![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
Bekijk resultaten enquête: Bent U hoogbegaafd | |||
Ja (of zeer sterk vermoeden van wel) |
![]() ![]() ![]() |
9 | 52,94% |
Nee (of zeer sterk vermoeden van niet) |
![]() ![]() ![]() |
8 | 47,06% |
Aantal stemmers: 17. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() EN wie ben jij eigenlijk om te zeggen dat 'humor, maar dan wel van de diepgaande en goed gevonden soort' boven alle andere humor staat ? Eigenwaan, waarvan zou dat een eigenschap zijn ? ![]() En laat ik zo vrij zijn om ook te beweren dat jouw bewering over 'kortzichtigheid' in hetzelfde straatje past als dat over 'humor'..... ![]() Ik zou de kost niet willen geven aan alle kortzichtige intelligente mensen.....ooit al gehoord van vakidioten ? ![]() Miljaarde, heb ik me toch laten verleiden tot een serieuze post in de K&K ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Proud to be a koljo, sorry, klojo. Baai de wei : Het enige alternatief voor het beleid in belgië... Steun de P.O.K.. http://forum.politics.be/showthread....=1#post7447175 Laatst gewijzigd door Klojo eerste klas : 17 oktober 2014 om 19:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Iedereen die zichzelf hoogbegaafd acht is wellicht niet begaafd genoeg om te beseffen dat dat niet zo is
![]() Wat dikwijls bedoeld wordt met hoogbegaafd is een idiot savant. 0,0 % kans op overleven in een niet beschermde omgeving; is gewoon prooi. Wat de evolutie in gedachten had bij hoogbegaafd is waarschijnlijk sterk zijn op fysiek vlak, handig zijn, goed op emotioneel vlak om in groepen te leven, sterk ruimtelijk inzicht en een zekere probleemoplossende intelligentie => veel wijfjes om mee te paren. En d�*�*r gaat het toch om, niet, bende nerds? ![]()
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5 Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap. De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54 |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mensen die de humor van monty phyton kunnen smaken zonder intelligentie, die lachen omdat er anderen lachen.
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bent U hoogbegaafd
Nee (absoluut waar !!)
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Vreemdeling
|
![]() Klojo: ben jij hoogbegaafd? Indien ja? Dan zou de kans redelijk groot moeten zijn dat als je al andere HBers ontmoet hebt en dat je met die mensen veel meer gelachen hebt dan niet. Dat is wat je misschien zou kunnen zien als humor.
Indien nee: ik ben wel hoogbegaafd (het is wel degelijk getest, met een WISC test, niet zo'n online broltestje) dus ik meen wel te weten waarover ik praat, neem het van mij aan dat HBers tezamen veel meer lachen dan een groepje niet HBers en dat de grappen minder vaak al een paar keer zijn voorgekauwd. Ik heb ook al vaak humor zien staan in lijstjes kenmerken. Vaak hebben jonge hoogbegaafde kinderen het probleem dat hun leeftijdsgenoten hun humor niet snappen. Omdat die te vergaand is voor wat de niet hoogbegaafde leeftijdsgenoot aankan.
De mens is de maat van alle dingen ~Protagoras Laatst gewijzigd door thaumadzomen : 17 oktober 2014 om 23:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelf mag ik lid worden van Mensa. Voldoende ervaring met hoogbegaafdheid of moet ik de lijst nog uitbreiden naar de rest van mijn familie en ex-schoonfamilie. En ik heb niet gepost dat Dabrowki iets met het geloof te maken heeft. Ik heb gepost dat zijn stelling op het geloof is gebaseerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met die testen kan hij dan bepalen welke soldaten hij moest laten opleiden tot officieren en welke enkel geschikt waren als kanonnenvlees. Het IQ heeft trouwens niets te maken met fysiek. Ik heb zelf een zeer goede fysiek en ben vrij krachtig, ik heb verschillende fysiek zware opleidingen doorlopen en beoefen verschillende extreme sporten. En als je mijn jongste zoon ziet, dan zou je helemaal niet zeggen dat die een hoog IQ heeft. De kans dat jij in een vijandige omgeving zonder hulpmiddelen mijn kinderen overleeft is 0,0%. Niet omdat zij beter begaafd zouden zijn dan jij, maar omdat ze er beter voor opgeleid zijn en hebben geleerd om te overleven van wat er in hun omgeving te vinden is. En wat doe je met de hoogbegaafde wijfjes? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn oudste dochter en oudste zoon zijn lachebekken, terwijl ik zelf en mijn jongste zoon zelden lachen. Niet dat wij geen plezier maken, maar humor is aan ons niet besteed. En dat heeft niets te maken met het IQ, maar met onze ingesteldheid. Citaat:
Hoogbegaafdheid heeft namelijk niets met sociale omgang te maken. Mijn kinderen kunnen reeds hun hele leven gewoon omgaan met hun leeftijdgenootjes en daar plezier mee maken. Mijn jongste zoon zijn beste vriend is trouwens een zwakker begaafde leeftijdgenoot met een IQ van 69 punten. En als die twee samen op pad gaan, dan houd heel de buurt hier zijn hart vast. Maar jij behoord duidelijk tot de hoogbegaafden met maatschappelijke problemen. Jij bent zwaar ziek. Jij heb problemen met je aanpassingsvermogen en daardoor kan je niet omgaan met minder begaafden. Ik raad je dan ook aan om lid te worden van 3.14, een vereniging voor hoogbegaafden die denken dat de minderbegaafden maar moeten leren op hun niveau te denken en handelen, in plaats van dat zij een stapje naar beneden doen en zich aanpassen aan de mensen in hun directe omgeving. Laatst gewijzigd door Jantje : 18 oktober 2014 om 08:17. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een woord waar ik een bloedhekel aan heb. Enkel sociaal niet aangepaste noemen zichzelf hoogbegaafd. Citaat:
Ik kreeg een lachje op mijn gezicht met het lezen van je post. K&K is namelijk een plaats waar je de draak kan steken met idioten die denken dat ze beter zijn dan de rest omdat ze hogere punten hebben gehaald op een IQ-test. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben dat niet.
Ik behaal wel meer dan 132 punten op IQ-testen, maar voel mij vaak een nietig iemand als ik sommige mensen bezig zie in hun beroepsbekwaamheid. Het is niet omdat ik sneller en anders kan denken dan de 98% andere mensen, dat ik hoger ben dan die andere 98%. Laatst was ik zo op een voorstelling van de muziekschool hier. Een kind van 12 jaar liet daar even een stukje muziek horen dat ze speelde op haar gitaar om zich op te warmen. Jongens, kon dat meisje een stukje spelen op haar gitaar, dit terwijl ze in het buitengewoon onderwijs zit, want ze kan amper 1+1 optellen en heeft een IQ van -70 punten. Tijdens haar optreden liet ze dan ook nog eens horen, dat ze een mooie stem heeft en fanatisch kan zingen en toon houden. Dit terwijl ze amper noten kan lezen en alles op gehoor leert. Dat was pas een zeer begaafde muzikante. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5 Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap. De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar als ik alles moet posten, dan ben ik bezig boeken te schrijven. Citaat:
Vandaar de vraag; Wat doen je met de hoogbegaafde wijfjes? Ik ken namelijk hoogbegaafde vrouwen die niet aan een man geraken. Als ze hun mond opendoen op er klanken uit te laten komen, gaan mannen gewoon op de loop voor hen. Ken er zo zelfs ééntje waartegen je direct moet zeggen, klaar je bent een knap ding en ik wil wel sex met jou, maar je zwijgt of ik ben weg. En die heeft dan een IQ van boven de 150 punten. Want als die begint te praten is de goesting direct over, hoewel ze een heel sexy stem heeft, perfect gebouwd is en een engelengezichtje heeft. Maar wat daar uit komt is zelfs voor een dove niet om aan te horen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Vreemdeling
|
![]() waarom is er zo veel haat tegenover iemand die gewoon meer informatie wilt vergaren over zichzelf en hoogbegaafdheid?
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En inmiddels doet de hoogbegaafde jongere er goed aan andere aspecten waarin hij zwakker is te ontwikkelen. Vaak is dat de fysieke conditie, artistieke vaardigheden, sociale vaardigheden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Vreemdeling
|
![]() Het probleem is dat sommige hoogbegaafden blijven aanpassen, en ook hun prestaties aanpassen aan wat de groep verwacht. 70% in plaats van 85% op het rapport, dit is onderpresteren. De eerste jaren gaat dat goed, maar als het moeilijker wordt heeft die hoogbegaafde geen flauw idee hoe die moet leren en is die persoon vaak ook echt niet gemotiveerd. dat is het gevaar van onderpresteren.
Blijven aanpassen is m.i. geen goed idee. Het is ook niet zo makkelijk, al die tijd je anders voordoen dan je bent.
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je zit hier op een politiek forum, remember? Ze hebben hier allemaal hun eigen grote gelijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Vreemdeling
|
![]() Even voor de duidelijkheid, ik wil niet de hoogst begaafde zijn he. Ik wil gewoon meer informatie en nieuwe inzichten vergaren over hoogbegaafdheid. Niet discussies als "ik ben hoger begaafd" en "ik ben hoogst begaafd want [insert onzin argument]"
![]() |
#79 |
Banneling
|
![]() Ge kunt hele busladingen vol hoogbegaafden laten aanrukken die nooit iets zijn geworden.
Daar sta je dan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Vreemdeling
|
![]() wat wilt ge daar nu mee bewijzen. ik heb toch nooit beweerd dat hoogbegaafden iets geweldigs hebben bereikt of zo.