Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 juni 2014, 09:37   #61
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Fout. In 1830 waren we Vlamingen en Walen die de Belgisch noemer hebben meegekregen. Het is de naam die veranderd is, niet de bevolking.
In 1839 woonde een kwart van mijn voorouders aan de andere (Oostelijke) kant van de grens. Zij kregen de keuze om te verhuizen naar de overzijde en Belg te blijven of Nederlander te worden. Zij zijn niet verhuisd. Ze zijn dus nooit Vlaming of Waal genoemd. Van diegenen die aan de westzijde van de Maas woonden zijn er een aantal tot 1839 Nederlander gebleven, en toen op bevel van hogerhand Belg geworden.

Ben ik nu geen echte Belg?
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2014, 10:12   #62
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ik vind het niet erg dat CEO's of profvoetballers veel verdienen...
Ik ook niet maar dan moeten ze de kleine garnaal niet wijsmaken dat er geen geld is voor nieuwe potloden te kopen.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2014, 10:14   #63
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ze krijgen hier een werkvergunning net als elke andere werknemer van vreemde origine die hier komt werken.
Wel ietsje makkelijker dan de gewone sterveling.Blijft ook de vraag of spelen kan worden aanzien als werken ? -)

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 25 juni 2014 om 10:16.
Oud 25 juni 2014, 11:01   #64
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Mja, wat riskeert een voetballer elke wedstrijd ? Een paar boze fans misschien, maar voor de rest. Het is pure commercie.

Een brandweerman of ambulancier mag van mij veel meer verdienen omdat deze job veel meer risico's inhoudt.

Een CEO, neemt ook geen échte risico's, hij/zij neemt de verantwoordelijkheid over een bedrijf en als het faalt is hij/zij niet dood.

De brood en spelen bij die gladiators kan ik nog begrijpen dat zijn échte brood en spelen; die gladiators kunnen sterven tijdens de wedstrijd. Dus mogen ze ook wel veel betaald krijgen.....

Als er enkele landmijnen nu verstopt zouden zitten onder het veld zou ik het niet erg vinden dat die voetballers zoveel verdienen.

Als ik deze lijn doortrek mogen boksers/vechters het meeste verdienen van alle sporten naar mijn bescheiden mening....

Laatst gewijzigd door TV-verslaafde : 25 juni 2014 om 11:11.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2014, 11:20   #65
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
In 1839 woonde een kwart van mijn voorouders aan de andere (Oostelijke) kant van de grens. Zij kregen de keuze om te verhuizen naar de overzijde en Belg te blijven of Nederlander te worden. Zij zijn niet verhuisd. Ze zijn dus nooit Vlaming of Waal genoemd. Van diegenen die aan de westzijde van de Maas woonden zijn er een aantal tot 1839 Nederlander gebleven, en toen op bevel van hogerhand Belg geworden.

Ben ik nu geen echte Belg?
Ge bent alleszins een echte Limburger. Maar ook die behoren tot het Nederlandstalige deel van België wat nu tot Vlaanderen behoort. Daarbij heeft Vlaanderen slechts zeer korte periode bij Nederland behoort. Ben je dan meer Nederlander dan Vlaming? Ik denk het niet. En Belg ben je al evengoed niet want dat is niet meer dan een kunstmatige constructie. Je rijd rond met een zo gezegde Belgische kenteken op je auto maar je betaalt geen verkeersbelasting aan België, wel aan Vlaanderen. Of je dit nu graag hebt of niet. Eigenlijk hebben we het recht van met een Vlaamse nummerplaat rond te rijden in plaats van een Belgische.

Schiet je pijlen niet af op mij, ik heb de boel hier niet zo gesplitst. Maar als de boel je hier niet aanstaat kun je nog altijd terug over de grens gaan wonen hé. Dan mag je belasting betalen op de fictieve intrest van uw spaargeld en zo ongeveer het drievoudige aan rijtaks van hier. Veel succes er mee. Of waarom dacht je dat alle iets of wat rijke Hollanders hier in Brasschaat en omstreken woonachtig zijn.

Laatst gewijzigd door Garry : 25 juni 2014 om 11:34.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2014, 13:01   #66
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Mja, wat riskeert een voetballer elke wedstrijd ? Een paar boze fans misschien, maar voor de rest. Het is pure commercie.

Een brandweerman of ambulancier mag van mij veel meer verdienen omdat deze job veel meer risico's inhoudt.

Een CEO, neemt ook geen échte risico's, hij/zij neemt de verantwoordelijkheid over een bedrijf en als het faalt is hij/zij niet dood.

De brood en spelen bij die gladiators kan ik nog begrijpen dat zijn échte brood en spelen; die gladiators kunnen sterven tijdens de wedstrijd. Dus mogen ze ook wel veel betaald krijgen.....

Als er enkele landmijnen nu verstopt zouden zitten onder het veld zou ik het niet erg vinden dat die voetballers zoveel verdienen.

Als ik deze lijn doortrek mogen boksers/vechters het meeste verdienen van alle sporten naar mijn bescheiden mening....
Een CEO neemt volgens mij geen enkel risico.Hij komt installeert zich en stelt na 6 maanden vast dat het noppens wordt.Hij ziet het niet zitten en vertrekt terug (zie Karel Vynck bij de NMBS)
Bij zijn vertrek gaat hij wel eerst langs de kassa om een paar miljoen euro's mee te nemen.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 25 juni 2014 om 13:03.
Oud 25 juni 2014, 17:43   #67
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik ook niet maar dan moeten ze de kleine garnaal niet wijsmaken dat er geen geld is voor nieuwe potloden te kopen.
Ik vind niet dat CEO's of profvoetballers zich hoeven te verantwoorden voor het feit of er al dan niet potloden zijn.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2014, 17:46   #68
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Wel ietsje makkelijker dan de gewone sterveling.Blijft ook de vraag of spelen kan worden aanzien als werken ? -)
Zever, uw definitie van werken ervaart doet gewoon niet ter zake.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 25 juni 2014 om 17:46.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2014, 17:58   #69
Kaaskoppie
Banneling

Standaard

Citaat:
"Politiek forum " kan beter herdoopt worden tot "Voetbal forum". Steeds meer krijgen we voetbal op ons teloor geschoteld en minder en minder politiek.

Begint serieus mijne frak uit te hangen.
Meneer Garry,
U moet eens ne keer naar den Holland gaan tijdens een wk,
voetbal is daar niet alleen politiek maar eveneens word de ganse kaaskoppenbevolking daar bevangen door een massapsychose
Kaaskoppie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2014, 18:02   #70
Kaaskoppie
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vind niet dat CEO's of profvoetballers zich hoeven te verantwoorden voor het feit of er al dan niet potloden zijn.
Uiteindelijk is jouw mening totaal irrelevant
Oud 26 juni 2014, 20:55   #71
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaaskoppie Bekijk bericht
Meneer Garry,
U moet eens ne keer naar den Holland gaan tijdens een wk,
voetbal is daar niet alleen politiek maar eveneens word de ganse kaaskoppenbevolking daar bevangen door een massapsychose
Ik Kom er net van, van Amsterdam, en ik moet zeggen dat dat daar anders best nog mee viel. Ik heb daar van belangen niet zo veel, en al zeker niet zo'n gekke idiote kloefkaffers tegen gekomen als hier. Voor een keertje dat ze eens mogen mee stampen moet en zal iedereen het geweten hebben hoor.

Laatst gewijzigd door Garry : 26 juni 2014 om 20:57.
Oud 27 juni 2014, 18:20   #72
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik Kom er net van, van Amsterdam, en ik moet zeggen dat dat daar anders best nog mee viel. Ik heb daar van belangen niet zo veel, en al zeker niet zo'n gekke idiote kloefkaffers tegen gekomen als hier. Voor een keertje dat ze eens mogen mee stampen moet en zal iedereen het geweten hebben hoor.
Ik was verleden week ook in Rotterdam en alhoewel ik het ergste vreesde viel het reuze mee....een hoop minder herrie en getoeter alleszins
Oud 27 juni 2014, 18:26   #73
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zever, uw definitie van werken ervaart doet gewoon niet ter zake.
Ik vergelijk het een beetje met mensen die zeggen geld niet belangrijk te vinden.Degene die dat zeggen hebben meestal geld genoeg of teveel.
Degenen voor wie werken werken is hebben meestal een lekker baantje.
Oud 27 juni 2014, 18:28   #74
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Is er eigenlijk wel iets waarvoor een CEO zich hoeft te verantwoorden ?
Oud 27 juni 2014, 18:47   #75
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vergelijk het een beetje met mensen die zeggen geld niet belangrijk te vinden.Degene die dat zeggen hebben meestal geld genoeg of teveel.
Degenen voor wie werken werken is hebben meestal een lekker baantje.
Het zijn bijna altijd mensen die geen geld hebben die zeggen dat geld niet gelukkig maakt.

Dat heb je ook met archi-lelijke donders die zeggen dat echte schoonheid van binnen zit.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2014, 20:18   #76
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik was verleden week ook in Rotterdam en alhoewel ik het ergste vreesde viel het reuze mee....een hoop minder herrie en getoeter alleszins
In Amsterdam idem. Niets van te merken. Madurodam idem.

Laatst gewijzigd door Garry : 27 juni 2014 om 20:19.
Oud 27 juni 2014, 20:22   #77
Kaaskoppie
Banneling

Standaard

Citaat:
Duidelijk,Nederland speelde dan op dat moment niet
Oud 27 juni 2014, 20:36   #78
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaaskoppie Bekijk bericht
Duidelijk,Nederland speelde dan op dat moment niet
Of België nu wel of niet speelt maakt hier geen verschil uit. het krioelt van de carnavalszotten eender waar ge kijkt.
Oud 27 juni 2014, 20:53   #79
Kaaskoppie
Banneling

Standaard

Citaat:
Of België nu wel of niet speelt maakt hier geen verschil uit. het krioelt van de carnavalszotten eender waar ge kijkt.
Bijgevoegde afbeelding(e)

Oud 28 juni 2014, 09:06   #80
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 28 juni 2014 om 09:06.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be