Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

Discussietools
Oud 18 januari 2015, 16:43   #61
F.B.
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Af en toe ook aan de anderen denken. Neem nu een Marokkaanse vader die hier in de jaren '70 aankwam, hard werkte, en het goed meende. Vandaag ziet die zijn kinderen in een uitzichtloze situatie.
Jij hebt een veel te romantisch en kunstmatig beeld van immigratie, moslims, e.d. Jij reageert vanuit emotie en buikgevoel.
Oud 18 januari 2015, 16:43   #62
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat de moslims die in Vlaanderen wonen en werken (of niet werken) zich eens trachten in te beelden hoe het moet voelen als Vlaamse grootouders om uw Vlaamse kleinkinderen te zien opgroeien in Vlaanderen.

.
Waarom zouden ze zich iets aantrekken van de sfeer waarin onze kinderen in hun eigen land moeten opgroeien als ze niet eens hunslagen om hun eigen zonen in de hand te houden?

Waarom slagen ze daar met hun dochters wél in?
Oud 18 januari 2015, 17:04   #63
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience Bekijk bericht
Om het cru te stellen beweer ik dat het vooral het onvermogen van die generatie om zichzelf aan te passen of hun nageslacht te integreren in de nieuwe samenleving de oorzaak van het probleem is.
Dat is niet cru gesteld maar wel de triestige realiteit.

Prof Urbain Vermeulen had gelijk toen hij, j�*ren geleden al, voorspelde dat we met de eerste generatie moslims nog de minste problemen zouden hebben.
Dat we ons vergisten om te denken dat de problemen met moslims zouden verminderen met elke volgende generatie omdat ze stilaan onze cultuur zouden overnemen.
Dat lukt in landen die hun deuren niet zomaar voor iedereen wagenwijd openzetten, maar die voorwaarden stellen alvorens het land in te mogen. Voorwaarden die erop neerkomen dat buitenlanders de nodige bereidheid en mogelijkheden tonen om zich aan de regels én cultuur van hun gastland aan te kunnen passen. Taalkennis, een diploma, eigen middelen.

Hier is het omgekeerde gebeurd. D�*t nog proberen te veranderen zal nog meer verzet en terrorisme uitlokken.
Laten we begaan, dan veroordelen we onszelf tot dhimmitude.
Doen we dat niet, dan wordt het oorlog.
Zoals overal ter wereld waar moslims "thuis" zijn.

Face it.
We hadden er nooit zoveel, onvoorwaardelijk bovendien, binnen mogen laten.
Dit komt nooit meer goed. En de landen in Europa waar nog enig soelaas kan gezocht worden zijn zééééééér beperkt.
Oud 18 januari 2015, 17:20   #64
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Beeld u eens in een moslimvader of moeder te zijn...

Ik had reeds lang de islam verlaten en zou mijn kinderen islamvrij hebben opgevoed. Zij die dat niet hebben gedaan hebben geen reden tot janken.
Oud 18 januari 2015, 17:31   #65
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht

Ik had reeds lang de islam verlaten en zou mijn kinderen islamvrij hebben opgevoed. Zij die dat niet hebben gedaan hebben geen reden tot janken.
Juist!

Het probleem is dat ze niet janken maar aanslagen plegen, en dit omdat ze alles behalve islamvrij willen leven. Zelfs niet al kunnen ze wél als God in Frankrijk leven in andermans land, maar niet in hun eigen land.
Oud 18 januari 2015, 17:38   #66
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het gaat niet over medelijden. Het gaat over het feit dat een volwassen mens de puberteit en het navelstaren heeft losgelaten en daardoor een ruimere kijk heeft op de wereld, op culturen en op mensen. Een volwassen persoon kan naarmate hij zichzelf ontplooit steeds beter om met het analyseren van verschil. Hij ontwikkelt ook een kwaliteit die men empathisch vermogen noemt.

U moet de ontplooiing van de mens niet ridiculiseren. Integendeel, ook u moet zich proberen te ontplooiien, om een volledig mens te worden. Maar dat is inderdaad moeilijk.
Verbeter de wereld en begin bij u zelf.
reservespeler is offline  
Oud 18 januari 2015, 17:38   #67
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Hoger springen.

Ik zal je een paar geven.

"Als je tegen regen bent, dan ga je best in de woestijn wonen."

"Wie geen zonlicht verdraagt kan niet eisen dat een parasol voor iedereen wordt opengetrokken."
Goede vergelijking.
reservespeler is offline  
Oud 18 januari 2015, 17:40   #68
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht

Dit is het enige zinnetje waarin ik het eens ben met je, in de veronderstelling de ouders zelf al niet compleet fanatiek zijn.
Ik vrees dat net daar de hond gebonden zit.
reservespeler is offline  
Oud 18 januari 2015, 18:04   #69
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Af en toe ook aan de anderen denken. Neem nu een Marokkaanse vader die hier in de jaren '70 aankwam, hard werkte, en het goed meende. Vandaag ziet die zijn kinderen in een uitzichtloze situatie.

Zowel Burgemeester Somers van Mechelen als Burgemeester Bonte van Vilvoorde zegden in de media daarover iets interessants: van alle partijen in deze situatie van onrust, lijdt die van de ouders van moslimjongeren het meest.

De angst is drievoudig. Moslimvaders en moeders liggen 's nachts wakker van:

-de angst dat hun kind effectief zal radicaliseren
-de angst dat zij op straat door de autochtone bevolking zullen worden aangevallen
-de angst dat zij door hun eigen gemeenschap scheef worden bekeken

Niet leuk. Volgens mij moeten we die ouderen ook sterk betrekken in het ontradicaliseren van hun kinderen. In een hopeloze situatie zijn ouders dikwijls de enigen die nog wat autoriteit kunnen laten gelden over ontsporende jongeren.
Het zijn juist die "ouderen" (en vervolgens hun kinderen...enz enz) die er voor zorgden dat religie (islam in hun geval) issue nummer één bleef, (ipv studeren en een fijn en comfortabel leven uitbouwen) in hun dagelijks leven.
Door de devote islamiet te gaan uithangen in een (zo goed als) seculiere samenleving, plaats je jezelf (en je gezin) in een marginaliteit.
In plaats van al hun overdreven religieuze bezigheden, hadden ze beter het huiswerk en lessen van hun (vaak te grote, voor hun mogelijkheden) kroost gecontroleerd, en dan was die kroost vandaag geen eventuele gemakkelijke prooi geworden voor oelewappers van allerlei radicale criminelen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline  
Oud 18 januari 2015, 18:17   #70
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Het zijn juist die "ouderen" (en vervolgens hun kinderen...enz enz) die er voor zorgden dat religie (islam in hun geval) issue nummer één bleef, (ipv studeren en een fijn en comfortabel leven uitbouwen) in hun dagelijks leven.
Door de devote islamiet te gaan uithangen in een (zo goed als) seculiere samenleving, plaats je jezelf (en je gezin) in een marginaliteit.
In plaats van al hun overdreven religieuze bezigheden, hadden ze beter het huiswerk en lessen van hun (vaak te grote, voor hun mogelijkheden) kroost gecontroleerd, en dan was die kroost vandaag geen eventuele gemakkelijke prooi geworden voor oelewappers van allerlei radicale criminelen.
Juist.
Maar degenen die hiervoor waarschuwden werd de mond gesnoerd.

Ik werd tien jaar geleden voor racist uitgescholden omdat ik precies hetzelfde schreef als jij nu.
Nochtans sprak ik uit ervaring.

Voor de kabel kiezen ipv schotels die op Mekka gericht waren, zodat hun kinderen tenminste Nederlands spraken als ze schoolplichtig werden, zou al een heel stuk geholpen hebben, maar zelfs d�*t kreeg ik er niet ingepompt.

Je mag één keer raden wie nooit heeft willen luisteren naar de mensen die met eigen ogen zagen waar het fout liep, maar die véél te laat gelijk krijgen.
Oud 18 januari 2015, 18:26   #71
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Nu verlaten de zonen van moslims massaal de school zonder diploma. Nochtans werd hen véél meer kansen geboden dan ik er, als oudste dochter van negen kinderen, heb gekregen. IK ben daarom NIET in de criminaliteit beland.

Wat waren weer de oplossingen van de moslimsknuffelaars voor dit probleem?
Positieve discriminatie, quota, en zelfs voorstellen om een diploma voor welbepaalde 'jongeren' overbodig te maken.

We zien vandaag wat al deze "maatregelen ter bevordering van de integratie" hebben opgeleverd.
En nòg blijven ze volhouden dat niet zij, maar wij ervoor verantwoordelijk zijn dat het fout is gelopen.
Oud 18 januari 2015, 18:26   #72
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:

Zowel Burgemeester Somers van Mechelen als Burgemeester Bonte van Vilvoorde zegden in de media daarover iets interessants: van alle partijen in deze situatie van onrust, lijdt die van de ouders van moslimjongeren het meest.

-de angst dat zij op straat door de autochtone bevolking zullen worden aangevallen

Niet leuk. Volgens mij moeten we die ouderen ook sterk betrekken in het ontradicaliseren van hun kinderen. In een hopeloze situatie zijn ouders dikwijls de enigen die nog wat autoriteit kunnen laten gelden over ontsporende jongeren.

Het is misgelopen toen ze hun kroost " Insha'Allah" aanleerden.

Ze hadden hun kroost moeten leren dat ze godverdomme ZELF verantwoordelijk zijn voor hun leven.
dpg is offline  
Oud 18 januari 2015, 19:48   #73
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Grapjas.
Gipsy is offline  
Oud 18 januari 2015, 19:57   #74
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Beeld je eens in dat je je kinderen altijd voorgehouden hebt dat niet-moslims ongelovige honden zijn die afgemaakt, bestolen en beschimpt mogen worden, en dat je dan verwonderd toekijkt dat je gemeenschap, waar je niet wilt uit wegtrekken, zoiets doet als nu in Nederland:
(en ik geef dit maar als voorbeeld, ik beweer niet dat de daders hier moslims zijn, voor alle duidelijkheid)

filmpje in de pagina van de website:
http://www.at5.nl/artikelen/139471/v...st-allebplein#

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 18 januari 2015, 21:04   #75
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
De overheid had dit moeten faciliteren door een discrete en gemakkelijke naamsveranderingsprocedure en verhuizingsmogelijkheden aan te bieden. Als men een premie kan aanbieden voor de terugkeer, kan men ook iets verzinnen in die richting.
fcal is offline  
Oud 18 januari 2015, 21:25   #76
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door F.B. Bekijk bericht
Jij hebt een veel te romantisch en kunstmatig beeld van immigratie, moslims, e.d. Jij reageert vanuit emotie en buikgevoel.
Excuus, maar niet elke draad in dit forum moet over paranoïde onveiligheidsgevoelens, alterisering en politiestaatverlangens gaan.

Empathie met alle betrokken partijen geeft wellicht een iets volledigere dimensie aan dit debat.

Maar dat is voor velen zeer moeilijk, om allerlei redenen (opleidingsniveau, ervaring met andere culturen, etc...).
C2C is offline  
Oud 18 januari 2015, 21:28   #77
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Dat is niet cru gesteld maar wel de triestige realiteit.

Prof Urbain Vermeulen had gelijk toen hij, j�*ren geleden al, voorspelde dat we met de eerste generatie moslims nog de minste problemen zouden hebben.
Dat we ons vergisten om te denken dat de problemen met moslims zouden verminderen met elke volgende generatie omdat ze stilaan onze cultuur zouden overnemen.
Dat lukt in landen die hun deuren niet zomaar voor iedereen wagenwijd openzetten, maar die voorwaarden stellen alvorens het land in te mogen. Voorwaarden die erop neerkomen dat buitenlanders de nodige bereidheid en mogelijkheden tonen om zich aan de regels én cultuur van hun gastland aan te kunnen passen. Taalkennis, een diploma, eigen middelen.

Hier is het omgekeerde gebeurd. D�*t nog proberen te veranderen zal nog meer verzet en terrorisme uitlokken.
Laten we begaan, dan veroordelen we onszelf tot dhimmitude.
Doen we dat niet, dan wordt het oorlog.
Zoals overal ter wereld waar moslims "thuis" zijn.

Face it.
We hadden er nooit zoveel, onvoorwaardelijk bovendien, binnen mogen laten.
Dit komt nooit meer goed. En de landen in Europa waar nog enig soelaas kan gezocht worden zijn zééééééér beperkt.
Akoord, onze immigratie- en integratiepolitiek is extreem kortzichtig geweest. Die getuigde van een snelle kapitalistische dorst voor goedkope arbeid.

En nu zit ge met de gevolgen van die egoïstische, infantiel opgestelde politiek.

Wij hebben ook nooit een echte multiculturele gemeenschap opgebouwd, zoals je die overal elders ter wereld vind. Vlaanderen is totaal Bokrijk gebleven.

Het is duidelijk te laat, maar er moet nu een humaan alternatief komen.

Ik ben voor een slimme, vrijwillge terugkeerpolitiek.
C2C is offline  
Oud 18 januari 2015, 21:30   #78
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

http://forum.politics.be/showthread.php?t=212813
HIER
zonbron is offline  
Oud 18 januari 2015, 21:34   #79
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Akoord, onze immigratie- en integratiepolitiek is extreem kortzichtig geweest. Die getuigde van een snelle kapitalistische dorst voor goedkope arbeid.

En nu zit ge met de gevolgen van die egoïstische, infantiel opgestelde politiek.

Wij hebben ook nooit een echte multiculturele gemeenschap opgebouwd, zoals je die overal elders ter wereld vind. Vlaanderen is totaal Bokrijk gebleven.

Het is duidelijk te laat, maar er moet nu een humaan alternatief komen.

Ik ben voor een slimme, vrijwillge terugkeerpolitiek.
Wij leven in een maatschappij waar psychopaten de gang van zaken bepalen. Psychopaat en narcisist zijn wordt aangemoedigd, het zijn de 'winners'!

Een moslim of wie dan ook kan in zoiets niet 100% integreren. Ik ook niet.

De samenleving is vermoeid en ziek.

Misschien zal de Moslim ongewenst de onaangename taak verwezenlijken, ons op onze plichten wijzen en ons tot een betere samenleving verplichten.

Steeds optimist toch,

zb
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 18 januari 2015 om 21:37.
zonbron is offline  
Oud 18 januari 2015, 21:36   #80
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Mooi, maar weinigen gegeven zich ook te kunnen verplaatsen in andermans' lijden ("em-pathie"). Daardoor is het voor laffe leiders altijd zo makkelijk te alteriseren en zogezegd "beschaafde" blanke burgers als hordes onnozele wilden voor oorlogskarren te spannen.

Dat is de rode draad doorheen de kapitalistische Westerse cultuur (die begint van bij de samenvloeiing van Verlichting en Industriële Revolutie, laten we zeggen).
C2C is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be