![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: NVA=VB | |||
UITERAARD |
![]() ![]() ![]() |
3 | 4,92% |
IN GROTE LIJNEN |
![]() ![]() ![]() |
9 | 14,75% |
NVA ZIJN CAFEFLAMINGANTEN |
![]() ![]() ![]() |
8 | 13,11% |
DE NVA DRAAGT ETHISCHE WAARDEN HOOG IN HAA VAANDEL, HET VB ZIJN RACISTEN |
![]() ![]() ![]() |
12 | 19,67% |
NEEN |
![]() ![]() ![]() |
29 | 47,54% |
Aantal stemmers: 61. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Met mijn zuske is alles in orde ![]()
![]() |
![]() |
#62 |
Burger
|
![]() Ey
CEsar ....Kzou maar zwijge ast over geschiedenis gaat ...hij zit al verder dan gij ze ! Trouwens sommige vriende noeme mij davidoff of Davidovich ! Tac : Kem u al gezeit da'k ne Strateeg zijn ... en da's ni enkel militaire kennis ![]() ![]() btw add me on MSN
![]() |
#63 |
Staatssecretaris
|
![]() Al een chance da we mekaar kennen he Napoleon, anders zou men van uw laatste commentaar nog durven opmaken dat er onderling conflict is...
![]() ![]() ![]()
![]() |
#64 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Minister
|
![]() 05/03/2003] - De Vlaamse melkkoe
Vorige week lekten de cijfers uit van de zogenaamde "regionale rekening". Dat is een soort van boekhouding over de economische toestand van de regio's of deelstaten in dit land. Wat blijkt uit de studie voor 2000 en 2001? Wallonië slaagt er niet in Vlaanderen bij te benen: In de periode 1995-2001 bedroeg de economische groei in Vlaanderen 16,1%. In Wallonië was dat slechts 11,8%. Investeerders kiezen voor Vlaanderen. Het peil in Wallonië is te laag om de economie aan te zwengelen. Wallonië is afhankelijk van steun en uitkeringen. Het Waalse tekort in de Sociale Zekerheid blijft groeien. In 2000 was er in Vlaanderen nog een overschot van 4,518 miljard euro. In Wallonië was er een tekort van 1,169 miljard euro. Eén en ander bewijst nog eens zwart op wit dat er een wereld van verschil bestaat tussen Vlaanderen en Wallonië. En dat beide regio's dringend een eigen beleid moeten kunnen voeren op het vlak van economie, werkgelegenheid en lonen. Dat betekent dat de lonen in Wallonië lager zouden uitvallen dan die in Vlaanderen. En daar wil de PS absoluut niet van weten. Nochtans is dat de enige manier om investeringen aan te trekken. Maar, een gehele of gedeeltelijke splitsing van de sociale zekerheid is voor de politieke klasse in Wallonië nog altijd onbespreekbaar. Zij vinden het prima zo, zolang Vlaanderen de rekening betaalt. De vraag is alleen hoe lang men nog de vrijgevigheid en het geduld van de Vlamingen op de proef kan blijven stellen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
http://www.n-va.be/programma/wiewatwaarom/manifest.asp Uit het lezen van dit manifest wordt duidelijk dat de N-VA duidelijk een one-issue partij is: zij brengt geen reëele oplossingen aan, Vlaamse onafhankelijkheid is altijd de oplossing. De N-VA zou geen enkel van haar programmapunten kunnen verwezenlijken zonder Vlaamse onafhankelijkheid. Dit in tegenstelling tot het Vlaams Blok, wier programma staat op: http://www.vlaamsblok.be/pdf/programmabrochure.pdf Delen van dit programma kunnen WEL verwezenlijkt worden zonder Vlaamse onafhankelijkheid, dat maakt het Vlaams Blok geen one-issue partij!
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Onze beste vriend "Moi" probeert natuurlijk op listige wijze Vlaamsnationalisten tegen elkaar op te zetten. Daarvoor heb ik, als VB'er, echt geen tijd. We hebben echt andere katten te geselen dan elkaar het leven zuur te maken. Meer dan ooit is het noodzakelijk dat alle Vlaamse krachten eendrachtig voor Vlaanderens toekomst werken en daarbij hun verschillen - die er ongetwijfeld zijn - even aan de kant zetten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Banneling
|
![]() Meer dan ooit is het noodzakelijk dat alle Vlaamse krachten eendrachtig voor Vlaanderens toekomst werken en daarbij hun verschillen - die er ongetwijfeld zijn - even aan de kant zetten.
voor de rest van de oorlog ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Banneling
|
![]() Gaat u akkoord met een kartel N-VA/VB?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Banneling
|
![]() Interessant. Kan u mij meteen ook het wezenlijk onderscheid tussen het VB en de N-VA vertellen? Ik ben bang dat dat tot nu nog niet gebeurd is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Hetgeen beide partijen alleszins gemeen hebben is dat ze streiden voor de onafhankelijkheid van Vlaanderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#77 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Wat bedoelt u juist met de essentie? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#79 |
|
![]() Toch tof dat hij terug is
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
|
![]() Momenteel is hij nog erg low profile, maar ik merk in andere berichten dat hij snel zal hervallen... 8)