![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Schepen
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
In Kontich is er bvb ook een beëdigde tolk, de Arabische talen machtig. Hij geniet bij die bevolkingsgroep een aardig aanzien. Ik heb 'm daar al meer dan eens tussenbeide zien komen tussen zo'n gebuisd kereltje en de examinator. Komt er gewoonlijk op neer: "Kijk, ben je niet akkoord, ziedaar aan 't prikbord de verhaalprocedure. Maar met je grote bek, mag je NU ophoepelen". Weg grote bek bij het gebuisd kereltje, en met de staart tussen de benen naar huis. Het enige waar hij dan nog mee bezig is, is om een goeie uitleg te hebben voor thuis. Anders zwaait er wat bij de pa. Immers, wat pa, broers, neven, whatever .... van de examinator mss niet zouden accepteren, accepteren ze dan weer wél verdomd goed van iemand die als 1 van hun beschouwd wordt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlamingen worden als uitschot aanzien in hun eigen land. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In hun eigen land hebben ze wel respect voor de vertegenwoordigers van de overheid. Maar wij hebben zoiets van "een ambtenaar dient enkel om op te kakken". Advocaat inschakelen als kindje lief een buis krijgt op school. Topadvocaten ongestoord misdaadgeld laten verdienen door hen toe te laten op de flikken te kakken. Beroep doen op dienstbetoon van politici van oude machtspartijen, om voordelen te bekomen die een objectieve en neutrale ambtenaar niet verleent. ... Op dat gebied zijn ze wel rap ingeburgerd. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 14 september 2014 om 20:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
't Ligt aan 't systeem, 't ligt aan een te strenge examinator, 't ligt aan de lesgever, .... Maar 't ligt NOOIT aan de kandidaat zélf die een ganse rist stommiteiten uitgehaald heeft tijdens de examenrit..... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vias pleit voor rijbewijs met punten om lichtere overtredingen beter op te volgen.
Het verkeersveiligheidsinstituut Vias pleit ervoor om snel een rijbewijs met punten in te voeren waar tot op een bepaald niveau automatisch maatregelen aan gekoppeld zijn. Dat staat in een studie op vraag van federaal minister van Mobiliteit Georges Gilkinet (Ecolo). Wie verschillende inbreuken begaat, zou na een reeks sancties dan voor de rechter moeten verschijnen. Bron: VRT NWS De lichtere inbreuken worden zogezegd blijkbaar niet opgevolgd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
https://www.hln.be/binnenland/minist...nten~a0a86863/ Om te kotsen, er zijn boetes voor overtredingen.
![]() |
![]() |
#69 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dees keer is het voor echt!
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Minister-President
|
![]() Hoeveel slachtoffers zouden echt het slachtoffer zijn omdat iemand 80 of 90 rijdt waar men 70 mag rijden?
Ik denk dat er meer slachtoffers vallen omdat de mensen bijna in slaap worden gewiegd door het overal traag te moeten rijden en nog eerder afgeleid zijn. Hier hebben ze pas een trajectcontrole geplaatst langs een weg waar geen huizen zijn en de fietspaden 2 meter van de weg afliggen. Vroeger mocht je daar altijd 90 en toen gebeurde daar nog minder accidenten dan tegenwoordig. Laatst gewijzigd door Jan Janssen : 25 mei 2022 om 15:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En het ergste nog, Vias schermt met verkeersveiligheid maar trekt in twijfel dat het inhaalverbod bij regenweer dient gehandhaafd te blijven (ingevoerd in 2004 dacht ik) omdat het in ons omringende landen ook niet geldig is volgens hen, en dat vrachtwagens verplicht zijn spatlappen te hebben ... Ik betwijfel of die bakfietsidioten ooit al naast een vrachtwagen in regenweer op de snelweg gehangen hebben.
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In die straten hoef je geen uur aan een stuk 30 per uur te rijden. Het vals gevoel van veiligheid zit hem in het feit dat je tegenwoordig in veel wagens niet meer voelt hoe hard je rijdt. Laatst gewijzigd door Rudy : 25 mei 2022 om 19:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() België is een van de weinige landen die de recidivisten niet willen aanpakken met een "puntenrijbewijs".
5 op 29 Europese landen hebben helemaal geen "soort puntenrijbewijs", maar nemen wie weet andere maatregelen, kan men evtl grondig nachecken. België, Slovakije, Zweden, Estland en Zwitserland (niet-EU). Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 26 mei 2022 om 08:45. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En het parlement berust. Een grote schande. Ik roep de oppositie op om een wetsvoorstel in te dienen om die wet terug af te schaffen. Beetje vuur stoken onder die Vivaldi-lafaards.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1. Zwitserland heeft een Kaskadensystem, tel ik zeker "als een puntenrijbewijs". Blijven nog 4 landen over. 2. Zweden heeft geen puntenrijbewijs ook niet in lichte vorm. Daarvoor hebben ze (als rijk land) wel een van de minste verkeerslachtoffers van Europa. Ze pakken veel meer de weginfrastructuur aan, vooral om de ongevalgevolgen te minimaliseren, Vision Zero. 3. Slovakije heeft geen officieel puntenrijbewijs, enkel een milde vorm van aanpakken, kan ik niet echt tellen, kan ook willekeur zijn. Citaat:
Citaat:
Citaat:
• Blijven nog 4 landen op 30 Europese landen (ik tel Malta mee), die geen hebben. Of ~13% van de Europese landen, maar ik zou eerder alle verkeersdeelnemers=inwoners nemen dan is het slechts ~5%. (27,2/527) Laatst gewijzigd door Micele : 26 mei 2022 om 10:48. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Enkel over mijn dood lijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Veel beloven maar weinig geven, ... in vreugde leven.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |