Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Bekijk resultaten enquête: Wat verkiest u: uitsterven of massale immigratie
Massale immigratie is de enige werkbare oplossing 2 8,70%
Nog liever uitsterven 17 73,91%
Misschien vinden we nog een tussenoplossing -- die ik dan ook beschrijf in mijn antwoord 4 17,39%
Aantal stemmers: 23. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 20 februari 2015, 12:09   #61
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Een stabilisering van de bevolking in Europa is niet negatief en mag niet worden verward met "uitsterven". Alleen moet je de overgangsperiode van veel ouderen en weinig jongeren doorkomen. Maar het is nogal duidelijk dat een verdere bevolkingstoename ook geen optie is.

Laatst gewijzigd door dalibor : 20 februari 2015 om 12:09.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2015, 12:14   #62
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Gaat snel.
De ooit bloeiende keltische cultuur is zo ook op drie generaties gewoonweg verdwenen. Ofwel door vermenging met de invallers, ofwel door het niet meer hebben van kinderen.
Kan heel rap gaan zoiets.

En kijk eens naar de mengkoppels: meestal dus vreemde mannen met inheemse vrouwen.... en de kinderen krijgen steevast islamitische namen en worden islamitisch opgevoed. Men zou nochtans kunnen denken dat middels integratie kinderen van gemengde koppels gewoon als vlamingen worden opgevoed en een vlaamse naam krijgen (zie vb. adoptiekinderen). Maar nee... menghuwelijken = moslimcultuur.

Die kinderen huwen dan weer met ofwel moslims, ofwel krijgen ze weer een menghuwelijk met weer moslims als kinderen.

Op 100 jaar kan het hier helemaal gefikst zijn.

Laurant heeft het al begrepen. die leert al arabisch. Nederlands heeft hij niet nodig, enkel om "merci" te zeggen... nou ja, dat zegt hij ook niet als hij zijn door de vlamingen betaalde dotatie ontvangt.
Maar hij wil wèl dat zijn kinderen arabisch leren om hun cultuur te leren kennen. Iets dat ze voor de nederlandstaligen dus nooit nodig vonden.

Vooruitziend manneke, die laurent.
Laurent is een gek die alleen maar wil opvallen. Ik geloof er niets van. Die is te stom om Nederlands te leren, laat staan Arabisch. Het past natuurlijk weer perfect in de goednieuwsshow over de islamieten.

Laatst gewijzigd door Lukkas : 20 februari 2015 om 12:15.
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2015, 12:14   #63
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Een stabilisering van de bevolking in Europa is niet negatief en mag niet worden verward met "uitsterven". Alleen moet je de overgangsperiode van veel ouderen en weinig jongeren doorkomen. Maar het is nogal duidelijk dat een verdere bevolkingstoename ook geen optie is.
2!
Oud 20 februari 2015, 12:31   #64
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Je zou toch echt bronnen moeten plaatsen als je dit soort uitspraken doet.
Ja kijk. Ga even wat boeken over de keltische cultuur halen in de bib misschien. Het intrigeerde me danig dat de auteur er heel erg de nadruk op legde dat de overschakeling van keltische cultuur op zeer korte tijd plaatsvond en men geen archeologische bewijzen had gevonden. Enkel dus op de uiteinden van het continent (Normandie, Bretagne, Asturias, Schotland Ierland) bleken er nog keltische overblijfselen te zijn (tot op heden zelfs).
Voor de rest is men dus volledig opgegaan in de cultuur van de nieuwe heersers.

En dit zal nu dus ook gebeuren.

De rest van mijn voorbeelden zijn terug te vinden op dit forum en in de dagdagelijkse realiteit. Ze moeten en ze zullen hun kinderen arabische namen geven, zelfs al is een van de ouders gewoon vlaming. En volgende generatie heten hun kinderen dan Tijl en Nele zeker?

Yasmine Kherbache : vlaamse mama
Said el khadraoui : vlaamse mama

Uitzondering (en iemand waarbij men effektief nooit het woord allochtoon laat vallen) : Laurette Onkelinx (Algerijnse mama - vlaamse vader)

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 20 februari 2015 om 12:33.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2015, 12:31   #65
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Dat is voor rekening van Siegfried, ik ben Siegfried niet.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2015, 12:55   #66
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Je zou toch echt bronnen moeten plaatsen als je dit soort uitspraken doet.
hierzie! het stond zelfs in de wiki:

Citaat:
Assimilatie van de Kelten[bewerken]
Vanaf 100 v.Chr. waren de rollen omgedraaid en veroverden op hun beurt de Romeinen - die hun imperium aan het uitbreiden waren - de meeste Keltische gebieden in Europa behalve delen in tegenwoordig Ierland en Schotland. Veel Kelten werden uitgemoord, anderen werden geromaniseerd. Op die manier verdwenen de Keltische taal en cultuur binnen een paar generaties binnen het Romeinse Rijk. Alleen in afgelegen streken op het minder dichtbevolkte platteland wist de Keltische identiteit zich langer te handhaven. In Gallië ontstond een Gallo-Romeinse mengcultuur.
ziedewel?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 20 februari 2015, 13:05   #67
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als er geen nakomelingen zijn, zullen ze ook geen last hebben van de islam. .
Je hebt het begrepen, proficiat.

even een tussenstand
5% pro
80% liever uitsterven
15% een tussenvorm

dat is duidelijk

Laatst gewijzigd door Skobelev : 20 februari 2015 om 13:07.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2015, 13:09   #68
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Dat mensen minder kinderen willen, is mogelijk maar een tijdelijk fenomeen. Als de leefruimte groter wordt en wij geen geld meer moeten besteden aan de import van tafelschuimers en terug een 'vredige' maatschappij hebben, zal de 'productie' van kinderen terug aanzwengelen. Men moet toch toegeven dat de onveiligheid en criminaliteit recht evenredig is toegenomen met immigratie. Immigranten maken het grootste deel uit van de gevangenispopulatie.

Men moet al beginnen met onmiddellijk een immigratiestop in te voeren en mensen buiten te gooien die zich niet willen integreren in ONZE maatschappij. Dit volledig in het kader van zelfbehoud. Of mogen wij niet meer opkomen voor onszelf? De multikul is onwerkbaar en is gedoemd om te mislukken. Wanneer bijvoorbeeld de moslims hier ooit 70 % bevolking zouden uitmaken, naar wiens pijpen zullen wij dan dansen?

Kwestie van de vervuilende industrie zijn er al grote stappen in de goede richting genomen. Er worden steeds nieuwere en betere technieken ontwikkeld. Binnen 20 jaar is bijvoorbeeld de verbrandingsmotor historie.
Het zou kunnen dat het een tijdelijk fenomeen is, en dat de zaken terug keren binnen enkele decennia. Maar dan moet er wel iets gedaan worden aan het cultiveren van de antigezinsretoriek. Over de leefruimte: het is een feit dat in landelijke gebieden de geboortecijfers meestal hoger liggen, en dat gezinnen vaak op zoek gaan naar een groenere omgeving. Daarom is het ook van belang dat er genoeg wordt ingezet op het bewaren van groene ruimtes en het landelijk karakter van gemeenten. Helaas, onze huidige bestuurders zijn daar niet in geïnteresseerd. Liever de haven nog wat uitbreiden, of een winkelcentrum bijbouwen.
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2015, 13:13   #69
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Siegfried Bracke is voorzitter van de Kamer voor N-VA. Een van de belangrijkste N-VA'ers dus. Het discours van De Wever is hetzelfde: we hebben migranten nodig. Bekijk maar eens de uitzending van Reyers Laat over ideologie: De Wever vergelijkt Vlaanderen/Europa met het Romeinse Rijk: migranten zijn nodig om de toekomst te verzekeren. De Wever pleit verder voor een intercultureel project, waarbij nieuwkomers eveneens afstralen op onze samenleving.
Oud 20 februari 2015, 13:14   #70
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Je hebt het begrepen, proficiat.

even een tussenstand
5% pro
80% liever uitsterven
15% een tussenvorm

dat is duidelijk
Al in mijn eerste post in deze draad heb ik voorspeld dat de meeste forummers voor de optie 'uitsterven' zouden kiezen.
Oud 20 februari 2015, 13:21   #71
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Al in mijn eerste post in deze draad heb ik voorspeld dat de meeste forummers voor de optie 'uitsterven' zouden kiezen.
toch normaal: van uitsterven heb je geen last: je bent er niet (meer).
als je zelf nog kinderen maakt ben je voor hen verantwoordelijk en is het heel vervelend om ze in een wereld te zetten waar ze het een pak slechter krijgen dan nu. Dan is de keuze snel gemaakt.

En gezien ze toch en masse de personen willen binnehalen die voor ons pensioen zullen zorgen, en de sjaaltjesdames (volgens Steve Stevaert) met alle plezier onze poep komen afkuisen: waarom zouden wij dan nog de moeite doen om zèlf kinderen op de wereld te zetten?

Oud 20 februari 2015, 13:38   #72
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
toch normaal: van uitsterven heb je geen last: je bent er niet (meer).
als je zelf nog kinderen maakt ben je voor hen verantwoordelijk en is het heel vervelend om ze in een wereld te zetten waar ze het een pak slechter krijgen dan nu. Dan is de keuze snel gemaakt.

En gezien ze toch en masse de personen willen binnehalen die voor ons pensioen zullen zorgen, en de sjaaltjesdames (volgens Steve Stevaert) met alle plezier onze poep komen afkuisen: waarom zouden wij dan nog de moeite doen om zèlf kinderen op de wereld te zetten?
Omdat we in een bepaalde culturele traditie staan, die waardevol achten, en bijgevolg willen doorgeven aan de volgende generaties.

Als het u allemaal niks kan schelen, waarom dan 46.000+ reacties over de islam?
Oud 20 februari 2015, 13:59   #73
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat we in een bepaalde culturele traditie staan, die waardevol achten, en bijgevolg willen doorgeven aan de volgende generaties.

Als het u allemaal niks kan schelen, waarom dan 46.000+ reacties over de islam?
w8 even!

ik wil mijn culturele traditie zeker en vast doorgeven aan de volgende generatie, en zeker aan mijn eigen genetische afstammelingen.

ECHTER : ik zie niet in dat onze culturele tradities het zullen halen, ik doe er effektief mijn best voor om dit te vermijden, vandaar mijn 46.000 posten, maar ik zie geen enkele beterschap. Integendeel: we stevenen vierkant af op een toekomstige burgeroorlog tenzij we ons volledig assimileren en onderwerpen aan de religie van de Wrede. En net d�*t laatste wil ik voor mijn nageslacht vermijden. Dus liever geen kleinkinderen meer. danku. Natuurlijk is het niet mijn keuze maar die van mijn kinderen, en die twijfelen dus weldegelijk.

Ge kunt inderdaad nageslacht maken om je cultuur aan door te geven, maar je maakt geen nageslacht om als slaaf van een verwerpelijke cultuur te dienen.

Pim Fortuyn heeft er al zijn leven voor gegeven, en luister maar eens wat hij toen zelfs al zei:
https://www.youtube.com/watch?v=deTKmGGZPWc

Laatst gewijzigd door circe : 20 februari 2015 om 14:01.
Oud 20 februari 2015, 13:59   #74
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Over uitsterven kan ik het eens gaan hebben als er zeg nog tienduizenden mensen zijn. Voorlopig lijken we het redelijk vol te houden, zelfs in Europa.
Oud 20 februari 2015, 14:29   #75
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Over uitsterven kan ik het eens gaan hebben als er zeg nog tienduizenden mensen zijn. Voorlopig lijken we het redelijk vol te houden, zelfs in Europa.
U ziet het verkeerd hoor. Uitsterven gebeurt gewoon als miljoenen Europeanen ipv 2 nog slechts 1 kind nemen. Hoeveel jaar duurt dat denk je? Doe dat nog een paar keer en binnen 100 jaar is hier geen Europeaan meer te vinden.

Je vergeet gewoon dat iedereen slechts 75 jaar leeft. Als heel de Europese bevolking geen kinderen maakt, is het hier op 75 jaar tijd gewoon leeg.

Maar geen nood: kijk de nieuwe bevolking staat al klaar. Echt even naar het filmpje kijken en je afvragen of jij je kinderen aan die mensen wil overlaten?

http://www.hbvl.be/cnt/dmf20150220_0...l-tot-de-islam

Oud 20 februari 2015, 18:44   #76
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Europa is een stervend continent, met meer dan de helft van de landen die onder het vervangingsniveau zitten.

Alle middelen die men gebruikte om vrouwen aan te moedigen meer kinderen te maken, zijn tevergeefs. Zoals in Japan. Zelfs al geef je bakken geld aan vrouwen die een kind maken, toch doen ze het niet.

En zo komen we tot een doemscenario: kiezen tussen ontvolking (zeg maar: gradueel uitsterven), of massale immigratie toestaan.

Maar de immigratie moet wel gigantisch zijn, want nu al kampt Europa met een tekort van 50 miljoen babies die geboren hadden moeten worden om op vervangingsniveau te blijven, maar die dus niet geboren werden.

Wat kiest u? En waarom?
Massale immigratie kan enkel maar voor massale onoverkomelijke problemen zorgen en de ganse wereld in een soort oorlogstoestand brengen!
Alsof men nu nog moeten twijfelen of de huidige immigratie een verrijking of een probleem is!
Enkel een gecontroleerde immigratie kan een oplossing vormen, met de nodige dwangmiddelen om de eigen levenswijze te beschermen!
We hebben een democratie, nog steeds de minst slechtste bestuursvorm, en we mogen die niet laten verloederen door migranten die hier niet komen om samen met ons te leven maar om ons samen met hen te leren leven onder hun voorwaarden! Onze mensenrechten en godsdienstvrijheid worden nu misbruikt om lieden met minder goede bedoelingen hun gangetje te laten gaan en onze levenswijze naar hun dictatoriale hand te zetten! Met uiteindelijk geen democratie, mensenrechten en godsdienstvrijheid meer. Enkel wat zij willen!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2015, 18:55   #77
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door korvo Bekijk bericht
Hebben jullie nu nog niet door dat C2C hier enkel komt trollen? Er wordt nog op gereageerd ook...
Die situatie is hier al meer voorgekomen! Trollen of niet, het brengt een discussie op gang, en daar is het om te doen dacht ik...
Oud 20 februari 2015, 18:59   #78
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Siegfried zal wel niet bedoeld hebben "massale overrompelende immigratie" zeker?
Oud 20 februari 2015, 19:07   #79
Gelukkoos
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Er mag in Europa geïmmigreerd worden. Maar hordes moslims zie ik liever niet komen. Er zijn er nu reeds véél te veel.
Ik voorspel dat binnen de 10 á 20 jaar de verzen uit de koran die oproepen tot geweld (naar zogezegd ongelovigen) gerechtelijk aangeklaagd kan worden.

Laatst gewijzigd door Gelukkoos : 20 februari 2015 om 19:09.
Gelukkoos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2015, 19:53   #80
Gelukkoos
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Er mag in Europa geïmmigreerd worden. Maar hordes moslims zie ik liever niet komen. Er zijn er nu reeds véél te veel.
Het is een drie-strijd :
*De Arabische OPEC landen !
*De VELE moslims in het westen !
*De verzen in de koran die oproepen tot geweld tegen ongelovigen !

Het is als het ware een potje schaken geworden !

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be