Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 11 juli 2014, 16:42   #61
Miauw!
Europees Commissaris

Miauw!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Dus, naar analogie met een gemoderniseerde oude inheemse cultureel bepalende gewoonte zouden de muzeltjes en juifkes hun dieren ritueel mogen slachten nadat ze dood zijn.
Of moeten we even gaan denken aan het Iepserse kattenwerpen, waar de traditie gemoderniseerd is door het vervangen van levende katten door poppen van dezelfde beestjes.

Hier, snij de strot van deze pluche dolly maar over. ik denk dat er wat protest gaat komen.
Waarom? Een pluche kat opensnijden is toch wat anders dan de kop aftrekken van een échte gans, zij het dan dood.
Met onze communie hebben we toch ook (bijna) allemaal een ijslammetje de kop afgesneden? Dat gebeurt trouwens nog altijd, en als er geen "bloed" vloeit, zijn de kinderen nog teleurgesteld ook!

Wat ritueel onverdoofd slachten betreft: daarover ben ik al herhaalde malen heel duidelijk geweest: daar ben ik absoluut tégen!
Miauw! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2014, 16:49   #62
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! Bekijk bericht
Waarom? Een pluche kat opensnijden is toch wat anders dan de kop aftrekken van een échte gans, zij het dan dood.
Ik verwijs met de naam Dolly niet naar een kat.

Citaat:
Met onze communie hebben we toch ook (bijna) allemaal een ijslammetje de kop afgesneden? Dat gebeurt trouwens nog altijd, en als er geen "bloed" vloeit, zijn de kinderen nog teleurgesteld ook!
Ik weet niet uit welke familie U komt, maar ik moet toegeven, rare jongens, die Katholieken. (en het is dan een Joods ritueel om de eerstgeborene te beschermen tegen hun wraakzuchtige god)

Citaat:
Wat ritueel onverdoofd slachten betreft: daarover ben ik al herhaalde malen heel duidelijk geweest: daar ben ik absoluut tégen!
Awel, zoals Doomy zegt, dan moet U maar veggie worden.
Oud 11 juli 2014, 21:25   #63
Peche
Banneling

Standaard

Radartjes, tandwieltjes, paradigma's.
The silence of the lambs.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2014, 22:09   #64
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! Bekijk bericht

Dolly was bij mijn weten een schaap.
Ik heb weinig problemen met ijslammetjes de kop afsnijden.
Dat beschouw ik als een prima vervanging van aloude gewoontes en / of herdenking van het offeren van uw zoon.
Dus, kleiduif schieten, dode ganzen de kop af trekken of gaaischieten is een vrij onschuldige manier om iets te herdenken.
Waarom kunnen moslims ritueel onverdoofd slachten niet door ijslammetjes de kop afsnijden vevangen ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2014, 22:17   #65
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
natuurlijk is het ganzenrijden zèlf nog altijd springlevend, maar het zijn geen levende ganzen meer hoor!

http://reizen-en-recreatie.infonu.nl...zenrijden.html
En laat ons eerlijk zijn, de gans eerst doden voor 't "plezier" achteraf, ook dat blijft ziekelijk.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2014, 22:31   #66
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
En laat ons eerlijk zijn, de gans eerst doden voor 't "plezier" achteraf, ook dat blijft ziekelijk.
Klopt.
Maar dat geldt dan ook voor computerspelletles, kleiduifschieten, paintbalschieten, katten van de Iepertoren gooien enz.....
Maar het blijft een onschuldig alternatief voor onze duistere ik.
Oud 12 juli 2014, 10:44   #67
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy Bekijk bericht
Al degenen die uit oprechte dierenliefde tegen halalvlees zijn moeten maar eens konsekwent zijn, en konsekwent vegetariër worden. Laat ze dan zelf hun biefstuk, frikadellen, hamburgers, bouletten, satés,... uit dierenliefe links liggen. Want niet-halalslachthuizen en -boerderijen zijn minstens even wreed en dieronvriendelijk. Zie http://www.youtube.com/watch?v=7eoF6w7R9oI en http://www.youtube.com/watch?v=liCBDoDwY9M

Een vleeseter die tegen halalvlees is, is zoiets als een vegetarische slager. Die veganisten van GAIA zijn tenminste konsekwent in hun protesten tegen halalvlees, want hun protest is niet tegen hun bruine medemens maar tegen de vleesindustrie gericht. En vooral : ze leven zelf naar hun eigen overtuiging, wat van 99% van de tegenstanders van halalvlees niet kan worden gezegd.
Waar haal jij toch die onzin?
Niemand is verplicht opvatting x of y aan te hangen, los van de logica of consistentie.

Ik ben tegen halal slachten gewoon om de moslims (buiten) te pesten.
Voor de rest zou ik het zelfs eten.
Maar ik ben er dus wel tegen.
Oud 12 juli 2014, 13:19   #68
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Klopt.
Maar dat geldt dan ook voor computerspelletles, kleiduifschieten, paintbalschieten, katten van de Iepertoren gooien enz.....
Maar het blijft een onschuldig alternatief voor onze duistere ik.
Neen, toch niet aangezien hiervoor geen dier gedood wordt. (die katten zijn geen gedode echte mag ik hopen)
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2014, 14:10   #69
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Neen, toch niet aangezien hiervoor geen dier gedood wordt. (die katten zijn geen gedode echte mag ik hopen)
vroeger waren het zowel échte en levende katten in Ieper als échte en levende ganzen bij het ganzenrijden.

maar wij zijn geëvolueerd en scheppen geen plezier meer in het martelen van dieren.....

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2014, 14:32   #70
Tóraí
Lokaal Raadslid

Tóraí's schermafbeelding

Standaard

"Konsekwent"? Leeft de spelling-Geerts dan toch nog voort? Ik dacht dat die monstrositeit eindelijk gestorven was toen het linkse studentenblad Veto de handdoek in de ring gooide?
Oud 12 juli 2014, 15:51   #71
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dolly was bij mijn weten een schaap.
Ik heb weinig problemen met ijslammetjes de kop afsnijden.
Dat beschouw ik als een prima vervanging van aloude gewoontes en / of herdenking van het offeren van uw zoon.
Dus, kleiduif schieten, dode ganzen de kop af trekken of gaaischieten is een vrij onschuldige manier om iets te herdenken.
Waarom kunnen moslims ritueel onverdoofd slachten niet door ijslammetjes de kop afsnijden vevangen ?
Exact diezelfde vraag heb ik ook al meerdere malen gesteld!
Oud 12 juli 2014, 15:55   #72
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
vroeger waren het zowel échte en levende katten in Ieper als échte en levende ganzen bij het ganzenrijden.

maar wij zijn geëvolueerd en scheppen geen plezier meer in het martelen van dieren.....
Jammer genoeg geldt dat nog altijd niet voor heel West-Europa: denk maar aan de stierengevechten, hanengevechten, hondenwedrennen, vogellijmstokken, en soms zelfs een levende geit of kalkoen uit een toren gooien.
Oud 12 juli 2014, 16:01   #73
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Uitstekende gewoonte die U inderdaad mag houden.
Ik hou van nu en dan een paardje maar wel gegrild & 'medium-rare', aan de 'rare' kant. (sic).
(Met dank aan Fons Gulickx).
In mijn UGent periode hielden ze in de cantine altijd een vleesloze donderdag, en de redenen waren ecologisch van aard. Als je 52 dagen per jaar geen vlees uit verminder je een heleboel CO2-vervuiling. Niet iedere vegetariër is trouwens een dierenvriend, net om dat argument.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2014, 17:16   #74
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik eet graag vegetarisch, voorwaarde is dat er een flinke steak bij is.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2015, 17:04   #75
Doomy
Minister-President

Doomy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Onze halalverdediger Doomy post nu al 3x dezelfde post in 3 rubrieken !!
Toon eens aan waar ik als vegetariër halalvlees verdedig. Als vegetariër vind ik dat mensen- en dierenoffers niet meer van deze tijd zijn, en dus moeten worden verboden. Alleen ben ik konsekwenter dan al die pseudo-dierenliefhebbers die tegen halalvlees zijn. Voor mijn part mag op termijn al het vlees door plantaardige alternatieven of diervriendelijk geproduceerd kunstvlees worden vervangen. Alle industriële veeteelt mag voor mijn part op termijn worden vervangen door plantaardige landbouw die een minder grote ekologische voetafdruk heeft en diervriendelijker is.

Maar ik moet ook niets hebben van hypokrieten die op halalvlees zitten te kakken maar wel zelf hun biefstuk blijven eten. Toon zelf het goede voorbeeld door ook je eigen biefstuk aan de kant te zetten. Pas dan heb je recht van spreken.
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg
Doomy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2015, 17:08   #76
Doomy
Minister-President

Doomy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tóra�* Bekijk bericht
"Konsekwent"? Leeft de spelling-Geerts dan toch nog voort? Ik dacht dat die monstrositeit eindelijk gestorven was toen het linkse studentenblad Veto de handdoek in de ring gooide?
Jawel, er zijn nog slechte karakters die niets liever doen dan spellingsnazi's pesten.
(En ja : de spelling-Geerts is inderdaad konsewenter dan die inconsequente officiële spelling)
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg
Oud 26 juli 2015, 17:10   #77
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toon eens aan waar ik als vegetariër halalvlees verdedig. Als vegetariër vind ik dat mensen- en dierenoffers niet meer van deze tijd zijn, en dus moeten worden verboden. Alleen ben ik konsekwenter dan al die pseudo-dierenliefhebbers die tegen halalvlees zijn. Voor mijn part mag op termijn al het vlees door plantaardige alternatieven of diervriendelijk geproduceerd kunstvlees worden vervangen. Alle industriële veeteelt mag voor mijn part op termijn worden vervangen door plantaardige landbouw die een minder grote ekologische voetafdruk heeft en diervriendelijker is.

Maar ik moet ook niets hebben van hypokrieten die op halalvlees zitten te kakken maar wel zelf hun biefstuk blijven eten. Toon zelf het goede voorbeeld door ook je eigen biefstuk aan de kant te zetten. Pas dan heb je recht van spreken.
zoals in het andere draadje reeds gesteld: laat jij je ook opereren zonder verdoving? Weiger je bij de tandarts het verdovende spuitje en wil je liefst zonder plaatselijke verdoving besneden worden?

Want anders moet je ook geen commentaar meer leveren op mensen die wèl vlees willen eten, maar liever niet hebben dat de dieren daarvoor minutenlang zonder verdoving in bewuste toestand een doodsstrijd moeten doorstaan.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 26 juli 2015 om 17:10.
Oud 26 juli 2015, 17:10   #78
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Beter kunnen ze het niet maken.

bekijk even mee: http://www.bladna.nl/halalicious-hal...gie,11655.html

Halal is nu ineens een "lifestyle", iets met kruiden (ik gebruik ook kurkuma, komijn, gember etc... ben ik nu ook halal?)

Maar wat is de échte markt voor halal producten? de MILJOENENBUSINESS van de certificering! Een volledige wereldwijde maffiapraktijk!
En daar krijgen wij dus nu propaganda voor op onze staatszender.

Informeer U een ontdek waar het écht om draait: MONEY ! (nodig voor IS strijders in Syrië bijvoorbeeld).

https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 26 juli 2015 om 17:11.
Oud 26 juli 2015, 17:28   #79
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het een heeft niets met het ander te maken.
Mijn biefstuk komt van dieren die verdoofd geslacht werden en ik zie niet in waarom ik niet zou mogen kakken op wie onverdoofd wilt slachten.
Oud 26 juli 2015, 17:35   #80
Doomy
Minister-President

Doomy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn biefstuk komt van dieren die verdoofd geslacht werden
Jij maakt jezelf blaasjes wijs om je eigen geweten te sussen :
https://www.youtube.com/watch?v=5LS6uq3hO6c

westhoek.jpg
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be