Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 december 2014, 23:18   #61
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Wij willen een groots, internationaal, kosmopolitisch Vlaanderen.
Den bak zit nu al vol vreemdelingen.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2014, 00:27   #62
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik zou net als Canada em Australië eisen dat ze kunnen voorzien in hun onderhoud.
25000 of zo
Oud 4 december 2014, 09:27   #63
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ik zou net als Canada em Australië eisen dat ze kunnen voorzien in hun onderhoud.
25000 of zo
Dat zouden wij Westerlingen moeten beginnen eisen aan DE overheden ! een proces aan spannen tegen die manier van handelen ze maken Europa tot een financieel kerkhof ... binnen 25 jaar , waar gaan ze het blijven halen om al die immigranten te blijven onderhouden ?? dit is echte waanzin! de huidige bevolking kan niet blijven betalen voor meer belastingen ...ooit zijn we allemaal berooid en teneinde raad,
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2014, 10:12   #64
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Een super goede zet en hiermee toont hij aan dat hij een ministerpost waardig is. Maar idd veel te weinig. Mag gerust naar bijvoorbeeld 1500 euro getrokken worden. En geen onderscheid tussen EU en niet EU burgers, slachtoffers van mensenhandel, kandidaat-vluchtelingen of gezinshereniging.

En als belangrijkste punt dat ik nog graag zou verwezenlijkt zien : geen bewijs van werk hebben = geen toegang en retour naar land van afkomst. Plus nooit hier van enige vorm van werkloosheidsuitkering of OCMW kunnen genieten. Hier zijn en werk kwijt = retour.
EU-burgers die asiel aanvragen??
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2014, 18:28   #65
Leopold de halve
Provinciaal Statenlid

Leopold de halve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
EU-burgers die asiel aanvragen??
In 2012 waren er nochtans 69 aanvragen voor asiel van EU-onderdanen die prompt geweigerd werden. Maar asiel aanvragen kan wettelijk gezien voor iedere niet-Belg, ook EU-onderdanen.

Overigens totaal niet relevant voor deze topic want het voorstel van Francken geldt niet voor asielzoekers. Dit zou namelijk een schending van het verdrag van Geneve inhouden.

Laatst gewijzigd door Leopold de halve : 4 december 2014 om 18:29.
Leopold de halve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2014, 18:44   #66
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Nog belangrijker zou zijn : geen pro deo op onze kosten, of verliest de pro deo de zaak , de pro deo geen geld van de staat.
Ze zullen dan wel vanzelf wat minder hopeloze gevallen aannemen of de procedures eindeloos rekken.
Een pro deo is verplicht zaken aan te nemen.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2014, 18:47   #67
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Om toch even een niet-extreem-rechtse stem te laten horen: dit soort initiatieven gaat ons heel slecht doen ranken op de nieuwe economisch indexen (de index van nobelprijswinnaars, de Good Country Index, rubrieken International Security & Peace, Social Progress & Equality, en World Order). Dus een heel slecht initiatief, want het zijn deze indexen die investeerders aantrekken en naties groot maken.

De Vlaamse klei vooral niet laten aanzwellen. We moeten juist uit dat parochialisme.

Wij willen een groots, internationaal, kosmopolitisch Vlaanderen. Niet het Vlaanderen van de klompen en de kerktoren, waar Bartje De Wever en zijn vrienden naar toe willen. Het is dit soort keuzes die België een pietluttige naam geeft, en de flaminganten overal ter wereld als imbecielen tekijk zet. Jammer voor hen.
Wat "wij" willen is niet aan de orde.
Ik wil dit alvast niet.
Heel de problemen, die we momenteel hebben, danken we aan het belabberd asiel en migratiebeleid van de vorige regeringen.
Oud 4 december 2014, 18:48   #68
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Wij niet.
Ik ook niet.
Oud 4 december 2014, 18:48   #69
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan moet je een tent neerpoten in Bokrijk. Maar niet in Leuven, Antwerpen, Brussel of Gent.

Tot in bokrijk.
Wat is dit voor onzin?
Oud 4 december 2014, 18:48   #70
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik heb 2 jaar in de grootste melting pot ter wereld gewoond en gewerkt, New York. Toen ik terug naar Belgie kwam heeft het me veel langer tijd dan 2 jaar gekost om me terug aan te passen aan de bekrompenheid van Vlaanderen.
Dat kan, Vlaanderen is Amerika niet hé.
Oud 4 december 2014, 18:50   #71
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Je vraagt je af wat die duizenden Afrikanen op jaarbasis bezielt om hun kosmopolitische, moderne, intellectuele thuislanden in te ruilen voor dat kleine, bekrompen Vlaanderen.
Een dikke twee

2
Oud 4 december 2014, 18:50   #72
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Het klimaat.

Onze aangename druilerige,mistige, koude seizoenen oefenen een onverklaarbare aantrekkingskracht uit op deze zonverbrande mensen.
Mijn gedacht
Oud 4 december 2014, 18:53   #73
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Altijd dat nombrilisme van de in zichzelf gekeerde Vlaming. Doet mij denken in de tijd dat ik deelnam aan handelsmissies. Vooral de Antwerpenaars waren daar cracks in. Wij zijn de grootste dit, wij zijn de beste dat, alsof de rest van de wereld stilstaat en vol bewondering naar ons opkijkt. De overgrote meerderheid van de wereld heeft niet eens weet van Vlaanderen.

Overal wordt hard gewerkt en die zelfbewieroking is pathetisch.
En toch komen hier zoveel mensen naartoe.
Blijkbaar kennen ze Vlaanderen toch wel in het buitenland. Misschien niet op de manier die wij zouden willen.
Oud 4 december 2014, 18:54   #74
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat ge zegt is niet helemaal correct (en ik kan het weten want ik heb de procedure van de gezinshereniging zelf doorgemaakt).

Mensen die zich met hun gezin herenigen hebben doorgaans zeer weinig bestaansmiddelen, en gebruikten die om tot hier te raken (uitputtende visaprocedures, reiskosten, verzekeringen et...). Zij die de reiziger verwelkomen in België zitten ook zeer dikwijls krap. Een taks van 225 euro is geen grap voor die mensen. Het zal deze vorm van migratie niet drastisch ontmoedigen, maar het treft wel een groep mensen die juist een ruggesteuntje kan gebruiken. In plaats daarvan worden die nu gepest.

Ik zie helemaal het belang van deze maatregel niet in. En waar gaat al dat geld naartoe? Mocht dat nu gaan naar de verschrikkelijke centra in het buitenland die visa verstrekken maar mensen uitputten, -- om deze centra efficienter en vriendelijker te maken (want vandaag zijn die centra bolwerken van racisme en cynisme) --, dan kan ik dat nog vatten. Gaat dat geld naar een betere omkadering van de immigranten, akkoord. Maar als dat naar nationale initiatieven gaat, dan gaat het in dit geval om het uitbuiten van arme mensen die simpelweg een betere toekomst zoeken.

Tenslotte is er de kwestie van mensen die een fundamenteel recht hebben op gezinshereniging (bijvoorbeeld een congolese man die getrouwd is met een belgische vrouw en/of er kinderen mee heeft). De partij die in België verblijft en de reiziger ontvangt heeft absoluut niet altijd de nodige middelen -- beeld u een werkloze belgische vrouw in met 2 kinderen. De aanvrager heeft een absoluut recht om te vervoegen, dus kan de Belgische staat zijn gezinshereniging niet weigeren, ook al heeft de ontvangende partij niet voldoende middelen. In soort gevallen wordt deze pest-tax wel degelijk een aderlating.
Herenig u dan ginder hé.
Waarom moeten wij voor de kosten van al die extra ambtenaren opdraaien?
Oud 4 december 2014, 18:55   #75
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad, Vlaanderen is een prachtig lapje goed georganiseerde grond waar men weelderig kan leven en genieten van de beste sociale diensten ter wereld. Maar wanneer het op kosmopolitanisme aankomt zijn wij nog keuterboeren.

De vraag is of er een verband bestaat tussen kneuterigheid en sociale welvaart. Misschien wel, want als ge Finnen en Denen en Zweden en Nederlanders ziet, valt ge ook achterover van de graad van parochialisme waarin die mensen zich bevinden.

Misschien de middenmoot zoeken? Redelijke welvaart, maar wel de wereld kennen en rijk zijn aan ervaringen?
Het is u misschien nog niet opgevallen, maar wij zitten hier overvol.
We staan dagelijks uren in de file, de lucht is ongezond, ....
Oud 4 december 2014, 18:56   #76
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Een pro deo is verplicht zaken aan te nemen.
Wordt een pro-deo niet aangeduid door een rechter ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2014, 19:01   #77
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Vandaar dat ze in Afrika zo vooruit gekomen zijn en nog altijd hulp nodig hebben van Westerse landen met het minste dat er scheef loopt in AFRICA en er nog dagelijks kinderen sterven van den honger ?omdat ze intellectueler en moderner zijn??
Oeps, die zit.
Oud 4 december 2014, 19:04   #78
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Wordt een pro-deo niet aangeduid door een rechter ?
Iedere beginnende advocaat moet enkele zaken pro-deo pleitten.
Oud 4 december 2014, 19:54   #79
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Herenig u dan ginder hé.
Waarom moeten wij voor de kosten van al die extra ambtenaren opdraaien?
Dat is niet altijd evident herenig u dan ginder en dan heb ik niet over louter pecuniaire redenen. In een koppel of families moeten er soms keuzes gemaakt worden. De overheid treed tegen die mensen veel kordater omdat het de gemakkelijkste weg is temeer die mensen de wettelijke procedures volgen en hun paspoort en adres gekend is.

Internationaal crapuul zonder papieren kan dan wel ongestraft blijven rondlopen omdat daar de overheid onmachtig staat maar daar ligt wel toevallig de grote overlast.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2014, 20:11   #80
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is niet altijd evident herenig u dan ginder en dan heb ik niet over louter pecuniaire redenen. In een koppel of families moeten er soms keuzes gemaakt worden. De overheid treed tegen die mensen veel kordater omdat het de gemakkelijkste weg is temeer die mensen de wettelijke procedures volgen en hun paspoort en adres gekend is.

Internationaal crapuul zonder papieren kan dan wel ongestraft blijven rondlopen omdat daar de overheid onmachtig staat maar daar ligt wel toevallig de grote overlast.
Maar als men zijn deel van de mosterdpot wil, moet men het wel legaal spelen.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be