![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Parlementslid
|
![]() Dat stofzuigers veel beter kunnen daar ben ik zeker van overtuigd. Telkens ik de stofzuiger eens gebruik heb ik de indruk dat ik met een elektrische verwarming bezig ben die als extra functie wat zuigkracht produceert. Een gemiddelde 1800W stofzuiger heeft een zuigvermogen van amper 300W, de rest komt eruit als warmte.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoover zegt het volgende : http://www.hoover.co.uk/small-applia...ck-up-ratings/ Citaat:
Er is dus meer efficientie te halen uit stofzuigers. Dezelfde 'Dust Pick up rating' voor (veel) minder vermogen. Dergelijke politieke sturingen door regulering van een Markt die per definitie onperfect en verspillend is, zijn net de grote kracht van de europese instellingen. Dat de EU haters zo focussen op het irrelevante 'vermogen' is duidelijk een puur emotionele reactie die naast de feitelijke kwestie is. Toegeven dat dit op termijn ons allen ten goede zal komen, is duidelijk een brug te ver. Toegeven dat de EU goede maatregelen kan treffen is vele bruggen te ver. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 5 september 2014 om 13:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Europees Commissaris
|
![]() Met al dat gezever over sucking and blowing efficiency heb ik stilaan de indruk dat het erom te doen is die huisapparaten veel duurder te maken dan feitelijk nodig is, zodat we op al die duurdere apparaten ook meer BTW (belastingen moeten betalen).
En dan nog : als ik tegen dan 50% meer moet gaan betalen voor de superman stofzuiger, dan vraag ik mij af of ik die meerprijs van 50% er ook affectief aan minderkosten voor elektriciteit ga uithalen. De hebzucht van de overheid kennende moeten hun inkomsten gelijk blijven, wat dan doet vermoeden dat ze tegen dan de prijs van hun stroom per kWh omhoog zullen doen gaan. Conclusie : het is een hoop graaiwerk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Net zoals er een verbod is op (bepaalde) gloeilampen maar niet op verlichting, hoe sterk ook. Het is opvallend hoe hoog sommigen wel huilen telkens de EU dergelijke maatregelen opleggen (natuurlijk goedgekeurd door de nationale regeringen, maar dat is blijkbaar nooit relevant) Wat is er eigenlijk slecht aan efficient omgaan met energie? 5 jaar geleden was het net hetzelfde, de voordelen werden doodgezwegen maar o wee die arme consumenten die nu niet meer kunnen kiezen voor warmtebronnen die ook een beetje licht gaven. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Juist, U hebt blijkbaar mijn gedachten gelezen. Gewoonweg eenheden verkopen welke men in tandem kan zetten en klaar is kees. Mooi ontworpen hoeft dat dus helemaal geen lelijk geval te zijn. De dag dat ik moet stofzuigen met 800 watt vliegen mijn matten terug naar Perzie en neem ik deze vriend opnieuw in bedrijf: ![]() Sommigen willen het begrenzen van het vermogen van de stofzuiger zelfs als een maatregel tegen de afhankelijkheid van het Russische gas verkopen, kan het nog gekker? Laatst gewijzigd door zonbron : 5 september 2014 om 15:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het verbod op bepaalde zaken is ook niet bedoeld om zich in het dagelijkse leven van de burger te bemoeien. Voor ik hier antwoordde, heb ik een kleine test gedaan met de 3 stofzuigers die in bezit. Bij de test bleek de kleine stofafzuiging met een vermogen van 460W op de zaagmachine beter te werken dan de grote stofzuiger met een vermogen van 3000W. Als technicus wilde ik de oorzaak achterhalen en vond die in de bouw van de aanzuiging en zuigmonden. Ik gebruikte bij een tweede test de zuigstukken van de derde stofzuiger deze heeft een vermogen van 1000W. Bij de zwaardere stofzuiger gaat er namelijk een deel zuigkracht verloren via extra openingen die voorzien zijn om de zuigmond niet vast te doen plakken op de ondergrond. Bij gebruik van de zuigstukken van de lichtere stofzuiger kan je nog amper met de zuigmond bewegen. Deze zette zich vast en trok zelfs het vasttapijt van de ondergrond. Pas nadat ik de extra luchttoevoer op de handgreep opende en dus krachtverlies veroorzaakte, kon ik terug gewoon stofzuigen. Als ik de kans krijg ga ik ook enkele testen doen met haardrogers en waterkokers, maar ik ben er nu al vrij zeker van dat er aanpassingen zijn gedaan om de zware toestellen hetzelfde eindresultaat te laten halen als de lichtere toestellen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Interessant, maar toch een beetje eigenaardig. Bent U er 100% van overtuigd dat Uw stofzuiger van 3000W geen belangrijke verliezen heeft, zoas bvb. een slechte afsluiting van de stofzakruimte? Tip: Als de stofzuiger zich vast zet op de mat, verlaag dan het vermogen i.p.v. meer luchttoevoer te geven. Dat een zuigmond ontworpen voor 460W zich vast zet op de mat indien men deze gebruikt in combinatie met grotere vermogens waar dit zuigstuk niet voor ontworpen is lijkt me eerder logisch en helemaal geen 'defect'. BTW, de meeste mensen stofzuigen met de stofzuigervoet en die zet zich heus niet zo snel vast op een mat dan die zuigmondjes. Ben benieuwd naar Uw metingen van de haardrogers en waterkokers, alhoewel ik zonder meten het resultaat reeds ken. Maar goed, meten is weten, niet? Probeert U maar met 500W ipv van 1000W 1 liter water even snel aan de kook te brengen of de haardos even snel te drogen. Als U daarin slaagt, ![]() In Uw laatste zin heeft U blijkbaar de volgorde zware en lichte omgedraaid. Maar goed, begrepen. Laatst gewijzigd door zonbron : 5 september 2014 om 15:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zelfgemaakte suckers:
![]() ![]() Beter nog, de Suckmaster II robot: ![]() En wanneer dat niet lukt maken we een uitstapje: ![]() ![]() Jawel, laat de EU maar verbieden, ik zie een leuke markt ontstaan voor de handige mensen met wat ondernemingsspirit. Nog, als men het rendement van de stofzuiger daadwerkelijk wil verbeteren, dan moet men het materiaal van de stofzak verbeteren zodat deze gemakkelijker/beter te reinigen is. De openingen in de stofzak verzadigen zich nogal snel met stof, wat de zuigkracht vermindert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zeer snel water koken met 6kW:
![]() Haardos drogen (of verwijderen ![]() ![]() Heat gun 1500W ![]() ![]() Laatst gewijzigd door zonbron : 5 september 2014 om 17:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Origineel maakten die ook gebruik van wasbare zakken. Er bestaat een prachtige stofzuiger met fantastisch rendement en maakt geen gebruik van zakken. Googled U Vacuum SE and MV Series Review, model MV6 lijkt me een fijne machine. Maakt geen gebruik van zakken, maar wel een wasbaar filter. Het ding verbruikt 1300W, maar heeft 2000W zuigkracht. Ik zal me zo'n ding van het hoogste vermogen aanschaffen voor het te laat is. Mss. zelfs eentje op stock, zo kunnen we er weer een tiental jaren of langer er op los gaan. In feite zijn stofzakken volledig out, want de stofzak bepaalt de zuigkracht. Geen stofzak betekent dan ook maximaal rendement en geen extra kosten/werk. Die papieren wegwerpzakjes zijn in feite een vaste extra kost vanaf het moment dat U de stofzuiger aanschaft. Daar doe ik dus niet aan mee. Spoedig zal deze winstpost voor de fabricant, de verkoop van zakjes, verdwijnen. Het gebruik van die zakjes bij een laag vermogen is gewoonweg onhoudbaar. Laatst gewijzigd door zonbron : 5 september 2014 om 18:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
edit: opgelet, doet U dit AUB met lege stofzak, zoniet zou de motor wel eens erg warm kunnen worden indien deze stof binnenzuigt. Indien U een nieuwe stofzuiger aanschaft, verkies dan eentje zonder zak van het industriele type. Het rendement van die dingen ligt drastisch hoger. De huishoudelijke toestellen zijn gemaakt om zakjes te verkopen en hebben een uiterst beperkte levensduur = duur van de garantie dus. Waar het industriele type blijft doorgaan zonder al teveel onderhoud. En vooral, de motor wordt zo warm niet wegens het ontbreken van de stofzak. Laatst gewijzigd door zonbron : 5 september 2014 om 18:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als het nu gaat om energiebesparingen, dat ze de tapis plein in overheidsgebouwen geleidelijk aan vervangen door tegels; dat is bovendien veel gezonder. En dan kan er ook geborsteld worden. Ik borstel zelf regelmatig ipv te stofzuigen maar dat is omdat ik niet van machines hou die lawaai maken. Nu lijkt het alsof iemand in de E.U. close is met iemand uit de stofzuigersector of de recycleerindustrie. |
|
![]() |
![]() |