![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die zin staat in het regeerakkoord. Noch MR, noch de tsjeven, noch de blauwsels, noch het palais den Taaien, hebben de nva'ers er van kunnen overtuigen dat dit nutteloos zou zijn in die tekst, want al decennia verworven .. ?????? Aai dontink so. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Misschien zouden Vlamingen/Nederlandstaligen eens wat meer op hun strepen kunnen staan i.p.v. steeds te vr�*gen. Uiteraard heeft 'n Waal/Brusselaar 't recht om in zijn moedertaal te woord gestaan te worden indien hij/zij dat wenst, net als 'n Nederlandstalige dat recht heeft, ze moeten nl. op z'n minst 2 landstalen kennen.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Over persoonlijke ervaringen gesproken. De laatste die ik had was vorig jaar of iets daarvoor toen de consul me vroeg of ik het formulier in het Frans wou invullen want een Nederlandstalig hadden ze niet. Dit 180 jaren na de creatie van dit land. Het zal wel 'toeval' zijn zeker. Zoals het toeval is volgens Reynders dat bijna alle topdiplomaten Franstaligen zijn, ondertussen dat hij eist dat het taalexamen voor Franstaligen nóg gemakkelijker wordt want ze zouden met te weinig zijn. Stel u voor die arrogantie!! Omwille van de goede vrede slikken Vlaamse Belgisch nationalisten dit alles. Is het dan 'Vlaams nationalistisch' niet te willen gediscrimineerd worden? Zeker gegeven de historische context van dit land.
En ja het diplomatiek examen behandelt het Nederlands en Frans niet op hetzelfde niveau. Ik ben de details een beetje kwijt, maar dit kan ik navragen indien gewenst. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 13 oktober 2014 om 01:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat doet België eigenlijk nog in die Francofonie? Waarom wordt de Nederlandstalige meerderheid van dit land in internationale context als Franstaligen voorgesteld? Waarom is het niet andersom, dat de minderheid van dit land als Nederlandstaligen worden voorgesteld? Ha, nee. DAT kan natuurlijk niet. Maar waarom niet eigenlijk? Van hetzelfde laken een broek OF een eerlijk land NU, zou ik zeggen. Kies maar. Maar zo gaat het natuurlijk niet met heel wat lamme goedzak Vlaamse politici die na bijna twee eeuwen onderdrukking liever de ogen sluiten voor het onrecht. Het niet eens 'zien'. België mag men van mijn part proberen als project. Maar dan wel met een schone lei beginnen, want het onrecht uit het verleden blijft anders doorwegen. Uit die Francofonie stappen is een stap in de richting van een rechtvaardige Belgische staat, zoals de zaken nu ervoor staan. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 13 oktober 2014 om 01:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Staatssecretaris
|
![]() troost u de Vlaamse eisen zijn nog langer uitgesteld door de Vlaamse(???????) NBA
![]() |
![]() |
#67 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Gelukkig bestaat het VB al 30 jaar om daarover te waken. Dankzij hen is het probleem compleet van de baan.
![]() |
#68 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Thema dat door de NBA (vakkundig) werd misbruikt om de postjes binnen te rijven. Noem anders eens één Vlaams thema in een van beide regeringsovereenkomsten?
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het Vlaams Blok veroorzaakte door haar vuilbekkerij en gebral, dat vele kiezers erg afschrikte, een vertraging van de Vlaamse ontvoogding van minstens 20 jaren. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#72 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Wat je schrijft over het onthaal in je moedertaal op een ambassade is natuurlijk correct. Een mens in nood moet in zijn moedertaal kunnen opgevangen worden. (bv in de Brusselse ziekenhuizen) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Staatssecretaris
|
![]() bij mijn weten is het VB maar verzwakt toen NBA de thema's pikte om ze zo snel mogelijk op 25 mei te vergeten
![]() |
![]() |
#75 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Nogal wiedes dat je die vraag moet stellen ![]() Zal u op weg helpen : partijpunt 1 van de NBA stopzetten van de transfers naar Wallonië/Brussel stopzetten van de faciliteiten toepassing van de taalwetten in Brussel blokkeren negatieve gevolgen van de zesde staatshervorming voor Vlaanderen ( dat punt waar Jan Janbom en Ben Weyts iedere keer over begonnen als ze op TV kwamen, samen met de belastingsregering Dirupo (nu heten die "bijdragen") TOT 25 MEI 2014 15:00:01, en die ze nu slaafs gaan uitvoeren LEES HET VLAAMS REGEERAKKOORD)
![]() Laatst gewijzigd door rookie : 13 oktober 2014 om 08:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En Jambon, als vieze voor de nva in de kern, gaat in slaap vallen en dit item vergeten af te vinken bij elk voorgangsrapport .... .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Jambon wordt met een kluitje in t riet gestuurd : elke ambassade krijgt één of andere lagere bediende die t NL machtig is ... en voorts wordt door de lepe Reynders op t niveau waar het telt de diplomatie versterkt met Franstaligen in diplomatieke functies ... (mogelijk idd met makkelijkere NL-examens voor Franstaligen) alsof je de Belgische manier van werken nog niet van ver kan zien aankomen ![]() nu mag N-VA veel proberen, maar maak mij niks wijs hé ... Laatst gewijzigd door Anna List : 13 oktober 2014 om 08:45. |
|
![]() |
![]() |