![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#61 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Er is natuurlijk wel een minimum drempel. En als je daar te dicht bij zit, dan kan je herverzekeren. Bijvoorbeeld: wat jij daar uit je botten slaat, zou betekenen dat onze Luxemburgse vrienden (uit het Zeer Groot Hertogdom) te beklagen zijn op diverse verzekeringsvlakken ... .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#62 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#63 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Kijk eens aan, u wil dus niet betalen voor alle Belgen...? Alleen voor Limburgers of zo?
|
|
|
|
|
|
#64 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
|
|
|
|
|
|
#65 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Uw redenering is niet echt samenhangend. Schijnbaar wil u wel betalen binnen een Belgische context, maar niet langer binnen een Vlaamse. En waarom zou u trouwens niet solidair zijn met de mensen aan de andere kant van de Maas?
|
|
|
|
|
|
#66 |
|
Vreemdeling
|
Eigen sociale zekerheid, ok.
Nog een extra sociale zekerheid er bovenop, nee dank u. De Vlaamse Zorgverzekering gaat mij al te ver, gelegaliseerde diefstal als je het mij vraagt. En een bijkomende transfert van jongeren naar de babyboomers. |
|
|
|
|
|
#67 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#68 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
We leggen een Vlaamse laag, straks gaan we verdere Vlaamse lagen leggen en stilaan Federale lagen weghalen. |
|
|
|
|
|
|
#69 | |
|
|
Citaat:
1 Een bijkomende aparte laag boven op de Belgische sociale zekerheid is veel duurder dan de Belgische uitkeringen te verhogen indien dat noodzakelijk is. 2 Ik ben even solidair met iemand die Frans, Duits of... spreekt als met iemand die West-Vlaams spreekt. 3 Ik zou niet liever hebben dan dat de sociale zekerheid voor elke mens gelijk zou zijn. Het zou met dan ook plezieren als Marianne Thyssen voor Europa daar al een eerste aanzet kan geven. |
|
|
|
|
|
|
#70 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
1 Een bijkomende aparte laag kan een aanzet zijn om nog meer bijkomende Vlaamse lagen te leggen, en tegelijk de Federale lagen af te bouwen. Zo kom je op termijn tot een Vlaamse Sociale Zekerheid. Niet uw ambitie, maar volgens mij wel de juiste weg te volgen. 2 Dan kan je ook solidair zijn met de mensen die Chinees, Thais, Arabisch of Zulu spreken. Meteen een Sociale Zekerheid voor gans de wereld. Neem het van mij aan : WIJ gaan betalen, ZIJ gaan ontvangen. Nooit omgekeerd. Zo iets is bovendien niet haalbaar, laat staan houdbaar. 3 Als we dit invoeren in Europa, dan gaan de Zuid-Europese landen teren op de miljardenstroom van de Noord-Europese landen. Een beetje zoals Wallonië nu reeds decennia lang, elk jaar, een onfatsoenlijk en buitensporig aantal miljarden toegeschoven krijgt van Vlaanderen. Niet doen is de boodschap. |
|
|
|
|
|
|
#71 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Horen we dan niet solidair te zijn? Wilt u er niet voor zorgen dat onze bejaarde hulpbehoevenden ook nog een goed leven kunnen leiden?
|
|
|
|
|
|
#72 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De vraag is evenwel of de Vlaamse zorgverzekering op hetzelfde neerkomt als een verhoging van de federale SZ-uitkeringen. Dat lijkt me niet het geval te zijn, daar het Vlaams niveau op een ander vlak investeert dan het federale. Bevoegdheidsverschillen, weet u wel.
|
|
|
|
|
|
#73 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 30 oktober 2014 om 09:45. |
|
|
|
|
|
|
#74 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#75 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Zoveel mogelijk dingen organiseren op het juiste niveau, en dan nog liefst het laagst mogelijke efficiënte niveau.
In mijn gemeente is een initiatief van minder mobielen centrale. Dat is een vorm van sociale zekerheid en solidariteit. Ik denk dat het niveau waarop dat georganiseerd is, het juiste niveau is. Ik gun de Franstalige b. om hun sociale zekerheid uit te bouwen zoals zijzelf dit wensen in lasten en in baten, en niet zoals een meerderheid van Vlamingen dit wensen. Een minimum, een zeer behoorlijk minimum, moet best wel (opgelegd : sorry, vergissing, ik verbeter me) afgesproken en nageleefd worden in gans de EU. Samenwerken van alle EU-landen levert een mooi voordeel op, maar dan moet wel iedereen dezelfde minimum spelregels hanteren om te vermijden dat er buiten spel gespeeld kan worden. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 30 oktober 2014 om 10:42. |
|
|
|
|
|
#76 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Welk ander plan ze ook smeden, met of zonder 'VOKA en het grootkapitaal', het kan nooit erger worden dan wat er reeds decennia lang aan de gang is namelijk een netto verlies van om en bij de 250 miljard (!!) euro op minder dan een halve eeuw tijd... Dat is meer dan 40.000 euro per Vlaming. |
|
|
|
|
|
|
#77 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#78 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#79 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Schijnbaar pleit Pajoske voor de invoering van een technocratische dictatuur, zodanig dat we geen kosten meer hebben aan al die democratische instellingen. Eén dictator met een handjevol technocraten. Geen parlementsleden meer te betalen, geen kabinetsleden, geen provincieraden e.d. Allemaal afschaffen onder het mom van "het kost allemaal geld".
|
|
|
|
|
|
#80 | |
|
|
Citaat:
|