Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 juli 2014, 07:50   #61
schietboog
Minister

schietboog's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Ah. Het gaat niet over de hele N-VA? In dat geval: waar is het artikel waarin de N-VA zich distantieert van het standpunt van hun politicus uit Aarschot?

Want dat zou er dan toch moeten zijn, net zoals met de erfenissenkwestie van Anciaux. Als Tobback daar niet op reageerde, dan zou hij daarmee ook aangegeven hebben dat hij er niet anders over denkt. Maar dat deed hij wel. Nu eens afwachten of De Wever zich ook wilt distantiëren.
Indien De Wever zich hiervan zou distantiëren, zou dit willen zeggen dat hij het niet belangrijk vindt dat een gemeentereglement met haken en ogen aan elkaar hangt. Dat hij het OK zou vinden dat burgers potentieel €50,- zouden moeten betalen omdat ze een Jupiler vlag uithangen.
Dat hij niet zou vinden dat men best zo'n reglement terdege bestudeert en de gevolgen ervan overweegt, alvorens zoiets in te voeren.

Gekke vergelijking die U dus maakt.
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2014, 08:26   #62
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Klinsman: "De scheids spreekt Frans en kan de Belgen dus in hun eigen taal aanspreken."

En toch maar fier zijn op 'hun land' de Vlaminkjes.
Bijna driekwart van de rode duivels is in het Frans opgevoed, dus ....

Laatst gewijzigd door Lukkas : 1 juli 2014 om 08:29.
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2014, 08:38   #63
plakker
Minister

plakker's schermafbeelding

Standaard

Als ik het goed gelezen heb, willen ze niet over gaan tot beboeten, maar willen ze gewoon duidelijk maken dat dit niet kan.
Los van het al dan niet reclame zijnde, denk ik dat, mochten die vlaggen; wimpeltjes; spiegelhoesjes; affiches; enz enz, de Vlaamse vlag zijn, er stonden al lang grote boetes op.
Oud 1 juli 2014, 09:04   #64
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Bijna driekwart van de rode duivels is in het Frans opgevoed, dus ....
bron?
Oud 1 juli 2014, 09:09   #65
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Besef gewoon dat de meesten in dit land niet politiek of communautair denken en dat ze België als hun land beschouwen. Het Vlaams-Nationalisme is geen meerderheid in Vlaanderen en betreft dus enkel en alleen een minderheid : de mening van Vlaanderen blijft grotendeels VOOR België. Dat u het wil of niet.
Besef gewoon dat jij geen flauw idee hebt van wat er leeft in Vlaanderen, maar dan ook geen flauw idee. Dat komt omdat het u geen bal interesseert wat Vlaanderen denkt.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2014, 09:11   #66
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Het is nog eens extra belachelijk van de N-VA'ers dat ze dit in andermans schoenen willen schuiven. Zelfs als volgens het gemeentereglement strikt gezien een boete moet gegeven worden (waar ik nog steeds een bewijs van moet zien), het is duidelijk dat er absoluut geen intentie was om boetes uit te delen totdat die N-VA'er zijn vuile bek opentrok.

Na eerdere gebeurtenissen vorige eeuw hoop ik dat er geen mensen meer zijn die het tot in de details correct uitvoeren van wetten en bevelen als het hoogste goed zien.
Als ik vanaf morgen reclame maak voor producten via vlaggen dan moet dat ook maar toegelaten worden denk ik zo. Dan is het toch beter dat dit reglement aangepast wordt? Waarom heb je een reglement als je toch nooit de intentie hebt om het toe te passen?

Of mag het alleen maar als de achtergrond in Belgische kleuren is?

Ofwel pas je een reglement toe, ofwel schaf je het af. Maar het reglement soms wel en soms niet toepassen neigt teveel naar willekeur en dat kan niet.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 1 juli 2014 om 09:12.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2014, 09:17   #67
schietboog
Minister

schietboog's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Het Vlaams-Nationalisme verwerpt de mensen die zogezegd "anders" zijn, namelijk de Franstaligen volgens de Vlaams-Nationalisten. En waarom? Omdat ze een andere taal spreken, omdat ze een andere cultuur hebben, enz...........En toch wonen heel veel Franstaligen in Vlaanderen, en toch werken heel veel Franstaligen in Vlaanderen, en toch gaan nog steeds heel veel Franstaligen aan de Kust. In de ogen van de Vlaams-Nationalisten zijn de Franstaligen volgens mij totaal onbewust tegenover wat er in Vlaanderen leeft. Niet onmogelijk dat die onbewustzijn eens tot hevige spanningen leidt waar bloed zal gieten......................
Vreemd dat U deze eigenschap blijkbaar enkel toebedeeld aan Vlaams-Nationalisten en niet aan elke andere soort van nationalisme.
Want indien ik U redenering zou volgen, verwerpen Belgisch-Nationalisten op hun beurt Vlaams-Nationalisten. En waarom daar stoppen ? Zij verwerpen dan ook Nederlanders, Fransen, Duitsers, .... enfin, iedereen die geen Belg is.

Nationalisme heeft niets te maken met het verwerpen van andere groepen.
Hebt U al veel Vlamingen gezien die in Wallonië "Walen buiten !" gaan scanderen ?
Enkel wanneer Franstaligen zich geroepen voelen om de francofonie ook in Vlaanderen als normaal te gaan beschouwen, zal dit niet aanvaard worden. Maar dit kan U bezwaarlijk als het verwerpen van Franstaligen beschouwen.
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2014, 10:44   #68
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Aarschot.

Belastingen op reclameborden. Besluit uit de gemeenteraad van 30 12 2013.

Citaat:
art. 6 Worden van de belasting vrijgesteld:
d) de borden die gesponsord worden ten voordele van een vereniging (bv. borden op voetbalterreinen zichtbaar van op de openbare weg.)
bron: http://www.aarschot.be/files/belasti...ameborden_.pdf

Is de Belgische voetbalbond een vereniging? Ja
Sponsort Jupiler deze vereniging: ja

Antwoord op de vraag van de N-VA oppositie: Ja dat logo op de Belgische vlaggen is toegelaten.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2014, 11:34   #69
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
8<

Is de Belgische voetbalbond een vereniging? Ja
Sponsort Jupiler deze vereniging: ja

Antwoord op de vraag van de N-VA oppositie: Ja dat logo op de Belgische vlaggen is toegelaten.
Uw redenering klopt niet.
Dit zou impliceren dat een reclamebord aan een gevel van een niet-sponsor belast zou worden en die van de sponsors niet.
Oud 1 juli 2014, 12:14   #70
pajoske

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Uw redenering klopt niet.
Dit zou impliceren dat een reclamebord aan een gevel van een niet-sponsor belast zou worden en die van de sponsors niet.
Ik lees enkel wat daar staat. Zoals het in het stedelijk reglement staat zal ieder bord met reclame belast worden dat zichtbaar is vanaf de openbare weg. Behalve uitzonderingen: buiten dat van die vereniging die sponsort is er ook nog de reclame die op de plaats van uitbating bevindt die vrij van taks is.

Het stadsbestuur had kunnen preciseren dat bv enkel de sponsoring van een plaatselijke vereniging telde.
Ik zie ook dat het om reclame moet gaan. Valt een logo ook onder reclame? Dan is bv een reclame sticker of een eenvoudig plakaat van een bouwfirma zoals je dikwijls ziet staan bij bouwwerken ook belastbaar aan 50 euro per stuk.
Oud 1 juli 2014, 12:22   #71
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Bron

Detail tekst:

Wel ik dacht dat een tijdje geleden al toen ik dat soort vlaggen zag hangen, wat een 'reclamebord' zeg.

Gelijk heeft de N-VA op dat punt, dat kan gewoon niet op een driekleur, goed wetende dat die driekleur eigenlijk voor niet veel meer staat tegenwoordig maar kom.

Zouden andere bierbrouwers niet jaloers zijn?

Duvel, De Koninck ...

De Walen halen daar weer een 'slag' thuis dacht ik. Betalen ze om op die manier reclame te maken?

Ik heb niet de indruk dat er daar een bierbrouwer opstaat ...

Dat denk ik niet.

Is dat eigenlijk de taak van de Koning niet om daar tegen in te komen, onze 'mooie' driekleur zo verknoeien zeg.

Ach nee dat mag, het is een Waals bedrijf dat Jupiler.

Best zielig hoe men via het voetbal de België natie op alle mogelijke manieren bij elkaar aan het proberen te houden is.

(zelfs boetes deelt men niet uit tijdens de voetbalgekte)

Graag reactie
Nu gaan ze de kudde hun brood en spelen proberen af te nemen? Goed bezig...
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2014, 12:33   #72
pajoske

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Nu gaan ze de kudde hun brood en spelen proberen af te nemen? Goed bezig...
Brood en spelen...
De Vlaamse overheid geeft subsidie voor bbq en feesten op 11 juli. Ge moet wel verplicht de leeuwenvlag uithangen. Anders vinden ze bijna niemand om iets in te richten of een vlag uit te hangen.
Ze hebben wel het aantal al moeten verminderen tot één per dorp. Wegens te groot succes. Voor een gesubsidieerde braspartij wilde menig straatcomité wel eens de Vlaamse leeuw uithangen.
Oud 1 juli 2014, 12:46   #73
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Brood en spelen...
De Vlaamse overheid geeft subsidie voor bbq en feesten op 11 juli. Ge moet wel verplicht de leeuwenvlag uithangen. Anders vinden ze bijna niemand om iets in te richten of een vlag uit te hangen.
Ze hebben wel het aantal al moeten verminderen tot één per dorp. Wegens te groot succes. Voor een gesubsidieerde braspartij wilde menig straatcomité wel eens de Vlaamse leeuw uithangen.
En dat terwijl de Belgische staat natuurlijk niks te maken heeft met de Rode Duivels. De lonen en winstpremies van de foetballeurs komen uit de lucht gevallen.
Oud 1 juli 2014, 12:58   #74
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik lees enkel wat daar staat. Zoals het in het stedelijk reglement staat zal ieder bord met reclame belast worden dat zichtbaar is vanaf de openbare weg. Behalve uitzonderingen: buiten dat van die vereniging die sponsort is er ook nog de reclame die op de plaats van uitbating bevindt die vrij van taks is.

Het stadsbestuur had kunnen preciseren dat bv enkel de sponsoring van een plaatselijke vereniging telde.
Ik zie ook dat het om reclame moet gaan. Valt een logo ook onder reclame? Dan is bv een reclame sticker of een eenvoudig plakaat van een bouwfirma zoals je dikwijls ziet staan bij bouwwerken ook belastbaar aan 50 euro per stuk.
Conclusie? Is het reglement sluitend en/of precies genoeg?
Oud 1 juli 2014, 13:41   #75
pajoske

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
En dat terwijl de Belgische staat natuurlijk niks te maken heeft met de Rode Duivels. De lonen en winstpremies van de foetballeurs komen uit de lucht gevallen.
Bij mijn weten is sport gewestbevoegdheid. Omdat de voetbalbond niet wenst te splitsen krijgen ze geen subsidie. Enkel de amateur en jeugdafdelingen die wel gesplitst werden in een Waalse en Vlaamse vleugel krijgen subsidie.

als ge wilt weten van waar de inkomsten komen: http://static.belgianfootball.be/pro..._12_Agenda.pdf

250.000 euro van de nationale loterij voor de jeugd vind ik daar wel terug.
Oud 1 juli 2014, 13:54   #76
Modjo
Parlementslid

Modjo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schietboog Bekijk bericht
Het gaat hier over één gemeenteraadslid uit Aarschot, niet de hele N-VA.
Misschien de moeite van het artikel eens grondig te lezen.
Het toont wel de hele N-VA mentaliteit aan.
Oud 1 juli 2014, 13:56   #77
Modjo
Parlementslid

Modjo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Als ik vanaf morgen reclame maak voor producten via vlaggen dan moet dat ook maar toegelaten worden denk ik zo. Dan is het toch beter dat dit reglement aangepast wordt? Waarom heb je een reglement als je toch nooit de intentie hebt om het toe te passen?

Ofwel pas je een reglement toe, ofwel schaf je het af. Maar het reglement soms wel en soms niet toepassen neigt teveel naar willekeur en dat kan niet.
Zeiker!!!!
Maak maar reclame op vlaggen, laat jezelf maar eens goed gaan!
Oud 1 juli 2014, 13:56   #78
Modjo
Parlementslid

Modjo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht

Zeiker!!!!
Maak maar reclame op vlaggen, laat jezelf maar eens goed gaan!
Oud 1 juli 2014, 14:12   #79
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Terecht ook. Een nationale vlag is geen pamflet voor bier te promoten. Nu geef ik in de rand wel toe, de belgische vod is, zoals een hoer, niet echt respect waard
Oud 1 juli 2014, 14:23   #80
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bij mijn weten is sport gewestbevoegdheid. Omdat de voetbalbond niet wenst te splitsen krijgen ze geen subsidie. Enkel de amateur en jeugdafdelingen die wel gesplitst werden in een Waalse en Vlaamse vleugel krijgen subsidie.

als ge wilt weten van waar de inkomsten komen: http://static.belgianfootball.be/pro..._12_Agenda.pdf

250.000 euro van de nationale loterij voor de jeugd vind ik daar wel terug.
leugens

Citaat:
De subsidies van de Vlaamse en Waalse gemeenschappen en van de FIFA en de UEFA zijn een vast gegeven
http://www.voetbalbelgie.be/nl/article.php?id=73552
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be