Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 augustus 2014, 17:12   #61
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Kapnonnen hadden karakter, die trokken hun tanden zelf.
Vele hadden een slecht karakter, maar of dat volstond om zelf hun tanden te trekken, dat weet ik niet.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2014, 18:02   #62
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als een moslima aan haar hersenen moet geopereerd worden , is dat dan ook met hoofddoek aan ?
Van een contradictie gesproken.... Dat kan gewoon niet als je er geen hebt hé broeder.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2014, 19:25   #63
Fille van de Foor
Gouverneur

Fille van de Foor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zeg het u : de doek stonk naar 20 jaar zweet, de arme man moest er van braken.
Ach jongen toch, dit was in 1939 al niet meer grappig.
Oud 3 augustus 2014, 15:40   #64
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zeg het u : de doek stonk naar 20 jaar zweet, de arme man moest er van braken.
misschien had ze een stinkende adem?
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2014, 15:52   #65
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat zeg ik ook. De arts verkoopt een produkt "verzorging". Hij is vrij om dat te verkopen of niet aan wie hij wil he. Je mag toch zeker wel kiezen wie je als klant wil zou ik hopen. En de criteria waarop je die keuze baseert, zijn intiem en gaan niemand aan. Ik weet wel dat dat tegen de POCO wetten is, maar dat is stuitend. Als ik iets heb tegen dikke Chinezen, dan zou ik die toch mogen links laten zou ik hopen. Het is enkel in dingen met zelfbediening dat dat niet haalbaar is. Je kan moeilijk die dikke Chinees zijn winkelkarretje laten vullen, en dan aan de kassa zeggen dat je hem niet wil als klant.

Maar als arts, zou ik toch hopen dat je mag verzorgen, of niet verzorgen, wie je wil. (ik weet dat het zo niet is, maar opnieuw, dat is stuitend).
eerder een ietwat lullige uitleg, een arts is bvb geen prostituee, die mag imo klanten best weigeren op basis van hun ras/religie tenslotte is zij lichamelijk mogelijk in gevaar als zij dit niet zou doen, een arts die zou enkel ebola-patienten mogen weigeren en dan nog ... ik bedoel: word dan geen arts als je een probleem hebt met het type van mens dat je mogelijk over de vloer krijgt, ethisch gezien zou men als men dit beroep uitoefent verondersteld horen te zijn een sterke wil te hebben om mensen in medisch opzicht te helpen .. 'alle mensen' ..
Oud 3 augustus 2014, 15:58   #66
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HRobin Bekijk bericht
Dat was toch te lezen op joodsactueel.be.
Met die disciminatie heeft men blijkbaar minder problemen
dat had niks met hoofddoeken te maken, maar alles met het feit dat de arts een 90jarige vrouw met een gekneusde rib niet wou behandelen, met vermelding "ga maar naar Gaza".

Toch wel een ietsiepietsie verschil met een tandarts die niet wil dat zijn boor wordt gehinderd door een aantal lappen stof, weldegelijk in de buurt van de mondopening, en die in sommige gevallen het wijd openen van de mond verhindert.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2014, 15:59   #67
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat zeg ik ook. De arts verkoopt een produkt "verzorging". Hij is vrij om dat te verkopen of niet aan wie hij wil he. Je mag toch zeker wel kiezen wie je als klant wil zou ik hopen. En de criteria waarop je die keuze baseert, zijn intiem en gaan niemand aan. Ik weet wel dat dat tegen de POCO wetten is, maar dat is stuitend. Als ik iets heb tegen dikke Chinezen, dan zou ik die toch mogen links laten zou ik hopen. Het is enkel in dingen met zelfbediening dat dat niet haalbaar is. Je kan moeilijk die dikke Chinees zijn winkelkarretje laten vullen, en dan aan de kassa zeggen dat je hem niet wil als klant.

Maar als arts, zou ik toch hopen dat je mag verzorgen, of niet verzorgen, wie je wil. (ik weet dat het zo niet is, maar opnieuw, dat is stuitend).
zelfs als patient blijk je niet te mogen kiezen door welke dokter je wordt verzorgd. Alvast die Brusselaar heeft daar een fikse boete voor gekregen omdat hij "niet door die neger" wou worden behandeld.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 3 augustus 2014, 16:00   #68
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Vele hadden een slecht karakter, maar of dat volstond om zelf hun tanden te trekken, dat weet ik niet.
Alle kapnonnen beneden 25 waren brave meiskes.
Maar dan werd, door biologische factoren, hun pruim zuur.
Waardoor ze zuurpruimen werden.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2014, 16:02   #69
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als een moslima aan haar hersenen moet geopereerd worden , is dat dan ook met hoofddoek aan ?
wel, ik kwam eens voorbij de wachtrij voor operaties in het UZ te Antwerpen. Allemaal hadden we zo'n schortje aan, met onze blote billen achteraan.... lag daar toch wel écht een madam met de lakens tot boven haar kin.... mét hoofddoek! Ik hoop voor haar dat het een versgewassen doek was, want ik dacht dat in de OK alles steriel moest zijn.

Oud 3 augustus 2014, 16:30   #70
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
wel, ik kwam eens voorbij de wachtrij voor operaties in het UZ te Antwerpen. Allemaal hadden we zo'n schortje aan, met onze blote billen achteraan.... lag daar toch wel écht een madam met de lakens tot boven haar kin.... mét hoofddoek! Ik hoop voor haar dat het een versgewassen doek was, want ik dacht dat in de OK alles steriel moest zijn.
Lagen jullie dan allemaal onbedekt plat op jullie buik?
Ben je recht gestaan om de wachtrij te bekijken??

Laatst gewijzigd door Another Jack : 3 augustus 2014 om 16:30.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2014, 19:15   #71
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
zelfs als patient blijk je niet te mogen kiezen door welke dokter je wordt verzorgd. Alvast die Brusselaar heeft daar een fikse boete voor gekregen omdat hij "niet door die neger" wou worden behandeld.
Ik vind dat je als patiënt feitelijk wel zelf moet kunnen kiezen ,
in ALLE andere gevallen , de beschikbare geschikte dokter(es) van dienst !!
Wil de patiënt weigeren , ok , maar dat is dan op eigen risico !!

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2014, 09:18   #72
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doge Bekijk bericht
Deze tandarts krijgt een klacht van 'het centrum' omdat hij weigert vrouwen met hoofddoek te behandelen, ze mogen komen maar moeten het doekje afdoen bij de behandeling.

De vraag is nu natuurlijk of dit mag of niet, mag je een praktijk hebben die bv enkel moslims wil behandelen, enkel mannen, enkel vrouwen. Mag je als islamiet weigeren iemands handen te behandelen wegens je geloof? Een sikh dokter die weigert iemands voeten aan te raken wegens z'n geloof, dat laatste was een geval in Engeland.

Als je wegens religie iets mag weigeren dan mag dat toch ook als atheïst vind ik, hopelijk vindt die dokter steun om dat uit te vechten zodat dit duidelijk wordt.

http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...-weigert.dhtml
Arts is een vrij beroep. Die man wil de mensen wel verzorgen en genezen maar doet dat op medische basis na persoonlijke diagnose.
Als hij vindt dat een hoofddoek daarbij storend is heeft hij naar mijn mening het recht te weigeren om in te grijpen.
De patiënt heeft andere artsen genoeg om zich te laten verzorgen en werd er voor verwittigd dat deze arts geen mensen behandeld die een hoofddoek dragen terwijl hij aan hun hoofd moet werken.
Ik doe toch ook m'n schoenen uit voor een voetverzorging.
Of, als ze maar de verongelijkte kunnen uithangen .......
Oud 4 augustus 2014, 09:18   #73
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Deze tandarts krijgt een klacht van 'het centrum' omdat hij weigert vrouwen met hoofddoek te behandelen, ze mogen komen maar moeten het doekje afdoen bij de behandeling.

De vraag is nu natuurlijk of dit mag of niet, mag je een praktijk hebben die bv enkel moslims wil behandelen, enkel mannen, enkel vrouwen. Mag je als islamiet weigeren iemands handen te behandelen wegens je geloof? Een sikh dokter die weigert iemands voeten aan te raken wegens z'n geloof, dat laatste was een geval in Engeland.

Als je wegens religie iets mag weigeren dan mag dat toch ook als atheïst vind ik, hopelijk vindt die dokter steun om dat uit te vechten zodat dit duidelijk wordt.

http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...-weigert.dhtml
Arts is een vrij beroep. Die man wil de mensen wel verzorgen en genezen maar doet dat op medische basis na persoonlijke diagnose.
Als hij vindt dat een hoofddoek daarbij storend is heeft hij naar mijn mening het recht te weigeren om in te grijpen.
De patiënt heeft andere artsen genoeg om zich te laten verzorgen en werd er voor verwittigd dat deze arts geen mensen behandeld die een hoofddoek dragen terwijl hij aan hun hoofd moet werken.
Oud 4 augustus 2014, 16:35   #74
Doge
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Dit dan, een dokter die weigert een abortus uit te voeren wegens z'n geloof.

http://www.dailymail.co.uk/news/arti...c-country.html

Mag een dokter de pil weigeren, euthanasie, morning after pil ...

http://www.nbcnews.com/id/19190916/n.../#.U9-n3YB_uWw
Doge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2014, 20:13   #75
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dit dan, een dokter die weigert een abortus uit te voeren wegens z'n geloof.

http://www.dailymail.co.uk/news/arti...c-country.html

Mag een dokter de pil weigeren, euthanasie, morning after pil ...

http://www.nbcnews.com/id/19190916/n.../#.U9-n3YB_uWw
Ik vind dat een dokter als vrij beroeper het recht heeft te oordelen of hij niet levensbedreigende gevallen wel of niet wil behandelen.
Die man of vrouw is nu ook niet de enige dokter in de omgeving, dus zoek een andere dokter op desnoods.
Nee dit wordt weer uitvergroot om de onverdraagzaamheid tegenover "steeds dezelfden" op te blazen.
Ik zegde het reeds, ik was geen rascist, ik ben het geworden na 13 jaar in Brussel een zaak gehad te hebben.
Oud 5 augustus 2014, 08:25   #76
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
eerder een ietwat lullige uitleg, een arts is bvb geen prostituee, die mag imo klanten best weigeren op basis van hun ras/religie tenslotte is zij lichamelijk mogelijk in gevaar als zij dit niet zou doen, een arts die zou enkel ebola-patienten mogen weigeren en dan nog ... ik bedoel: word dan geen arts als je een probleem hebt met het type van mens dat je mogelijk over de vloer krijgt, ethisch gezien zou men als men dit beroep uitoefent verondersteld horen te zijn een sterke wil te hebben om mensen in medisch opzicht te helpen .. 'alle mensen' ..
Maar wat een rare ideeën allemaal. Je bent arts, omdat je dat een interessant vak vindt, en vooral omdat je denkt dat het een gunstige markt is waar je je diensten duur zal kunnen verkopen he. Je werkt toch essentieel om geld te verdienen zou ik zeggen. Allez, niet aan de staat, daar werkt ge ook om te kunnen spelen met gerief dat ge U zelf niet kunt betalen

En voor de rest zou je zaken moeten mogen doen met wie je wil, en de reden waarom niet gaat niemand aan. (wel niet zo dom zijn van het luidop te zeggen). Er moet geen uitleg komen voor een "nee" he. Je hebt het RECHT zou ik hopen, om "nee" te zeggen. Tenminste, als je niet als werknemer werkt. Anders is het aan uw werkgever om de regels te bepalen wie wel en wie niet bediend wordt, want HIJ is dan de eigenaar van uw werk.

Laatst gewijzigd door patrickve : 5 augustus 2014 om 08:26.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2014, 14:53   #77
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar wat een rare ideeën allemaal. Je bent arts, omdat je dat een interessant vak vindt, en vooral omdat je denkt dat het een gunstige markt is waar je je diensten duur zal kunnen verkopen he. Je werkt toch essentieel om geld te verdienen zou ik zeggen. Allez, niet aan de staat, daar werkt ge ook om te kunnen spelen met gerief dat ge U zelf niet kunt betalen

En voor de rest zou je zaken moeten mogen doen met wie je wil, en de reden waarom niet gaat niemand aan. (wel niet zo dom zijn van het luidop te zeggen). Er moet geen uitleg komen voor een "nee" he. Je hebt het RECHT zou ik hopen, om "nee" te zeggen. Tenminste, als je niet als werknemer werkt. Anders is het aan uw werkgever om de regels te bepalen wie wel en wie niet bediend wordt, want HIJ is dan de eigenaar van uw werk.
hum ik ga er gewoon vanuit dat wie voor arts kiest dit in eerste instantie doet uit passie en de wil anderen medisch te helpen ...
Oud 5 augustus 2014, 15:00   #78
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
hum ik ga er gewoon vanuit dat wie voor arts kiest dit in eerste instantie doet uit passie en de wil anderen medisch te helpen ...
Haha, zoals politiekers en advocaten zekerst.
Jouw wereldbeeld lijkt me nogal P.V.D.A. of heel kinderlijk.
Oeps, dat is hetzelfde.
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2014, 15:11   #79
Wautd
Parlementslid

Wautd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Geloof is ondergeschikt aan de medische wetenschap.
Dat zou het toch moeten zijn. In praktijk is het soms anders zoals bevoorbeeld met het weigeren van bloedtransfusies bij Jehova's getuigen. Mij niet gelaten als het over volwassen mensen gaan (dan is het hun vrije keuze). Besnijdenis uit religieuze overwegingen bij baby's vind ik totaal immoreel en ik vind het onbegrijpelijk dat zulke barbaarse tradities hier worden gedoogd.
Oud 5 augustus 2014, 15:20   #80
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik dacht dat van mijn loodgieter ook
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be