Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 10 augustus 2014, 14:18   #61
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Niks onmogelijkheid.... als je met een normale wagen buitenkomt kan je overal op enkele minuten voltanken.
En buitenkomen, dat is toch de bedoeling van een auto te hebben nietwaar?
Idd om "buiten te komen", maar dan is de E-wagen al opnieuw E-volgetankt en hoef je niet meer te tanken.

Zo kan het zijn dat je enkel maar thuis laat volladen, dus hoef je nooit ergens te tanken of aan te schuiven. Buiten de Tesla hebben andere full E-wagens niet de mogelijkheid gratis te tanken (ttz op kosten van de constructeur)

Laatst gewijzigd door Micele : 10 augustus 2014 om 14:23.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2014, 14:56   #62
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Bronnen en cijfers aub, of ben je alweer aan ´t overdrijven ?

Een # nieuwe Nissan Leaf weegt pakweg 1450 kg of mss minder (standaardversie ?)
# onlangs 80 kg lichter geworden:
http://autovandaag.nl/autonieuws/795...e-nissan-leaf/

Geef me dus eens een auto van ongeveer die afmetingen:

... die een middenklasser minder weegt

Een Ford Focus weegt:

Een Tesla S 85 P weegt ~ 2110-2120* kg
* http://www.adac.de/_ext/itr/tests/Au...erformance.pdf

Een Audi A7 4.0 TFSI weegt ~ 2020- 2030 kg
http://de.wikipedia.org/wiki/Audi_A7

Ik vraag me af waar bij jou die middenklasser aan batterijen zit. L O L

Opladen ? Zelfs thuis op 4 uur zonder stinkende vingers.
Snelladen ? Halfuur voor 80 %.
http://nl.nissan.be/BE/nl/vehicle/el...d-battery.html
Een familielid schafte zich een Nissan-Leaf aan als tweede wagen. Heb er een paar keer mee gereden. Het rijdt zeer vlot, goede acceleratie en zeer stil. Ook mogelijkheden via scherm Gps zijn de moeite waard.

Minpunten.
-actieradius op snelweg. Men haalt er geen 150 km uit wanneer men constant 120 km\uur rijdt (voor kleine ritten is dit wel het geval ,daar haalt hij vlot 160-180 km).

-interieur: zetels wat hard, interieur wat 'kitcherich', men kan de snuit niet zien van de wagen hetgeen ik vervelend vind ; te duur voor wat hij in kilometers kan rijden. Duurt ook 8 uur eer dat de wagen via stopcontact is opgeladen.

Algemeen minpunt: in mijn provincie bijna geen laadpalen.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 10 augustus 2014 om 15:03.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2014, 15:09   #63
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Duurt ook 8 uur eer dat de wagen via stopcontact is opgeladen.
Van "leeg".
Met de optionele 6,6 kW lader + € 965 de helft of 4 uur (optie voor alle modellen, de lichtere standaardlader heeft maar 3,3 kW)

http://nl.nissan.be/BE/nl/vehicle/el...af-models.html

Citaat:
http://nl.nissan.be/BE/nl/vehicle/el...d-battery.html

De meeste Nissan LEAF-eigenaars laden hun auto thuis op. Met de oplader van 6,6 kW kunt u uw Nissan LEAF thuis in slechts 4 uur opladen. Sluit uw elektrische auto gewoon aan op eender welk stopcontact.
Het netwerk van de quickchargers ~ 50 kWh is idd nog ondermaats, zeker in bepaalde provincies.

Laatst gewijzigd door Micele : 10 augustus 2014 om 15:37.
Oud 10 augustus 2014, 17:30   #64
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh Bekijk bericht
Net terug van een vakantie aan de Méditerrannée. Heen en terug louter via SuperChargers. Heeft mij dus enkel de péages gekost. Heerlijk! En kijken dat die Fransozen deden naar onze Model S! Bij elke stopbeurt was het prijs: geïnteresseerde vragen, bewonderende blikken, goedkeurende knikjes, thumbs up,...
Opnieuw moet ik twijfelen aan het waarheidsgehalte van uw woorden, zie inzet.
Ten tweede lijk je de voorbije week evenveel te posten op het forum dan tijdens andere periodes. Niks om handen op vakantie?

Ik denk dat een detail van uw route met laadpunten, laadtijden en overnachtingen uw woorden wat geloofwaardigheid kunnen geven.
Is dat mogelijk denk je?
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  Superchargers.JPG‎
Bekeken: 63
Grootte:  58,0 KB
ID: 95045  

Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2014, 17:36   #65
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Een familielid schafte zich een Nissan-Leaf aan als tweede wagen.
Een combinatie van één normale wagen en een andere E-wagen is eerlijk gezegd de enige zinnige set-up.
Ik kan me niet inbeelden dat je na je werkverkeer met een peperdure leeg gereden E-wagen bij elke grote of kleine noodsituatie een wagen moet gaan bedelen bij de buren.
Oud 10 augustus 2014, 19:12   #66
Bartjeuh
Banneling

Standaard

Citaat:
Opnieuw moet ik twijfelen aan het waarheidsgehalte van uw woorden, zie inzet.
Ten tweede lijk je de voorbije week evenveel te posten op het forum dan tijdens andere periodes. Niks om handen op vakantie?

Ik denk dat een detail van uw route met laadpunten, laadtijden en overnachtingen uw woorden wat geloofwaardigheid kunnen geven.
Is dat mogelijk denk je?
Denk je nu echt dat ik ook maar één seconde zou malen omtrent JOUW al of niet geloof in mijn posts? Do as you please, man, but I've got The Car!

Maar om toch enigszins in jouw richting te komen: we laadden niet enkel bij SuperChargers (waar er overigens flink wat tijdelijke zijn neergezet over Frankrijk de voorbije weken, en die staan niet altijd in de media aangegeven, maar WEL op ons scherm in de auto), maar ook een paar keer bij een Ikea. En da's ook gratis! Leve de Zweden!

Laatst gewijzigd door Bartjeuh : 10 augustus 2014 om 19:15.
Bartjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2014, 19:50   #67
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Denk je nu echt dat ik ook maar één seconde zou malen omtrent JOUW al of niet geloof in mijn posts?
Al bij al zou je zo'n heroïsche tocht uitvoerig bewierroken....
Gezien dat ook niet het geval is heb je dat dus verzonnen. Jij bent helemaal niet tot het zuiden van Frankrijk gereden.

Citaat:
Do as you please, man, but I've got The Car!
Ik wacht wel op iets bruikbaars.

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 10 augustus 2014 om 19:55.
Oud 10 augustus 2014, 20:16   #68
Bartjeuh
Banneling

Standaard

Citaat:
Al bij al zou je zo'n heroïsche tocht uitvoerig bewierroken....
Gezien dat ook niet het geval is heb je dat dus verzonnen. Jij bent helemaal niet tot het zuiden van Frankrijk gereden.

Ik wacht wel op iets bruikbaars.
Daar is niets heroïsch aan. Integendeel, het begint mainstream te worden. Meer en meer SuperChargers, meer en meer laadpunten, meer en meer e-cars.
Oud 10 augustus 2014, 20:35   #69
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Daar is niets heroïsch aan. Integendeel, het begint mainstream te worden. Meer en meer SuperChargers, meer en meer laadpunten, meer en meer e-cars.
Mainstream????? Dat woord en de betekenis ervan eens opzoeken zou ik zo zeggen....

Ondertussen bent u nog steeds niet naar het zuiden van Frankrijk gereden met uw Tesla.

Nog even de waarheid van iemand anders. Overheid = belasting geld...
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  overheid.JPG‎
Bekeken: 50
Grootte:  35,5 KB
ID: 95050  

Oud 10 augustus 2014, 20:56   #70
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Arrow

Citaat:
Een combinatie van één normale wagen en een andere E-wagen is eerlijk gezegd de enige zinnige set-up.
Ik kan me niet inbeelden dat je na je werkverkeer met een peperdure leeg gereden E-wagen bij elke grote of kleine noodsituatie een wagen moet gaan bedelen bij de buren.

Zo werkt het niet. Bij panne kan men perfect in een vervangwagen voorzien indien zich op dat vlak verzekerd heeft. Voor zover dat al niet voorzien is in het koopcontract.

Bij Tesla is het zo dat uw wagen hersteld wordt, ofwel door de normale pechverhelping van Touring-wegenhulp, ofwel komt Tesla zelf uw wagen herstellen bij u thuis.

Een kennis van mij heeft een Tesla. Ik geloof zelfs de duurste versie. Hij rijdt elke dag van zijn woonplaats naar Brussel en terug met zijn Tesla. Geen enkel probleem tot nu toe. Hij heeft hem nu zo'n 6 maanden schat ik en doet zo 'n 250-300 km/dag. 's Nachts wordt de wagen opgeladen.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 10 augustus 2014 om 21:11.
Oud 10 augustus 2014, 21:01   #71
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Met superchargers moet men toch opletten. De batterijen verslijten dan vlugger naar het schijnt.

Nog dit: bij extreem koud weer moet men rekening houden met het feit dat de batterij rond de 20% van zijn vermogen verliest. En dus dat de actieradius wordt beperkt.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 10 augustus 2014 om 21:19.
Oud 10 augustus 2014, 21:25   #72
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Met superchargers moet men toch opletten. De batterijen verslijten dan vlugger naar het schijnt.
Niet nodig sneller te slijten. De beste LiPo's zijn goed voor 1000 laadbeurten vooraleer de degeneratie ze echt begint af te takelen. Als iemand alle dagen moet laden is dat dus na 4 jaar.
Langs de andere kant, 1000 keer 300 km is wel 300 000 km. Da's ook het moment alleen de meest robuste motoren het blijven volhouden.

Citaat:
Nog dit: bij extreem koud weer moet men rekening houden met het feit dat de batterij rond de 20% van zijn vermogen verliest. En dus dat de actieradius wordt beperkt.
Ook hier is het pure chemie die meespeelt. De truk is de accu gewoon niet "te koud" laten worden. Met andere woorden, parkeren op niet zo koude plekken.
Wat voor wagenbezitters die €100 000+ kunnen uitgeven aan een hebbedeing geen echt probleem mag wezen.

En natuurlijk, persoonlijk comfort vreet energie. Met de warme dagen airco, met de koude dagen verwarming.
Met een klassieke brandstofwagen is verwarming te doen met een afvalproduct.
Oud 10 augustus 2014, 21:27   #73
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niet nodig sneller te slijten. De beste LiPo's zijn goed voor 1000 laadbeurten vooraleer de degeneratie ze echt begint af te takelen. Als iemand alle dagen moet laden is dat dus na 4 jaar.
Langs de andere kant, 1000 keer 300 km is wel 300 000 km. Da's ook het moment alleen de meest robuste motoren het blijven volhouden.

Citaat:
Ook hier is het pure chemie die meespeelt. De truk is de accu gewoon niet "te koud" laten worden. Met andere woorden, parkeren op niet zo koude plekken.
Wat voor wagenbezitters die €100 000+ kunnen uitgeven aan een hebbedeing geen echt probleem mag wezen.

En natuurlijk, persoonlijk comfort vreet energie. Met de warme dagen airco, met de koude dagen verwarming.
Met een klassieke brandstofwagen is verwarming te doen met een afvalproduct.
Oud 10 augustus 2014, 21:30   #74
Bartjeuh
Banneling

Standaard

Citaat:
Ondertussen bent u nog steeds niet naar het zuiden van Frankrijk gereden met uw Tesla.
En ik zit er weer al, maar deze keer beroepshalve. Elektrische groeten uit Toulouse!
Oud 10 augustus 2014, 21:35   #75
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Naja als je de accu kapot krijgt binnen 8 jaar en onbeperkte kilometers heb je nog garantie. Natuurlijk niet bij hoger capaciteitsverlies dan normaal.

Tesla wil overigens in de toekomst - volgende generatie(s) superchargers - ziijn accupacks´s in 10 minuten kunnen laden zegt deze bron:
Citaat:
http://www.dailygreen.de/2013/07/16/...den-46408.html

Die nächste Generation der Supercharger soll laut Tesla-CTO JB Straubel nur noch 5 bis 10 Minuten benötigen.

Was sich noch wie Zukunftsmusik anhört, will Tesla Straubel zufolge innerhalb der nächsten Jahre in die Realität umsetzen. Dabei gilt es noch einige Hürden zu nehmen. Das schnelle Ladesystem könnte bereit sein, wenn Tesla sein erstes Elektroauto für den Massenmarkt herausbringt. Laut Tesla-Chef Elon Musk arbeitet man bereits an einem Stromer, der nur noch halb so teuer# ist wie die Elektro-Limousine Model S. Das Auto könnte für umgerechnet 35.000 bis 40.000 Euro angeboten werden.
Wanneer de massaproductie # van het Model 3 loopt, die wordt pas hier verkocht in 2017:
Citaat:
http://www.hln.be/hln/nl/927/Auto/ar...or-Tesla.dhtml

Wordt kleinere Model 3 de doorbraak voor Tesla?

Tesla Motors heeft gisteren zijn plannen onthuld voor een nieuwe, kleinere auto. Volgens Auto Express wil het bedrijf met zijn Model 3 de concurrentie aangaan met de BMW 3-reeks. De elektrische wagen zal 20 procent kleiner zijn dan het Model S en meer dan 320 kilometer kunnen rijden met een volle batterij.

Ondanks de verwarrende naam wordt het Model 3 de vierde auto die het bedrijf lanceert. Later dit jaar komt het Model X op de markt, dat aangekondigd werd in 2012. De eerste exemplaren worden met wat vertraging dit jaar nog afgeleverd aan de kopers.

Het Model 3 wordt officieel voorgesteld in 2016; de verkoop ervan start een jaar later. In een interview met Auto Express legt Tesla-CEO Elon Musk uit dat de naam voor het nieuwe model bedacht werd na een gerechtelijk dispuut met Ford. "We waren van plan de auto Model E te noemen - we hadden dan de modellen S, E, X - maar Ford zou een rechtszaak aanspannen over de merknaam. We moesten dus iets anders bedenken. Met Model 3 in de rangen krijgen we S, III, X."

Hoe het nieuwe model eruit zal zien, is nog niet bekend. De foto's die Auto Express publiceerde, zouden volgens de nieuwssite The Verge vervalsingen zijn, gebaseerd op speculaties. Wat wel al geweten is, is dat de verwachte batterijduur minder lang zou zijn dan die van Model S, dat bijna 500 kilometer kan rijden met een 85 kWh-batterij.

Model 3 zou ook niet gebaseerd zijn op het aluminium chassis van het Model S. Tesla-ingenieur Chris Porritt liet eerder al weten dat het bedrijf werkt aan meer kosteneffectieve batterijtechnologieën om de prijs van de wagens te drukken.
Ik verwacht een 48 �* 50 kWh accupack in het Model 3, mss zelfs minder, hangt van de wielbasis en voertuigbreedte af, het accupack komt tenslotte in de voertuigbodem.

Citaat:
Hangt er vanaf wat extreem koud betekent, in elk geval hoeft de accu dan geen extra koeling meer.

Dat de actieradius wordt beperkt bij extreem koud weer geldt natuurlijk ook voor de nornale wagens, Belgisch koud weer en wat stadsverkeer is al voldoende dat een diesel tot 93 % meer verbruikt:
Citaat:
http://www.vab.be/nl/nieuws/2011/3/23/verdieselijking

2. De combinatie van een koude motor en druk stadsverkeer verdubbelt het verbruik van een dieselwagen

Een opmerkelijk resultaat: een korte rit in de stad met veel stilstaand verkeer, een lage gemiddelde snelheid en een koude motor is zeer nefast voor het verbruik:

De dieselwagen wordt de grootste slokop. Het verbruik verdubbelt ongeveer t.o.v. vlot stadsverkeer met een warme motor: + 93%

De hybridewagen kan zijn voordeel niet halen met een koude motor. Hij blijft wel de zuinigste, maar echt spaarzaam wordt de hybride pas vanaf het moment dat de motor warm is.

Laatst gewijzigd door Micele : 10 augustus 2014 om 21:58.
Oud 10 augustus 2014, 21:39   #76
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Zo werkt het niet. Bij panne kan men perfect in een vervangwagen voorzien indien zich op dat vlak verzekerd heeft.
Maar zo werkt het ook niet hoor.
Wie is er nog nooit naar spoed gereden met iets dat snel moet behandeld worden? Loop jij dan eerst de beloofde vervangwagen te regelen?
Oud 10 augustus 2014, 21:41   #77
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar zo werkt het ook niet hoor.
Wie is er nog nooit naar spoed gereden met iets dat snel moet behandeld worden? Loop jij dan eerst de beloofde vervangwagen te regelen?
Da's spijkers op laag water zoeken. Alsof een Tesla S bezitter geen 2de wagen heeft, of geen taxi kan veroorloven. Of de 101 bellen met de laatste generatie iPhonie.
Oud 10 augustus 2014, 21:41   #78
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
En ik zit er weer al, maar deze keer beroepshalve. Elektrische groeten uit Toulouse!
Mogelijk, maar niet met je Tesla.
Oud 10 augustus 2014, 21:44   #79
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Naja als je de accu kapot krijgt binnen 8 jaar en onbeperkte kilometers heb je nog garantie. Natuurlijk niet bij hoger capaciteitsverlies als normaal.
Wordt naar ik vermoed uitgelezen via hun constante internet link met het bedrijf... het bewijs ligt dus bij de verkeerde mensen.
Oud 10 augustus 2014, 21:47   #80
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Ik verwacht een 48 �* 50 kWh accupack in het Model 3, mss zelfs minder
Is dat dan een voordeel?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be