![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#62 | |
|
![]() Citaat:
Friezen zijn ook Fries, maar die voelen zich opperbest in Nederland. Maar ze dan ook zelfbestuur geven als ze zelf niet willen, daar zie ik niet het natuurlijke van in. Pas op he, als de Limburgers daar zelf achter vragen, dan zou ik ze dat gaarne toestaan, maar ze vragen er niet achter.
![]() |
![]() |
#63 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
|
![]() Citaat:
Zo zijn ze in Thüringen blank, in Beieren blank, in Vlaanderen blank en in Wallonië blank. Wat jij nu zegt is dat we de gepaste conclusie hieruit moeten trekken en zodoende dus alle landen samensmelten die blank zijn. Racistisch, nietwaar? ![]()
![]() |
![]() |
#66 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#67 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#68 | |
|
![]() Citaat:
Antwoordt u daar eens eindelijk op: waar is die Limburgse Beweging?
![]() |
![]() |
#69 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U heeft nog steeds niet geantwoord waarom taalgrenzen niet zouden mogen samenvallen met administratieve grenzen. Ik zie immers geen enkele reden opdat het niet zo zou mogen zijn, tenzij u bepaalde vooropgestelde ideologische redenen heeft (die natuurlijk angstvallig verzwijgt). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Verder geven alle belangrijke politici (Mijnheer De Croo, Mijnheer Verhofstadt, Mijnheer Van Miert, Mijnheer Eyskens,... zelfs Schiltz!) ons wel gelijk in ons discours voor meer herfederaliseringen. De meesten zijn gewonnen voor een grondige verandering in het federale systeem, of willen het vervangen door unitarisme. Naast talloze bedrijfsleiders (die BUB nu in grote getale vervoegen), professoren, politologen, intellectuelen, cultuurmensen enz zijn dit politici van de bovenste plank... heel wat anders als cafépolitiekers als Bart de Wever of andere Blokkers.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alles. Indien uw stelling juist zou zijn, dan waren er wel tekenen te onderkennen die dat zouden kunnen bevestigen. Er zijn mensen die een Vlaamse staat nastreven. Hoe weten we dat? Wel, er bestaan allerlei groeperingen, verenigingen, drukkingsgroepen, organisaties en zelfs partijen die dit betrachten. Er zijn mensen voor wie een vereniging tussen Nederland en Vlaanderen als belangrijk wordt ervaren. Hoe weten we dat? Wel, er bestaan een tweetal verenigingen met een niet onaardig aantal leden en een tijdschrift. Er zijn mensen die voorstander zijn voor een soort Algemeen Vlaams in plaats van ons AN. Hoe weten we dat? Wel, iemand uit West-Vlaanderen heeft een vereniging opgericht en wist een, zij het wel beperkt aantal mensen hiervoor warm te maken. De man geeft ook een tijdschrift uit. Volgens u zijn er ook mensen die een onafhankelijk Limburg of op zijn minst een Limburgse deelstaat nastreven. Alleen... Probleempje... Waar zijn die verenigingen dan? Die organisaties? Die drukkingsgroepen? Die tijdschriften? Die vlugschriften? NERGENS. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En Verhofstadt? Eens kijken wat hij er weer van bakt... |
|
![]() |
![]() |