![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Die man heeft z'n kansen verspeeld op het moment dat hij z'n eed aan de Belgische koning en de grondwet uitsprak.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Europees Commissaris
|
![]() Tja, dat zijn nou éénmaal de consequenties wanneer je een functie opneemt in de federale regering. De eed dan gaan afleggen in de handen van G. Bourgeois zou ook eeen beetje vreemd aandoen denk ik.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dat zijn de consequenties wanneer je tot Belgisch establishmentspartij vervelt, inderdaad.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Als ik dit allemaal zo lees vraag ik me af hoe populair het Leger in België is?
Zijn daar cijfers over, percentages? |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eén ding weet ik: als er regelmatig patrouilles van 3 goed gewapende soldaten zouden in onze grote trein- & metrostations rondwandelen, dan zou het ABL sympathiek overkomen bij een GROOT deel v.d. bevolking. Er zullen natuurlijk altijd bleiters tégen zijn. Laten bleiten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dan de andere vraag, waarom moet het leger politietaken overnemen, omdat de politie met andere dingen bezig is hoorde ik al, kunnen we dan ineens de politie (noem ze gewoon bonnenschrijvers, meer zijn ze dan niet meer) afschaffen en alles in handen van 't leger geven?
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn inderdaad onvoldoende politiemensen ter beschikking maar er zijn méér dan voldoende soldaten ter beschikking. Dat zou moeten goed bestudeerd worden hoe dat konkreet te realiseren. Franstalige officieren uit onze ABL kunnen misschien eens een dagje naar Parijs reizen met de Thalys ? In het Gare du Nord zullen ze zeker vriendelijk ontvangen worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelfs de muppets in de metro laten wandelen is op zich al een grap, ze krijgen nog geen kantine met militairen gesloten, laat staan dat ze iets te zeggen hebben tegen burgers. En van daar vertrekken we voor een ander deel van 't probleem, wie gaat beslissen wat ze te zeggen hebben? Op welke manier hebben die enig recht om op te treden tegen burgers? Wat gaat zo'n soldaat doen als burgers niet willen luisteren als ze vragen om door te wandelen, de politie bellen? 'k zie ze al bezig... Neen, de legeronderdelen hebben dan nog een jarenlange opleiding nodig want ze zijn simpelweg niet klaar voor zo'n opdrachten. Is het niet simpeler om dan de politie te laten stoppen met bonnetjesschrijven voor scheve bloembakken, hippies met wiet of foutparkeerders en ze dan nuttiger zaken te laten doen?
![]() |
![]() |
#70 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Vive la France, vive la Belgique! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In Frankrijk lukt het heel goed, waarom hier niet ? Ze zijn daar ook niet over 1 nacht ijs gegaan. Ik ben volledig akkoord dat het beter zou zijn moest de politie dat doen maar NU is dat een illusie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |