![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik kan jou niet meer volgen. Waar schrijf ik dat de Palestijnen geen recht hebben op een eigen staat? Nergens: ik ben voor een tweestatenoplossing. Ik stel dat zij minder hoog van de toren moeten blazen en moeten accepteren dat zij niet de volle mep krijgen bij een vrede en in de spiegel moeten kijken. Net zoals Duitsland geen gebieden meer opeist als Elzas-Lotharingen, moeten de Palestijnen Israël erkennen. Het gevolg van oorlog voeren is dat je kunt verliezen en dan land moet afstaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik begrijp je kritische vraag, maar daar is geen eenduidig antwoord op. In de basis vind ik het volgende gelden. Naties kiezen hun eigen leiders en de leiders van de Palestijnen hebben een reeks blunders gemaakt waardoor de Palestijnen nu geen staat hebben. Je kunt niet verwachten dat de winnende partij (Israël) zonder toegevingen van de verliezende partij (Palestijnen/PLO) vrede aanbiedt. De feiten zijn bovendien dat de Palestijnen elke landverdeling hebben afgewezen. Echter: door het nederzettingenbeleid van Israël, dat nog steeds doorgaat, wordt de situatie gecompliceerder. De PLO weigert over vrede te praten wanneer Israël dat voortzet. Conclusie: het ligt genuanceerd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
de voorstellen zoals die in Camp david onacceptabel. Deze voorstellen werden gepresenteerd als "generous offer" maar wie goed naar het voorstel kijkt weet wel beter. Een aantal losse Palestijnse eilandjes omringt door israelische infrastructuur. Wat velen niet weten zijn de recentere voorstellen van Palestijnse autoriteiten waarbij ze bereid waren veel land op te geven: Secret papers reveal slow death of Middle East peace process • Massive new leak lifts lid on negotiations • PLO offered up key settlements in East Jerusalem • Concessions made on refugees and Holy sites http://www.theguardian.com/world/201...ace-concession Israel ging niet in op de voorstellen, ze willen alles en niets minder. " The biggest leak of confidential documents in the history of the Middle East conflict has revealed that Palestinian negotiators secretly agreed to accept Israel's annexation of all but one of the settlements built illegally in occupied East Jerusalem. This unprecedented proposal was one of a string of concessions that will cause shockwaves among Palestinians and in the wider Arab world."
De mogelijkheid om zelf oorlogsmisdaden te kunnen plegen vervalt niet door de vijand 'terroristen' te noemen, en ook niet als het terroristen zijn. Laatst gewijzigd door atmosphere : 17 januari 2015 om 14:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het idee dat onderhandelingen stuk lopen op de Palestijnse eis dat alle vluchtelingen moeten terug keren is nonsense.
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik ga ze geen 3e keer stellen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Europees Commissaris
|
![]() Jouw vraag is irrelevant, omdat ik voor een tweestatenoplossing ben. Verder was ik niet degene die dat stelde. Bovendien mis jij telkens mijn punt. Verliezende partijen verliezen vaak land in oorlogen.
VSSE, kijk goed mee: Laatst gewijzigd door LiberaalNL : 18 januari 2015 om 17:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Extra land is aangeboden door de Palestijnse autoriteiten , maar ze weigeren alsnog
![]() |
#69 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |