Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 23 november 2014, 20:13   #61
Drosamadaris
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh Bekijk bericht
Voor alle duidelijkheid: ik rij al bijna 25 jaar rond in een bedrijfswagen (je zou moeten zot zijn om zo een aanbieding van je werkgever te weigeren), dus van jaloezie kun je moeilijk spreken, hee.
Maar het is niet omdat je mee doet met een bepaald systeem, dat je dat systeem niet afschafbaar kunt vinden. Mocht de regering beslissen van alle bedrijfswagens meteen af te schaffen, en de werkgevers in ruil dwingen van 500 �* 800 EUR meer bruto te geven, dan heb ik daar geen enkel probleem mee. Dan levert zoiets de staat en de sociale zekerheid weer een extraatje op, en dan ga ik wellicht nog meer beroep doen op het openbaar vervoer. Voor mij niet gelaten...
Dus in het geval van een wagen die 800€ equivalent zou betekenen, ga je die mensen een goeie 600€ afhandig maken. Goed bezig.
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2014, 20:18   #62
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Kosteloos ? Misschien toch een ferm stuk goedkoper.Met een moderne dieselwagen geraak je al bijna 1000 km ver met 1 tank....de slijtage van je auto moet je ook niet aanrekenen.En veel verder dan een paar honderden km gaan de meeste mensen toch niet op vakantie met een auto....

Al eens uitgerekend wat een eigen auto van pakweg 25000 euro je kost.....vergeet niet dat die 25000 euro na 4 jaar en nog 10000 waard is he ....Je weet toch wat bv een koppeling laten vervangen bij laat zeggen Audi je kost ?? Of een groot onderhoud ? Wat een all risk verzekering kost ?Ik kwam op zo ongeveer 1000 euro per maand als ik alles had uitgeteld....
Ik rij zonder all risk in een wagen die nu 8 jaar oud is, prachtig bolt en mij en mijn gezien alles biedt wat we nodig hebben. Ik rij er ook heel graag mee naar zwitserland.
11.500euro betaalt toen ie 5 jaar was omdat iemand meende te denken een nieuwe te moeten aanschaffen, het weze hem gegund. In 3 jaar tijd 1.200euro geinvesteerd omdat de schokdempers vervangen mochten.
verzekering en taks geeft in 3 jaar +/- 3120. Dus 440 euro per maand. En alles is deels inbrengbare kost....
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 23 november 2014 om 20:22.
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2014, 20:38   #63
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh Bekijk bericht
Voor alle duidelijkheid: ik rij al bijna 25 jaar rond in een bedrijfswagen
Ik snap iets niet goed.
Je hebt ook een Tesla die je privé hebt aangekocht waarmee je toch +20.000 km per jaar mee rondtoert.
Hoeveel extra kilometers doe je dan nog met die bedrijfswagen?
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2014, 21:55   #64
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Ik snap iets niet goed.
Je hebt ook een Tesla die je privé hebt aangekocht waarmee je toch +20.000 km per jaar mee rondtoert.
Hoeveel extra kilometers doe je dan nog met die bedrijfswagen?
Waarschijnlijk de rest (30.000) van zijn jaarlijkse km's? Het lijkt mij niet zo gek; vele gezinnen hebben 2 of 3 auto's he (als de zoon/dochter nog thuis woont)

Ken er een die heeft zelfs een BMW 1 reeks maar die bougeert bekan niet; ah nee met de camionette van het werk open af naar zijn werk en de werven maar ook de zaterdag langs het winkeltje of naar de famillie met het vrouwtje. Nu als zijn baas dat oogluikend toestaat geen punt uiteraard. Die BMW zal misschien 25jaar moeten meegaan ofzo. In ieder geval een zinloze kost maar blijkbaar een die ze erbij kunnen nemen.
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be