![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik lees nergens iets van een negatief effect. Echte acupunctuur zou dus een zwak placebo zijn.
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() neen, klopt... zei ik ook niet
Ik reageer op Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bijgedachte : zou dan zijn dat 'real' acupunctuur (over de werkzaamheid van bestaat veel controverse.) misschien niet zo hoog van de toren moet blazen met hun visie over levensenergie, meridianen, etc... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Inderdaad, nagel op de kop!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Na afloop van de kuur komt de hoofdpijn plots terug. Het staat als een paal boven water dat het placebo geen enkel fysisch/chemisch effect kan hebben, wat blijft er dan nog over, een psychisch effect toch? Nu kan je inderdaad stellen: bwa, laat die patient zijn pilleke maar voortnemen, hij/zij heeft er baat bij. Maar het is toch duidelijk dat die patient door factoren in zijn leefomgeving die hoofdpijn krijgt, waarom dat eens niet onderzoeken en de echte oorzaak achterhalen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niettemin loop ik even mee Citaat:
Het heeft inderdaad een psychisch effect ( dat is : het speelt in op de psyche ) maar dat wilt niet zeggen dat er geen fysisch of chemisch effect ergens in het lichaam kan optreden ergens in het lichaam. Over de juiste werking is maar bitter weinig geweten ( ps. psyche -> hersenen -> fysisch/chemisch ) Maar goed ... dat even naast de kwestie Citaat:
Citaat:
Maar jij zei zoveel dat het gevallen (zij die er dus baat bij hebben) waren rijp voor de psychiatrie. Dat had toch iets van een toon alsof enkel mensen waar iets mis aan is in hun bovenkamer onderhevig zouden zijn aan zo'n placebo-effect Daar reageerde ik dus op. Maar misschien had ik je verkeerd begrepen. Laatst gewijzigd door praha : 25 november 2014 om 23:59. |
||||
![]() |
![]() |