Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Is "racisme" gebaseerd op superioriteit van mengrassen gevaarlijk?
Ja, zelfs al heeft de wetenschap gelijk, men moet niet pleiten voor de superioriteit van een mensengroep 1 12,50%
Ja, maar de bevindingen moeten wel au sérieux genomen worden 1 12,50%
Nee, voor mijn part mag dat gezegd worden, zolang de beweringen maar wetenschappelijk gestaafd zijn 2 25,00%
Nee, tout court, een "tegen-racisme" is politiek gezien welkom 4 50,00%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 8. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 21 oktober 2014, 11:46   #61
SMI94
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
De genetica en de biochemie van de verliefdheid is natuurlijk wel iets complexer dan zomaar "verliefd worden". Ooit een mooie documentaire-avond over gezien op ARTE. Zal eens opzoeken voor je.

En ik denk dat we nu net wel voortdurend liggen fantaseren over andere rassen. Het onderbewuste is doordrongen van ras (in zowel paranoïde als schizoïde zin). Gilles Deleuze en de psychiater Félix Guattari schreven daar hun bekende boeken over: Capitalisme et Schizophrénie (deel I en II).
Ik snap je punt wel, alleen zie ik niet in hoe je zoiets kan 'aanmoedigen' Wat komt, dat komt en de rest... tja, dat komt niet.
SMI94 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2014, 11:47   #62
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

ivm. voortplanting is het eerder lust dat speelt dan "verliefdheid"
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2014, 11:54   #63
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SMI94 Bekijk bericht
Ik snap je punt wel, alleen zie ik niet in hoe je zoiets kan 'aanmoedigen' Wat komt, dat komt en de rest... tja, dat komt niet.
Akkoord, het bewust aanmoedigen van rassenvermenging is misschien een stap te ver. Maar met goede politieke instrumenten (zoals het sterker tolereren van andere rassen in onze gemeenschap, en een betere immigratiepolitiek) kunnen we wel wat bereiken.

De interessante filosoof Peter Sloterdijk pleitte in zijn befaamde/berucdhte essay "Regels voor het mensenpark" wel voor een bewuste "biopolitiek" die genetische uitwisselingen aanmoedigt, en als een expliciet politiek instrument. Vond dat interessante lectuur, hoewel Sloterdijk wel eerder een rechts-conservatieve filosoof is.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2014, 11:56   #64
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jammer genoeg is wetenschappelijk onderzoek in dit geval niet gebaseerd op één mening, maar op een gemiddelde van vele meningen.

Er bestaat heelwat onderzoek waaruit blijkt dat de mate van heterozygociteit sterk gecorreleerd is aan schoonheid. En je moet geen Darwin zijn om schoonheid te linken aan genetische superioriteit.

Mengrassen worden consistent door testbevolkingen mooier gevonden. Jouw mening daarover is helaas irrelevant.
als men de Brazilianen als voorbeeld neemt vind ik het super. Brazilianen zijn knappe mannen.

Echter, een bantoe Kongolees (of Congolees) mixen met een japanse vind ik vreselijk. En ik vermoed dat velen van uw professionele mengrassenbeoordelers die ook wel zullen vinden.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2014, 11:59   #65
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De genetica en de biochemie van de verliefdheid is natuurlijk wel iets complexer dan zomaar "verliefd worden". Ooit een mooie documentaire-avond over gezien op ARTE. Zal eens opzoeken voor je.

En ik denk dat we nu net wel voortdurend liggen fantaseren over andere rassen. Het onderbewuste is doordrongen van ras (in zowel paranoïde als schizoïde zin). Gilles Deleuze en de psychiater Félix Guattari schreven daar hun bekende boeken over: Capitalisme et Schizophrénie (deel I en II).
niet echt nee, zo wordt er namelijk meer gefantaseerd over blonde vrouwen dan vrouwen van andere rassen, simpelweg omdat "blond" destijds beter opviel in de savanne en men het ook associeert met jeugdigheid en dus vruchtbaarheid .... anderzijds worden donkerharige mannen dan weer meer geïdealiseerd omdat ze juist minder opvielen in de brousse en dus ook een minder makkelijk doelwit vormden voor allerlei roofdieren, vandaar dat men ze vandaag de dag oa. als virieler beschouwt ... donkerharige Ken en blonde Barbie zijn heus niet zomaar uit het niets uit onze fantasie ontsproten, daar gaan eeuwenlange natuurlijke selectie en perceptie aan vooraf!
Oud 21 oktober 2014, 11:59   #66
babel
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Niet echt dus. Want dat interessant onderzoek naar heterozygociteit en schoonheid toont juist aan dat mengrassen aantrekkelijker gevonden worden. Zij maken dus meer kans om geselecteerd te worden als partners, en daardoor hun genen door te geven.

Puur toeval is tekort door de bocht. Dat die keuzes veelal onbewust zijn, daar kan ik wel mee akkoord zijn. Maar het onderbewuste selecteert nu net op uiterlijke trekken (schoonheid, symmetrie, de wijze van lopen, hip-to-waist ratios, etc...) die coderen voor genetische superioriteit.
Compatibiliteit wordt dan weer (opnieuw onbewust) bepaald door feromonen.
babel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2014, 11:59   #67
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Exact, daar gaat het over.
Dus blanke vrouwen die resistent zijn tegen de griep moeten persé geneukt worden door indianen die niet resistent zijn, om dan resistente kinderen te krijgen die in Sulawesi gaan wonen? is dat wat je bedoelt?

zullen we nu met z'n allen maar gaan copuleren met Ebola resistente negers en negerinnen om een volgende Ebola uitbraak te vookomen?

U ligt met uw voorstellen wel heel dicht bij Dokter Mengele en consoorten

http://nl.wikipedia.org/wiki/Eugenetica

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 21 oktober 2014 om 12:04.
Oud 21 oktober 2014, 12:01   #68
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Schizophrenie komt inderdaad 10% meer voor bij inteeltigen.

Maar uw keuze om te liggen fantaseren over uw negerinnenharem is dan ook uw privéfantasie.

Mogen anderen nog gewoon interesse hebben in knappe blanke mensen? of is dat nationalistische troep?

Oud 21 oktober 2014, 12:02   #69
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
als men de Brazilianen als voorbeeld neemt vind ik het super. Brazilianen zijn knappe mannen.

Echter, een bantoe Kongolees (of Congolees) mixen met een japanse vind ik vreselijk. En ik vermoed dat velen van uw professionele mengrassenbeoordelers die ook wel zullen vinden.
de mooiste mengelingen voor mannen vind ik inderdaad ook Brazilianen

voor vrouwen vind ik mengelingen tussen blanken en aziaten dan weer meer geslaagd .. louter het uiterlijke hé
Oud 21 oktober 2014, 12:03   #70
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus blanke vrouwen die resistent zijn tegen de griep moeten persé geneukt worden door indianen die niet resistent zijn, om dan resistente kinderen te krijgen die in Sulawesi gaan wonen? is dat wat je bedoelt?

zullen we nu met z'n allen maar gaan copuleren met Ebola resistente negers en negerinnen om een volgende Ebola uitbraak te vookomen?

http://en.wikipedia.org/wiki/Eugenics
ik kan niet meer volgen, gewoon een griepvaccin gaan halen zou ik zeggen
Oud 21 oktober 2014, 12:08   #71
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet echt dus. Want dat interessant onderzoek naar heterozygociteit en schoonheid toont juist aan dat mengrassen aantrekkelijker gevonden worden. Zij maken dus meer kans om geselecteerd te worden als partners, en daardoor hun genen door te geven.

Puur toeval is tekort door de bocht. Dat die keuzes veelal onbewust zijn, daar kan ik wel mee akkoord zijn. Maar het onderbewuste selecteert nu net op uiterlijke trekken (schoonheid, symmetrie, de wijze van lopen, hip-to-waist ratios, etc...) die coderen voor genetische superioriteit.
en waarom wil je dan persé op huidskleur mengen? Ik vind het verschil tussen een Scandinavier en een zuiderse Italiaanse (beiden kaukasisch blank) even groot als de door U verplichte vermenging tussen afrikanen en kaukasiers.

Waarom is het voor een Aziaat (volgens C2C dus) aangewezen om te mengen met een neger? (of vind je daar ook dat het beter is zich te mengen met een blanke racist?)

Oud 21 oktober 2014, 12:10   #72
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
DeRidder. Deze topic werd opgestart door iemand die gewoonweg op zoek is naar een wetenschappelijk antwoord, en daar over wilt discussiëren.
Uw religieuze insteek is dus totaal buiten de kwestie.
De opmerking van Bembem is dus terecht.
Uw talent steekt weer de kop op.

Vermits verschillende religies net aansturen op het constant en generatielange inteeltgedrag, is religie weldegelijk mede een punt.

Laatst gewijzigd door circe : 21 oktober 2014 om 12:10.
Oud 21 oktober 2014, 12:11   #73
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Je begrijpt het niet. De studie vond plaats in Brazilië omdat dit het land is met de hoogste graad van "admixture" (rassenvermenging, zeg maar). Een boeiende plek dus voor onderzoek naar de mate waarin het voordeel van heterozygociteit zich uit op onderwerpen als gezondheid, schoonheid, creativiteit, resistentie tegen psychische problemen, etc....

(Maar terzijde: in Brazilië vind je inderdaad een behoorlijk aantal mengelingen tussen bantoes en japanners. Niet belangrijk in deze discussie, maar gewoon om je wat in te lichten over de genetische diversiteit in Brazilië).

Maar circe, blijkbaar begrijp je nog altijd het onderwerp niet goed hé.
Oud 21 oktober 2014, 12:13   #74
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeRidder Bekijk bericht
Weet jij een antwoord op mijn vraag? Hoe vermengt de meest racistische religie zich met de lokale bevolking.
Let op, vermengen met, niet parasiteren op !!
Uiteraard worden er geen vrouwen uitgeleend: die mogen enkel mengen met hun "eigen volk".

De mannetjes echter mogen wild rond copuleren met "alles wat hun rechterhand bezit" en mogen overal slavinnen maken (zie recent de nieuwe IS slavenmarkt met de gevangen Yezidi-vrouwen en meisjes).
De kinderen zijn een aanwinst vermits die ineens moslim zijn.

Als d�*t de mengrastheorie van C2C kan ondersteunen, is die ook weeral content.

Oud 21 oktober 2014, 12:16   #75
SMI94
Banneling

Standaard

Citaat:

Maar mens toch! Heeft er nu al één iemand in dit topic gezegd dat men MOET een kind maken met iemand van een ander ras?

Wat een hysterisch en bloedirritant mens ben jij eigenlijk zeg! (En jaja, duw nu maar snel weer op het driehoekje... )
SMI94 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2014, 12:17   #76
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Je moet de toekomst niet bagatelliseren door je onwetendheid.

Maar laat me een concreet voorbeeld citeren: een Afrikaanse man of vrouw met de AS-trek die een risico inhoudt voor het overbrengen van de vreselijke ziekte sikkelcelanemie. Wanneer zo'n man of vrouw een kind ter wereld brengt met een blanke man of vrouw van noordeuropese origine, wordt dat risico meteen vernietigd, want de noordeuropeanen hebben per definitie een AA-trek.

Moet je daarvoor pleiten dat alle Afrikanen met AS nu met noordeuropeanen moeten voortplanten? Nee. Maar in het geval dat gebeurt is er voor de Afrikaan(se) in kwestie wel een probleem opgelost.

Andersom: heerst er in uw familie een predispositie voor borstkanker (in mijn familie bijvoorbeeld), en trouw je met iemand uit een ras bij wie die predispositie bijna nul is, dan verminder je een serieus dodelijk risico voor de eventuele meisjes die uit dit huwelijk worden geboren.

Moet je dat nu allemaal actief gaan aanmoedigen om zo de mensheid minder vatbaar te maken voor ziekten? Nee. Maar je kan politiek wel wat sleutelen om rassenvermenging minder moeilijk te maken (open grenzen, een intelligente immigratiepolitiek, culturele en seksuele uitwisselingen aanmoedigen, etc...).

Laatst gewijzigd door C2C : 21 oktober 2014 om 12:19.
Oud 21 oktober 2014, 12:18   #77
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Akkoord, het bewust aanmoedigen van rassenvermenging is misschien een stap te ver. Maar met goede politieke instrumenten (zoals het sterker tolereren van andere rassen in onze gemeenschap, en een betere immigratiepolitiek) kunnen we wel wat bereiken.

De interessante filosoof Peter Sloterdijk pleitte in zijn befaamde/berucdhte essay "Regels voor het mensenpark" wel voor een bewuste "biopolitiek" die genetische uitwisselingen aanmoedigt, en als een expliciet politiek instrument. Vond dat interessante lectuur, hoewel Sloterdijk wel eerder een rechts-conservatieve filosoof is.
http://www.trouw.nl/tr/nl/5009/Archi...nsenpark.dhtml

Citaat:
n interviews die volgden op de controverse rond zijn rede heeft Sloterdijk verduidelijkt wat hij onder een 'codex van antropotechnieken' wil verstaan. In het Oostenrijkse weekblad Profil drukte hij het zo uit: ,,Ik beschouw een individuele genetische verbetering op het vlak van de geneeskunde als absoluut legitiem. Als het onderzoekers lukt om kankergenen te identificeren, die veroorzaken dat mensen van 25, 30 of 40 jaar oud sterven, en als het ze lukt om zo'n aanleg met een soort gentherapie op te heffen, zou ik wel eens willen weten, welk moreel argument men tegen zo'n therapie kan inbrengen. Vanzelfsprekend mag dat vervolgens niet betekenen dat men een genetische elite kweekt.''
en droom nu maar verder over uw Afrikaanse negerinnetjes.

Oud 21 oktober 2014, 12:20   #78
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
en droom nu maar verder over uw Afrikaanse negerinnetjes.
Bestaat er dan zoiets als Aziatische negerinnetjes misschien?
Oud 21 oktober 2014, 12:21   #79
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
en waarom wil je dan persé op huidskleur mengen? Ik vind het verschil tussen een Scandinavier en een zuiderse Italiaanse (beiden kaukasisch blank) even groot als de door U verplichte vermenging tussen afrikanen en kaukasiers.

Waarom is het voor een Aziaat (volgens C2C dus) aangewezen om te mengen met een neger? (of vind je daar ook dat het beter is zich te mengen met een blanke racist?)
Circe, je begrijpt het niet goed. Je moet niet mengen op huidskleur. Je moet mengen met iemand die op genetisch vlak zo verschillend mogelijk van je is.
Oud 21 oktober 2014, 12:27   #80
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Circe, je begrijpt het niet goed. Je moet niet mengen op huidskleur. Je moet mengen met iemand die op genetisch vlak zo verschillend mogelijk van je is.
dan kunnen we evengoed mengen met chimpanzees niet?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be