![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
'Mijn' waarheid - mocht ik die al hebben - geldt enkel voor mij. Ze speelt trouwens enkel op emotioneel vlak. een vlak dat enkel eigen is aan 'mij' en dat niemand anders bindt. Fur mich. Mijn waarheid is dan ook nooit Waarheid maar wél een diepe waarachtigheid. Daarom ook dat mystiek een limietfunctie van het emotionele het toppunt van waarachtigheid is maar niets zegt over de 'waarheid'. Een universele waarheid moet gelden voor iedereen en kan dus nooit op het emotionele vlak liggen: Ze moet rationeel aanvaardbaar en verifieerbaar zijn. En dat is onmogelijk. De waarheid an sich is onkenbaar. Daarin ligt het falen van elk georganiseerd geloof: ze stelt universele waarheden - die ze niet hard kan maken - voorop en weet geen raad met de waarachtigheid van het zoekende individu dat zich niet laat knechten door het geschreven woord dat in het hoogste geval enkel uit het hoofd van de waarachtigheid van iemand anders kan komen en dus nooit kan samen vallen met de eigen waarachtigheid. Gelukkig zijn er - voor de liefhebbers - nog religies zonder god die de waarheid in het midden laten en volop kansen geven aan de waarachtigheid van het individu.
![]() |
![]() |
#63 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het was toch juist daarop dat ik de officiële godsdiensten aanval; ze ondergraven zichzelf, door de werkelijke en enige weg die zelfonderzoek is te ondergraven en met hun dogmen, wetten en geloofspunten af te komen. God of niet God is voor mij in wezen hetzelfde; met God wordt alleen het oerbeginsel, het onspreekbare...., dat ik in mijzelf voel, aangeduid, niets meer en niets minder. Inderdaad maar goed dat er dan nog andere religies bestaan; maar ik ben op dit ogenblik en ik voel ook geen behoefte meer om mij bij om het even welke religie aan te sluiten. Wijze woorden, van waar ze ook komen zijn altijd Welkom. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Banneling
|
![]() Iemand zei me ooit eens "geloven is twijfelen".
Vandaag dringt de betekenis hiervan pas echt door. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Banneling
|
![]() Ik geloof totaal niet in het huidige systeem. Ik geloof totaal niet dat leiders het beste voor ons voorhebben. Ik observeer leugens, bedrog, al sinds begin der tijden.
Religie is de grootste gijzeling op alles dat ooit geweten was, maar vandaag zo twisted is dat niemand er nog aan kan. En ik denk dan te geloven dat Christus een beweging was die zich los van "leiders" verplaatste. Misschien waren er paar namen blijven hangen zoals "Jezus". Maar Christos is volgens mij wel degelijk een energie die wij fysieke uiting kunnen geven, maar die energie is vandaag omgedraaid. En dus verkeren wij in massa chaos, leed, depressie, oorlogen, ziektes, .... We adore the man and forgot his purpose... om los van onze kwalen te leren leven in plaats van onze kwalen de volledige overhand te geven. "My house will be called a house of prayer. But you are making it a den of thieves!" |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Banneling
|
![]() Ik geloof totaal niet in het huidige systeem. Ik geloof totaal niet dat leiders het beste voor ons voorhebben. Ik observeer leugens, bedrog, al sinds begin der tijden.
Religie is de grootste gijzeling op alles dat ooit geweten was, maar vandaag zo twisted is dat niemand er nog aan uitkan. En ik denk dan te geloven dat Christus een beweging was die zich los van "leiders" verplaatste. Misschien waren er paar namen blijven hangen zoals "Jezus". Maar Christos is volgens mij wel degelijk een energie die wij fysieke uiting kunnen geven, maar die energie is vandaag omgedraaid. En dus verkeren wij in massa chaos, leed, depressie, oorlogen, ziektes, .... We adore the man and forgot his purpose... om los van onze kwalen te leren leven in plaats van onze kwalen de volledige overhand te geven. "My house will be called a house of prayer. But you are making it a den of thieves!" Laatst gewijzigd door Peche : 21 oktober 2014 om 11:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Banneling
|
![]() Ah zegt gij het ons dan eens.
Wie was Jezus? Gebruikte hij nu cannabisolie of niet? ![]() Waarvoor dient de grote piramide? Wat is de betekenis van de eerste geschriften der beschavingen? Zeg het eens. Laatst gewijzigd door Peche : 21 oktober 2014 om 12:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() > Wat is geloven ?? (geloofsgeloof)
< Irrationeel !!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Literaire gelovigen doen dat niet, die kennen de bijbel met alle bijhorende kerkelijke tradities en rituelen rats van buiten en hebben zgn een antwoord op alles, maar stel ze een serieuze vraag over het Christuslichaam en ze geven niet meer thuis. Daarom krijg ik ook geen reactie op m'n post die je aanhaalt. Stel je voor zeg, wij zouden ‘M zélf zijn ? Onvoorstelbaar! Blasfemie!! De Katharen en de talloze vervolgde gnostici kunnen er van meespreken... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Normale mensen lezen bepaalde zever niet meer tenzij zeer oppervlakkig. Altijd geplukt uit een of andere obscure internetbron. Nooit eigen verwoording en/of ideeën. Voortbouwen op Einstein, Teihard de Chardin en Jung en dan voor de pinnen komen met electronen....die godbetert over een geheugen beschikken. En dan reacties verwachten.....
![]() |
![]() |
#73 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door tandem : 21 oktober 2014 om 19:36. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zonder dat hoogdringend bewustwordingproces bij een grote groep van onze medeburgers geeft de huidige wereld met zijn steeds groter wordende en priemende dreigingen, je een voorsmaakje van waar we in versneld tempo naar toe zullen vliegen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dit wetende geloof ik niet in een gedetermineerde wereld. Daar wel in geloven geeft bovendien de voorspeller gelijk want jij gaat je leven in functie van het voorspelde uitbouwen en dus de voorspelling versterken in plaats van hem af te bouwen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |