Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 maart 2015, 16:26   #61
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Je kan het hem niet kwalijk nemen denk ik dan.

Voor mij persoonlijk, in het verleden, heb ik altijd gedacht dat je straffen van een paar jaar gerust kan doen, maar eens dat ze verwachten dat je jezelf vrijwillig komt aanmelden om straffen zoals twintig en dertig jaar te doen, neen dank u.

Kom me dan maar halen, en zoals je zegt, neem u voorzorgen, want dat avontuur gaat slecht aflopen hoe dan ook.
Omdat je weer zou verloren rijden?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2015, 16:27   #62
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Omdat je weer zou verloren rijden?
Jack, zeg eens iets plezant aub. Ik heb het nodig.
Snerror is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2015, 16:30   #63
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Jack, zeg eens iets plezant aub. Ik heb het nodig.
Zo een beetje zoals de masochist die aan de sadist vraagt om hem pijn te doen, waarop de sadist "Neen" antwoordt?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2015, 16:30   #64
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edward De Vere Bekijk bericht
Waarvan is hij slachtoffer? Van de gevolgen van zijn daden? Daden die hij zelf stelde, zonder dat iemand hem daartoe dwong.
Hm, er is wel iets meer gebeurd.

Zoals bijvoorbeeld toen een aantal cipiers hem in elkaar geslagen hebben en hem dan aan handen en voeten geboeid tien dagen in zijn eigen uitwerpselen hebben laten liggen. Normale mensen doen zoiets nog niet bij een valse hond. Het was dus niet meer dan normaal dat de rechter de staat tot schadevergoeding veroordeelde.

En dan zwijgen we nog over de jarenlange gestructureerde pesterijen die hij in de gevangenis moest ondergaan. De tijd van de nazi's zou voorbij moeten zijn, maar daar is vooralsnog niets van te merken in de Belgische gevangenissen.
Oud 30 maart 2015, 16:32   #65
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Zo een beetje zoals de masochist die aan de sadist vraagt om hem pijn te doen, waarop de sadist "Neen" antwoordt?
Bedankt!
Oud 30 maart 2015, 16:32   #66
Edward De Vere
Banneling

Standaard

Citaat:
Hm, er is wel iets meer gebeurd.

Zoals bijvoorbeeld toen een aantal cipiers hem in elkaar geslagen hebben en hem dan aan handen en voeten geboeid tien dagen in zijn eigen uitwerpselen hebben laten liggen. Normale mensen doen zoiets nog niet bij een valse hond. Het was dus niet meer dan normaal dat de rechter de staat tot schadevergoeding veroordeelde.

En dan zwijgen we nog over de jarenlange gestructureerde pesterijen die hij in de gevangenis moest ondergaan. De tijd van de nazi's zou voorbij moeten zijn, maar daar is vooralsnog niets van te merken in de Belgische gevangenissen.
Het is nu niet dat hij in de gevangenis zit, omwille van het niet betalen van een verkeersboete, het stelen van een brood, of het dealen van een paar grammetjes. Die man heeft op hoger niveau gespeeld. Gespeeld en verloren.

Dat hij in zijn eigen uitwerpselen werd geduwd, is (als het al waar is) uiteraard een brug te ver. De cipiers van dienst, dienen tot de orde geroepen te worden. Is het een schadevergoeding waard? Neen.

Laatst gewijzigd door Edward De Vere : 30 maart 2015 om 16:33.
Edward De Vere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2015, 16:49   #67
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De soap gaat verder:

titel: Farid ‘Le Fou’ Bamouhammad moet terugkeren naar gevangenis
link: http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf2015...mpaign=seeding
In feite is dat toch goed nieuws. Alleen maar afwachten of hij inderdaad zal opdagen.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2015, 16:58   #68
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is nu niet dat hij in de gevangenis zit, omwille van het niet betalen van een verkeersboete, het stelen van een brood, of het dealen van een paar grammetjes. Die man heeft op hoger niveau gespeeld. Gespeeld en verloren.

Dat hij in zijn eigen uitwerpselen werd geduwd, is (als het al waar is) uiteraard een brug te ver. De cipiers van dienst, dienen tot de orde geroepen te worden. Is het een schadevergoeding waard? Neen.
De rechter, die toegang had tot het volledige dossier, was evenwel een andere mening toegedaan.
Oud 30 maart 2015, 16:59   #69
Edward De Vere
Banneling

Standaard

Citaat:
De rechter, die toegang had tot het volledige dossier, was evenwel een andere mening toegedaan.
Ja rechters ...

Een wereldvreemd volk als je het mij vraagt.
Oud 30 maart 2015, 17:03   #70
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ja rechters ...

Waarom? Als een gevangene mishandeld wordt, moet de rechter dan rekening houden met wat die gevangene gedaan heeft?
Oud 30 maart 2015, 17:11   #71
Edward De Vere
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Waarom? Als een gevangene mishandeld wordt, moet de rechter dan rekening houden met wat die gevangene gedaan heeft?
Kan ik niet zo meteen een antwoord op geven. Mijn pure eerste reflex, is om te zeggen "uiteraard niet".
Langs de andere kant (mijn vreemde kronkel/sadistische insteek) vind ik dat er zoiets is als 'wie zijn gat brandt ...'

Ik ben niet van oordeel dat we moeten promoten om gevangenen in elkaar te slaan, of ze in hun uitwerpselen te laten liggen. Wel vind ik, dat een rechter ook met cipiers rekening moet houden. Ze kunnen zich al eens laten provoceren; en het kan dus al eens uit de hand lopen. Toch ook daar, moet een rechter kunnen oordelen, dat als een cipier in die mate over de schreef is gegaan, de cipier daarvoor gesanctioneerd kan worden.

Neemt niet weg, dat desondanks, ik geen voorstander ben van schadevergoedingen in die grootorde, aan figuren zoals Farid Le Fou. Hou schadevergoedingen, voor slachtoffers van figuren zoals bijvoorbeeld Le Fou zelf.

Die slachtoffers hebben er niet voor gekozen slachtoffer te worden. Farid Le Fou heeft daar onrechtstreeks wel voor gekozen. Hij heeft gespeeld en hij heeft verloren.

Laatst gewijzigd door Edward De Vere : 30 maart 2015 om 17:12.
Oud 30 maart 2015, 17:24   #72
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja rechters ...

Als die rechters waar het over gaat al iets zijn, dan zou ik zeggen, laks en in dienst van het systeem. Dus als die schadevergoeding toekennen dan wil dat al iets zeggen.

Ik bedoel maar, als Farid terecht had gestaan om een cipier tien dagen lang geboeid op de grond in zijn eigen uitwerpselen te laten liggen, dan had hij minstens vijf jaar gevangenisstraf gekregen.

Nu hebben die cipiers niets van straf gekregen, ze zijn zelfs niet in verdenking gesteld.
Oud 30 maart 2015, 17:55   #73
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Denk eens: zijn advokaat vindt het schandalig, want in de vier maanden die hij vrij is , heeft hij nog geen enkele misstap begaan!!!! In VIER maanden niets ontoelaatbaar gedaan!! Wat een prestatie;
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2015, 18:58   #74
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kan ik niet zo meteen een antwoord op geven. Mijn pure eerste reflex, is om te zeggen "uiteraard niet".
Langs de andere kant (mijn vreemde kronkel/sadistische insteek) vind ik dat er zoiets is als 'wie zijn gat brandt ...'

Ik ben niet van oordeel dat we moeten promoten om gevangenen in elkaar te slaan, of ze in hun uitwerpselen te laten liggen. Wel vind ik, dat een rechter ook met cipiers rekening moet houden. Ze kunnen zich al eens laten provoceren; en het kan dus al eens uit de hand lopen. Toch ook daar, moet een rechter kunnen oordelen, dat als een cipier in die mate over de schreef is gegaan, de cipier daarvoor gesanctioneerd kan worden.

Neemt niet weg, dat desondanks, ik geen voorstander ben van schadevergoedingen in die grootorde, aan figuren zoals Farid Le Fou. Hou schadevergoedingen, voor slachtoffers van figuren zoals bijvoorbeeld Le Fou zelf.

Die slachtoffers hebben er niet voor gekozen slachtoffer te worden. Farid Le Fou heeft daar onrechtstreeks wel voor gekozen. Hij heeft gespeeld en hij heeft verloren.
Farid was slachtoffer van een misdaad.

Meer valt daar niet over te zeggen, slachtoffers hebben recht op schadevergoeding.
Oud 30 maart 2015, 21:09   #75
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kan ik niet zo meteen een antwoord op geven. Mijn pure eerste reflex, is om te zeggen uiteraard niet".

Klacht indienen tegen wie u bewaakt, men denke eerst beter een keertje of 10 na.
Na de klacht/uitspraak...zit je er weer
Oud 31 maart 2015, 06:48   #76
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Waarom hebben die cipiers hem zolang geboeid in een cel gelaten?
Omdat hij al een paar keer cipiers had afgeranseld.

Als ge vermoedt dat als ge zijn boeien losmaakt, ge direct een muilpeer krijgt, dan maakt ge die boeien niet los natuurlijk.
En met die boeien aan, is het moeilijk om proper te kakken.
En cipiers zijn er niet om uw gat af te vegen.

De ene rechter liet hem vrij; de hogere rechter nu heeft gezegd dat dit een verkeerde beslissing was.

Maar waar ik op wou reageren, zijn de eigen woorden van Farid Le Fou:

Citaat:
‘Ik ben al vier maanden op het rechte pad. Het gaat beter met mijn gezondheid. Ik ben in psychiatrische behandeling. Ik ben in orde met mijn papieren en met het OCMW.
http://www.standaard.be/cnt/dmf20150331_01607303

Hij is in orde met het OCMW !!!!

Een normale mens zorgt dat hij werk heeft en in orde is met de ziekenkas enz. ... maar de Berber-reflex in hem richt zich enkel op het ocmw ....

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2015, 11:06   #77
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Waarom hebben die cipiers hem zolang geboeid in een cel gelaten?
Omdat hij al een paar keer cipiers had afgeranseld.

Als ge vermoedt dat als ge zijn boeien losmaakt, ge direct een muilpeer krijgt, dan maakt ge die boeien niet los natuurlijk.
En met die boeien aan, is het moeilijk om proper te kakken.
En cipiers zijn er niet om uw gat af te vegen.

De ene rechter liet hem vrij; de hogere rechter nu heeft gezegd dat dit een verkeerde beslissing was.

Maar waar ik op wou reageren, zijn de eigen woorden van Farid Le Fou:

http://www.standaard.be/cnt/dmf20150331_01607303

Hij is in orde met het OCMW !!!!

Een normale mens zorgt dat hij werk heeft en in orde is met de ziekenkas enz. ... maar de Berber-reflex in hem richt zich enkel op het ocmw ....

.
Racisme.
Oud 31 maart 2015, 11:17   #78
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Racisme.
leg eens uit aub?

Citaat:
Een normale mens zorgt dat hij werk heeft en in orde is met de ziekenkas enz. ... maar de Waalse-reflex in hem richt zich enkel op het ocmw ....
ook racisme?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2015, 11:20   #79
Spitting Image
Banneling

Standaard

Kunnen ze die medemens met allochtone (sorry, Daniël) achtergrond niet met rust laten, die racistische Walen? :rol:

Laatst gewijzigd door Spitting Image : 31 maart 2015 om 11:23.
Spitting Image is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2015, 11:21   #80
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
leg eens uit aub?

ook racisme?
Het begint al met de stelling dat de Berber geen normale mens is.

Stilaan laten de N-VA'ers, met BDW op kop, hun ware gezicht zien.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 31 maart 2015 om 11:22.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be