![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Voor de rest wil ik nog iets zeggen over deze draad. Transfers binnen de eigen regio, Vlaanderen dus, zijn heel normaal. Het gebeurt in bijna alle Europese landen in onze omgeving en verder. Sommige regio's zijn nu eenmaal, tijdelijk of permanent, minder rijk dan andere. Italië is een goed voorbeeld, het rijke Catalonië moet bijspringen om het armere zuiden uit de nood te helpen en de collectieve welvaart wordt er niet door aangetast. Véél erger is de structurele aanslag die Wallonië alle dagen pleegt op Vlaanderen. Een paar weken geleden las ik in dS een openhartige bekentenis van maffiabaas Di Rupo, gedaan voor de studenten van de Naamse univ en openbaar gemaakt door Christophe Deborsu. Di Rupo heeft de juiste bedragen per inwoner van Vlaanderen laten berekenen. Het gaat om een bedrag van liefst 167 € per maand of jaarlijks 2004 € per inwoner, een zeer groot bedrag. Cijfers vermeld door belgicisten, niet door separatistische N-VA'ers. De paar € die jij misloopt verzinken daarbij in het niets. Het toppunt is wel dat veel Walen de Vlamingen iedere dag uitmaken voor het vuil van de straat, nadat ze ons steevast bestelen. Maar d�*t vind jij vermoedelijk maar normaal, je bent immers naar eigen zeggen geen Vlaming. Laatst gewijzigd door robert t : 17 december 2014 om 18:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
I feel his pain... ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Niet dat de moderatie mij zo goed gezind is, maar toch... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niettemin hoor je bij het plebs want als je stinkend rijk was deed je wel wat anders dan je tijd vergooien aan een Vlaams forum.
![]()
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Schitterend argument om burgemeester Jan Diamant van Brasschaat te overtuigen van zijn futiele en kleinburgerlijke beslissing om de tram tegen te houden voor zijn boeregat onnozel is en getuige is van een middeleeuwse mentaliteit. Hij zou beter de mobiliteitsknoop helpen oplossen, en wat meer inspanningen doen voor sociale woningbouw. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#71 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kan je ook bewijzen dat Robert t een leugenaar is, Aynerand?
![]() |
#73 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je bent een echter moeder Theresa, ik hoop echt dat de kleine je goedheid weet te waarderen. 't manneke kan soms zo bruut zijn...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet omdat ik uit een Vlaams-nationalistisch nest kwam, want mijn ouders waren tsjeven. Niet omdat mijn nochtans zeer grote familie mij beïnvloedde, want die sprak niet over politiek. Niet omdat ik het op school leerde, want dat waren nonnen. Niet door de kranten, want er was geen geld voor kranten of weekbladen. Niet door de TV want de eerste kwam pas in huis op mijn 16de. Zelfs niet van de radio want daar was de luidspreker van stuk tussen mijn 10de en 14 jaar. En zelfs voor een reparatie was er geen geld. Niet van feestjes met vrienden want ook daarvoor ontbrak het geld. We waren met zijn elven, vader was de enige kostwinner, maar we woonden wél een een groot, spiksplinternieuw eigen huis. En toch stemde ik vanaf de allereerste keer dat ik stemplichtig was VU. Wegens mijn anarchistische aard, en omdat ik mijn buik vol had van de hypocrisie rond mij. Nog vragen? Of heb je nu genoeg voer om er weer tegenaan te gaan?
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jij wel dan?
![]() |
![]() |
#79 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of is het toeval dat je op het on topic bericht van Robert niets anders te zeggen had dan: Citaat:
Dat je met geen woord reageert op de transfers die Robert aanhaalt, met cijfers die van Di Rupo komen nota bene, betekent dat je ermee instemt. Waaruit Robert de logische conclusie trekt. Niemand belet jou om op de gegeven feiten te reageren. Je hoeft écht niet te zwijgen zoals je forummaatjes. Ik geef je zelfs de kans om alsnog te reageren op hetgeen Robert t NIET loog. Namelijk dit: Citaat:
Vindt je het normaal dat Wallonië Vlaanderen dag na dag, en al j�*renlang besteelt, of niet? Bedenk wel dat niet antwoorden neerkomt op akkoord gaan met de stelling van "de leugenaar".
![]() |
![]() |
#80 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |