Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 oktober 2014, 13:01   #61
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Hoe is opkomen voor de NL eigenheid en cultuur 'gemeenschappen tegen elkaar opzetten'?
Straks is kerstmis vieren 'gemeenschappen tegen elkaar opzetten'.
Begrijp je waar we naar afglijden?

Voorts krijgt Wilders constant doodsbedreigingen en kan hij niet meer buiten komen zonder beveiliging omwille van zijn ideeën.
Typisch wat mensen die 'eigenbelang' nastreven ervoor over hebben zeker?
Wat mij betreft worden er nog ettelijke miljoenen meer tegenaan gegooid om hem te beveiligen dan het nu al gekost heeft.
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2014, 13:02   #62
JeeBee
Minister-President

JeeBee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe is opkomen voor de NL eigenheid en cultuur 'gemeenschappen tegen elkaar opzetten'?
Straks is kerstmis vieren 'gemeenschappen tegen elkaar opzetten'.
Begrijp je waar we naar afglijden?

Voorts krijgt Wilders constant doodsbedreigingen en kan hij niet meer buiten komen zonder beveiliging omwille van zijn ideeën.
Typisch wat mensen die 'eigenbelang' nastreven ervoor over hebben zeker?
Ik heb het niet over opkomen voor eigen cultuur.

Ik heb het over woorden als achterlijke cultuur, Marokkaans schorum ed.

dat is niet 'opkomen voor'.
Oud 6 oktober 2014, 13:06   #63
Thuleander

Thuleander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
Ik heb het niet over opkomen voor eigen cultuur.

Ik heb het over woorden als achterlijke cultuur, Marokkaans schorum ed.

dat is niet 'opkomen voor'.
Je kan onmogelijk opkomen voor de eigen cultuur zonder te wijzen op de gevaren die de eigen cultuur bedreigen en deze gevaren zonder taboes te benoemen en te bestrijden.
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2014, 13:13   #64
Adrian M

Standaard

Citaat:
Je kan onmogelijk opkomen voor de eigen cultuur zonder te wijzen op de gevaren die de eigen cultuur bedreigen en deze gevaren zonder taboes te benoemen en te bestrijden.
En, wat wil u aan met al die allochtonen met een Islamitische achtergrond die vanaf begin 20e eeuw uit Indië al hierheen kwamen?
Oud 6 oktober 2014, 13:33   #65
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
En, wat wil u aan met al die allochtonen met een Islamitische achtergrond die vanaf begin 20e eeuw uit Indië al hierheen kwamen?
Misschien moeten wij eens lessen gaan volgen bij de 'tolerante' islam om een 'oplossing' te zoeken. De IS, de zuiverste islam die u zich kan inbeelden, wijst voorzekers de weg met hun strijd tegen de christenen: bekeren of zware belastingen betalen. Of executies. Dan mogen 'onze' moslims hier zeker niet klagen. Wanneer verhuist u naar het wonderbaarlijke kalifaat of wacht u tot deze waanzin zich hier vestigt? In ieder geval we zijn al goed op weg. Mensen als Wilders en Dewinter die ons waarschuwen voor dergelijke toekomst, worden afgedaan als haatzaaiers. Hoe blind kan men zijn.

Laatst gewijzigd door Lukkas : 6 oktober 2014 om 13:40.
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2014, 15:19   #66
JeeBee
Minister-President

Standaard

Citaat:
Wanneer je opkomt voor je eigen cultuur in de zuiverste schuttingtaal dat is er iets mis met je eigen cultuur.

Of vooral met jezelf.

Verder zijn er geen taboes om de uitwassen die inherent in de islam zitten niet te mogen benoemen, dat is wat anders dan iedere moslim aan de schandpaal zetten.

Daar gaat het om.
Oud 6 oktober 2014, 15:26   #67
Ulrik
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Dat er met mogelijke - ook correcte - interpretaties van de islam en daardoor met de islam zelf iets mis is zal ik niet ontkennen.
Nochtans volstaat deze opvatting om afgebrand te worden als racist en islamofoob.
Zo zit ik in de merkwaardige positie om langs de ene kant Marokkanen en Turkenvriend genoemd te worden en langs de andere kant racist en islamofoob.
Vandaag ben ik er van overtuigd dat de politiek correcte kant van het verhaal het echte probleem vormt.
Moslims zijn in onze samenleving met quasi open armen ontvangen, hebben hier een hoop kansen gekregen waarvoor de autochtone bevolking mee heeft voor betaald en als er dan problemen zijn krijgt deze laatste een hoop drek over zich heen.
Ulrik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2014, 16:42   #68
JeeBee
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulrik Bekijk bericht
Nochtans volstaat deze opvatting om afgebrand te worden als racist en islamofoob.
Zo zit ik in de merkwaardige positie om langs de ene kant Marokkanen en Turkenvriend genoemd te worden en langs de andere kant racist en islamofoob.
Vandaag ben ik er van overtuigd dat de politiek correcte kant van het verhaal het echte probleem vormt.
Moslims zijn in onze samenleving met quasi open armen ontvangen, hebben hier een hoop kansen gekregen waarvoor de autochtone bevolking mee heeft voor betaald en als er dan problemen zijn krijgt deze laatste een hoop drek over zich heen.
Daar ben ik het mee eens.

Uit 'politieke' correctheid hebben alle politieke partijen boter op hun hoofd.

Ook de politiek 'incorrecte' partij die, net als Wilders, het juiste probleem op een onjuiste manier verwoordde omwille van politiek gewin waarop als reactie de andere partijen ook omwille van politiek gewin het juiste probleem op een onjuiste manier onbespreekbaar gemaakt hebben.

En het in dat politieke spel werd omwille van politiek gewin nooit naar een oplossing gezocht.

Niet alleen hier ten andere.

Ik vrees dat het nu te laat is. Rest nog de vele goed menenden van de waarde van ons systeem te overtuigen. En heel krachtdadig op te treden tegen de anderen.
Oud 6 oktober 2014, 16:51   #69
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Wilders is een radicaal evenals die ellendige godsdienstfanaten, een doorgedraaide gek in de samenleving.
Z'n partij bestaat slechts uit één partijlid waarvan hij de oprichter en de partijleider is. Waar iemand z'n verstand zit om daarop te stemmen is mij een compleet raadsel?
OP wat moet een normaal denkende mens nog stemmen hedendaags .... op een bende lamzakken met 3 gezichten die hun broek liever volschijten in het kerkportaal ... of op een bende politieke selfmade trutten zoals die Crevits in Belgium ,
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2014, 21:22   #70
Adrian M

Standaard

Citaat:
Wanneer je opkomt voor je eigen cultuur in de zuiverste schuttingtaal dat is er iets mis met je eigen cultuur.

Of vooral met jezelf.

Verder zijn er geen taboes om de uitwassen die inherent in de islam zitten niet te mogen benoemen, dat is wat anders dan iedere moslim aan de schandpaal zetten.

Daar gaat het om.
Kan me zeer zeker vinden in uw betoog. Een strijd tegen IS aanhangers wil niet zeggen dat problematiek in eigen land niet aangekaart zou mogen worden.

In Nederland hebben we daarentegen al veel langer een Islamitische bevolking dan menigeen denkt. Wist het zelf ook niet totdat ik me er ging verdiepen gezien de huidige problematiek.
Was er al meer dan een eeuw, niemand had blijkbaar last van een Islamitische bevolking of vormde een probleem tot om en nabij de jaren 70/80.

Deels komt het ook daar het altijd een taboe is geweest onder de Indische bevolking om het erover te hebben. Vaak zullen ze het zelfs ontkennen.
Wilders is zelf een Indo, maar over ook een deel Islamieten onder de Indische bevolking in Nederland zul je hem niet over horen
Of van oorsprong Indische Nederlanders vatbaar zijn voor een strenge Islamitische leer of IS gedachtegoed? Volgens mij niet, er nooit over iets overgelezen of gehoord. Het deel dat Islamitisch is valt nauwelijks of niet op in onze samenleving

Overigens hebben een flink aantal Nederlanders Indisch bloed. De schattingen verschillen, 800.000 tot een paar miljoen.
Cultureel heeft Indië ons tamelijk beïnvloed. Met name het eetpatroon, maar ook een flink aantal Maleise woorden in de Nederlandse taal

Begin 20e eeuw kwamen al veel Moslims naar Nederland, met name uit Java.
Scheepslieden etc. of reisden mee naar Nederland met Hollandse gezinnen (op verlof) als kokki, baboe (kinderjuf) of 'trouwe' hulp in de huishouding.

Een belangrijke categorie waren studenten, al dan niet van adelijke afkomst. Studeren in Delft, Leiden of Amsterdam behoorde voor deze bevoorrechte klasse tot de standaardopvoeding

Indonesiers die bleven kwamen in allerlei banen terecht met name in restaurants.
Wat vaak onbekend is dat met name studenten uit Indië nogal eens trouwden met autochtone Nederlandse vrouwen. Niet alleen in Nederland, maar gebeurde ook in Indië.

Vanaf 1918 begon de RK zendingswerk in eigen land te doen onder Islamitische studenten, als wel vanaf 1923 de gereformeerde kerk
Tevens was er de Javaanse afdeling van het Leger des Heils welke in Rotterdam in 1914 zendingswerk deed onder de allochtone Indische burgerbevolking.

In 1919 in Den Haag werd een tehuis voor dakloze baboes opgericht dat tevens fungeerde als uitzendbureau. Het drukbezochte tehuis was opgericht door bezorgde notabelen die aan alles gedacht hadden, behalve aan godsdienstige voorzieningen voor hun pupillen. Ook de Indonesische zeelieden, die soms met fatale gevolgen honger en kou leden in perioden van werkloosheid, konden rekenen op liefdadigheid en vakbondsacties, maar niet op gebedsruimten, halal voedsel of imams

IN 1932 kwam er de eerste Nederlands-islamitische organisatie, opgericht door J. van Beetem, een Nederlander die moslim was geworden en die zich bekommerde om zijn Indonesische geloofsgenoten.
Hij wilde vooral een eigen begraafplaats en gebedsruimte realiseren (tijdens de oprichtingsvergadering werd koningin Wilhelmina uitgebreid gehuldigd vanwege haar goedkeuring aan de onderneming).

In 1935 werd een islamitische gebedsruimte ingericht, eveneens in de hofstad. De organisatie, Perkoempoelan Islam, groeide hard en werd het trefpunt voor alle Haags-Indonesische moslims, van hoog tot laag.

In 1939 kwam er een onderafdeling, de Committee for Islamic Lectures, die was bedoeld om met inzet van een uit Londen overgekomen imam het islamitisch geloof onder de Indonesische studenten te versterken

In 1955 werd aan de Oostduinlaan de Mobarakmoskee gesticht, de allereerste van Nederland

Tijdens de oorlog verleende de Perkoempoelan Islam actief steun aan het ondergrondse verzet, vooral door huisbedienden als koeriers in te zetten. Kennelijk had de imam geen weet van deze vaderlandslievendheid. Acht Indonesiërs sneuvelden door hun verzetsactiviteiten (Daarnaast was er ook het Indonesische studentenverzet)

Bron: Islamitische Indo's in Nederland

De van oorsprong uit Indië afkomstige allochtonen zijn in de loop van de tijd volwaardige Nederlanders geworden welke door Nederlanders nauwelijks of niet meer gezien geworden als allochtonen.
Oud 6 oktober 2014, 21:37   #71
Thuleander

Standaard

Citaat:
Wilders drukt zich honderd keer beschaafder uit dan we van de doorsnee Nederlander gewoon zijn dus dat valt prima mee.

Wanneer je kennelijk zwaarder tilt aan de zogenaamde 'schuttingtaal' van Wilders dan aan het feit dat Wilders hiervoor doodsbedreigingen krijgt en beveiliging nodig heeft dan is er m.i. heel wat mis met je ethisch oordelingsvermogen.

Citaat:
Dat doet Wilders helemaal niet.

Itt tot het handboek van iedere moslim nl. de Koran, die wel iedere ongelovige aan de schandpaal zet.
Maar ik vermoed dat je ook daar minder zwaar aan tilt dan aan de 'schuttingtaal' van Wilders.

Laatst gewijzigd door Thuleander : 6 oktober 2014 om 21:38.
Oud 6 oktober 2014, 21:39   #72
Thuleander

Standaard

Citaat:

De van oorsprong uit Indië afkomstige allochtonen zijn in de loop van de tijd volwaardige Nederlanders geworden welke door Nederlanders nauwelijks of niet meer gezien geworden als allochtonen.
Wat doet dat ertoe?
Wat heeft dat te maken met de huidige problematiek?
Oud 6 oktober 2014, 21:43   #73
JeeBee
Minister-President

Standaard

Citaat:
Wilders drukt zich honderd keer beschaafder uit dan we van de doorsnee Nederlander gewoon zijn dus dat valt prima mee.

Wanneer je kennelijk zwaarder tilt aan de zogenaamde 'schuttingtaal' van Wilders dan aan het feit dat Wilders hiervoor doodsbedreigingen krijgt en beveiliging nodig heeft dan is er m.i. heel wat mis met je ethisch oordelingsvermogen.

Dat doet Wilders helemaal niet.

Itt tot het handboek van iedere moslim nl. de Koran, die wel iedere ongelovige aan de schandpaal zet.
Maar ik vermoed dat je ook daar minder zwaar aan tilt dan aan de 'schuttingtaal' van Wilders.
Leren lezen.

Ik heb het niet over Wilders.

Ik heb het over mensen hier die hun eigen cultuur zeggen te verdedigen maar dat doen op een manier enkel een volkomen cultuurbarbaar waardig.

Overigens is de koran een van de handboeken van de islam, niet van elke moslim. Gelieve echt dit onderscheid te willen maken.

Maar waarschijnlijk boter aan de galg.
Oud 6 oktober 2014, 21:49   #74
Thuleander

Standaard

Citaat:

In post 50 anders wel nog.

Citaat:
Ik heb het over mensen hier die hun eigen cultuur zeggen te verdedigen maar dat doen op een manier enkel een volkomen cultuurbarbaar waardig.
Ah zo ineens zo.

Citaat:
Overigens is de koran een van de handboeken van de islam, niet van elke moslim. Gelieve echt dit onderscheid te willen maken.
Ja, reuze belangrijk en relevant natuurlijk dat onderscheid.
Dat die christenen in Irak ook eens eerst dat onderscheid leren maken ipv te jammeren dat ze onthoofd en verkracht worden, niet?
Oud 6 oktober 2014, 21:52   #75
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Leren lezen.

Maar waarschijnlijk boter aan de galg.
De koran is niet zomaar "een handboek", maar is, naar de moslims ons zelf leren, het "neergezonden woord van Allah". Geen heiliger zaak op aarde.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2014, 21:54   #76
JeeBee
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
De koran is niet zomaar "een handboek", maar is, naar de moslims ons zelf leren, het "neergezonden woord van Allah". Geen heiliger zaak op aarde.
Dat weet ik ook wel.

Maar.

Zou je de 'christenen' eten willen geven die nog nooit een bijbel in de hand hebben genomen?
Oud 6 oktober 2014, 22:02   #77
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat weet ik ook wel.

Maar.

Zou je de 'christenen' eten willen geven die nog nooit een bijbel in de hand hebben genomen?
Waarom begint u over de christenen? Bloedarmoede in uw argumentatie?
Oud 6 oktober 2014, 22:04   #78
JeeBee
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Waarom begint u over de christenen? Bloedarmoede in uw argumentatie?
Zo dom ben je niet.

Er zijn vermoedelijk even veel moslims die nog nooit de koran hebben vastgehad als er christenen zijn die nog nooit de bijbel van binnen hebben gezien.

Stop aub je arrogantie.

Sommige mensen hier - al zal je dat niet geloven - hebben hogere diploma's dan schoolmeester.
Oud 6 oktober 2014, 22:06   #79
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zo dom ben je niet.

Er zijn vermoedelijk even veel moslims die nog nooit de koran hebben vastgehad als er christenen zijn die nog nooit de bijbel van binnen hebben gezien.

Stop aub je arrogantie.

Sommige mensen hier - al zal je dat niet geloven - hebben hogere diploma's dan schoolmeester.
De arrogantie zit aan uw kant, daar u meent te kunnen weten wat er aan moslimzijde gebeurt op basis van iets anders. Hierbij natuurlijk vergetend dat christenen en moslims heel anders staan tegenover hun resp. heilig boek.
Oud 6 oktober 2014, 22:15   #80
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ook de politiek 'incorrecte' partij die, net als Wilders, het juiste probleem op een onjuiste manier verwoordde omwille van politiek gewin waarop als reactie de andere partijen ook omwille van politiek gewin het juiste probleem op een onjuiste manier onbespreekbaar gemaakt hebben.
Het VB is geen "politiek incorrecte", wel een fascistische partij. Noch haar probleemstelling, noch haar oplossing kunnen dus juist genoemd worden. Dit gaat heel wat verder dan het "verwoorden".

Het zegt heel veel over Vlaanderen dat zo'n afschuwelijke partij zo hoog heeft kunnen scoren.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be