Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 juli 2014, 13:50   #61
Miauw!
Europees Commissaris

Miauw!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
in DeTijd dit weekend, schrijnende interviews met vrouwen van Hamas strijders, op de vlucht met hun kinderen ... compleet in dubio en beschaamd dat ze voor hun kind kiezen ondanks de Hamas oproepen om te blijven ...
die vrouwen getuigden met een schuldgevoel zo hoog als de WTC torens ... voor toch wel de meest natuurlijke en geestelijk gezonde beslissing die een moeder met haar kind kan maken ...

om ziek van te worden.
Chapeau dan dat ze de "loyaliteit" aan hun Hamas-echtgenoot laten voor wat het is en voor hun kind en het leven kiezen!
Miauw! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2014, 13:51   #62
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
ik probeer de details en feiten eigenlijk zoveel mogelijk te ontwijken ... ga ook niet beweren echt superb ingelicht te zijn hoor ... maar kan daar niet goed tegen :s
Nee, als ik weet dat ik schokkende foto's ga te zien krijgen, probeer ik die ook te ontwijken. Maar soms krijg je ze zonder waarschuwing voor je neus, zoals die foto van één van die dode en "kapotte" kinderen op het strand.
Oud 22 juli 2014, 13:52   #63
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Again?
news at 11.

Liberals say that guns are for killing people because that’s what they use them for.
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2014, 13:52   #64
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
De Israelische Joden gebruiken buitensporig geweld.
'Buitensporig geweld' is vrij relatief. Als je meer dan duizend raketten op je kop krijgt, dan vraag ik mij af wat 'redelijk' geweld zou zijn.
Als je het hebt over het aantal doden, tja, de Joden moeten zich niet verontschuldigen als ze een afweersysteem hebben uitgevonden om hun burgers te beschermen. Of moeten ze perse ook doden hebben liggen om jou een beter gevoel te geven?

Citaat:
En het kan hen geen fluit schelen of er nu Palestijnse kinderen omkomen of niet.
Heb niet de indruk dat het de Hamas een fluit kan schelen of er nu Palestijnse kinderen omkomen of niet. Integendeel zelfs, het is hun wens, want zo krijgen ze de domme TV zappers mee.

Oud 22 juli 2014, 13:53   #65
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! Bekijk bericht
Daar heb je een punt: dat is in zekere zin ook een soort van "opofferen". En achteraf troosten ze zich met het idee dat zo iemand "zijn leven gegeven heeft voor het vaderland". Mij zou zoiets absoluut niet kunnen troosten! Je leven (of je ledematen) geven voor je land is in mijn ogen één van de stomste en nutteloze dingen die je kan doen.

Nu, anderzijds kan ik me wel indenken dat sommigen absoluut willen gaan vechten, ook al proberen hun ouders hen tegen te houden.
:s dan moet het toch al vroeger heel fout gelopen zijn in de ouder/kind relatie of in het meegeven van waarden, vermoed ik zo ...

...

zo bizar, hel die wereldgeschiedenis ... ik weet één ding zeker, ik zou liefst voor het effectief uitbreken van welk conflict dan ook, toch wel met mijn gezin weg zijn ... dat ze me dan maar laf, landverrader of kaffer noemen, ... geen enkel probleem mee.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2014, 13:54   #66
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Chapeau dan dat ze de "loyaliteit" aan hun Hamas-echtgenoot laten voor wat het is en voor hun kind en het leven kiezen!
vond ik ook !

en was enigszins teleurgesteld in de journalist dat hij/zij daar niet verder op ingegaan was.
Oud 22 juli 2014, 14:02   #67
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar heb je een punt: dat is in zekere zin ook een soort van "opofferen". En achteraf troosten ze zich met het idee dat zo iemand "zijn leven gegeven heeft voor het vaderland". Mij zou zoiets absoluut niet kunnen troosten! Je leven (of je ledematen) geven voor je land is in mijn ogen één van de stomste en nutteloze dingen die je kan doen.

Nu, anderzijds kan ik me wel indenken dat sommigen absoluut willen gaan vechten, ook al proberen hun ouders hen tegen te houden.
Dat komt ook omdat je Belg bent, een nationaliteit waar we ons voor schamen.
Oud 22 juli 2014, 14:02   #68
Karel Martel B

Standaard

Citaat:
in DeTijd dit weekend, schrijnende interviews met vrouwen van Hamas strijders, op de vlucht met hun kinderen ... compleet in dubio en beschaamd dat ze voor hun kind kiezen ondanks de Hamas oproepen om te blijven ...
die vrouwen getuigden met een schuldgevoel zo hoog als de WTC torens ... voor toch wel de meest natuurlijke en geestelijk gezonde beslissing die een moeder met haar kind kan maken ...
Het kan natuurlijk ook cinema zijn hee.

Waarom zouden de Hamassers hun eigen kinderen als levend schild gebruiken, die uit een weeshuis zijn juist even goed.

Liberals say that guns are for killing people because that’s what they use them for.
Oud 22 juli 2014, 14:07   #69
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
'Buitensporig geweld' is vrij relatief. Als je meer dan duizend raketten op je kop krijgt, dan vraag ik mij af wat 'redelijk' geweld zou zijn.
Als je het hebt over het aantal doden, tja, de Joden moeten zich niet verontschuldigen als ze een afweersysteem hebben uitgevonden om hun burgers te beschermen. Of moeten ze perse ook doden hebben liggen om jou een beter gevoel te geven?
Dat ze die Iron Dome gebruiken, daar is niks mis mee. Maar waarom zoveel mensen doden zonder onderscheid des persoons? Als 70 % van de slachtoffers burgers zijn, is er ofwel iets mis met hun zo geroemde "precisie" ofwel met hun intenties.

Citaat:
Heb niet de indruk dat het de Hamas een fluit kan schelen of er nu Palestijnse kinderen omkomen of niet. Integendeel zelfs, het is hun wens, want zo krijgen ze de domme TV zappers mee.
Hamas kan het inderdaad weinig schelen. Net als Nethanyahu, die al geklaagd heeft over de "telegenieke Palestijnse doden", willen zij de PR-oorlog winnen.
Oud 22 juli 2014, 14:09   #70
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
:s dan moet het toch al vroeger heel fout gelopen zijn in de ouder/kind relatie of in het meegeven van waarden, vermoed ik zo ...
Hangt ervan af, hé. Voor sommigen is "je leven geven voor je land" (of voor "de goede zaak") nu eenmaal één van de hoogste waarden. En als hun kind dan sneuvelt in de strijd, zijn ze er nog fier op ook.

Citaat:
zo bizar, hel die wereldgeschiedenis ... ik weet één ding zeker, ik zou liefst voor het effectief uitbreken van welk conflict dan ook, toch wel met mijn gezin weg zijn ... dat ze me dan maar laf, landverrader of kaffer noemen, ... geen enkel probleem mee.
Same here! Maar je moet weg kunnen natuurlijk.

Laatst gewijzigd door Miauw! : 22 juli 2014 om 14:10.
Oud 22 juli 2014, 14:13   #71
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik schaam me er niet voor, maar ben er ook niet fier op. Mocht ik Fransman, Amerikaan, of wat dan ook zijn, zou ik net hetzelfde zeggen. Ik vind het vrij belachelijk om "fier" te zijn op de gemeente, de deelstaat, het land,... waar je toevallig geboren bent of woont. Ook "liefde voor je land" vind ik zo overdreven: hoogstens kan je zeggen dat je blij bent dat je hier of daar geboren bent, omdat je het beter hebt dan de meerderheid van de wereldbevolking. Mochten er minder "patriotten" zijn, er zouden waarschijnlijk ook minder oorlogen zijn.

Laatst gewijzigd door Miauw! : 22 juli 2014 om 14:15.
Oud 22 juli 2014, 14:16   #72
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Het kan natuurlijk ook cinema zijn hee.

Waarom zouden de Hamassers hun eigen kinderen als levend schild gebruiken, die uit een weeshuis zijn juist even goed.
omdat ze anders vrij precies door Israel geneutraliseerd worden, tiens ... dat deel is nogal voor de hand liggend, heel hun militaire strategie is hierop gebaseerd. het gaat ook over heel de burgerbevolking, niet slechts over 'hun eigen kinderen' die zijn daar toevallig wel bij ... Hamas strijders worden in Palestina trouwens gedecentraliseerd ingezet en mogen geen enkel contact hebben met hun familie...dat kwam ook uit dat interview... vond ik meteen al heel veelzeggend ...
Oud 22 juli 2014, 14:18   #73
doremi
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Geweld is het laatste middel natuurlijk. Maar hier heeft Abu Jaja een punt. Het is ronduit een grote schande hoe de Israëli's de Palestijnen behandelen in getto Gaza. Gaza, één groot concentratiekamp. Al j�*�*ren! Men zou voor veel minder gewelddadig worden. En nu zeker!!
Mogen we dan ook zeggen dat Egypte meewerkt aan dit concentratiekamp? Want zij houden ook al jaren de zuidgrens strak dicht.
Oud 22 juli 2014, 14:26   #74
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

De Palestijnen die een terroristische organisatie als leiders kiezen, een organisatie die onschuldige burgers viseert en Israel van de kaart wilt vegen.

De Israeli's die een regering kiezen die blijft land inpikken en die buiten proporties blijft terugslaan, met nieuw geweld als onvermijdelijk gevolg.

Ze zijn mekaar waard ginder. Bende debielen.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2014, 14:29   #75
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doremi Bekijk bericht
Mogen we dan ook zeggen dat Egypte meewerkt aan dit concentratiekamp? Want zij houden ook al jaren de zuidgrens strak dicht.
Ik vind van wel. Hoewel Egypte natuurlijk zijn handen in onschuld kan wassen omdat het "hun probleem niet is". Een beetje zoals Israël dat zijn grenzen dicht houdt voor de Syrische vluchtelingen; niet menslievend, maar je kan het hen ook niet echt verwijten.
Oud 22 juli 2014, 14:30   #76
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
De Palestijnen die een terroristische organisatie als leiders kiezen, een organisatie die onschuldige burgers viseert en Israel van de kaart wilt vegen.

De Israeli's die een regering kiezen die blijft land inpikken en die buiten proporties blijft terugslaan, met nieuw geweld als onvermijdelijk gevolg.

Ze zijn mekaar waard ginder. Bende debielen.
Dat is helaas een waarheid zoals jouw avatar.
Oud 22 juli 2014, 14:52   #77
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik ben Belg en ik voel me daar zeer goed bij. Iets op tegen?
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2014, 14:54   #78
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
:trololol:
Oud 22 juli 2014, 14:55   #79
Karel Martel B

Standaard

Citaat:
De heer moet zijn getal hebben.

Oud 22 juli 2014, 15:04   #80
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Bolleke Wol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Is het leveren van wapens aan "rebellen" in Syrie dat niet?

Is het binnenvallen in een soeverein land om daar regeringswissels door te voeren dat niet?

Zo nee, waarom zou een onderdrukt volk oproepen om in opstand te komen dat wel zijn?
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be