![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook de belastingen van de gemeente en de provincie tellen flink door. Genk verliest van 2014 tot 2020 70 miljoen euro aan inkomsten. De provincie Limburg moet op korte termijn 25 personen de keien opjagen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bedrijven zoals Ford hebben, om te overleven, veel aan outsourcing gedaan. Tijdelijk heeft dat geholpen, maar het stond in de sterren geschreven dat dit geen definitieve oplossing kon zijn. De producten die ingevoerd worden uit andere landen moeten hier ook nog verwerkt en getransporteerd worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zie hier dat u duidelijk niet weet hoe het werkt bij Ford Genk. Laatst gewijzigd door reservespeler : 29 juni 2014 om 15:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nu, mij kan het niet meer schelen, leve het brugpensioen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Banneling
|
![]() Zo zond Odell in juni 2011 een persmededeling uit met de toekomstplannen voor Ford Europa. Hij wijst daarin op de mooie modellen die de fabrieken in Keulen, Saarlouis, Valencia en het Roemeense Craiova de komende jaren gaan bouwen. Heel opvallend is dat hij zedig zwijgt over Genk en Southampton, de assemblagefabrieken die de voorbije dagen gesloten zijn. Odell zegt ook nergens waar hij de Mondeo, S-Max en Galaxy zal laten produceren.
Genk, het makkelijke slachtoffer In Vlaanderen deed dit blijkbaar geen belletje rinkelen, maar de analisten van UBS zagen hier op 18 september van dit jaar een belangrijk bewijs in dat Ford van plan was om Genk te sluiten. UBS schreef die 18de september dat dit een zeer logische beslissing zou zijn: de loonkosten in Genk bedragen bijna het dubbele van in Valencia, waardoor de sluiting een jaarlijkse besparing van een half miljard dollar zou opleveren tegenover een eenmalige sluitingskost van 1,1 miljard dollar. http://www.nieuwsblad.be/article/det...21026_00349689 |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad, het wielenfabriek en de perserij waren ooit voor Ford Genk de hallen waar de winst gemaakt werd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik weet perfect hoe het systeem in elkaar zit en waar de hoge kosten voor Ford vandaan komen. Wat u schrijft geeft toch perfect weer wat ik beweer. Zet uwe leesbril eens op, dat beseft u misschien wat ik schrijf. Een toeleveringsbedrijf in de nabijheid van de plant geeft een enorme besparing aan transportkosten. Als je de toelevering en de assemblage dan kan doen in een land waar de loonkost maar de helft is ...... Je moet wel even, heel even iets verder denken dan uwe lul lang is. Laatst gewijzigd door reservespeler : 29 juni 2014 om 16:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik neem uw voorbeeld van 5 tot 10% vd tot kostprijs : nemen we het rekenkundig gemiddelde nl 7,5%. Een Mondeo kost ongeveer 30.000 Euro dus 2.250 Euro loonkost. Ik ben dubbel zo duur en ga naar Valencia en dat brengt mij 1.125 Euro op. Ik fabriceer 3.000 wagens per dag en maak 3.375.000 Euro winst PER DAG. U vindt dit peanuts? Mensen zoals jij hebben met hun "rekenwonder" dit land in het ravijn gereden! Laatst gewijzigd door demonen : 29 juni 2014 om 16:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als ze kiezen voor Belgische toeleveranciers, is dat omdat die toeleverancier de goedkoopste is. En dat betekent ook dat buitenlandse toeleveranciers duurder zijn, ondanks een goedkopere loonkost dan de Belgische. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Moesten de doemdenkers met hun cijfers gelijk hebben, dan was alle productie al 20 jaar verhuisd uit België. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bedrijven sourcen out om dat ze: - ofwel zelf de kennis of machines niet hebben om bepaalde onderdelen te maken - ofwel er toeleveranciers zijn die goedkoper die onderdelen kunnen maken dan zijzelf - ofwel omdat de tempo's zo hoog liggen dat ze zelf in hun interne onderdelenfabricatie geen extra capaciteit kunnen genereren om extra aantallen te maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |