Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 augustus 2014, 15:30   #61
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
We kunnen tot nu toe enkel het gedag van die chauffeur constateren.
En die is compleet belachelijk en onprofessioneel.
Wat die vrouw vroeger eventueel eerder gedaan heeft hebben we geen info over.
Bij gevolg is het redelijk grof om er automatischk van uit te gaan dat ze in fout is.
En dan moet je eens sommigen hier op het forum bezig horen: het is een moslim, en is een krijsend wijf enz. Waar halen ze dat?
Dat is degoutant.

Ik kan alleen ook maar eigen ervaring meegeven met de Lijn en die is niet zo heel positief. Zeker niet wat het gedrag van hun chauffeurs betreft.
Maar ge vindt het niet grof er automatisch van uit te gaan dat de bestuurder mensen weigert die wel betaald hebben.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2014, 15:32   #62
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Wie weet.
Blijkbaar was het haar al eens gelukt met de hulp van de passagiers weg te komen. Passagiers herkennen vermoedelijk geen nepmailtjes.
Ze legde toen wel klacht neer tegen de chauffeur bij De Lijn. Dat doe je volgens mij niet wanneer je net goed bent weggekomen met zwartrijden. Mijns inziens wijst dat erop dat zij wel degelijk een geldig SMS-ticket had.
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2014, 15:32   #63
Scorpio
Minister-President

Standaard

dubbel

Laatst gewijzigd door Scorpio : 25 augustus 2014 om 15:34.
Oud 25 augustus 2014, 15:37   #64
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ik chauffeur zou zijn, liet ik ze gewoon binnen, en bracht een controleur op de hoogte. Dat zij het oplossen.
Zelfde zeik met treinconducteurs, die denken ambras te moeten maken wanneer ze een zwartrijder of iemand met een verkeerd ticket aantreffen.
Ik zou het 1 keer vragen, als ik het niet krijg, gewoon de wagon afwerken zonder ook maar 1 reactie te geven, en eens de wagon verlaten, de spoorwegpolitie opbellen zodat ze volgend station kunnen opstappen.
Maar dat ben je niet en ik denk niet dat die controleurs toevallig op uw tram aanwezig zullen zijn.
Oud 25 augustus 2014, 15:37   #65
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haggar Bekijk bericht
Correcte term is jurisprudentie. GRaag voorbeelden
Lekken uit dossier staat volgens jou gelijk aan filmen op openbare weg/vervoer?
Hoe en waar dat het gefilmd werd doet niks terzake.
Het zijn beelden die onderdeel zijn van het strafdossier en die zolang geen vonnis geveld werd geacht worden geheim te zijn.

Citaat:
U bent jurist van beroep?
Citaat:
Totaal andere zaak, filmen zonder toestemmingen voor commerciële doeleinden
Maakt ook niks uit.
Die beelden zouden zelfs minder privacy gebonden moeten zijn dan privébeelden, want ze worden 'geconstateerd' door een journalist met perskaart.
Citaat:
Uitspraak waar ?
Typ gewoon eens vrijgeven videobeelden vooronderozk

Hier een vraag in de Senaat: http://www.senate.be/www/?MIval=/Vra...R=2323&LANG=nl
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2014, 15:43   #66
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Ze legde toen wel klacht neer tegen de chauffeur bij De Lijn. Dat doe je volgens mij niet wanneer je net goed bent weggekomen met zwartrijden. Mijns inziens wijst dat erop dat zij wel degelijk een geldig SMS-ticket had.
Dat is waar.
Maar volgens mij denkt een bestuurder ook wel twee maal na om dezelfde fout te maken.
Trouwens als men klacht neerlegt tegen een bestuurder gaat men dan eerst uw ticket controleren ?
Oud 25 augustus 2014, 15:43   #67
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Inderdaad, het voorleggen van een vals vervoerbewijs: 200€ boete.
Ik denk ook niet wanneer ze is weggekomen met een vervalst voervoerbewijs ze klacht zou indienen.

En ik denk nog veel minder wanneer ze zichzelf met een vals vervoerbewijs bekend maakt bij de Lijn, dat de Lijn haar niet zou laten vervolgen. Want de klacht werd blijkbaar niet beantwoord.
Oud 25 augustus 2014, 15:45   #68
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Dat is waar.
Maar volgens mij denkt een bestuurder ook wel twee maal na om dezelfde fout te maken.
Trouwens als men klacht neerlegt tegen een bestuurder gaat men dan eerst uw ticket controleren ?
Een beetje jurist bij de Lijn gaat dit wel doen zeker? Zeker als dit het kernelement is waarvoor ze uit de bus werd geweerd.
Oud 25 augustus 2014, 15:47   #69
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad, het voorleggen van een vals vervoerbewijs: 200€ boete.
Ik denk ook niet wanneer ze is weggekomen met een vervalst voervoerbewijs ze klacht zou indienen.

En ik denk nog veel minder wanneer ze zichzelf met een vals vervoerbewijs bekend maakt bij de Lijn, dat de Lijn haar niet zou laten vervolgen. Want de klacht werd blijkbaar niet beantwoord.
Precies.
Iedereen kan beweren een klacht neergelegd te hebben.
Zou wel eens het vervolg willen kennen
Oud 25 augustus 2014, 15:49   #70
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een beetje jurist bij de Lijn gaat dit wel doen zeker? Zeker als dit het kernelement is waarvoor ze uit de bus werd geweerd.
Toen was ze helemaal niet geweerd en ik weet niet wat de klacht was.
Oud 25 augustus 2014, 15:57   #71
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
" bracht een controleur op de hoogte"
Telefoon, radioverbinding , ... dan staan die 2 haltes verder.
Lang weggeweest?
Sturen ze die tegenwoordig via radioverbinding ?
Ik zal mij inderdaad moeten bijscholen.
Oud 25 augustus 2014, 15:59   #72
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
belletje gsm?
En hoeveel controleurs zijn er in een stad en hoe verplaatsen zij zich?
Oud 25 augustus 2014, 16:03   #73
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Het gebeurde inderdaad al eerder dat hij de vrouw probeerde de toegang te ontzeggen: ook toen weigerde hij naar haar SMS'je te kijken: andere passagiers zijn toen tussengekomen en hebben haar SMS voorgelezen aan de chauffeur, die toen ingebonden heeft. De vrouw heeft toen reeds klacht ingediend tegen de chauffeur, zonder gevolg.

Trouwens, wat hij doet is niet de 'vrouw de toegang beletten', hij duwt haar met geweld de bus af. Je blijft met je poten van de passagiers af, altijd. De letterlijk enige mijns inziens geldige reden zou geweest zijn als de vrouw hem fysiek zou hebben aangevallen, en dan nog. Maar daar is hier duidelijk geen sprake van, ontslag is dus 100% terecht.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...urce=hootsuite
Als we het verhaal van het anonieme "slachtoffer" mogen geloven, toch. Is ze zelf naar de pers gestapt met haar verhaal?
Jakko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2014, 16:19   #74
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
paard en kar
Zeg gewoon dat ge het niet weet..
Oud 25 augustus 2014, 16:19   #75
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Bullshit, jij hebt het over secucam beelden, die kan alleen politie opvragen.
Dit is gefilmd door burger, openbare opname.
Ben je nu aan het zeveren of wat? Elk stuk uit een strafdossier, of een potentieel strafdossier is geheim. Of dit nu privégelden, of andere beelden zijn maakt geen zak uit! Eens ze in het dossier terecht komen, of ze willen het opnemen in het dossier mogen ze nergens openbaar gemaakt worden.

Citaat:
Nog meer bullcrap geen journalist bij zulk programma. Camera/geluidsman + producent misschien en nogmaals : commercieel oogmerk dus portretrecht.
Welk deel van 'vrijenieuwsgaring' begrijp jij niet?
Als je het juridisch verschil niet kent tussen beelden vastgelegd door een erkend journalist en iemand die eens iets filmt met zijn GSM, of bewakingsbeelden, heeft het niet veel zin met U in discussie te gaan.

Citaat:
Lees je je eigen linkjes? Dit gaat over lijst gezocht mensen verspreiden : gezocht = deel onderzoek = schending geheim.

Nogmaals voor de ietwat simpelderen hier : dit is een filmje geschoten op het openbaar vervoer
Noch eens voor de simpelen van geest, het maakt geen zak uit waar de beelden gemaakt werden.
Beelden gemaakt in het openbaar of privé die als bewijslast moeten dienen mogen niet worden vrijgegeven voor het vonnis.
Oud 25 augustus 2014, 16:45   #76
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, ik weet niet hoe mensen zich verplaatsen in deze moderne tijd.
Heb al wel eens iets gehoord over een metalen monster op wielen dat rook uitbraakt maar dat moet wel hekserij zijn.
Dat was de vraag niet.
Ik wilde weten hoeveel controleurs er zijn en hoe ze zich verplaatsen.
Als je wilt beweren dat ze twee haltes verder al klaar staan zou je moeten weten hoe ze dat gaan klaarspelen.
Oud 25 augustus 2014, 16:57   #77
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Wat is er eindelijk echt gebeurd? weer zo'n trut die dom aan het doen was ? staan zeveren tegen een bus chauffeur? alle dagen het zelfde ... er zal wel meer aan de hand geweest zijn ... dat die chauffeur zijn stoppen doorgeslagen zijn ,
We missen inderdaad een aantal zaken zoals wat was er vroeger al gebeurd, hoe zat het nu juist met dat sms'je: korrekt of niet korrekt? Heeft hij die dame brutaal, met geweld of handgemeen de deur uitgeduwd of was het enkel verbaal enz
En ja, een chauffeur moet correkt blijven tov zijn klanten en had beter de centrale of de politie opgebeld of zo. Maar in de praktijk lukt dat wellicht niet zo goed, moet hij te lang wachten en is iedereen dan weer kwaad. En iets meer over die dame hoeven we blijkbaar ook niet te weten, waarom?
De NMBS zou er ook beter voor zorgen dat ze meer optreedt tov passagiers die denken dat ze het zich allemaal mogen permitteren! De agressie die buschauffeurs moeten ondergaan is anders ook niet van de poes, en hoe worden die agressors dan gestraft of behandeld enz enz enz
Er is meer te vertellen rond het voorval dan wat de NMBS doet...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2014, 17:17   #78
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Heeft hij die dame brutaal, met geweld of handgemeen de deur uitgeduwd of was het enkel verbaal enz
Euh, heb jij het filmpje bekeken? Want daar zie je ZEER duidelijk de chauffeur herhaaldelijk de vrouw uit zijn bus DUWEN. De laatste keer smijt hij haar zo ongeveer tot tegen het bushokje!
Citaat:
De NMBS zou er ook beter voor zorgen dat ze meer optreedt tov passagiers die denken dat ze het zich allemaal mogen permitteren! De agressie die buschauffeurs moeten ondergaan is anders ook niet van de poes, en hoe worden die agressors dan gestraft of behandeld enz enz enz
Er is meer te vertellen rond het voorval dan wat de NMBS doet...
De NMBS?
Oud 25 augustus 2014, 17:42   #79
TREBRON
Europees Commissaris

TREBRON's schermafbeelding

Standaard

Niets nieuws. Vroeger gebeurde dat ook. Mijn vrouw was indertijd hoogzwanger en de buschauffeur weigerde haar op zijn bus te laten "omdat hij het risico niet wilde nemen dat ze zijn bus zou bevuilen moest haar water breken". De man heeft 's avonds klacht ingediend wegens slagen en verwondingen nadat ik hem uit zijn bus gesleurd had , een beetje bijgewerkt had en in het wachthokje had laten liggen. Heeft me wel geld gekost maar dat had ik er voor over.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2014, 17:44   #80
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Niets nieuws. Vroeger gebeurde dat ook. Mijn vrouw was indertijd hoogzwanger en de buschauffeur weigerde haar op zijn bus te laten "omdat hij het risico niet wilde nemen dat ze zijn bus zou bevuilen moest haar water breken". De man heeft 's avonds klacht ingediend wegens slagen en verwondingen nadat ik hem uit zijn bus gesleurd had , een beetje bijgewerkt had en in het wachthokje had laten liggen. Heeft me wel geld gekost maar dat had ik er voor over.
Met dat geld had je misschien beter een occaziewagen gekocht...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be