Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 september 2014, 15:12   #61
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nederland schrapt "knecht", "zwart" en "roe" in Sinterklaasliedjes
Onze 'domme' Noorderburen blijken dus toe te geven aan de eisen van de 'inwijkelingen'.

Buiten hun eisen stellen doen die 'inwijkelingen' niet veel anders de laatste tijden.

Ik vind met de woorden "knecht, zwart' en roe" totaal niets mis.

Mochten het nu nog woorden zijn van het 'niveau' als de volgende tot daartoe nog:

Die zwartzak, die roetmop, de makak en er zijn er nog wel enkele.

Ik schreef het al eerder, ik gaf ze het voordeel van de twijfel maar ik merk dat ze het nog steeds niet eens zijn/kunnen zijn, met de manier waarop wij in onze landen leven en hun eigen 'wetten' willen opdringen en alle mogelijke manieren 'gebruiken' om de 'boel' op stelten te zetten in de landen waar ze te 'gast' zijn, het werk van onze mensen komen 'afpakken' en verder niets anders doen dan tot last zijn.

Zit er volgens mijn uiteraard weer bescheiden mening niets anders op dan de grenzen te sluiten en diegenen die onze manier van samenleven, wetten en plichten (lees: het vertikken) niet kunnen (willen) naleven eruit te zetten.

Amen (<<- slotwoord)

p.s. Pieterman knecht is dus ook verboden

Laatst gewijzigd door Universalia : 16 september 2014 om 15:13.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2014, 16:04   #62
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Onze 'domme' Noorderburen blijken dus toe te geven aan de eisen van de 'inwijkelingen'.

Buiten hun eisen stellen doen die 'inwijkelingen' niet veel anders de laatste tijden.

Ik vind met de woorden "knecht, zwart' en roe" totaal niets mis.

Mochten het nu nog woorden zijn van het 'niveau' als de volgende tot daartoe nog:

Die zwartzak, die roetmop, de makak en er zijn er nog wel enkele.

Ik schreef het al eerder, ik gaf ze het voordeel van de twijfel maar ik merk dat ze het nog steeds niet eens zijn/kunnen zijn, met de manier waarop wij in onze landen leven en hun eigen 'wetten' willen opdringen en alle mogelijke manieren 'gebruiken' om de 'boel' op stelten te zetten in de landen waar ze te 'gast' zijn, het werk van onze mensen komen 'afpakken' en verder niets anders doen dan tot last zijn.

Zit er volgens mijn uiteraard weer bescheiden mening niets anders op dan de grenzen te sluiten en diegenen die onze manier van samenleven, wetten en plichten (lees: het vertikken) niet kunnen (willen) naleven eruit te zetten.

Amen (<<- slotwoord)

p.s. Pieterman knecht is dus ook verboden
Het gebeurt niet zo vaak, maar hier geeft Nederland het goede voorbeeld.
Wanneer de Hollanders iets goed doen, dan zeggen we het ook.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2014, 16:20   #63
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Piet was niet zwart vanwege de schoorsteen. Piet was al zwart voordat hij in de schoorsteen kroop. Daar gaat het hem juist om.
Richting de 60 en heb nooit anders gehoord, zowel thuis als op de kleuterschool, dat Piet Zwart is vanwege het klimmen door de schoorsteen

Snap het hele gezeik niet. Als hij volgens een verhaal wit is en zwart vanwege de schoorsteen wat wordt er dan gezeurd?
En als iemand er zo nodig een probleem mee heeft en wil geloven dat hij een zwarte is, accepteer het verhaal zwart vanwege de schoorsteen .. probleem opgelost.
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2014, 16:47   #64
cato

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
Richting de 60 en heb nooit anders gehoord, zowel thuis als op de kleuterschool, dat Piet Zwart is vanwege het klimmen door de schoorsteen

Snap het hele gezeik niet. Als hij volgens een verhaal wit is en zwart vanwege de schoorsteen wat wordt er dan gezeurd?
En als iemand er zo nodig een probleem mee heeft en wil geloven dat hij een zwarte is, accepteer het verhaal zwart vanwege de schoorsteen .. probleem opgelost.
Helaas hebben de meeste huizen geen schoorsteen meer, maar een CV
Kinderen nu, begrijpen niet wat een schoorsteen is ,laat staan at ze begrijpen waarom iemand door de schoorsteen gaat.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2014, 16:54   #65
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Helaas hebben de meeste huizen geen schoorsteen meer, maar een CV
Kinderen nu, begrijpen niet wat een schoorsteen is ,laat staan at ze begrijpen waarom iemand door de schoorsteen gaat.
Zo is dat.
Oud 16 september 2014, 21:09   #66
Mylai
Vreemdeling

Mylai's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gebeurt niet zo vaak, maar hier geeft Nederland het goede voorbeeld.
Wanneer de Hollanders iets goed doen, dan zeggen we het ook.
Thx! 't valt inderdaad niet mee om te leven in een land dat bijna altijd aan de verkeerde kant van de geschiedenis staat. Van slavenhalers tot koloniaal onderdrukkers, land van NSB'ers tot een gluiperig volkje in dienst van de VS. En dan zitten we nu ook nog opgescheept met Rutte en Timmermans. Dat komt er nou van. Daar ben ik dan onderdeel van.
Eigenlijk zou er eens een stevige Russische wind door dit door en door verrotte land moeten waaien.

Holland is trouwens slechts dat misselijkmakende gebied in het westen van Nederland; daar waar ze echt alles faliekant fout doen, Zuid-Holland en Noord-Holland. Ik blijf het raar vinden dat heel Nederland regelmatig Holland genoemd wordt.

Anyway, afschaffen die Piet. We hebben teveel rotzooi getrapt in het verleden om nu lichtzinnig met racistische associaties om te gaan.
Mylai is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2014, 21:30   #67
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Zoiets zal het worden.
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  sint.jpg‎
Bekeken: 70
Grootte:  87,0 KB
ID: 95387  

Oud 16 september 2014, 21:33   #68
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als men zo begint hadden de Nederlanders misschien beter eerst eens naar de tekst van hun volkslied gekeken. Of gelden daar andere standaarden?

Website
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2014, 21:41   #69
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Als men zo begint hadden de Nederlanders misschien beter eerst eens naar de tekst van hun volkslied gekeken. Of gelden daar andere standaarden?
Ook volksliederen moeten aangepast worden. Vaneiges.
Oud 16 september 2014, 21:44   #70
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ook volksliederen moeten aangepast worden. Vaneiges.
Maar blijkbaar zijn sinterklaasliedjes belangrijker.

Website
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2014, 21:49   #71
Adrian M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mylai Bekijk bericht
Thx! 't valt inderdaad niet mee om te leven in een land dat bijna altijd aan de verkeerde kant van de geschiedenis staat. Van slavenhalers tot koloniaal onderdrukkers, land van NSB'ers tot een gluiperig volkje in dienst van de VS. En dan zitten we nu ook nog opgescheept met Rutte en Timmermans. Dat komt er nou van. Daar ben ik dan onderdeel van.
Eigenlijk zou er eens een stevige Russische wind door dit door en door verrotte land moeten waaien.

Holland is trouwens slechts dat misselijkmakende gebied in het westen van Nederland; daar waar ze echt alles faliekant fout doen, Zuid-Holland en Noord-Holland. Ik blijf het raar vinden dat heel Nederland regelmatig Holland genoemd wordt.

Anyway, afschaffen die Piet. We hebben teveel rotzooi getrapt in het verleden om nu lichtzinnig met racistische associaties om te gaan.
De populairste minister is een Limburger. Op nummer 4 een Limburgse
Oud 24 september 2014, 00:05   #72
Adrian M

Standaard

Citaat:
Wel, en hoe staat het inmiddels? De meeste gemeenten in Nederland blijken er geen gehoor aan te geven bij de intocht van Sint.

Wat is het gevolg van de discussie? Sommige gemeenten blijken als gevolg daarvan meer "Zwarte" Pieten in te zetten dan in
voorgaande jaren. De gemeente Assen ... 400 Zwarte Pieten.
Of we niks beters te doen hebben. Vastleggen als cultureel erfgoed, raken we misschien van het gezeik af.
Oud 24 september 2014, 07:16   #73
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Laat ons gelijk carnaval ook afschaffen want daar lopen ook de meest duistere figuren in rond.

Weg ermee, gedaan met de leute want een bepaalde groep begrijpt het hele gegeven niet of zoeken een manier om de 'boel' overhoop te zetten.

Op zich zijn het zelf wel best carnavaleske figuren

Wat een onzin allemaal toch de laatste jaren.
Oud 24 september 2014, 08:15   #74
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Dank u, vuile communisten.
Oud 24 september 2014, 10:01   #75
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Leuk graptje:

Citaat:
VN wil na Zwarte Piet ook Witte Kerst verbieden
Door: Ben Zona 22 oktober 2013, 15:43 230 Reacties

De werkgroep die nu bezig is met het onderzoeken van Zwarte Piet, komt uiteindelijk tot een rapport dat september volgend jaar naar de Mensenrechtenraad van de VN wordt gestuurd. Hierin gaat ook gepleit worden voor het afschaffen van een witte kerst. ‘We hopen dat het vervolgens wordt behandeld in de Algemene Vergadering van de Verenigde Naties. We weten nog niet of dat gaat gebeuren, maar dat verzoek dienen wij in ieder geval in. De VN kan Nederland dan verzoeken om actie te ondernemen.’
Nederland moet stoppen met de witte kerst omdat die wens ‘om wit’ kan worden opgevat als de hang naar blanke superioriteit. Dat zegt Prof. Verene Shepherd, mensenrechtenonderzoeker bij de Verenigde Naties en hoofd van de VN-werkgroep die onderzoek doet naar Zwarte Piet. “De werkgroep kan niet begrijpen waarom Nederlanders niet inzien dat dit een terugkeer naar de slavernij is en dat in de 21ste eeuw dit feest moet stoppen. Persoonlijk heb ik het liedje ‘I’m dreaming of a white Christmas’ altijd heel racistisch gevonden. Die spotjes van SkyRadio bevoorbeeld, die kunnen ook echt niet”, aldus de Jamaicaanse Shepherd. “Het is beledigend, wij gaan ook niet de straat op en zingen: I’m dreaming of a Black Christmas’. Wij doen dat niet, wij doen dat niet!
Afgelopen zaterdag bleek dat de Verenigde Naties onderzoek doen naar de witte kerst naar aanleiding van binnengekomen klachten dat het fenomeen racistisch zou zijn. De voorzitter van de VN werkgroep die zich over Zwarte Piet en Witte Kerst buigt (Working Group of Experts on People of African Descent) geeft aan dat ze als lid van de werkgroep weliswaar verplicht is nog nader onderzoek te doen, maar haar mening als gekleurd persoon al klaar te hebben.
De voorzitter van de werkgroep roept premier Rutte op om een eind te maken aan de witte kerst. “De premier heeft de macht om dit te veranderen en om zijn invloed uit te oefenen op het klimaat dat deze gewoonte in stand houdt. We zijn al zover gekomen met global warming, waarom pakken we niet gewoon door?”
http://mwnw.nl/blog/2013/10/22/vn-wi...35970#comments

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2014, 11:10   #76
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wat mag je binnenkort nog wel in de mond nemen, woorden bedoel ik!

Witte kerst zal vervangen worden in een opstel bijvoorbeeld van een kindje/leerling door: Dit jaar was het een besneeuwde kerst?

Uitgaande van het feit dat sneeuw in de meeste gevallen wit is kost u dat een GASboete. :rofl

Wat voor onzin is dat toch allemaal tegenwoordig.

Ik denk dat er velen zijn die 'zwarte sneeuw' zien vliegen.

One flew over the cuckoo's nest

Of ligt het aan mij?¿
Oud 24 september 2014, 11:26   #77
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat mag je binnenkort nog wel in de mond nemen, woorden bedoel ik!

Witte kerst zal vervangen worden in een opstel bijvoorbeeld van een kindje/leerling door: Dit jaar was het een besneeuwde kerst?

Uitgaande van het feit dat sneeuw in de meeste gevallen wit is kost u dat een GASboete. :rofl

Wat voor onzin is dat toch allemaal tegenwoordig.

Ik denk dat er velen zijn die 'zwarte sneeuw' zien vliegen.

One flew over the cuckoo's nest

Of ligt het aan mij?¿
Geloof me. Toen ik het draadje " Zwart is racistisch " opende had ik enkel nog maar gelezen dat in Engeland het "wit blad papier" ook zou moeten worden afgeschaft omdat "zwarte" kinderen dit met "blank" zouden associeren. Misschien in het vervolg met wit potlood op een zwart blad schrijven? beetje zoals vroeger de zwarte leisteen met grijze griffel? (d�*�*r zal het gezeten hebben: in de thuislanden zullen ze op zwarte leisteen hebben leren schrijven)-.

In feite willen de anti-racisten vooral dat het woord "WIT" moet worden afgeschaft heb ik het idee. Vooral als dat "wit" iets leuks betekent. WIT mag dus niet meer leuk zijn. Anderzijds was het woord BLANK ook al beladen met alle zonden Israels, dus dat is nog erger dan WIT.

Het racisme druipt eraf.

Zouden we nog het gezegde "zwarte sneeuw" mogen gebruiken? Waarschijnlijk ook niet.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2014, 12:36   #78
AVV.VVK
Parlementsvoorzitter

AVV.VVK's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mylai Bekijk bericht

uw persoonlijke overtuiging die hopelijk in het democratisch Vlaanderen door de meerderheid niet wordt aanvaard.

Hier zijn we toch wat slimmer.

Soms denk ik dat oikofobie een groter gevaar voor ons vormt dan xenofobie!
AVV.VVK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2014, 12:44   #79
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zouden we nog het gezegde "zwarte sneeuw" mogen gebruiken? Waarschijnlijk ook niet.
Ai! ik 'zondigde' dus weeral. (volledig bewust!)

Stel ik mij tegenwoordig meer en meer de vraag:

'Wie zijn de racisten eigenlijk?¿ "
Oud 24 september 2014, 14:46   #80
Adrian M

Standaard

Ondanks discussie blijft Zwarte Piet in veel gemeenten zwart
23 sept 2014

Zwarte Piet blijft zwart. Dat blijkt uit een rondgang die NRC Handelsblad maakte langs de vier grootste gemeenten van alle twaalf provincies.
Bijna nergens verandert er dit jaar iets aan de intocht van Sinterklaas.

In veruit de meeste plaatsen in Nederland blijft hij donker, met een pruik en gestifte lippen. Het publieke debat over het vermeende discriminerende uiterlijk van Zwarte Piet wordt beschouwd als een Amsterdamse discussie – „aangeblazen door de media”.

‘Gemieter kennen wij niet’
Lodewijk Osse, voorzitter van de Stichting Sinterklaasintocht Assen, zegt:
“Onze Sinterklaasintocht zal dit jaar in zijn meest oorspronkelijke vorm zijn en groter dan ooit, met 400 Zwarte Pieten en 9 praalwagens. We willen laten zien dat wij niet om willen buigen voor protest. We zijn niet doof voor de geluiden en hebben begrip voor iedereen, maar dat moet ook wederzijds zijn. Het gemieter over de kleur van Zwarte Piet kennen wij niet.”
http://www.nrc.nl/nieuws/2014/09/23/...meenten-zwart/
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be