Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 februari 2016, 16:34   #61
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Nee jong, maar hebben die andere landen om een speciale status van de Britten mogen stemmen?
Nee meiske, dat die andere landen nu ruggengraat tonen en ook die speciale status bedingen.
Klaar.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2016, 16:39   #62
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
De Britten hebben collectief een psychiater nodig. In alles tegen de EU zijn, maar er bij willen blijven en zelfs willen mee beslissen wat de eurogroep doet.
Ongeveer de helft niet, want die willen eruit.
Waarom denk je dat de rest van Europa nu met zijn broek op de enkels staat, door de chantage van 1 land. Word vervolgd.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2016, 16:39   #63
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Geen dénken aan!
Belgique verdraagt geen democratie, en dus ook geen bindend referendum.
Daarom kreeg de Belgische bevolking ook geen inspraak via een referendum inzake de Europese grondwet.

Als de bevolking het voor het zeggen had gehad bestond de EU niet eens. Of kan iemand me één concreet voorbeeld geven van één voordeel dat de EU de gewone man en vrouw heeft opgeleverd?
Wat is er van ons nationaal zelfbeschikkingsrecht geworden?
Is alles goedkoper geworden?
Krijgen we meer intrest op ons spaargeld?
Welk voordelen genieten we dankzij de open grenzen?
Had de EU niet bestaan hadden we niks dan voordelen gehad zeker ??
En ja heel veel dingen zijn goedkoper geworden.....TV...een Frigo....meubelen....kleren.....electro mechanica.....auto's.....banden....reizen....vlieg tickets.....eten.....
Ik weet nog dat ik in 1982 mijn Video recorder 22000 bfr betaalde en mijn oven TV 25000 bfr.....Nu koop je een DVD speler voor 40 euro en een TV voor 300 euro. Sommige dingen zijn duurder geworden idd maar ligt dat aan de EU ? Kan je dat staven ? Maar een heleboel dingen zijn stukken goedkoper geworden denk maar aan vliegreizen enz...
En de lage rente heeft niks met de EU te maken of denk jij misschien dat een Japanner nu wel veel intrest krijgt ???? Nergens ter wereld krijg je nu interest op je geld ....dus even nadenken alvorens onzin te vertellen kan geen kwaad
En ja er is de Schengenzone....maar ook in landen die geen deel uitmaken van de EU hebben ze af te rekenen met ongebreidelde immigratie ....ook in Noorwegen en de VS
Je weet hoe het nu is met de EU maar je weet niet hoe het had geweest zonder EU daar kan je alleen maar naar gissen.
Het probleem is net omgekeerd dan dat jij ligt rond te bazuinen...dat er niet genoeg EU is......trouwens de enige opleossing is meer en gecoordineerder samenwerken.....dat is een pak efficienter dan mekaar tegenwerken.
En die zever van De bevolking ....wie is De bevolking ? Is dat een Beerschot Hooligan of is dat een professor economie aan de VUB ? Die eerste weet waarschijnlijk alleen wie de laatste penalty heeft gestampt eergisteren bij den Antwerp en interesseert zich geen fluit aan politiek (ze kennen zelfs geen enkele schepen in hun stad )laat staan de EU.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 20 februari 2016 om 16:48.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2016, 16:40   #64
subocaj

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Nee meiske, dat die andere landen nu ruggengraat tonen en ook die speciale status bedingen.
Klaar.
Je was me voor.
Oud 20 februari 2016, 16:49   #65
subocaj

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Had de EU niet bestaan hadden we niks dan voordelen gehad zeker ??
En ja heel veel dingen zijn goedkoper geworden.....TV...een Frigo....meubelen....kleren.....electro mechanica.....auto's.....banden....reizen....vlieg tickets.....eten.....
Ik weet nog dat ik in 1982 mijn Video recorder 22000 bfr betaalde en mijn oven TV 25000 bfr.....Nu koop je een DVD speler voor 40 euro en een TV voor 300 euro
En de lage rente heeft niks met de EU te maken of denk jij misschien dat een Japanner nu wel veel intrest krijgt ????
En ja er is de Schengenzone....maar ook in landen die geen deel uitmaken van de EU hebben ze af te rekenen met ongebreidelde immigratie ....ook in Noorwegen en de VS
Je weet hoe het nu is met de EU maar je weet niet hoe het had geweest zonder EU daar kan je alleen maar naar gissen.
Het probleem is net omgekeerd dan dat jij ligt rond te bazuinen...dat er niet genoeg EU is......trouwens de enige opleossing is meer en gecoordineerder samenwerken.....dat is een pak efficienter dan mekaar tegenwerken.
En die zever van De bevolking ....wie is De bevolking ? Is dat een Beerschot Hooligan of is dat een professor economie aan de VUB ? Die eerste weet waarschijnlijk alleen wie de laatste penalty heeft gestampt eergisteren bij den Antwerp.
Oei, dat komt niet door de verplaatsing van de industrie naar lage loon landen?
Niet door automatisering?
En die immigratie? De oorzaak?

Ik weet nog hoe het was met de Bfr. Het jaar na de invoering betaalde je een brood al het dubbele.

2 jaar na de invoering kostte dezelfde reis die 1.000 mark kostte plots 1.000 €.
Ik vermoed dat een Beerschot supporter evenveel van economie af weet als een professor economie.
In 2008 en 2011 gemerkt.
Oud 20 februari 2016, 17:00   #66
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik weet nog hoe het was met de Bfr. Het jaar na de invoering betaalde je een brood al het dubbele.

2 jaar na de invoering kostte dezelfde reis die 1.000 mark kostte plots 1.000 €.
Ik vermoed dat een Beerschot supporter evenveel van economie af weet als een professor economie.
In 2008 en 2011 gemerkt.
Welke reis werd dubbel zo duur dan ? Een vliegticket richting VS of ZO Azie kost nu drie keer minder dan pakweg 20 jaar geleden. Met Rynanair vlieg je nu dankzij de EU voor 100 euro naar Tenerife als je wat uitkijkt.
Verleden jaar kon je bij connections voor 1700 euro drie weken naar de VS hotels huurauto en vliegreis inbegrepen .....25 jaar geleden had je daar nog niet alleen je vliegticket voor.Toen ik in de jaren 70 op de luchthaven kwam was ik precies aan armoezaaier......nu sta ik versteld hoeveel armoeizaaiers er kunnen vliegen
Een liter benzine kostte begin jaren 80 meer dan 30 bfr
En die immigratie is overal ...ook buiten de EU....Ook in de VS...ook in Australië.....Ook in Noorwegen....Die heeft niks te maken met de EU ....
En uw brood is nu nog goed betaalbaar ....
En de invoer van lage loon landen is veel makkelijker sinds de EU....

Ik vind je uitleg zeker toereikend om aan een Beerschot supporter te vertellen maar ikzelf leer er weinig uit.
Maar vraag anders eens aan die supporter wat er in 2008 is gebeurd

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 20 februari 2016 om 17:15.
Oud 20 februari 2016, 17:10   #67
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Het klopt dat al wat beter is dan vroeger vanzelfsprekend wordt gevonden, en al wat verkeerd loopt aan de EU toegeschreven. Voor mij is de EU verre van perfect maar zonder zouden we er niet beter voorstaan.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2016, 17:13   #68
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het klopt dat al wat beter is dan vroeger vanzelfsprekend wordt gevonden, en al wat verkeerd loopt aan de EU toegeschreven. Voor mij is de EU verre van perfect maar zonder zouden we er niet beter voorstaan.
Klopt ..het is hetzelfde als redeneren hoe beter het had kunnen zijn indien we nog het Verenigd Koninkrijk der Nederlanden waren geweest ? Naar het schijnt was toen ook alles goedkoper

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 20 februari 2016 om 17:13.
Oud 20 februari 2016, 17:48   #69
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Welke reis werd dubbel zo duur dan ? Een vliegticket richting VS of ZO Azie kost nu drie keer minder dan pakweg 20 jaar geleden. Met Rynanair vlieg je nu dankzij de EU voor 100 euro naar Tenerife als je wat uitkijkt.
Verleden jaar kon je bij connections voor 1700 euro drie weken naar de VS hotels huurauto en vliegreis inbegrepen .....25 jaar geleden had je daar nog niet alleen je vliegticket voor.Toen ik in de jaren 70 op de luchthaven kwam was ik precies aan armoezaaier......nu sta ik versteld hoeveel armoeizaaiers er kunnen vliegen
En die immigratie is overal ...ook buiten de EU....Ook in de VS...ook in Australië.....Ook in Noorwegen....Die heeft niks te maken met de EU ....

Ik vind je uitleg zeker toereikend om aan een Beerschot supporter te vertellen maar ikzelf leer er weinig uit.
Ik vlieg maandag met Brussels Airlines naar Moskou voor 136€. Omgerekend dus geen 6.000BF. Ik kan me vaag herinneren in de jaren 90 dat het 3 keer meer was in BF. Dan nog in een stinkend oud vliegtuig van Aeroflot waar men langs de staart moest instappen.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 20 februari 2016 om 17:49.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2016, 18:12   #70
DucDEnghien

Standaard

Citaat:

Prijs voor een PC in '87 (640K geheugen, 10 MB harde schijf, zwart-wit scherm, WIndows 2.1): 3.000 € (120.000 BEF)
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2016, 18:16   #71
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik vlieg maandag met Brussels Airlines naar Moskou voor 136€. Omgerekend dus geen 6.000BF. Ik kan me vaag herinneren in de jaren 90 dat het 3 keer meer was in BF. Dan nog in een stinkend oud vliegtuig van Aeroflot waar men langs de staart moest instappen.
Is perfect mogelijk. Ik herinner me als kind dat ook mijn ouders zich vele dingen moesten ontzeggen wegens te duur. Een kleurentelevisie was al een grote luxe en peperduur in het begin.Ook telefoneren was duur. Toen ik mijn legerdienst deed in Duitsland belde ik één keer per week naar huis en dat was met stukken van 1 DM ....ik denk dat ik met dat stuk 1 minuut deed.Nu zitten snotneuzen ganser dagen te telefoneren en ze wonen soms 1 verdieping hogerIk herinner me dat er voor veel dingen moest worden gespaard.Zelfs appelsienen waren al eens te duur....wie moet nu nog sparen voor een televisie toestel of een wasmachine ? Uiteraard zijn sommige dingen duurder geworden.....maar om dat nu éénzijdig te wijten aan de EU vind ik heel kort door de bocht.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 20 februari 2016 om 18:22.
Oud 20 februari 2016, 18:20   #72
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Prijs voor een PC in '87 (640K geheugen, 10 MB harde schijf, zwart-wit scherm, WIndows 2.1): 3.000 € (120.000 BEF)
Inderdaad dat is zo ....maar daar hoor je mensen niets van zeggen.Mijn VHS video recorder merk JVC in 1982 kostte 22000 bfr....het loon van een simpele bediende was toen niet veel meer.
Oud 20 februari 2016, 19:10   #73
non-conformist
Europees Commissaris

non-conformist's schermafbeelding

Standaard

Dus de Britten mogen meer en zijn meer waard dan de rest van de Europeanen.

Wat zijn wij feitelijk met dat Europa ?
Oud 20 februari 2016, 19:19   #74
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Britten hebben collectief een psychiater nodig. In alles tegen de EU zijn, maar er bij willen blijven en zelfs willen mee beslissen wat de eurogroep doet.
Bwah, ik heb niet echt het gevoel dat Cameron veel meeneemt, hoor.
Ik lees vooral intenties, plannen, herformuleringen van reeds bestaande regels, allé, niks om naar huis te schrijven.

De enige 'overwinning' die hij kan claimen, gaat over de sociale rechten van 'Europese immigranten'. Iets waarvoor wel argumenten voorhanden zijn, en dat waarschijnlijk door de andere landen zal overgenomen worden.
Oud 20 februari 2016, 19:39   #75
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Ik lees vooral intenties, plannen, herformuleringen van reeds bestaande regels, allé, niks om naar huis te schrijven.

De enige 'overwinning' die hij kan claimen, gaat over de sociale rechten van 'Europese immigranten'. Iets waarvoor wel argumenten voorhanden zijn, en dat waarschijnlijk door de andere landen zal overgenomen worden.
De andere EU landen mogen enkel de kinderbijslag aanpassen. Overige ingrepen in de sociale zekerheid zijn voorbehouden aan Groot Brittanie.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2016, 20:00   #76
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
De andere EU landen mogen enkel de kinderbijslag aanpassen. Overige ingrepen in de sociale zekerheid zijn voorbehouden aan Groot Brittanie.
Ik wil eerst zien dat dat enkel voor Groot-Brittanië voorbehouden zou zijn. Dat houdt nooit stand voor het Hof van Justitie van de EU.
Het zal voor iedereeen of voor niemand zijn.
Oud 20 februari 2016, 20:02   #77
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik wil eerst zien dat dat enkel voor Groot-Brittanië voorbehouden zou zijn. Dat houdt nooit stand voor het Hof van Justitie van de EU.
Het zal voor iedereeen of voor niemand zijn.
Zo denk ik er ook precies over.

Een slap akkoord dus, waar noch Cameron, noch de EU goed uit komen...
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2016, 20:06   #78
Wapper

Wapper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

[..]
Iets beweren is gemakkelijk. Geef daar eens cijfers van?
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2016, 20:12   #79
Wapper

Wapper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

2
Cameron heeft een dooie mus meegekregen maar moet zich voor het thuisfront natuurlijk op de borst kloppen. En die Oost-Europese migrantenkinderen die in het thuisland blijven, dat gaat over een paar 1000 gevallen volgens prof. Hendrik De Vos.
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2016, 20:33   #80
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Klaar.
De andere regeringsleiders kunnen er zich nu niet meer vanaf maken met..... '' jamaar, wij moeten dit of dat van Europa.''

Als ik hoor dat GB immigranten mag buiten gooien die na 6 maand nog geen werk hebben mogen wij dat ook doen.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be