillend. Afsnijden. Wachten op de nieuwe scheuten. Eens die uitgekomen zijn afsnijden boven een knoop en dan gif in het kelkje doen. (Meen ik me te herinneren gelezen te hebben)

Maar die bamboe is waarschijnlijk minder problematisch voor fundamenten als de fijne wortels van Buxus. En daar zou niemand over klagen. Men is bamboe niet gewend en heeft er vooroordelen over.
vooroordelen kan ik het niet noemen. Heel het internet staat vol met klachten over bamboe die zich ongebreideld verder uitstrekken.

ik zal idd wel wachten op de nieuwe scheuten (die vanonder/tegen mijn muur uitkomen - ik ga zijn tuin niet onderhouden).

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2014, 10:27   #63
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik dacht ooit zelfs een jaar of 7 gehoord te hebben ...
dat zal dan een moederplant van 41 jaar geweest zijn zeker?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 24 juni 2014, 10:27   #64
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
dank voor de tip.
Het is in de voortuin.... dus geheel onzichtbaar kan ik het niet doen, ik wacht gewoon tot ze niet thuis zijn.
hij heeft alles al afgeknipt dus is het ook zijn bedoeling dat het kapot gaat, alleen is hij niet slim genoeg om zich te informeren over bamboe en weet hij dus niet dat gewoon afkappen niet genoeg is.

(Xenophon weet dat blijkbaar ook niet, binnen een aantal jaar heeft die een bosje van 5 meter doormeter, hij zal dan wel anders piepen).

Ik heb nu al roundup gekocht (20 euro) om de wildgroei van mijn buur tegen te gaan, ga eerst dat gebruiken hoor.

ik meen begrepen te hebben dat je toch al in onmin leeft met je buurman ...

1 buurman aanspreken en het probleem uitleggen en de oplossing suggereren
2 buurman aangetekend schrijven met zelfde uitleg+oplossing
3 buurman dagvaarden bij vrederechter (dagvaarden, begin niet met onnozelheden als bemiddelingspoging etc)
Oud 24 juni 2014, 10:27   #65
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
dat zal dan een moederplant van 41 jaar geweest zijn zeker?
zou kunnen
Oud 24 juni 2014, 10:36   #66
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
roundup werkt via de bladeren. roundup op wortelscheuten gieten zal dus weinig zin hebben.
het gaat over pure roundup inspuiten in de afgeknipte bamboestokken zodat die langzaam kunnen doorsijpelen naar de wortels.
Ik zal wel zien of het helpt. Als er nieuwe scheuten gevormd worden, dan heeft het dus niet geholpen.

Oud 24 juni 2014, 11:41   #67
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dank voor de tip.
Het is in de voortuin.... dus geheel onzichtbaar kan ik het niet doen, ik wacht gewoon tot ze niet thuis zijn.
hij heeft alles al afgeknipt dus is het ook zijn bedoeling dat het kapot gaat, alleen is hij niet slim genoeg om zich te informeren over bamboe en weet hij dus niet dat gewoon afkappen niet genoeg is.

(Xenophon weet dat blijkbaar ook niet, binnen een aantal jaar heeft die een bosje van 5 meter doormeter, hij zal dan wel anders piepen).

Ik heb nu al roundup gekocht (20 euro) om de wildgroei van mijn buur tegen te gaan, ga eerst dat gebruiken hoor.
Xenophon weet dat wel, maar hij neemt drie maal per jaar voor tien minuten zijn snoeischaar vast en snoeit wat er teveel staat weg.

Ook, in het voorjaar, steekt hij wat wortelkluiten uit die hij dan in potten zet. Het is daarin, een grote bloempot die zo vol staat met bamboe dat hij bijna barst, dat bamboe in mijn opzicht het mooiste staat.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 24 juni 2014 om 11:42.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2014, 11:46   #68
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Xenophon weet dat wel, maar hij neemt drie maal per jaar voor tien minuten zijn snoeischaar vast en snoeit wat er teveel staat weg.

Ook, in het voorjaar, steekt hij wat wortelkluiten uit die hij dan in potten zet. Het is daarin, een grote bloempot die zo vol staat met bamboe dat hij bijna barst, dat bamboe in mijn opzicht het mooiste staat.
ik heb zelf ook een paar potten met bamboe gehad: prachtige plant, geeft mooi rustgevend ruisend gevoel en is ook leuk om naar te kijken;

Minder leuk is het als die voor een niet-meer te openen raam groeien en daarbij met de wortels de fundering van mijn garage beschadigen.

Ik heb aan buurman voorgesteld om een rizoombegrenzer te gebruiken, maar ik denk niet dat hij een spade heeft zie je.

Oud 24 juni 2014, 12:07   #69
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat denk ik ook, het is tenslotte niet alsof je ooit nog eens zulke vrouw zou kunnen krijgen.
Daar ga ik nu eens niet op reageren zie...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2014, 12:13   #70
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Daar ga ik nu eens niet op reageren zie...
bijna gelukt !
Oud 24 juni 2014, 12:14   #71
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:

die pot gaat kapot
Oud 24 juni 2014, 12:20   #72
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

3 buurman dagvaarden bij vrederechter (dagvaarden, begin niet met onnozelheden als bemiddelingspoging etc)
4 buurman zijn hinderlijke struik, boom of bamboe een flinke dosis vergif toedienen.Kostprijs : 20 tot 25 euro, geen gezaag, geen eeuwigdurende vete, en het plezier dat je die gast finaal toch te kakken hebt gezet plus dat je van de hinder af bent en beschadiging van je huis kunt vermijden.

Oplossing 4 zou ik bovenhalen als 1 niet werkt.
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2014, 12:32   #73
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
4 buurman zijn hinderlijke struik, boom of bamboe een flinke dosis vergif toedienen.Kostprijs : 20 tot 25 euro, geen gezaag, geen eeuwigdurende vete, en het plezier dat je die gast finaal toch te kakken hebt gezet plus dat je van de hinder af bent en beschadiging van je huis kunt vermijden.

Oplossing 4 zou ik bovenhalen als 1 niet werkt.
die buurman zal al wel een webcam op die muur hebben staan zeker ?
Oud 24 juni 2014, 12:39   #74
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

1. is gebeurd, mijn neus werd afgebeten.
2. is niet gebeurd, maar ik heb wel mail gestuurd met nogmaals de vraag om iets aan de wortelstokken te doen omdat ik bij beschadiging hem en/of de eigenaar zou verantwoordelijk stellen. Eigenaar heeft kopij gekregen.
3. Was met iemand aan het praten waarbij ik mijn voornemen kenbaar maakte om de situatie door de politie te laten vaststellen en aangetekend schrijven zou sturen met vrederechter als gevolg. Dit werd overhoord door de buurvrouw blijkbaar.
4. Toen ik ging vragen of ze mailtje hadden gekregen (er werd geen antwoord gestuurd) werd neus afgebeten met vermelding "ik heb alles gehoord"... kon geen kwaad, was geen geheim.
5. Eigenaar is vrijdag op bezoek geweest.
6. Zaterdagmorgen heeft buur de struik afgeknipt.... wat dus niks doet aan de wortels.
7. Het zondag terug een mailtje gestuurd met dankbetuigingen voor zijn noeste werk, en gezegd dat ik als tegemoetkoming zèlf met roundup zou spuiten, na een seintje van hem.
8. Niks gehoord.
9. Ben zelf dan maar stiekem gewapend met roundup + injectiespuit roundup gaan inspuiten.
10. dikste scheut is echter niet te behandelen omdat die vlak boven een plaatje werd afgeknipt, dus zal ik dat nog eens moeten herhalen.

ik ben echter nu van plan om eerst te wachten en te zien of er nog nieuwe scheuten ontstaan tegen mijn muur, zodat ik die direct kan afknippen (stiekem) en behandelen.

Ben geduld een beetje kwijt. Dit is niet de enige ergernis. Diezelfde mensen houden met niemand in de buurt rekening, de wet dient voor iemand anders, het verkavelingsreglement dient niet voor hen en van een gemeentelijk parkeerverbod voor kamions +3.5 ton hebben ze nog nooit gehoord.... aangenaam is anders.

Laatst gewijzigd door circe : 24 juni 2014 om 12:42.
Oud 24 juni 2014, 12:40   #75
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
1. is gebeurd, mijn neus werd afgebeten.
2. is niet gebeurd, maar ik heb wel mail gestuurd met nogmaals de vraag om iets aan de wortelstokken te doen omdat ik bij beschadiging hem en/of de eigenaar zou verantwoordelijk stellen. Eigenaar heeft kopij gekregen.
3. Was met iemand aan het praten waarbij ik mijn voornemen kenbaar maakte om de situatie door de politie te laten vaststellen en aangetekend schrijven zou sturen met vrederechter als gevolg. Dit werd overhoord door de buurvrouw blijkbaar.
4. Toen ik ging vragen of ze mailtje hadden gekregen werd neus afgebeten met vermelding "ik heb alles gehoord"... kon geen kwaad, was geen geheim.
5. Eigenaar is op bezoek geweest.
6. Zaterdagmorgen heeft buur de struik afgeknipt.... wat dus niks doet aan de wortels.
7. Het zondag terug een mailtje gestuurd met dankbetuigingen voor zijn noeste werk, en gezegd dat ik als tegemoetkoming zèlf met roundup zou spuiten, na een seintje van hem.
8. Niks gehoord.
9. Ben zelf dan maar stiekem gewapend met roundup + injectiespuit roundup gaan inspuiten.
10. dikste scheut is echter niet te behandelen omdat die vlak boven een plaatje werd afgeknipt, dus zal ik dat nog eens moeten herhalen.

ik ben echter nu van plan om eerst te wachten en te zien of er nog nieuwe scheuten ontstaan tegen mijn muur, zodat ik die direct kan afknippen (stiekem) en behandelen.

Ben geduld een beetje kwijt. Dit is niet de enige ergernis. Diezelfde mensen houden met niemand in de buurt rekening, de wet dient voor iemand anders, het verkavelingsreglement die niet voor hen en van een parkeerverbod hebben ze nog nooit gehoord.... aangenaam is anders.
probeer eens gewoon telkens blaadjes te bespuiten, mochten die er terug aankomen...
Oud 24 juni 2014, 12:44   #76
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
probeer eens gewoon telkens blaadjes te bespuiten, mochten die er terug aankomen...
dat helpt ook niet echt. Mijn broer doet dat en die blijft scheuten krijgen en blaadjes bespuiten.
Heb wel tip gekregen om in zo'n geval roundup te mixen met yoghourt omdat dit mengsel meer aan de bladeren kleeft.

maar ik kan het proberen natuurlijk.

Oud 24 juni 2014, 12:51   #77
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
dat helpt ook niet echt. Mijn broer doet dat en die blijft scheuten krijgen en blaadjes bespuiten.
Heb wel tip gekregen om in zo'n geval roundup te mixen met yoghourt omdat dit mengsel meer aan de bladeren kleeft.

maar ik kan het proberen natuurlijk.
als niks anders helpt : rechtstreeks buurman bespuiten met roundup
Oud 24 juni 2014, 12:51   #78
Anna List
Banneling

Standaard

.

Laatst gewijzigd door Anna List : 24 juni 2014 om 12:51.
Oud 24 juni 2014, 12:52   #79
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

http://forum.tuinadvies.be/forum_top...id=12&tid=9976

http://www.tuinadvies.be/woekerende_...erwijderen.htm

Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.

Laatst gewijzigd door manta : 24 juni 2014 om 12:53.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2014, 12:54   #80
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
als niks anders helpt : rechtstreeks buurman bespuiten met roundup

Da's al meer iets voor Demper...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be