![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En die ingenieur mag inderdaad meer verdienen dan een straatveger......maar is die 1000 niet genoeg ? En als die een serieuze meerwaarde is voor het bedrijf zal die wel een opslag krijgen zodat die 1000 weer meer wordt..... Als die straatveger ook een meerwaarde is, zal zijn opslag wel geen 1000 zijn ![]() Dus, wat mij betreft is dat argument tegen centen i.p.v. procenten er geen.
![]() |
![]() |
#62 | ||
|
![]() Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
|
![]() Citaat:
Leg anders eens simpel, ik ben nu eenmaal simpel, uit wat die 20 euro over 20 jaar van doen heeft met de indexering NU ?
Proud to be a koljo, sorry, klojo. Baai de wei : Het enige alternatief voor het beleid in belgië... Steun de P.O.K.. http://forum.politics.be/showthread....=1#post7447175 Laatst gewijzigd door Klojo eerste klas : 7 november 2014 om 20:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat je beter zijn uitleg eens zou herlezen. Die is niet alleen duidelijk, maar ook juist.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | ||
|
![]() Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
|
![]() Ik vind het niet rationeel, da's niet hetzelfde als niet eerlijk (en ik zou trouwens zelf verliezen met mijn voorstel) en terug wordt er voorbij gegaan aan het feit dat een index in % vooral voor de staat een meeropbrengst is (en dus een vorm van belastingen).
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
|
![]() Citaat:
Zijn argument is namelijk dat het oneerlijk is dat na een tijdje iemand i.p.v. 3 keer zoveel als een ander, nog maar 1,zoveel keer krijgt.....terwijl het beginverschil van (in dit geval) 1000 nog altijd bestaat. M.a.w. jaloersheid omdat een ander ook de luxe kan kopen die hij kan kopen......zonder te letten op die 1000 waarmee nog veel meer luxe dan die ander kan worden gekocht. (en over het verschil in de waarde van een mogelijke opslag zal ik het hier niet hebben)
![]() |
![]() |
#70 | |
|
![]() Nogmaals, de index dient niet voor het teniet doen van inflatie. Als morgen om een of andere reden het brood 10x duurder wordt wil dat niet zeggen dat onze munt 10 keer minder waard is, andere producten kunnen nog altijd evenveel kosten.
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Banneling
|
![]() Wat begrijp je niet aan het verhaal dat mijn koopkracht achteruit is gegaan ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Banneling
|
![]() Daar dient ze wel voor. Als brood morgen 10x duurder wordt , dan gaat de spilindex wellicht niet overschreden worden. Of misschien wel, ik ken het gewicht niet van brood in de index korf.
Laatst gewijzigd door stuyckp : 7 november 2014 om 21:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
|
![]() Citaat:
Denk jij soms dat ik dat principe niet begrijp ? Ik ben het er niet mee eens. Daarom dat ik centen i.p.v. procenten eerlijker vind. D�*t is immers hier de discussie.....
![]() |
![]() |
#74 | |
|
![]() Citaat:
Je 'luxekoopkracht gaat achteruit, niet je 'basiskoopkracht'. De discussie gaat niet over of ik dat principe begrijp of niet, wel over het feit dat ik dat oneerlijk vind en jij wel. Maar argumenten pro 'luxekoopkracht' i.p.v. 'basiskoopkracht' zijn voor mij geen valabele argumenten.
![]() |
![]() |
#75 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
U bent gewoon jaloers op die 1000 euro verschil en hoopt via de index op den duur dat verschil te zien wegsmelten. Met andere woorden u bent jaloers op die 1000 verschil want u wil al die dingen die ik meer zou kunnen kopen ook kopen. Als ik u daar op wijs, dan ben ik plots jaloers. Het punt is dat een straatveger op den duur via een index in centen evenveel koopkracht heeft dan een ingenieur. Laatst gewijzigd door stuyckp : 7 november 2014 om 21:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
|
![]() Citaat:
![]() De koopkracht is inderdaad na, ik neem maar een willekeurig getal, 100 jaar, enkel rekening houdend met die indexeringen, volkomen gelijk voor beide weddes ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ik was eerst van plan dat 'arrogant' terug te nemen, maar na dat 'jaloers zijn'....nee, arrogantie is eigenlijk nog te beschaafd ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#77 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb er zo geen behoefte aan om te schelden. Dat noem ik dan beschaafd discussieren. Laatst gewijzigd door stuyckp : 7 november 2014 om 21:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
|
![]() Citaat:
2/ de hogere weddes kunnen met hetgeen ze meer verdienen 'luxe' kopen (de lagere weddes ook, natuurlijk, maar dat heeft hier niks te maken). Laten we dat stuk de luxekoopkracht noemen. Daarvoor dient de indexering niet. 3/ aannemen dat met een instrument dat dient om de basiskoopkracht veilig te stellen, dient om die luxekoopkracht te ondersteunen, dat noem ik inderdaad arrogantie. Dat diegenen die die 'ondersteuning' normaal vinden, dat niet zo noemen, dat zal voor hen ook wel normaal zijn..... ![]() 4/ zullen we dan eens de 2 systemen vergelijken ? Centensysteem///Procentensysteem 1000-2000///1000-2000 1000 verschil 1100-2100///1100-2200 1100 verschil 1200-2200///1210-2420 1210 verschil 1300-2300///1331-2662 1331 verschil 1400-2400///1464-2928 1464 verschil telkens 1000 verschil///Het verschil wordt telkens groter Hieruit blijkt dus duidelijk dat bij het procentensysteem de luxekoopkracht wordt ondersteund, terwijl bij het centensysteem het de basiskoopkracht is, waarvoor tenandere het indexsyteem werd 'uitgevonden'. 5/ Als iemand zijn/haar stuk luxekoopkracht wil behouden, dan moet die maar zijn/haar meerwaarde voor de werkgever bewijzen en daarvoor opslag vragen...... 6/ Als natuurlijk iemand het onderscheid tussen basiskoopkracht en luxekoopkracht niet 'erkent', dan zijn we natuurlijk uitgepraat..... Laatst gewijzigd door Klojo eerste klas : 8 november 2014 om 14:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Index in centen en niet in procenten! |
|
![]() |
![]() |