Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 januari 2015, 07:33   #61
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Het waren er veel te veel .. Heeft meer dan een uur geduurd voor ik gedaan had .. Moest wel, anders had ik geen propere meer ..
Simpel op te lossen. Zorg ervoor dat U geen stapel kan maken door slechts 1 setje binnen handbereik te hebben.

1 vork, 1 mes, 1 lepel, 1 bord en 1 mok.
Als U echt wil versimpelen, dan vervang je bord en mok door een kommetje en de vork en lepel door een spork.

Nog simpeler. Hoe ver is de dichtsbijzijnde Ikea?
Oud 1 januari 2015, 08:58   #62
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben echt pompaf. Ik snap niet hoe mensen met een fulltime job + gezin dat allemaal bolwerken -> het huishouden.

Ter illustratie: vandaag een extra grote afwas gedaan - ik had het afgelopen dagen wat laten slabakken + was die ik nog moet doen en boodschappen en koken en en .... (Laat die badkamer nog maar even wachten, alsook de keuken ..) <- Dat zal ik op een andere keer doen, want als ik vanavond na het koken nog moet afwassen, ben ik helemaal van de kaart

Niet te doen gewoon ... Ik vraag me serieus af hoe anderen het doen

Hoe managen jullie dat allemaal? Thanks
Doe jij eigenlijk iets anders dan klagen en de zielepoot uithangen ? Nou ja, in elk geval heb je toch tijd genoeg om hier meer dan een dozijn berichten per dag te plaatsen.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2015, 09:01   #63
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Doe jij eigenlijk iets anders dan klagen en de zielepoot uithangen ? Nou ja, in elk geval heb je toch tijd genoeg om hier meer dan een dozijn berichten per dag te plaatsen.
En in die tijd kan je natuurlijk het huishouden niet doen hé.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2015, 12:21   #64
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Moet echt niet hoor, die keramische laag is heel hard. Ik denk dat uw teflon bedoelt, de pannen van bv. Tefal hebben dat. Dat is inderdaad een zachte laag, ik gebruik die pannen niet, ik weet dus niet of ze er tegen kunnen of niet.
Tefal is giftige rommel.
Een 8-tal jaar geleden kuikens in huis gehad en na het bakken van pannenkoeken voor de kinderen lagen de diertjes op een paar na allemaal dood. Blijkt dat Teflon zeer giftig is voor vogels.
Meteen alle Tefal-pannen buitengegooid en vervangen door degelijke pannen en potten van inox en gietijzer.

Laatst gewijzigd door hamac : 1 januari 2015 om 12:25.
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2015, 12:54   #65
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben echt pompaf. Ik snap niet hoe mensen met een fulltime job + gezin dat allemaal bolwerken -> het huishouden.

Ter illustratie: vandaag een extra grote afwas gedaan - ik had het afgelopen dagen wat laten slabakken + was die ik nog moet doen en boodschappen en koken en en .... (Laat die badkamer nog maar even wachten, alsook de keuken ..) <- Dat zal ik op een andere keer doen, want als ik vanavond na het koken nog moet afwassen, ben ik helemaal van de kaart

1. Een job geeft je energie en levenslust.
2. Een goede planning verdeelt taken (vrijdag doe ik dit gedurende X tijd, zaterdag dat) zodat ze minder erg lijken. De focus wordt verlegd op wanneer je wél vrije tijd hebt.
3. Binnen een relatie/een gezin kun je taken zo verdelen dat ze beter uitkomen (hij is vroeger thuis en kookt, zij heeft niets tegen strijken, &c.).

Kortom, een goede raad: zoek u een lief en een job.

PS: wij wassen één keer per week af en recycleren borden en messen gedurende de week door ze goed af te spoelen met sop.

Laatst gewijzigd door lombas : 1 januari 2015 om 12:56.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2015, 12:58   #66
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Tefal is giftige rommel.
Een 8-tal jaar geleden kuikens in huis gehad en na het bakken van pannenkoeken voor de kinderen lagen de diertjes op een paar na allemaal dood. Blijkt dat Teflon zeer giftig is voor vogels.
Meteen alle Tefal-pannen buitengegooid en vervangen door degelijke pannen en potten van inox en gietijzer.
Ik heb die rommel ook niet in huis.
Die keramische pannen, waar Bembem het over had zijn oerdegelijk, ik heb er zo eentje.

Voor stoverij en ... zweer ik bij een oerdegelijke gietijzeren kook- of braadketel.
Oud 1 januari 2015, 12:59   #67
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
1. Een job geeft je energie en levenslust.
2. Een goede planning verdeelt taken (vrijdag doe ik dit gedurende X tijd, zaterdag dat) zodat ze minder erg lijken. De focus wordt verlegd op wanneer je wél vrije tijd hebt.
3. Binnen een relatie/een gezin kun je taken zo verdelen dat ze beter uitkomen (hij is vroeger thuis en kookt, zij heeft niets tegen strijken, &c.).

Kortom, een goede raad: zoek u een lief en een job.

PS: wij wassen één keer per week af en recycleren borden en messen gedurende de week door ze goed af te spoelen met sop.
Ik was, op mijn werk, dagelijks mijn koffiekopje af.
Oud 1 januari 2015, 13:01   #68
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik was, op mijn werk, dagelijks mijn koffiekopje af.
Op mijn verdieping op het werk zijn twee vaatwasmachines. Ik was echter eveneens mijn tas gewoon af, de volgende morgen vlak voor de ochtendkoffie.
Oud 1 januari 2015, 13:04   #69
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Op mijn verdieping op het werk zijn twee vaatwasmachines. Ik was echter eveneens mijn tas gewoon af, de volgende morgen vlak voor de ochtendkoffie.
Ik zit alleen in mijn bureeltje, wekelijks was ik de Senseo af en dagelijks mijn koffiekopje.

Indien ik een slaatje of dergelijke meekrijg (2 �* 3 keer per week), was ik die doosjes ook af op mijn werk. Kwestie dat mijn vrouwtje niet teveel werk heeft en dat er geen dingen beginnen te stinken in mijn valies.
Oud 1 januari 2015, 13:26   #70
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Terug wat structuur in je leven brengen is moeilijk als je in de neerwaartse spiraal van werkloosheid terecht gekomen bent.

Maak 'n plan, week- of dagindeling en belangrijk; hou je eraan.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2015, 16:27   #71
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Mijn vrouw doet dat allemaal + twee babies tegelijk managen. En 's avonds nog het rampetampen van haar man ondergaan.

Gij zijt in vergelijking een zwak kind.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2015, 16:47   #72
Wapper

Wapper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zit alleen in mijn bureeltje, wekelijks was ik de Senseo af en dagelijks mijn koffiekopje.

Indien ik een slaatje of dergelijke meekrijg (2 �* 3 keer per week), was ik die doosjes ook af op mijn werk. Kwestie dat mijn vrouwtje niet teveel werk heeft en dat er geen dingen beginnen te stinken in mijn valies.
Doet mij denken aan wat een collega ons jaren geleden (toegegeven: onbedoeld) gelapt heeft. Die had een geopend blik zalm vergeten in zijn schuif, de dag voor hij voor 3 weken op verlof vertrok. De schuif was afgesloten, maar na een week - het was zomer - was de stank zo penetrant dat we de schuif geforceerd hebben.
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2015, 17:28   #73
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
2 dagen per week een poetsvrouw/huishoudster
Zo kan ik het ook!
Oud 1 januari 2015, 17:29   #74
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Mijn man helpt mee.
't Wordt tijd dat ik ga hertrouwen
Oud 1 januari 2015, 17:30   #75
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Men gaat dit waarschijnlijk hilarisch vinden, maar ik ben wantrouwig tov. afwasmachines. Ik wil m'n mooie borden en kommetjes niet beschadigen
Héwel, ik ben ook geen voorstander van afwasmachines hoewel ik een gruwelijke hekel heb aan afwassen. Maar als ik mijn bestek en serviesgoed vergelijk met dat van familieleden die wel altijd de afwasmachine gebruiken dan kan ik alleen maar zeggen dat het mijne er veel beter uitziet!
Oud 1 januari 2015, 17:32   #76
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
niet zeveren bembem...

Je bent chronisch werkloos en je doet geen klap. De kans dat je borden glazen gebruikt is héééél klein. Om je rust niet te verstoren gebruik je wellicht plastic borden en bestek + bekers om je sandwiches van 365 op open te snijden en er voorverpakte sneetjes cheddar op te leggen. Dat is ook handig om de diepvries Bami Goreng op te eten zonder veel werk achteraf. Waarom zou iemand glazen kopen en afwassen ? Plastic bekers verkopen ze in Makro per 1000 of 2000 stuk en dat kost geen tien euro.
Binnen jouw budget heb je dus enkel plastic borden, bestek en bekers nodig (paar tientallen euro maximum) en een microgolf oven van de Aldi van 69 euro.
Om het milieu niet te belasten, tiens! Ik begrijp echt niet wat mensen bezielt om zo graag plastic te kopen en dan achteraf maar zagen over de milieuvervuiling ...
Oud 1 januari 2015, 17:50   #77
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Om het milieu niet te belasten, tiens! Ik begrijp echt niet wat mensen bezielt om zo graag plastic te kopen en dan achteraf maar zagen over de milieuvervuiling ...
Je gebruikt toch enkel biologisch afbreekbaar afwasmiddel hoop ik?

Want een dagelijkse afwas doen met Dreft is talloze malen schadelijker voor het milieu dan degelijk wegwerpservies gebruiken.

Oud 1 januari 2015, 18:16   #78
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je gebruikt toch enkel biologisch afbreekbaar afwasmiddel hoop ik?

Want een dagelijkse afwas doen met Dreft is talloze malen schadelijker voor het milieu dan degelijk wegwerpservies gebruiken.

who cares
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2015, 18:21   #79
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Gewoon een weekschema maken en je daaraan houden.

Grote pot soep maken en in confituurpotjes doen (gloeiendheet), dan heb je dagelijks verse soep, opwarmen in soepkom in micro. Is ongeveer twee tot drie weken goed houdbaar in de ijskast.

En verder: als je toch thuisbent: na de ochtenddouche eerst keuken opruimen, stofzuigen etc.. en dan pas computer aanzetten.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2015, 18:23   #80
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Gewoon een weekschema maken en je daaraan houden.

Grote pot soep maken en in confituurpotjes doen (gloeiendheet), dan heb je dagelijks verse soep, opwarmen in soepkom in micro. Is ongeveer twee tot drie weken goed houdbaar in de ijskast.

En verder: als je toch thuisbent: na de ochtenddouche eerst keuken opruimen, stofzuigen etc.. en dan pas computer aanzetten.
Misschien erbij zeggen dat je die gloeiend heet in de confituurpot moet doen en onmiddellijk het dekseltje erop schroeven, het dekseltje komt na afkoeling potvast te zitten.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be