Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 oktober 2014, 17:01   #61
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Parcifal. Dus, voor wat hoort wat. Je partner mag je niets verwijten. Het is haar nu eenmaal toegestaan te doen wat je zelf leuk vindt. Zonder jaloezie.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Inderdaad.
ok. bedankt Parcifal. Je kan tellen als breeddenkende man.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2014, 17:14   #62
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Klopt. Het is ook veel natuurlijker: aantrekking tussen man en vrouw is heel natuurlijk en jaloezie is al even natuurlijk. Van de voortdurende concurrentie op de seksuele markt, die een aantal compulsieve consumenten doet bovendrijven en een grote massa gefrustreerden achterlaat, gaat iedereen kapot. Als iedereen echter zijn man of vrouw heeft en de andere mannen of vrouwen met rust laat, is iedereen tevreden. Zo eenvoudig kan het leven zijn.
Beetje simplistisch tot zelfs onwetenschappelijk dit, maar goed.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2014, 17:16   #63
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In Disney- en Plopsaland is dat inderdaad de norm en wordt er niet van afgeweken.

In de praktijk is er scheefpoeperij, jaloezie, achterdocht en leugens, dat heeft veel te maken met de 'eigendoms'-visie op de ander : blijf van mijn erf/ vrouw/ man.
Een koppel sluit in de praktijk in feite een exclusiviteitscontract voor sex, met strafclausules en beloning voor goed gedrag.
Tjah, heel inspirerend kan je dat toch niet noemen, het legt mensen aan de ketting, sommigen willen dat inderdaad en voelen zich daar goed bij, anderen ondergaan dat onder sociale/financiele druk.

Ik ken nogal wat mensen uit libertijnse milieus en ben er zelf ook een geworden na verloop van tijd, een vorm van bewustzijnsevolutie in feite, en eenmaal je van de ketting bent kun je daar nooit nog naar terug uit vrije wil.
Indien mijn vrouw nood en zin heeft in sex met een andere man, aanvaard ik dat zonder jaloezie, zoals ik verwacht dat ze dat van mij aanvaard.
Onze relatie gaat veel dieper dan dat, en wij zijn elkaars eigendom niet.
2 !
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2014, 17:35   #64
Drukazz
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Indien mijn vrouw nood en zin heeft in sex met een andere man, aanvaard ik dat zonder jaloezie, zoals ik verwacht dat ze dat van mij aanvaard.
Al eens aan een psychiater gedacht?
Drukazz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2014, 17:41   #65
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz Bekijk bericht
Verdenk jij iedereen die niet denken wil als jij gek te wezen ? Voor dit soort afwijkingen hebben psychiaters anders wel goede behandelingen.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2014, 17:42   #66
Drosamadaris
Minister

Standaard

Citaat:
In Disney- en Plopsaland is dat inderdaad de norm en wordt er niet van afgeweken.

In de praktijk is er scheefpoeperij, jaloezie, achterdocht en leugens, dat heeft veel te maken met de 'eigendoms'-visie op de ander : blijf van mijn erf/ vrouw/ man.
Een koppel sluit in de praktijk in feite een exclusiviteitscontract voor sex, met strafclausules en beloning voor goed gedrag.
Tjah, heel inspirerend kan je dat toch niet noemen, het legt mensen aan de ketting, sommigen willen dat inderdaad en voelen zich daar goed bij, anderen ondergaan dat onder sociale/financiele druk.

Ik ken nogal wat mensen uit libertijnse milieus en ben er zelf ook een geworden na verloop van tijd, een vorm van bewustzijnsevolutie in feite, en eenmaal je van de ketting bent kun je daar nooit nog naar terug uit vrije wil.
2

Seksuele exclusiviteit is overrated.
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2014, 17:47   #67
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

De hechtste en trouwste koppels zijn dan ook de mensen die het aankunnen om aan partnerruil te doen.
Oud 10 oktober 2014, 17:48   #68
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geef me eens het nummer van die van jou anders Tevreden over ?
Oud 10 oktober 2014, 17:51   #69
Drukazz
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
De hechtste en trouwste koppels zijn dan ook de mensen die het aankunnen om aan partnerruil te doen.
Ik wil mijn vrouw niet zien gen**kt worden door een andere man
Drukazz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2014, 17:52   #70
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Beetje simplistisch tot zelfs onwetenschappelijk dit, maar goed.
Nietzsche. Vertel eens uw wetenschappelijke reactie. Jij zelfverklaarde wetenschapper.

Jij als fatalist en verkondiger van het nietszeggende, zou toch moeten weten dat seks ook iets menselijks is. Seks is een behoefte.

Vertel dan ook eens hoe het komt dat die juffies op TMF, JIM en ook op televisie zich steeds meer bloot geven zolang er maar geen tepels worden getoond. Terwijl ze misschien om hulp roepen als iemand hen op straat aanspreekt, en zichzelf als slachtoffer zien.
Oud 10 oktober 2014, 17:53   #71
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
zeg maar 'geneukt'.
Ik neem aan dat je vrouw niet enkel door jou wordt geneukt.

Laatst gewijzigd door Rudy : 10 oktober 2014 om 18:03.
Oud 10 oktober 2014, 17:57   #72
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
fred vanhove. Je ben al iets te lang getrouwd zeker, en beseft ondertussen dat de jongelui iets breeddenkender zijn.

Het is goed dat jongelui de mogelijkheid hebben om te experimenteren met seks, zonder zich schuldig te moeten voelen. Ouders weten dat.
Oud 10 oktober 2014, 18:00   #73
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als ze neukt met een andere zie je het liever niet ....kan daar inkomen ..ieder denkt over wat hij of zij wil.
Oud 10 oktober 2014, 18:02   #74
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Tja, dat dachten ze in de jaren '70 ook, en een heleboel communes (met vrije seks) hebben het geprobeerd en dachten dat ze het warm water hadden uitgevonden. het heeft niet geduurd. Het werkt gewoon niet voor de meeste mensen.
Jaloezie is er niet zomaar. Er is een darwinistische reden waarom de mens jaloers gedrag vertoont. Er is ook een evolutionair voordeel aan monogamie. in elk geval voor de mens, niet voor de meeste andere diersoorten blijkbaar.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2014, 18:02   #75
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
fred vanhove. Je ben al iets te lang getrouwd zeker, en beseft ondertussen dat de jongelui iets breeddenkender zijn.

Het is goed dat jongelui de mogelijkheid hebben om te experimenteren met seks, zonder zich schuldig te moeten voelen. Ouders weten dat.
Ik mag zonder bescheiden te zijn zeggen dat ik waarschijnlijk een van de meest breeddenkende mensen ben hier op dit forum

Wat bedoel je eigenlijk ?
Oud 10 oktober 2014, 18:04   #76
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Tja, dat dachten ze in de jaren '70 ook, en een heleboel communes (met vrije seks) hebben het geprobeerd en dachten dat ze het warm water hadden uitgevonden. het heeft niet geduurd. Het werkt gewoon niet voor de meeste mensen.
Jaloezie is er niet zomaar. Er is een darwinistische reden waarom de mens jaloers gedrag vertoont. Er is ook een evolutionair voordeel aan monogamie. in elk geval voor de mens, niet voor de meeste andere diersoorten blijkbaar.
Communes en naar een parenclub gaan is iets Totaal anders he....In een commune leef je 24 op 24 samen en naar een parenclub ga je na een gezellige avond samen terug huiswaarts.Trouwens in een commune was het bestaan van koppels onbestaande.....terwijl in een parenclub enkel koppels zitten (of liggen)
Ik weet echt niet wat het ene met het ander vandoen heeft.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 10 oktober 2014 om 18:06.
Oud 10 oktober 2014, 18:07   #77
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ze neukt met een andere zie je het liever niet ....kan daar inkomen ..ieder denkt over wat hij of zij wil.
Ik begrijp dat je daar kan inkomen. Onschuldig slachtoffer en toeschouwer zijn van seks door je ega met een indringer kan inderdaad pijn doen.
Oud 10 oktober 2014, 18:08   #78
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
zeg maar 'geneukt'.
Ik neem aan dat je vrouw niet enkel door jou wordt geneukt.
Oud 10 oktober 2014, 18:10   #79
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik begrijp dat je daar kan inkomen. Onschuldig slachtoffer en toeschouwer zijn van seks door je ega met een indringer kan inderdaad pijn doen.
Alles is gewenning .....alles is raar de eerste keren.....en uiteindelijk wordt het de gewoonste zaak in de wereld.
Oud 10 oktober 2014, 18:13   #80
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alles is gewenning .....alles is raar de eerste keren.....en uiteindelijk wordt het de gewoonste zaak in de wereld.
bedankt Fred.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be