![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() @JBM
oké, dat is jouw mening. Ik echter denk dat de veranderingen in de moraal zoiets zijn als een manifestatie van het recht van de sterkste. De sterkste is uiteraard een groep. Laatst gewijzigd door Piero : 16 december 2014 om 11:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Bijvoorbeeld: pakweg de laatste vijftig is er veel veranderd op gebied van dierenrechten. Is het recht van de sterkste (in dit geval de mens) hierin de bepalende factor of toch eerder empathie? Ik denk eerlijk gezegd het laatste. Maar enkel omdat de context zich daartoe geleend heeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
|
![]() Citaat:
U kan het vergelijken met: 'de uitzondering bevestigt de regel'. Dat is ook een soort woordgrap. U baseert uw redenering over moraal op een eufemisme? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
|
![]() @JBM
Je noemt een interessant voorbeeld, 'de rechten van dieren' of beter die aan dieren worden toegekend. Het is moeilijk daarover een absolute uitspraak te doen. In het oude Egypte bijvoorbeeld ...; in India is de koe een heilig dier. Een leeuw heeft daarover weer andere opvattingen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Predikant tegen homo: "Ik bid dat je zelfmoord pleegt"
http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...d-pleegt.dhtml Wat een toffe meneer ![]() Mijn antwoord is sarcastisch bedoeld !!!!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) Laatst gewijzigd door cookie monster : 17 december 2014 om 01:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Gouverneur
|
![]() http://deredactie.be/permalink/1.2192366
God heeft op kerst de ontaarde 'kunst' een windje laten gerieken.
It's important not too confuse opposition against central planning with a dogmatic laissez faire attitude. The liberal argument is in favor of making the best possible use of the forces of competition as a means of coordinating human efforts, not an argument for leaving things just as they are. F.A.Hayek "De besten missen elke overtuiging, terwijl de slechtsten overlopen van hartstochtelijke intensiteit" Yeats. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar als er genocide op je gepleegd wordt, dan zijn straffe maatregelen om er aan te ontsnappen gerechtvaardigd, en dat was het geval bij de uittocht uit Egypte. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De moraal van religie's is zowat de grootste hypocrisie die er te vinden is op deze planeet, zeker als je kijkt naar de daden van de aanhangers van de meeste religie's.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Banneling
|
![]() Eerst en vooral: dat was wel een heel korte ban. Die moderators gooien er maar met hun klak naar denk ik. Misschien had ge natuurlijk gewoon een spellingsfout gemaakt. Nu dat ge terug zijt: dat atheisten per definitie geen moraal hebben kunt ge allerhoogst theoretisch stellen. Een moraal hebben gaat wel gemakkelijker met een godsdienst, dat wel. Ge kunt dan ook zeggen natuurlijk, dat die ISIS barbaren ook een moraal hebben. Een moraal die diametraal tov de Westerse moraal staat uiteraard.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
http://skepp.be/nl/levensbeschouwing...icho#.VJ0b6W82 http://www.pbs.org/wgbh/nova/ancient/moses-exodus.html http://www.trouw.nl/tr/nl/5009/Archi...ninkrijk.dhtml http://en.wikipedia.org/wiki/The_Bible_Unearthed http://www.haaretz.com/archaeology/.premium-1.584911 http://www.hiddenmeanings.com/biblemythology.htm Wie zou hier nu nog geobsedeerd zijn denk je ? Of ben je gewoon achterlijk? Zou ook kunnen door die geloofsplank voor je kop. Laatst gewijzigd door Aton : 26 december 2014 om 09:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#77 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#78 |
|
![]() Maar kan je stellen dat mensen die een moraal gewoon op basis van autoriteit aannemen, ipv. er zelf over na te denken eigenlijk wel als "moreel" beschouwen?
![]() |
#79 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Eliyahu zou zonder zijn boek NOOIT geweten hebben dat ge niet moogt moorden, verkrachten, liegen, stelen, bedriegen,... ik weet dit uit mijn eigen. eliyahu moordt enkel niet omdat zijn boek het zegt en er nog 1 of andere straf aan vast hangt. Eliyahu begrijpt niet waarom verkrachten verkeerd is, hij doet het gewoon uit schrik voor de straf die in de bijbel staat wie heeft er nu geen moraal? Laatst gewijzigd door 1207 : 26 december 2014 om 22:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Het is toegestaan het lichaam en het leven van een Ongelovige te nemen." Sepher ikkarim III c 25 Een ketterse Ongelovige mag u met uw eigen handen doden. " Talmud, Abodah Zara, 4b "Iedere Jood die het bloed verspilt van de goddelozen (niet-Joden), doet hetzelfde als het brengen van een offerande aan God." Talmud: Bammidber raba c 21 & Jalkut 772 Laatst gewijzigd door praha : 27 december 2014 om 01:11. |
|
![]() |
![]() |