![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Mag Bart De Wever melden dat de Koning bij Hitler op de koffie ging ? | |||
1. Neen. Hij houdt zich beter bezig met de problemen van deze eeuw. |
![]() ![]() ![]() |
2 | 9,09% |
2. Ja. Hij moet de problemven van vorige eeuw oprakelen. |
![]() ![]() ![]() |
6 | 27,27% |
3. Hij zou als politicus beter zijn academisch gelijk voor zich houden. |
![]() ![]() ![]() |
1 | 4,55% |
4. Bart De Wever hoeft niet te stellen dat de collaboratie fout was. |
![]() ![]() ![]() |
2 | 9,09% |
5. Bart De Wever wordt beter terug academicus. |
![]() ![]() ![]() |
1 | 4,55% |
6. Bart De Wever mag zijn respet uiten voor colloberateurs. |
![]() ![]() ![]() |
1 | 4,55% |
7. Bart De Wever dient het ontslag van Jan Jambon te vragen. |
![]() ![]() ![]() |
2 | 9,09% |
8. Bart De Wever zou beter de Waalse rol in de colaboratie in de verf zetten. |
![]() ![]() ![]() |
6 | 27,27% |
9. Bart De Wever moet aandringen op amnestie. |
![]() ![]() ![]() |
1 | 4,55% |
10. Prins Laurent for president. |
![]() ![]() ![]() |
6 | 27,27% |
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 22. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb de collaborateurs al lang vergeven. Voor mij part mocht er al een geruime geleden een algemene amnestie afgekondigd geworden zijn. Vaneiges. Maar dat betekent niet dat dat ik naar hun feestjes zou gaan. Naar die feestjes gaan alleen soortgenoten!
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 19 oktober 2014 om 19:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Bovendien, wat is een collaborateur? Mijn vader is alleen lid van het VNV geweest, heeft nooit een vlieg kwaad gedaan, niemand verklikt of aangegeven. Het was alleen zijn politieke overtuiging dat Vlamingen tweederangsburgers waren, gedomineerd door een Franstalige elite, en dat dat onder Duits bewind zou beteren. Naief misschien, maar is dat een misdaad? Het heeft hem wel een jaar gevangenis gekost, en zijn werkgever werd verplicht hem zijn dienstjaren af te nemen toen hij terug aan de slag kon. En zo waren er legio. Zoals Jambon zei: hij had zijn redenen. Achteraf is het gemakkelijk met het vingertje te wijzen en heel hard "U was fout" te roepen. Vae victis! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
WOEHAHAHAHAHAHAHAHAHA! Jij komiek!
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgens de stelling binnen de Belgische politiek was hij een collaborateur. Mijn vader is in 1926 geboren en was dus 14 jaar toen Duitsland België bezette. Hij werd naar een werkkamp gestuurd en moest daar op het veld werken. Het eten was vaak erbarmelijk en niet te vreten. Gedurende 2 jaar zag hij elke dag het goede en gezonde eten opladen voor de soldaten. Soldaten die geen zwaar werk verrichte en enkel met de vrachtwagens rondreden. Op zijn 16de kreeg hij de kans om de schop om te ruilen voor het stuur van een vrachtwagen en kreeg hij een opleiding tot mechanieker aangeboden bij de weermacht. We schreven toen begin 1942. Eind 1943 werd hij gestraft wegens weigering van bevel en naar het oostfront gestuurd. Waar hij bleef tot het einde van de oorlog. Hij had het geluk om niet naar Berlijn te vluchten en door de Russen gevat te worden. Begin 1946 werd hij door het Belgische gerecht opgepakt en veroordeeld als collaborateur vanwege zijn aandeel in de strijd aan het oostfront. Hij was toen 20 jaar. Was mijn vader fout als collaborateur en had hij een andere keuze en wie was de oorzaak van zijn keuze? Ik ben er zeker van dat 99% van de huidige Belgicisten dezelfde keuze zouden gemaakt hebben. In 1950 kreeg hij het aanbod tot eerherstel en kwijtschelding van zijn strafblad. De voorwaarden was deelnemen aan de oorlog in Korea tegen de communisten. Hij weigerde, want hij was reeds veroordeeld geweest door België voor zijn strijd tegen het communisme. Een strijd die hem dan nog was opgelegd door derde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niets weerhoudt jou om opportunistisch aan te sluiten bij N-VA.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 19 oktober 2014 om 19:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Welke N-VA inhoud werd voor jou vandaag bewezen ? Ik heb een kaars aangestoken en mijn bril opgezet...
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hiermee bevestig jij dat N-VA geen inhoud zou hebben.
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Die 'men' die nu zoveel van haar neus maakt, die heeft het dus niet over om het even wie en om het even waarom en om het even wanneer.....zolang het maar een Vlaming is ?
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 19 oktober 2014 om 19:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom dan het koningshuis aanvallen met collaboratie ?
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Verklaar jezelf nader.
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waarom moet politiek iemand verbieden om op persoonlijke wijze met elkaar in contact te staan? Ik weet niet of U het heel goed door hebt, maar de Belgicistische goegemeente maakte een zwarte week door met dank aan onze Franstalige vrienden! Als Franstalig België de taal van achterlijke dronkaards hanteert, moet ze ook niet verschieten dat normale beredeneerde mensen de Franstaligen de rug toe keren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neenneen, zeker niet. Net zoals Sauwens betrapt werd met de handen in de koekendoos en moest gaan, zo werd ook Jambon betrapt. Alleen had hij zijn handen niet meer in de koekendoos en deed hij 'slechts' een ongelukkige uitspraak. En daarom moest hij niet gaan.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 19 oktober 2014 om 19:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In dit geval zou U er goed aan doen om uw muil te houden, en zeker U ver weg te houden van het beoordelen van mensen die U nog van haar nog pluimen kent! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe ga jij dat in concreto realiseren ?
![]() |
![]() |