![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Minister
|
![]() Als de Brusselaars nu bij de pinken zijn dan stellen ze hoge financiële eisen voor de goedkeuring van die spreiding over Brussel. Van den Stief krijgen ze dan maar de helft (proficiat Stief!) en dan hebben ze nog het dubbele van dat waar ze recht op hebben. Zo werkt dat! De Stief heeft alleen een voorzet gegeven om de Brusselaars hun goedkeuring rijkelijk te laten verzilveren. Hou dat maar eens in de gaten en zeg dat de Luddo het voorspeld heeft
Ik ben het kleine jongetje dat vanop de schouders van zijne papa naar de stoet kijkt en uitroept: "Papa, de koning heeft weer geen kleren aan! Laatst gewijzigd door Luddo : 26 september 2004 om 11:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
vergeten we niet dat in belgie, ondanks reeds zéér hoge globale overheidsuitgaven, deze in 2003 nog stefen! En dat als enige labnd in héél de OESO! Kortom: ons beleid lijkt gebetonneerd op een ondermaats beleid evenveel ambtenaren voor 10,4 miljoen Belgen als voor 16,2 miljoen Nederlanders), ..... is die doos van Pandora voorts ook niet al lang geopend door de aahoudende hardnekkige discriminaties door frasnatlige mandatarissen van de Vlamingen in Brussel? Is die doos ook al niet geopend door het door PS+MR+CDH hardnekkig verdedigde ethnische specifieke privilege dat franstaligen die zich in Vlaanderen vestig(d)en zich daar NIEt willen moeten houden aan de lokale wetten en officiele taal? Zo'n privilege estaat nergens anders in héél de EU! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Banneling
|
![]() Als ik gisteren Tobback hoor zeggen: De Vlamingen in Brussel zijn enkel maar Brusselse Vlamingen als ze geld nodig hebben en voorts Vlaamse Brusselaars klinkt daar volgens mij een misprijzen in die woorden voor deze mensen. Ik ken het dossier niet goed genoeg om te weten hoeveel extra vluchten Brussel kan hebben of niet, maar ik weet toch dat ook binnen de Brusselse VLD en zeker CD&V-vleugel er toch een consensus was om zich aan het akkoord te houden. Maar die zitten natuurlijk ook in het Vlaams parlement waardoor ze een andere richting kunnen uitslaan dan bijv. de CDH.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Raar toch: "Vlaanderen" straft zijn eigen hoofdstad. Dat is zoals Karel V, geboren in Gent en die zich daarna tegen zijn stad keerde wanneer die tegen zijn bewind in opstand kwam. Maar we leven nu in de 21ste eeuw en iedereen ziet dat de DHL-crisis het faillissement betekent van het confederalisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zie geen enkele gelijkenis met Karel V trouwens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Slechte poging
![]() |
![]() |
#68 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Ik ben relatieve buitenstaander en alles maar dan ook alles wat ik zo lees en hoor en merk duidt op één ding: Vlaanderen zal stapje voor stapje onafhankelijk worden. Omdat veel Vlamingen dat erg graag willen. En de rest het in het algemeen niet zoveel uitmaakt. Dat de Walen het niet willen is niet relevant - als het puntje bij paaltje komt bepalen Vlamingen zelf aan wie ze belasting betalen. En Wallonie zal dat geld niet kunnen komen halen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |